Diferencies ente revisiones de «Palaciu Ducal de Venecia»

Coordenaes: 45°26′02″N 12°20′14″E / 45.43393°N 12.33713°E / 45.43393; 12.33713
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"see" -"sede"
m Iguo testu: -"see" -"sede"
Llinia 29: Llinia 29:
A principios del [[sieglu XVII]], fueron añedíes les llamaes ''[[Prigioni Nuove]]'' ('Prisiones Nueves'), más allá de la canal, por obra del arquiteutu [[Antonio Contin]]. Esti nuevu cuerpu de fábrica, que sería la sede de los ''Signori di notte al criminal'' ('Señores de nueche de lo criminal'), maxistraos encargaos de la prevención y represión de los delitos penales, foi conectáu al Palaciu por aciu el [[Ponte de los Sollutos]], cruciáu polos condergaos nel so camín a les nueves prisiones.
A principios del [[sieglu XVII]], fueron añedíes les llamaes ''[[Prigioni Nuove]]'' ('Prisiones Nueves'), más allá de la canal, por obra del arquiteutu [[Antonio Contin]]. Esti nuevu cuerpu de fábrica, que sería la sede de los ''Signori di notte al criminal'' ('Señores de nueche de lo criminal'), maxistraos encargaos de la prevención y represión de los delitos penales, foi conectáu al Palaciu por aciu el [[Ponte de los Sollutos]], cruciáu polos condergaos nel so camín a les nueves prisiones.


Dempués de la cayida de la [[República de Venecia]] en [[1797]], el Palaciu nun s'utilizó yá como see del príncipe y de les maxistratures sinón que foi acondicionáu p'allugar oficines alministratives. Les prisiones, llamaes ''i [[Piombi]]'' ('los Chombos') pola mor del revestimiento nesi material del teyáu, caltuvieron la so antigua función. Tres l'anexón de Venecia al [[Reinu d'Italia (1861-1946)|Reinu d'Italia]], el palaciu sufrió numberoses restauraciones, y en [[1923]] foi finalmente destináu a muséu, función que caltién güei día.
Dempués de la cayida de la [[República de Venecia]] en [[1797]], el Palaciu nun s'utilizó yá como sede del príncipe y de les maxistratures sinón que foi acondicionáu p'allugar oficines alministratives. Les prisiones, llamaes ''i [[Piombi]]'' ('los Chombos') pola mor del revestimiento nesi material del teyáu, caltuvieron la so antigua función. Tres l'anexón de Venecia al [[Reinu d'Italia (1861-1946)|Reinu d'Italia]], el palaciu sufrió numberoses restauraciones, y en [[1923]] foi finalmente destináu a muséu, función que caltién güei día.


[[Archivu:Venice - Dux Palace - 4372.jpg|thumb|Detalle del Palaciu Ducal.]]
[[Archivu:Venice - Dux Palace - 4372.jpg|thumb|Detalle del Palaciu Ducal.]]

Revisión a fecha de 21:32 27 xnt 2019

Palaciu Ducal de Venecia
Palazzo Ducale (it)
palaciu, atraición turística y muséu d'arte
Llocalización
PaísBandera d'Italia Italia
RexónBandera de Vénetu Vénetu
Ciudá metropolitana Ciudá metropolitana de Venecia
Comuña Venecia
Municipalità of Venice (en) Traducir Venezia-Murano-Burano (es) Traducir
Direición Plaza de San Marcos (es) Traducir, 1
Coordenaes 45°26′02″N 12°20′14″E / 45.43393°N 12.33713°E / 45.43393; 12.33713
Palaciu Ducal de Venecia alcuéntrase n'Italia
Palaciu Ducal de Venecia
Palaciu Ducal de Venecia
Palaciu Ducal de Venecia (Italia)
Historia y usu
Apertura1340
Dueñu Italia
Comisariu República de Venecia
Orixe del nome Dogo de Venecia (es) Traducir
Usuariu Dogo de Venecia (es) Traducir
Arquiteutura
Arquiteutu/a Nicolò Barattieri
Estilu arquiteutura gótica
Pisos 4
Superficie 10 281 m²
Patrimoniu
Númberu d'oxetos 3000 pieza (es) Traducir y 1130 pieza (es) Traducir
Visitantes añales 435 879
Instalaciones
Archivo fotográfico (es) Traducir
Biblioteca
Cafetería
Edificiu d'archivu
Guardarropa (es) Traducir
Llibrería
Formáu por Porta della Carta (en) Traducir, Sala delle Quattro Porte (en) Traducir, Paintings in the Doge's Palace (en) Traducir y Capitals in the Doge's Palace (Venice) (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Palaciu Ducal.

