Diferencies ente revisiones de «Emma Thompson»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo enllaz
m películes
Llinia 232: Llinia 232:
|[[Susanna White]]
|[[Susanna White]]
|-
|-
|''[[Harry Potter y les Reliquies de la Muerte - Parte 1|Harry Potter y les Reliquies de la Muerte, Parte 1]]''
|''[[Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 1|Harry Potter y les Reliquies de la Muerte, Parte 1]]''
| rowspan="2" |[[Sybill Trelawney]]
| rowspan="2" |[[Sybill Trelawney]]
| rowspan="2" |[[David Yates]]
| rowspan="2" |[[David Yates]]
|-
|-
|2011
|2011
|''[[Harry Potter y les Reliquies de la Muerte - Parte 2|Harry Potter y les Reliquies de la Muerte, Parte 2]]''
|''[[Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2|Harry Potter y les Reliquies de la Muerte, Parte 2]]''
|-
|-
|rowspan=2|2012
|rowspan=2|2012

Revisión a fecha de 07:22 6 set 2019

Emma Thompson
Voz
Vida
Nacimientu Paddington15 d'abril de 1959[1] (64 años)
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Residencia West Hampstead
Llingua materna inglés
Familia
Padre Eric Thompson
Madre Phyllida Law
Casada con Kenneth Branagh (1989 – 1995)
Greg Wise (2003 – )[2]
Fíos/es
Hermanos/es Sophie Thompson
Estudios
Estudios Newnham College
Universidá de Cambridge
The Camden School for Girls (en) Traducir
Llingües falaes inglés[3]
inglés británicu
francés
castellanu
Oficiu actriz, actriz de televisión, actriz de cine, comedianta, direutora de cine, guionista, actriz de teatru, actriz de vozescritora
Trabayos destacaos Sense and Sensibility
La bella y la bestia (es) Traducir
Saving Mr. Banks (es) Traducir
Brave (es) Traducir
Premios
Nominaciones
IMDb nm0000668
Cambiar los datos en Wikidata

Emma Thompson (n. 15 d'abril de 1959; Londres, Inglaterra) ye una actriz, comediante y guiónista británica, ganadora de los premios Emmy, Globu d'Oru, BAFTA y Óscar. Empezó na televisión británica en 1987, pero nun foi hasta'l so matrimoniu con Kenneth Branagh cuando empezó a llamar l'atención de la crítica especializada. Al pie de él, Thompson protagonizó Fortunes of War (1987) y Enrique V (1989). En 1992 realizó una destacada apaición nel drama Howards End, cinta pola cual recibió los máximos honores del cine a nivel mundial, ente ellos el Óscar a la meyor actriz. En 1993 y gracies a la so solidez interpretativa, llogró la doble nominación a esti premiu nes categoríes d'meyor actriz y meyor actriz de repartu por Lo que queda del día y Nel nome del padre.

En 1995, Thompson escribió y protagonizó una adautación de la obra de Jane Austen Sense and Sensibility, por que'l so desempeño como guiónista foi reconocida colos premios Globu d'Oru y un segundu Óscar, ente otros galardones. Dellos títulos destacaos del so filmografía son: Colores primarios (1998), Love Actually (2003), Nanny McPhee (2005) y Nanny McPhee and the Big Bang (2010); nestes últimes dos tamién ye guiónista.

En 2003 participó xuntu con Meryl Streep y Al Pacino na esitosa película de televisión Angels in America, pola cual foi nomada a los premios del Sindicatu d'Actores, y en 2004 encarnó a la profesora Sybill Trelawney en Harry Potter y el prisioneru de Azkaban, papel que repitió nes siguientes entregues de la saga.

Biografía y carrera

Fía de l'actriz Phyllida Law y el direutor Eric Thompson y hermana de Sophie Thompson, Emma Thompson nació'l 15 d'abril de 1959. Anque estudió na Universidá de Cambridge, graduándose na especialidá de Filoloxía Inglesa en 1980, la BBC contratar pal espectáculu televisivu Alfresco, programa d'humor nel que coincidió con Stephen Fry y Hugh Laurie, del que foi novia cuando taben na universidá.

