Diferencies ente revisiones de «Descentralización»

Saltar a navegación Saltar a la gueta
Ensin cambiu de tamañu ,  hai 9 meses
m
Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
m (preferencies llingüístiques: local => llocal)
m (Preferencies llingüístiques: técnica => téunica)
* '''Descentralización política:''' nella los poderes, competencies y funciones alministratives, normatives y de [[gobiernu]] treslladar a un órganu con una base territorial determinada ([[rexón]], [[territoriu]], [[llocalidá]], [[comuña]], etcétera), una cierta [[autonomía]] pa crear el so propiu derechu y un orixe [[democracia|democráticu]] dimanado d'un procesu eleutoral. Pa dellos especialistes lo más importante de la descentralización política ye que supón un centru decisoriu con capacidá pa crear derechu, normes d'igual xerarquía que la llei común; otra manera, la descentralización alministrativa acuta la facultá de la entidá descentralizada d'executar la llei nacional o dictar escepcionalmente normes xurídiques so la xerarquía de la llei común.
 
* '''Descentralización funcional:''' consiste na reconocencia al órganu correspondiente de competencies específiques o delimitadas solu a un sector d'actividá; esto ye, l'Estáu asigna una función técnicatéunica o de servicios a una entidá xestora que dispon de personalidá xurídica y patrimoniu propiu. Un exemplu puede ser una empresa pública.
 
* '''Descentralización mista:''' los dos formes anteriores pueden combinase y dar pasu a una descentralización política con una base territorial, como ye'l casu de los gobiernos territoriales, o bien a una funcional y territorial, como asocede con una empresa estatal nuna provincia.

Menú de navegación