El Palazzo Ducale ('Palaciu Ducal'), asitiáu nel estremu oriental de la Plaza de San Marcos, ye unu de los símbolos de la gloria y el poder de Venecia. Edificiu d'estilu góticu, los sos dos fachaes más visibles miren escontra la llaguna de Venecia y la plaza de San Marcos. El palaciu foi residencia de los dux, see del gobiernu y de la corte de xusticia y prisión de la República de Venecia.

L'edificiu

El palaciu, de forma cúbica, ye como un gran bloque de mármol dorao pol sol.

Fachada

La planta baxa y el pisu principal tien una galería o pórticu, más arriba, el muriu llisu, con solu grandes ventanes espaciadas nel panal, presenta una decoración de tableru de mármol rosado y blancu. El pórticu de la planta baxa sofitar en treinta y seis columnes con ricos capitales decoraos pertenecientes a los sieglos XIV y XV. Nes esquines del palaciu varios grupos escultóricos representen d'esquierda a derecha'l Xuiciu de Salomón, Adán y Eva, y Noé bébedu. La galería cimera, abierta tien 71 columnes remataes con óculos cuadrilobulaos.

Vista del patiu cola Scala dei Giganti.

La entrada principal recibe'l nome de Porta della Carta ('Puerta del Papel') porque nella esponíen los decretos oficiales; ye d'estilu góticu flamíxeru de (1442) y presenta nel tímpanu un lleón de San Marcos ante'l que se arrodilla el dux Foscari.

Patiu

La fachada principal del patiu ye una obra renacentista, con una estraordinaria decoración escultórica y una socesión d'arqueríes y la ornamentación a base de pilastres, frisos y óculos. Los pozos con brocal de bronce son del sieglu XVI.

Xuntu al pórticu Foscari tópase la pequeña fachada del Reló, realizada en 1615 por Monopola. Al so llau y enriba del pórticu alza un edificiu del sieglu XV coronáu con pináculos que sostienen estatues. Nun estremu del pórticu abre la conocida escalera, Scala del Giganti, con escultures de Sansovino que representen a Marte y Neptuno.

Historia

Relieve d'Adán y Eva nuna de les esquines.

Foi alzáu presumiblemente ente los sieglos X y XI sobre la base d'un nucleu central fortificáu, constituyíu por un cuerpu central y torres nes esquines; alredor de dichu nucleu desenvolvióse la que ye una de les obres maestres del góticu venecianu. La primera gran reestructuración, que tresformó la fortaleza orixinaria nun elegante palaciu yá ensin fortificar, llevar a cabu nel sieglu XII pol dux Sebastiano Ziani. Una nueva ampliación foi realizada a finales de 1200.

Mientres el gobiernu de Bartolomeo Gradenigo (13391342) el palaciu empezó a adquirir la so forma actual. Una ampliación de 1424 debida al dux Francesco Foscari estendió'l palaciu pel llau de la Basílica de San Marcos. Un agregu importante, la Porta della Carta, proyeutu de los arquiteutos Giovanni Bon y Bartolomeo Bon (tamién autores de la Ca' d'Oru) foi termináu en 1442.

La parte interna (esto ye, la que da a la parte de la canal de Palaciu y termina nel Ponte della Paglia ('Ponte de la Paya'), y qu'agospia los apartamentos del Dux), foi edificada dempués de la gran quema de 1483 según el proyeutu del arquiteutu Antonio Rizzo. Socesivos embellecimientos, como la Scala dei Giganti ('Escalera de los Xigantes'), alternar con quemes devastadores mientres tol sieglu XVI. Precisamente unu d'estos accidentes favoreció la creación de la principal ayalga del edificiu: la xigante Crucifixón de Tintoretto, pintada pa sustituyir un mural estropiáu nuna quema.