Entamos nel teatru

En 1980 debutó nun papel principal na obra Me and My Girl nel West End de Londres. La so actuación llamó l'atención de los executivos de la BBC, quien-y ufiertaron un papel importante na serie Fortune of War, mientres que'l so rodaxe convertir na novia d'unu de los sos intérpretes, Kenneth Branagh.

La pareya, al añu siguiente poner a les ordes de Judi Dench nun montaxe teatral de Enforma ruiu y poques nueces. En televisión, Thompson atopó un vehículu pa llucise ella, la so hermana Sophie y la so madre: el Show Thompson.

Etapa con Kenneth Branagh

En 1989 Branagh declarar a ella en Central Park, onde dellos pasiantes oyéron-y glayar «¡Casémonos, casémonos!». Ella aceptó. El so home por aquelles feches llogró dos candidatures a los Óscar como Meyor Direutor y Meyor Actor pola so película Enrique V, na que Emma tenía un papel como reina de Francia.

Entós daquella Emma Thompson empezaría a espresar les sos opiniones polítiques, como'l so refugu a la Guerra del Golfu, al empar que la so carrera cinematográfica tomaba impulsu. Los cónyuges prosiguieron la so collaboración en Morrer inda, cinta que pretendía asonsañar los thrillers psicolóxicos de los años cuarenta y que supunxeron a la pareya un auténticu varapalo de la crítica, del que se repunxeron con Los amigos de Peter. Nella Thompson interpretó a Maggie, una solterona especialista en fracasos sentimentales que recuperaba la so autoestima seduciendo a un menor que la so madre na ficción yera Phyllida Law.

Con James Ivory

James Ivory foi l'encargáu de consagrala y non Branagh. Primero en Regresu a Howards End, onde quedó empareyada a Anthony Hopkins. Phyllida, medrosa de que la so fía fora clisada por Hopkins, unvió una nota a esti actor, na que ponía: «Por favor: non te la comes» (en referencia al so anterior papel como'l caníbal Hannibal Lecter). Sicasí, Thompson defender por sigo sola: el so trabayu como Margaret Wilcox, muyer decidida, capaz d'arbitrar nos conflictos familiares, apurriendo serenidá a cada situación coles mesmes qu'esguilaba posiciones sociales con unos esquisitos modales, esteló al xuráu del Festival de Cannes, ente que los sos miembros figuraba un Pedro Almodóvar indispuesto a premiala. Emma preguntóse: «¿Qué fixi yo pa merecer esto?». Escenes como cuando se mira nun espeyu espantada por entrar a formar parte d'una sociedá hipócrita y clasista entusiasmaron a toles asociaciones de críticos d'Estaos Xuníos. Poco dempués vendría'l Globu d'Oru, el BAFTA y un Óscar a la meyor actriz, aplaudíu como borra pola so compañeru de repartu Vanessa Redgrave, que la so llectura corrió a cargu del coprotagonista de la cinta.

La collaboración con Ivory y Hopkins siguió en Lo que queda del día, na qu'encarnó a Miss Kenton, una ama de llaves d'una gran casona, namorada del mayordomu (Mister Stevens), con idees mesmos sobre'l señor de la casa (un millonariu allegáu al partíu nazi), y qu'atayada pola indecisión ya impasibilidá de Stevens termina per embarcar se nun matrimoniu empuestu al fracasu.

Otros trabayos de los años 1990

Thompson completó l'añu col rodaxe de Nel nome del padre, na que se punxo na piel de l'abogada que llogró l'absolución de los cuatro de Guildford, acusaos injustamente de pertenecer al IRA. Concluyíu'l so cometíu nel filme, repitió'l papel de Beatrice na adautación cinematográfica de Enforma ruiu y poques nueces, na que confirmó la so imaxe de muyer con voluntá propia, dada a la esaltación, pero tamién capaz de la meditación, que defende los sos propios criterios nes situaciones adverses. Mientres el rodaxe na Toscana escribió un borrador del guión de Sentíu y sensibilidá, qu'entamara aguiyada pol conseyu de la so compañera de facultá, la productora Lindsay Doren.

