Diferencies ente revisiones de «Imperiu de Corea»

Coordenaes: 37°32′N 126°59′E / 37.53°N 126.98°E / 37.53; 126.98
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- sumíu + desapaecíu )
Llinia 1: Llinia 1:
{{Ficha d'estáu sumíu |nome_oficial
{{Ficha d'estáu desapaecíu |nome_oficial
= {{lang|ko-Hang-KR|대한제국}}<br />({{lang|ko-Hant-KR|大韓帝國}})<br />''Daehan Jeguk''
= {{lang|ko-Hang-KR|대한제국}}<br />({{lang|ko-Hant-KR|大韓帝國}})<br />''Daehan Jeguk''
|nome_completu = Imperiu de Gran Corea |nome_común
|nome_completu = Imperiu de Gran Corea |nome_común

Revisión a fecha de 14:28 10 pay 2019

Dinastía Joseon
Dinastía Joseon
Imperiu de Corea
(de 12 ochobre 1897 a 29 agostu 1910)
Ocupación xaponesa de Corea
Gobiernu provisional de la República de Corea
estáu desapaecíu
flag of Korean Empire (en) Traducir Sello Imperial de Corea (es) Traducir
Himnu nacional Himnu Nacional de la República de Corea
Alministración
Nome oficial 대한제국 (ko)
Capital Hanseongbu (es) Traducir
Seúl
Forma de gobiernu Monarquía absoluta
Monarquía constitucional
Li Jiong (dende 12 ochobre 1897)
Llingües oficiales coreanu
Relixón oficial confucianismu, cristianismu y budismu
Xeografía
Coordenaes 37°32′N 126°59′E / 37.53°N 126.98°E / 37.53; 126.98
Superficie 220750 km²
Llendaba con Imperiu del Xapón
Demografía
Población 13 000 000 hab. (1907)
Densidá 58,89 hab/km²
Economía
Moneda yang coreano (es) Traducir y won (es) Traducir
Bancu central Daiichi Bank (en) Traducir, Banco de Corea (es) Traducir y ensin valor
Cambiar los datos en Wikidata

L'Imperiu de Gran Corea (hangul: 대한제국, hanja: 大韓帝國, romanización revisada: Daehan Jeguk)? foi un imperiu de Corea qu'asocedió a la Dinastía Joseon.

N'ochobre de 1897, el emperador Gojong proclamó la nueva identidá nel Palaciu de Gyeongungung y supervisó la modernización parcialmente esitosa del exércitu, la economía, les lleis de bienes raíz, el sistema educativu y delles industries.

Hestoria

Emperador Gojong.
"El Mapa Completu del Gran Han" (Daehan Jeondo), un mapa coreanu de 1899.

La Guerra Sino-Xaponesa marcó'l rápidu cayente de cualesquier poder que la Dinastía Joseon creara pa llograr evitar interferencies estranxeres, por cuenta de que les batalles del conflictu fueron llibraes en suelu coreanu y los mares circundantes. Col so recién descubierta preeminencia sobre la débil y menguante Dinastía Qing, Xapón unvió delegaos p'axustar el Tratáu de Shimonoseki colos emisarios de la Dinastía Qing, al traviés del cual Xapón arrampuñó'l control sobre la Península de Liaodong (una táctica diseñada pa prevenir la espansión escontra'l sur del nuevu rival de Xapón, Rusia), y, más importante a Corea. Sicasí, Rusia reconoció esti alcuerdu como un actu en contra de los sos intereses nel nordeste de China y eventualmente traxo a Francia y a Alemaña al so llau al declarar que la Península de Liaodong tendría de ser repatriada a la Dinastía Qing.

Nesi entós, Xapón yera incapaz d'aguantar tal presión estranxera, especialmente de les naciones que consideraba muncho más avanzaes y a les cualos buscó emular, polo qu'arrenunció al so reclamu sobre la Península de Liaodong. Col ésitu de la intervención de los trés países, Rusia remaneció como otra potencia nel Este Asiáticu, reemplazando a la Dinastía Qing como la entidá a la que munchos oficiales gubernamentales de la corte de Joseon abogaben por establecer estrechos llazos pa prevenir la intromisión xaponesa na política coreana. La Reina Min (la postrera Emperatriz Myeongseong), la consorte del Rei Gojong, amás reconoció esti acontecimientu y formalmente estableció rellaciones diplomátiques más estreches con Rusia pa faer frente a la influencia xaponesa.

La Reina Min empezó a trate como la figura principal dientro de los esfuercios d'altu nivel nel contraataque de la influencia xaponesa. Xapón, viendo los sos intereses en peligru pola reina, rápido reemplazó'l so embaxador en Corea, Inoue Kaore, por Miura Goro, un diplomáticu con una fonderada nel exércitu. Ye llargamente sabíu qu'él orquestó l'asesinatu de la Reina Min el 8 d'ochobre de 1895, na so residencia en Gyeongbokgung, cerca del Palaciu Geoncheong.

