Diferencies ente revisiones de «Rémi Simeón»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Sin resumen de edición
Llinia 45: Llinia 45:


[[Categoría:Lexicógrafos de Francia]]
[[Categoría:Lexicógrafos de Francia]]
[[Categoría:Idioma náhuatl]]
[[Categoría:Idioma náhuatl clásicu]]



[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]

Revisión a fecha de 06:20 11 ago 2019

Rémi Simeón
Vida
Nacimientu Lurs1 d'ochobre de 1827
Nacionalidá francés
Muerte VI Distritu de París23 de payares de 1890 (63 años)
Estudios
Llingües falaes francés[1]
náhuatl
Oficiu llingüistalexicógrafu
Cambiar los datos en Wikidata

Rémi Siméon (1827–1890) foi un lexicógrafu que nació en Lurs (Bajo Alpes, Francia) y autor del Diccionariu de la llingua náhuatl o mexicana (náhuatl clásicu) y castellán, que publicó en París en 1885.

El Diccionariu recueye en forma íntegra'l Vocabulariu en llingua castellana y mexicana de Fray Alonso de Molina, publicáu en Méxicu en 1571.

Biografía

Rémi Siméon nació en Lurs el 1 d'ochobre de 1827. Cuntaba con 12 años d'edá cuando viaxó a Méxicu per primer vegada; onde conoció a Joseph Aubin, autor de la Memoria sobre la pintura didáctica y escritura figurativo de los antiguos mexicanos.

Aubín foi un científicu francés que se dedicó a realizar investigaciones físiques y astronómiques en Méxicu, fundó'l colexu onde Siméon estudió llatín y tenía una gran colección de manuscritos náhuatl.

Tal como lo fixo Napoleón Bonaparte unviando a Exiptu a un grupu d'espedicionarios pa conocer les ruines; Napoleón III mandó a un equipu de científicos a estudiar les antigüedaes mexicanes en tiempos del imperiu de Maximiliano. Nesti equipu diba Siméon, quien a partir d'entós empezó a axenciar la información necesaria pa ellaborar el so Diccionariu.

Obra

En 1867 publica'l so Nota sobre la numberación de los antiguos mexicanos; en 1875, la Gramática de la llingua náhuatl o mexicana de Andrés de Llameres, con notes y aclaraciones sos; en 1880, a Bernardino de Sahagún; de 1883 a 1889, diversos estudios y traducciones de los Añales o cróniques de Chimalpahin; en 1885, el Diccionariu, y a lo llargo d'esos años, numberosos ensayos más, que-y merecieron honores tales como'l ser nomáu presidente del comité d'arqueoloxía de la Société d´Ethnographie, vicepresidente de la Société Américaine de France y delegáu al conseyu central de l'Alianza Científica Universal.

Em 1889 foi miembru del comité y relator de la seición de llingüística del Congresu Internacional de Ciencies Etnográfiques. Llogró'l premiu Volney pol Diccionariu y unu de los premios Lobat pola so traducción de Chimalpahin.

Morrió en París el 23 de payares de 1890.

Bibliografía

  • Siméon, Rémi (2007) Diccionariu de la llingua náhuatl o mexicana, Ed. Sieglu XXI. 19 edición n'español; Méxicu, Págs. vi-vii.

Enllaces esternos


  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.