Diferencies ente revisiones de «Militar»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
mSin resumen de edición
Llinia 12: Llinia 12:
'''Militar''' provién del [[llatín]] ''militarius'', de ''miles'' ([[xenitivu]] ''militis'') = '[[soldáu]]'.
'''Militar''' provién del [[llatín]] ''militarius'', de ''miles'' ([[xenitivu]] ''militis'') = '[[soldáu]]'.


Usáu como suxetivu usualmente referir a les Fuercies Armaes d'un país o a'l oficiales que les dirixen.
Usáu como suxetivu usualmente referir a les Fuercies Armaes d'un país o a los oficiales que les dirixen.


== Historia militar ==
== Historia militar ==

Revisión a fecha de 14:33 26 xun 2019

Desfile militar en Berlín

El términu militar fai referencia a los individuos (miembros), instituciones, instalaciones, equipamientos, vehículos y tou aquello que forme parte de forma direuta ya indixebrable de les Fuercies Armaes o exércitu; creáu y entamáu cola misión fundamental, pero non esclusiva, de defender la integridá territorial y la soberanía del país al que perteneza per mediu del usu de la fuercia y les armes en casu de ser necesariu.

En referencia a militar como miembru de les fuercies armaes, este va ostentar un puestu xerárquicu (rangu o grau) dientro d'elles. Polo tanto nun ye militar un individuu que perteneza a un grupu armáu más o menos entamáu, sinón namái los miembros de les fuercies armaes, seyan estes mayoritariamente profesionales o formaes por ciudadanos reclutados (casu de la lleva). Diches fuercies «non militares» conócense como paramilitares.

La doctrina que defende la primacía del exércitu na sociedá recibe'l nome de militarismu.

Etimoloxía y otros significaos

Militar provién del llatín militarius, de miles (xenitivu militis) = 'soldáu'.

Usáu como suxetivu usualmente referir a les Fuercies Armaes d'un país o a los oficiales que les dirixen.

Historia militar

Artículu principal: Historia Militar

De cutiu, considérase como hestoria militar a la hestoria de tolos conflictos, non solo la hestoria de los estaos militares. La diferencia al respective de la hestoria de la guerra anicia en que la hestoria militar céntrase más nes persones y les instituciones, ente que la hestoria de la guerra trata la evolución de la guerra en sí mesma, vista como evolución en teunoloxía, gobiernos y xeografía. La hestoria militar tien una serie de propósitos, ente ellos por casu aprender de situaciones y errores del pasáu pa poder realizar un llabor bélicu más efectiva nel futuru, crear un sentimientu de tradición militar pa crear fuercies militares cohesionadas o aprender a prevenir la guerra d'una forma eficaz. La conocencia humana en materia militar básase llargamente na hestoria oral ya escrita de los conflicto militares, los exércitos y armades participantes, y más apocayá, les fuercies aérees. Esisten dos tipos d'hestoria militar, anque casi tolos testos comparten y tienen elementos de dambos:

  • Descriptiva, que presenta les cróniques de los conflictos ensin valorar les causes, conductes, desenllaz y efectos d'un conflictu.
  • Analítica, que s'encarga d'esquizar nos motivos, la naturaleza, la conclusión y les resultancies de los conflictos, como una forma de derivar la conocencia y entender los conflictos en xunto, pa prevenir la repetición d'errores nel futuru, suxurir meyores métodos d'usu de les fuercies o evidenciar la necesidá de nueves teunoloxíes béliques.

El historiadores profesionales de normal concéntrense nos fechos militares que tuvieron un mayor impautu nes sociedaes que se vieron envolubraes nelles, ente qu'el historiadores aficionaos empresten más atención a detalles de les batalles, equipamientu o uniforme. El historiadores encargar de narrar estos acontecimientos, por aciu escritos o d'otres formes.

Organización militar

Artículu principal: Unidá militar


Ver tamién


Enllaces esternos