Diferencies ente revisiones de «Iglú»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Cambeu automáticu de testu: (-[[Imaxen: +[[Imaxe:)
SieBot (alderique | contribuciones)
m robot Añadido: no:Iglo Modificado: it:Iglù
Llinia 30: Llinia 30:
[[hsb:Iglu]]
[[hsb:Iglu]]
[[id:Igloo]]
[[id:Igloo]]
[[it:Igloo]]
[[it:Iglù]]
[[ja:イグルー]]
[[ja:イグルー]]
[[ka:იგლუ]]
[[ka:იგლუ]]
Llinia 37: Llinia 37:
[[mr:ईग्‍लू]]
[[mr:ईग्‍लू]]
[[nl:Iglo]]
[[nl:Iglo]]
[[no:Iglo]]
[[pl:Igloo]]
[[pl:Igloo]]
[[pt:Iglu]]
[[pt:Iglu]]

Revisión a fecha de 21:57 25 feb 2008

Iglú.

Un iglú (Inuktitut iglu / ᐃᒡᓗ, "casa", plural: igluit) o casa de ñeve, ye un abellugu construyíu con bloques de ñeve, que xeneralmente tien forma de cúpula. Los iglúes asóciense davezu colos esquimales, que los usen d'abeyu temporal pa los cazadores demientres l'iviernu.

La ñeve que s'usa pa facer un iglú tien de ser abondo compauta, pa poder tayala y allugala de mena afayaíza. La meyor ye la fallusca que s'alcuentra nuna ceya, darréu que val pa compautala yá entellazar los cristales de xelu. La poza que queda na ñeve, (dempués de sacar los bloques) usase pa la metá inferior del refuxu. El mou de construyilu ye cenciellu, darréu que nun fai falta una cadarma provisional d'afitamientu: cada bloque sofítase nel anterior hasta zarrar tol espaciu.

Construcción d'un iglú.

A vegaes, constrúyese un pequeñu túnel a móu de portalada na entrada, p'amenorgar el vientu y la pérdida de calor, cuando s'abre la puerta. Gracies a les escelentes propiedaes aisllantes de la ñeve, l'interior d'un iglú ye sosprendentemente alcontradizu. Los esquimales que s'alluguen ente Groenlandia y la Islla de Baffin tapecen l'interior del so refuxu con pelleyos d'animales, lo que contribúi a que xuba la temperatura hasta 10 ó 20 graos.

La puerta d'accesu tien d'aldase al aviesu'l vientu (sotaventu).


Enllaces esternos