A finales de xineru de 1994 ella y Holly Hunter optaben por partida doble a los Óscar d'esi añu. Aprovechó'l so viaxe pa filmar Junior, una comedia na que compartía estrellalgu con Arnold Schwarzenegger.

Al añu siguiente estrenó nel Festival de Cine de San Sebastián el filme Carrington, onde encarnó a la pintora Dora Carrington, namorada de Lytton Strachey. A la selmana del so regresu a casa españaba na prensa rosa la noticia de la so separación con Kenneth Branagh, empareyáu con Helena Bonham Carter. Thompson, pela so parte, namorárase del actor Greg Wise mientres el rodaxe de Sentíu y sensibilidá, na qu'ella interpretó a Elinor, una muyer probe y sensato que termina casándose col amor de la so vida...

L'Academia de Hollywood compensar con dos candidatures a los Óscar: al meyor guión adautáu y a la meyor actriz. Cuando Anthony Hopkins anunció que Thompson venciera nel primer apartáu, confesó a los asistentes al actu qu'hores antes visitara la tumba de Jane Austen pa comunica-y que l'adautación de la novela funcionaba perbién... Thompson perdió'l segundu premiu frente a Susan Sarandon, a quien ovacionó de pies namás pronunciar el so nome Tom Hanks.

Dempués Thompson tomóse un descansu mientres el que reorganizó la so vida personal y animó a Kate Winslet a aceptar la ufierta de protagonizar Titanic.

Tres un añu alloñada de les pantalles, Thompson protagonizó al pie de la so madre la película L'invitáu d'iviernu empobinada pol so amigu Alan Rickman, na que Phyllida y ella escenificaron los enfrentamientos xeneracionales.

Nun rol muncho más gayoleru, Emma Thompson poner na piel de Susan Stanton, un personaxe inspiráu na figura de Hillary Clinton, en Primary Colors de Mike Nichols, comedia dramática que denuncia la traición a los ideales de mocedá por culpa del pragmatismu que caracteriza la vida política activa. Emma foi secundada nesta película por John Travolta, Kathy Bates, Adrian Lester, Billy Bob Thornton, Larry Hagman, Maury Tierney, Diane Ladd y Caroline Aaron. Esprendiérase de les películes de dómina qu'acomuñaren la so imaxe a la alta cultura pa reincidir nesi perfil de muyer intelixente y pragmática. Asina mesmu aceptó'l papel d'axente del FBI que compartía observaciones iróniques col so compañeru encarnáu por Rickman— nel thriller El besu de Judas.

Al añu siguiente nació la so fía Gia (1999), obligándola al reposu. Mientres esi tiempu amás de curiar de la pequeña, Thompson escribió diversos borradores de guión sobre la vida de Víctor Jara col fin de protagonizar el filme al pie de Antonio Banderas y de ponese a les ordes de Pedro Almodóvar.

Década de 2000

En 2002 y 2003 retoma la so carrera. Protagonizó'l telefilme Wit sobre una profesora de lliteratura que s'enfrenta a un cáncer, recibiendo aponderamientos de la crítica al empar que s'embarcaba nun proyeutu sobre la última dictadura arxentina que combinaba la denuncia col realismu máxicu. El proyeutu Imagining Arxentina axuntar de nuevu con Christopher Hampton, el realizador de Carrington, al empar que con él llograba sacase l'escayu de nun poder interpretar al pie de Banderes un filme sobre Arxentina. Mientres el rodaxe Thompson aprendió castellán a estazón. A pesar de la ilusión puesta en proyeutu, la crítica masacró al filme.

Meyor fortuna corrió Love Actually, comedia na que Thompson encarnó a Karen, la hermana del primer ministru de Reinu Xuníu, asina mesma amiga d'un vilbu que nun sabía como encarar la so relación col so fiyascu. Nel filme'l so personaxe afayaba por fuercia l'aventura que caltenía'l so home (otra vegada Rickman) con una nueva. El papel supúnxo-y una candidatura a los BAFTA. Nel mesmu añu estrenó Harry Potter y el prisioneru de Azkaban, na qu'aceptó'l papel de Sybill Trelawney, una profesora despistada qu'enseñaba artes adivinatorias. Darréu prosiguió la so participación nel cine más comercial, aceptando un pequeñu papel en Soi lleenda, película d'aición con Will Smith de protagonista.

