Diferencies ente revisiones de «Xunión Astronómica Internacional»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Llinia 1: Llinia 1:
La '''Unión Astronómica Internacional''' ('''UAI''', n'[[inglés]] '''''International Astronomical Union''''' o '''IAU''') ye una agrupación de les estremaes sociedaes astronómiques nacionales y constitúi'l muérganu de decisión internacional nel campu de les definiciones de nomes de planetes ya otros oxetos celestes ansí como los estándares n'astronomía. Foi creyada en [[1919]] a magar de la xunión d'estremaos organismos como la ''[[Carte du Ciel]]'', la ''[[Solar Union]]'' y el ''[[Bureau International de l'Heure]]''. El so primer presidente foi [[Benjamín Baillaud]]. El so envís ye promover y coordinar la cooperación internacional na [[astronomía]] y la ellaboración de les regles de nomenclatura de los estremaos cuerpos celestes.
La '''Xunión Astronómica Internacional''' ('''XAI''', n'[[inglés]] '''''International Astronomical Union''''' o '''IAU''') ye una agrupación de les estremaes sociedaes astronómiques nacionales y constitúi'l muérganu de decisión internacional nel campu de les definiciones de nomes de planetes ya otros oxetos celestes ansí como los estándares n'astronomía. Foi creyada en [[1919]] a magar de la xunión d'estremaos organismos como la ''[[Carte du Ciel]]'', la ''[[Solar Union]]'' y el ''[[Bureau International de l'Heure]]''. El so primer presidente foi [[Benjamín Baillaud]]. El so envís ye promover y coordinar la cooperación internacional na [[astronomía]] y la ellaboración de les regles de nomenclatura de los estremaos cuerpos celestes.


La UAI tien anguaño (febreru 2006) 8.993 socios individuales, principalmente profesionales de l'astronomía col grau académicu de doctor, y 62 socios nacionales, ye dicir, países afiliaos a la UAI. El 87% de los sos miembros son masculinos por un 13% de miembros femeninos. El presidente actual de la UAI ye'l Dr. [[José Luis Comellas]].
La XAI tien anguaño (febreru 2006) 8.993 socios individuales, principalmente profesionales de l'astronomía col grau académicu de doctor, y 62 socios nacionales, ye dicir, países afiliaos a la XAI. El 87% de los sos miembros son masculinos por un 13% de miembros femeninos. El presidente actual de la XAI ye'l Dr. [[José Luis Comellas]].


La UAI coordina 37 comisiones y 85 grupos de trabayu sobro estremaos temes astronómicos agrupaes en 12 disciplines cimeres:
La XAI coordina 37 comisiones y 85 grupos de trabayu sobro estremaos temes astronómicos agrupaes en 12 disciplines cimeres:


* División I: Astronomía fundamental.
* División I: Astronomía fundamental.
Llinia 20: Llinia 20:
== Asamblees Xenerales ==
== Asamblees Xenerales ==


L'Asamblea Xeneral de la UAI reúnese ca trés años. Los alcuentros pasaos incluyen:
L'Asamblea Xeneral de la XAI reúnese ca trés años. Los alcuentros pasaos incluyen:


* '''XXVIth IAU General Assembly''' ([[2006]]): [[Praga]], [[República Checa]]
* '''XXVIth IAU General Assembly''' ([[2006]]): [[Praga]], [[República Checa]]
Llinia 55: Llinia 55:


== Enllaces esternos ==
== Enllaces esternos ==
* [http://www.iau.org/ Sitiu web de la UAI]
* [http://www.iau.org/ Sitiu web de la XAI]
{{PR|Astronomía}}
{{PR|Astronomía}}



Revisión a fecha de 07:57 19 ago 2019

La Xunión Astronómica Internacional (XAI, n'inglés International Astronomical Union o IAU) ye una agrupación de les estremaes sociedaes astronómiques nacionales y constitúi'l muérganu de decisión internacional nel campu de les definiciones de nomes de planetes ya otros oxetos celestes ansí como los estándares n'astronomía. Foi creyada en 1919 a magar de la xunión d'estremaos organismos como la Carte du Ciel, la Solar Union y el Bureau International de l'Heure. El so primer presidente foi Benjamín Baillaud. El so envís ye promover y coordinar la cooperación internacional na astronomía y la ellaboración de les regles de nomenclatura de los estremaos cuerpos celestes.

La XAI tien anguaño (febreru 2006) 8.993 socios individuales, principalmente profesionales de l'astronomía col grau académicu de doctor, y 62 socios nacionales, ye dicir, países afiliaos a la XAI. El 87% de los sos miembros son masculinos por un 13% de miembros femeninos. El presidente actual de la XAI ye'l Dr. José Luis Comellas.

La XAI coordina 37 comisiones y 85 grupos de trabayu sobro estremaos temes astronómicos agrupaes en 12 disciplines cimeres:

  • División I: Astronomía fundamental.
  • División II: Sol y heliosfera.
  • División III: Ciencies planetaries.
  • División IV: Estrelles.
  • División V: Estrelles variables.
  • División VI: Material interestelar.
  • División VII: La Vía Lláctea.
  • División VIII: Galaxes ya Universu.
  • División IX: Espeutroscopía.
  • División X: Radioastronomía.
  • División XI: Física d'altes enerxíes y téuniques espaciales.
  • División XII: Actividaes comunes a toles divisiones.

Asamblees Xenerales

L'Asamblea Xeneral de la XAI reúnese ca trés años. Los alcuentros pasaos incluyen:

1 Celebrada pa conmemorar el 500 aniversariu de la nacencia de Nicolás Copérnico [1]

La XVIIth General Assembly ta planiada pal 2009 en Rio de Janeiro, Brasil.

Enllaces esternos