Proclamación del Imperiu

En 1897, el rei Gojong, venciendo a la creciente presión tantu nel estranxeru y les demandes de la opinión pública liderada pola Asociación de la Independencia, tornó a Gyŏngungung (anguaño Deoksugung ). Ellí, él proclamó la fundación del Imperiu de Corea, redesignando oficialmente'l títulu nacional como tal, y declaró el nuevu nome de la era Gwangmu (coreanu : 광무, Hanja :光武) (que significa guerreru de la lluz), cortando efeutivamente llazos históricos superficiales de Corea como un afluente de los Qing de China, a la que Corea xuntárase dende la invasión de Manchuria en 1636. Gojong convertir nel emperador Gwangmu, el primer xefe d'Estáu imperial y soberanu hereditariu del Imperiu de Corea. Esto marcó'l fin completu de la orde del vieyu mundu y sistema de dependencia amistosa tradicional nel Alloñáu Oriente. El nuevu estatus de Corea como un imperiu significaba "Completa independencia de la esfera d'influencia Qing ", que significa que Corea nun fuera influyíu por Qing externamente acordies con el Tratáu de Shimonoseki de 1895 y tamién implementó la independencia "total y completa", según el tratáu.

Política de Occidentalización

Un grupu de funcionarios coreanos ya intelectuales sentía gran necesidá de la reforma integral del país, dempués de la xira d'observación d'otros países modernizaos. Cada vez son más los intelectuales que fueron informaos de la civilización occidental y tomaron conciencia de les naciones poderoses modernizaes d'Europa. Más tarde, los progresistes dientro del grupu empecipiaron la Reforma de Gabo en 1894 y los reformistes moderaos llevaron a cabu la Reforma Gwangmu mientres el Gran Imperiu de Corea.

Reforma Gwangmu

La reforma Gwangmu tenía por oxetu modernizar y occidentalizar Corea como titular a la fin de la revolución industrial. Mientres el periodu Gwangmu, los uniformes oficiales d'estilu occidental introducir en Corea. Primeramente, los coreanos yeren bien contrarios a la vestimienta occidental y xaponés, qu'adoptaren vistíu al estilu occidental dempués de la Restauración Meiji. De primeres, l'emperador de Corea empezara a llevar paxellu real d'estilu prusianu xuntu con diplomáticos de Corea, que vistíen traxes occidentales. En 1900, la vestimienta occidental convertir nel uniforme oficial pa los funcionarios civiles coreanos. Dellos años más tarde, fueron asignaos a tolos soldaos coreanos y policías a usar uniformes occidentales.

Nel ámbitu militar, l'exércitu de Corea, tal como esistía na década de 1890 consistió en cerca de 5000 soldaos y amontóse a la inmensa cantidá de 28 000 xustu antes de la Guerra rusu-xaponesa. La formación taba al cargu d'oficiales rusos que, a partir de 1896 dio llugar a la organización de 1000 guardias reales armaos con fusiles Berdan que sirvieron como'l nucleu d'un exércitu ameyoráu. A partir d'esta unidá central, los soldaos fueron dacuando treslladaos a otres unidaes, qu'incluyeron cinco regimientos d'unos 900 homes cada unu.

Tropes del Imperiu de Corea.

En 1897, el proyeutu de catastru fai una encuesta que foi llanzada pol gobiernu Gwangmu, con mires a la modernización del sistema de la propiedá de la tierra. Col fin d'aplicar los métodos de topografía occidentales, contratáronse encuestadores estauxunidenses. Dempués de la encuesta, un títulu de propiedá, "Jigye", amosando la dimensión esacta de la tierra suponíase, que va ser expedíu poles autoridaes competentes.

Nesi momentu, les infraestructures urbanes modernes fueron construyíes pol gobiernu Gwangmu. En 1898, l'emperador autorizó la creación d'una empresa conxunta con empresarios estauxunidenses. Arriendes d'ello, Hanseong Electric Company, qu'opera una rede pública de tendíu llétricu ya introducióse un sistema de tranvía llétricu. En Seúl Water Company tenía una conexón americana tamién. En 1902, seis años dempués de la primer introducción del teléfonu en Corea, instalóse'l primer teléfonu públicu de llarga distancia.

Mientres el periodu Gwangmu, la política de promoción industrial tamién se llevó a cabu pol gobiernu coreanu. Diose sofitu a les escueles téuniques ya industriales que s'atopen. Nesi momentu, xuntu coles fábriques de texíos modernizaos establecer pa satisfaer la demanda de testiles nel mercáu internu, producieron innovaciones teunolóxiques nel campu de la industria testil en Corea.

Fin del Imperiu

En septiembre de 1905, Rusia y Xapón roblaron el Tratáu de Portsmouth, poniendo fin a la Guerra rusu-xaponesa y qu'establez firmemente l'afitamientu de la influencia xaponesa sobre Corea. El 22 d'agostu de 1910, l'Imperiu de Corea foi amestáu al Xapón pol Tratáu de anexón Xapón-Corea, empezando un periodu de 35 años de dominiu colonial xaponés.

Ver tamién