En planu políticu'l cambéu de década haber devueltu al activismu político, manifestando públicamente'l so desencantu escontra Tony Blair pola so participación na Guerra d'Iraq.

Asina mesmu retomó'l so llabor d'escritora cinematográfica col filme La Neñera Máxica, basáu nuna serie de cuentos infantiles y que cuntó cola collaboración de Angela Lansbury.

En 2009 estrenó la comedia romántica Nunca Ye Tarde Pa Namorase, coprotagonizada por Dustin Hoffman.

En 2008, Emma Thompson confirmó entós que nun tornaría pa les películes finales de la saga de Harry Potter, Harry Potter y les Reliquies de la Muerte, por cuenta de los sos compromisos cola segunda película de Nanny McPhee. Sicasí, (magar, con un papel bien curtiu) acabó apaeciendo nelles.

Emma Thompson apaeció en dalgún sketch del programa humorísticu La hora de José Mota.[12] En 2013 Emma Thompson va ser, na adautación al cine de Formoses Criatures de Kami García y Margaret Stohl, la señora Lincoln, madre del meyor amigu del protagonista. Esi mesmu añu protagonizó Al alcuentru del Sr. Banks, interpretando a P.L. Travers, siendo allabada la so interpretación y consiguiendo una nominación a los Globos d'Oru y a los BAFTA.

Filmografía parcial

Cine

Añu Película Rol Direutor
1989 Enrique V Katherine de Valois Kenneth Branagh
1990 Morrer inda Grace / Margaret Strauss
1992 Los amigos de Peter Maggie Chester
Howards End Margaret Schlegel James Ivory
1993 Lo que queda del día Srta. Kenton
Enforma ruiu y poques nueces Beatrice Kenneth Branagh
Nel nome del padre Gareth Peirce Jim Sheridan
1994 Junior Dra. Diana Reddin Dra.Diana Reddin
1995 Carrington Dora Carrington Christopher Hampton
Sense and Sensibility Elinor Dashwood Ang Lee
1997 L'invitáu d'iviernu Frances Alan Rickman
1998 Primary Colors Susan Stanton Mike Nichols
1999 El besu de Judás Axente Sadie Hawkins Sebastián Gutiérrez
2000 Maybe Baby Druscilla Ben Elton
2001 Amar la vida Vivian Bearing Mike Nichols
2002 El planeta de l'ayalga Capitán Amelia (voz) John Musker y Ron Clements
2003 Love Actually Karen Richard Curtis
Imagining Arxentina [[Christopher

Hampton]]

2004 Harry Potter y el prisioneru de Azkaban Sybill Trelawney Alfonso Cuarón
2005 Nanny McPhee Nanny McPhee Kirk Jones
2006 Más estrañu que la ficción Karen Eiffel Marc Forster
2007 Harry Potter y l'Orde del Fénix Sybill Trelawney David Yates
Soi Lleenda Doctora de la TV Francis Lawrence
2008 Brideshead Revisited Lady Marchmain Julian Jarrold
Last Chance Harvey Kate Walker Joel Hopkins
2009 An Education [[Lone

Scherfig]]

The Boat That Rocked Charlotte Richard Curtis
2010 Nanny McPhee and the Big Bang Nanny McPhee Susanna White
Harry Potter y les Reliquies de la Muerte, Parte 1 Sybill Trelawney David Yates
2011 Harry Potter y les Reliquies de la Muerte, Parte 2
2012 Homes de negru III Axente "O" Barry Sonnenfeld
Brave Reina Elinor (voz) Brenda Chapman
2013 Formoses criatures Sra. Lincoln Richard LaGravenese
Saving Mr. Banks P.L. Travers John Lee Hancock
Un golpe brillosu
2014 Effie Gray Lady Eastlake Richard Laxton
2015 Un paséu pol monte (película)
2016 Bridget Jones's Baby Dra.Rawling Sharon Maguire
2016 Alone in Berlin Anna Quangel Vincent Perez
2017 Beauty and the Beast Mrs. Potts Bill Condon