A principios del sieglu XVII, fueron añedíes les llamaes Prigioni Nuove ('Prisiones Nueves'), más allá de la canal, por obra del arquiteutu Antonio Contin. Esti nuevu cuerpu de fábrica, que sería la sede de los Signori di notte al criminal ('Señores de nueche de lo criminal'), maxistraos encargaos de la prevención y represión de los delitos penales, foi conectáu al Palaciu por aciu el Ponte de los Sollutos, cruciáu polos condergaos nel so camín a les nueves prisiones.

Dempués de la cayida de la República de Venecia en 1797, el Palaciu nun s'utilizó yá como sede del príncipe y de les maxistratures sinón que foi acondicionáu p'allugar oficines alministratives. Les prisiones, llamaes i Piombi ('los Chombos') pola mor del revestimiento nesi material del teyáu, caltuvieron la so antigua función. Tres l'anexón de Venecia al Reinu d'Italia, el palaciu sufrió numberoses restauraciones, y en 1923 foi finalmente destináu a muséu, función que caltién güei día.

Detalle del Palaciu Ducal.

Estructura

Acordies con la llei de gravedá, lo más pesao tien de cargar lo más leve. Esperaríase, entós, que la masa del edificiu fuera construyida direutamente sobre'l suelu y que les ojivas tuvieren enriba.

Sicasí, construyíu y distribuyíu como lo foi, l'edificiu ta calculáu con tanta intelixencia que de nenguna manera produz una sensación d'inestabilidá o fraxilidá.

Otra manera, les columnes dan la impresión de cargar ensin esfuerciu la gran construcción, que rehusándo a posase en tierra paez tar suspendida nel aire y ye soportada por dos columnes d'ojives magnífiques.

Obres d'arte

Alvise Vivarini
  • Madonna in trueno col Bambino
Andrea Celesti
  • Mosè fa distruggere il vitello d'oru, 1682-1685
Andrea Vicentino
  • La battaglia di Lepanto, 1595-1605
Antonio Rizzo
  • Eva, XV secolo
  • Acocoro, XV secolo
Domenico Tintoretto
  • Ritratto dei doge Giovanni Mocenigo y Mario Barbarigo, 1580-1590
  • Resurrezione y tre avogadori, 1576 circa
Francesco Bassano
  • La conquista notturna di Padova, 1583-1584
  • Papa Alessandro III benedice il doge Ziani
Giambattista Tiepolo
  • Nettuno offre a Venezia -y ricchezze del mare, 1740
Giovan Battista Zelotti
  • Il Tempo, -y Virtù y l'Invidia liberati dal Male
Giovanni Bellini
  • Compianto sul Cristu morto, 1472 circa
Guariento
  • Incoronazione della Vergine, 1365-1368
El Bosco
Palma'l Mozu
  • Venezia incoronata dalla Vittoria accoglie -y province soggette, 1582-1584
  • L'esercito crociato assale Costantinopoli, 1587 circa
Jacopo Sansovino
  • Neptuno, 1567
  • Marte, 1567
Leandro Bassano
  • Madonna in gloria y tre advogadori, 1604 circa
Pietro Liberi
  • Vittoria dei veneziani sui turchi ai Dardanelli, 1660-1665
Pietro Malombra
  • Il Padre Eternu, Venezia in tueru con -y Virtù y Mercuriu che guida vecchi y giovani incatenati, 1615 circa
Quentin Metsys
  • Cristu deriso, inizio XVI secolo
Tintoretto
  • Il Paradiso, 1588-1594
  • Vittoria dei veneziani sui ferraresi ad Argenta, 1579-1584
  • Il doge Nicolò da Ponte riceve da Venezia una corona d'alloro, 1584
  • Arianna trovata da Bacco, 1576
  • Il doge Girolamo Priuli riceve dalla Giustizia la bilancia y la spada, 1565-1567
  • Mercuriu y -y grazie
  • Pallade allontana da Marte
  • La fucina di Vulcano
Tiziano
Paolo Veronese
  • Il doge Contarini torna vittorioso in città dopo la vittoria contro i genovesi, 1585-1586
  • L'apoteosi di Venezia, 1582
  • Vecchio orientale y giovane donna
  • Giunone offre a Venezia il corno ducale
  • Aracne o la Dialettica, 1575-1578
  • Marte y Nettuno, 1575-1578
  • Il ratto di Europa, 1576-1580
  • Venezia in trueno cola Pace y la Giustizia, 1575-1578
Vittore Carpaccio

Imáxenes

Ver tamién

Enllaces esternos