Teatru

Añu !Obra
2014 Sweeney Todd
1985 Enforma ruiu y poques nueces
Me and My Girl

Televisión

Añu !Programa/serie/telefilme
1982 Alfresco
1985 Fortunes of War
1988 Show Thompson
1989 El Mozu De Los Winslow
1992 Cheers, 1 episodiu
2002 Wit
2003 Angels in America
2014 La verdá de Mary Poppins (documental)

Premios

Premios Óscar

Año Categoría Película Resultáu
1995 Meyor actriz Sense and Sensibility Nomada
1995 Meyor guión adautáu Ganadora
1993 Meyor actriz Lo que queda del día Nomada
Meyor actriz de repartu Nel nome del padre Nomada
1992 Meyor actriz Howards End Ganadora

Premiu Globu d'Oru

Año Categoría Película Resultáu
2014 Meyor actriz - Drama Saving Mr. Banks Nomada
2008 Meyor actriz - Comedia o musical Last Chance Harvey Nomada
1996 Meyor guión Sense and Sensibility Ganadora
Meyor actriz - Drama Nomada
1995 Meyor actriz - Comedia o musical Junior Nomada
1994 Meyor actriz - Drama Lo que queda del día Nomada
Meyor actriz de repartu Nel nome del padre Nomada
1993 Meyor actriz - Drama Howards End Ganadora

Premios BAFTA

Año Categoría Película Resultáu
2014 Meyor actriz Saving Mr. Banks Nomada
2003 BAFTA a la meyor actriz de repartu Meyor actriz de repartu Love Actually Nomada
1995 Meyor guión adautáu Sense and Sensibility Nomada
Meyor actriz Ganadora
1993 Meyor actriz Lo que queda del día Nomada
1992 Meyor actriz Howards End Ganadora

Premios del Sindicatu d'Actores

Año Categoría Película Resultáu
2014 Meyor actriz Saving Mr. Banks Nomada
2009 Meyor repartida An Education Nomada
2003 Meyor actriz en miniserie o telefilme Angeles n'América Nomada
2002 Wit Nomada
1996 Meyor actriz protagonista Sense and Sensibility Nomada
Meyor repartida Nomada

Critics' Choice Movie Awards

Año Categoría Película Resultáu
2014 Meyor actriz Saving Mr. Banks Nomada

Premios Satellite

Año Categoría Película Resultáu
2014 Meyor actriz Saving Mr. Banks Nomada
2008 Meyor actriz de repartu Brideshead Revisited Nomada

Selmana Internacional de Cine de Valladolid

Año Categoría Película Resultáu
2001 Espiga d'Oru a la meyor actriz Wit Ganadora

Referencies

  1. Biblioteca Nacional d'Alemaña. «Emma Thompson» (alemán). Gemeinsame Normdatei. Consultáu'l 27 abril 2014.
  2. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Emma-Thompson. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: pna2005280869. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  4. 4,0 4,1 URL de la referencia: https://www.oscars.org/oscars/ceremonies/1993.
  5. 5,0 5,1 URL de la referencia: https://www.oscars.org/oscars/ceremonies/1996.
  6. 6,0 6,1 URL de la referencia: https://www.oscars.org/oscars/ceremonies/1994.
  7. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/1997.95.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20190624111932/https://www.europeanfilmacademy.org/1997.95.0.html. Data de consulta: 11 avientu 2019.
  8. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/1998.96.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20191212141625/https://www.europeanfilmacademy.org/1998.96.0.html. Data de consulta: 13 avientu 2019.
  9. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/2017.771.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20200219120813/https://www.europeanfilmacademy.org/2017.771.0.html. Data de consulta: 20 febreru 2020.
  10. URL de la referencia: https://www.vanityfair.fr/ecrans/article/golden-globes-2023-palmares-complet.
  11. «Emma Thompson Weight, Height, Bra Size, Shoe Size, Body, Measurements, Waist, Hips». Celebrity Measurements (1 d'avientu de 2015). Consultáu'l 1 d'avientu de 2015.
  12. Emma Thompson ye de Camuñas

Enllaces esternos