Diferencies ente revisiones de «Matthew Henson»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-El Condao d +Condáu d)
Llinia 1: Llinia 1:
{{persona}}
{{persona}}


'''Matthew Henson''' ([[El Condao de Charles]], [[Maryland]], [[8 d'agostu]] de [[1866]] - [[9 de marzu]] de [[1955]]) foi un esplorador [[Estaos Xuníos|estauxunidense]] que puede ser el primeru en llegar al [[Polu Norte]] xuntu con [[Robert Peary]] en [[1909]]. Sicasí, dalgunos envaloren que'l grupu de Peary perder nel polu y llegaron a unos 30 [[km]] del so oxetivu. Por cuenta de que la so piel yera de color negru y el so estatus d'emplegáu de Peary, nunca algamó la fama de Peary en Norteamérica, onde'l [[racismu]] entá yera común.
'''Matthew Henson''' ([[Condáu de Charles]], [[Maryland]], [[8 d'agostu]] de [[1866]] - [[9 de marzu]] de [[1955]]) foi un esplorador [[Estaos Xuníos|estauxunidense]] que puede ser el primeru en llegar al [[Polu Norte]] xuntu con [[Robert Peary]] en [[1909]]. Sicasí, dalgunos envaloren que'l grupu de Peary perder nel polu y llegaron a unos 30 [[km]] del so oxetivu. Por cuenta de que la so piel yera de color negru y el so estatus d'emplegáu de Peary, nunca algamó la fama de Peary en Norteamérica, onde'l [[racismu]] entá yera común.


Escribió un llibru sobre la so espedición ártica (''A Negru Explorer at the North Pole'') en [[1921]] y depués, en collaboración con [[Bradley Robinson]] escribió la so biografía ''Dark Companion'' en [[1947]] y "A la llende de les nueses vides. La conquista del polu" escrita por Philippe Nessmann.
Escribió un llibru sobre la so espedición ártica (''A Negru Explorer at the North Pole'') en [[1921]] y depués, en collaboración con [[Bradley Robinson]] escribió la so biografía ''Dark Companion'' en [[1947]] y "A la llende de les nueses vides. La conquista del polu" escrita por Philippe Nessmann.

Revisión a fecha de 13:19 14 abr 2019

Matthew Henson
Vida
Nacimientu condáu de Charles8 d'agostu de 1866[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Grupu étnicu afroamericanu d'Estaos Xuníos
Muerte Nueva York[2]9 de marzu de 1955[1] (88 años)
Sepultura Cementeriu Nacional d'Arlington[3]
Causa de la muerte accidente vascular cerebral
Oficiu esplorador, escritor, científicuviaxeru
Premios
matthewhenson.com
Cambiar los datos en Wikidata

Matthew Henson (Condáu de Charles, Maryland, 8 d'agostu de 1866 - 9 de marzu de 1955) foi un esplorador estauxunidense que puede ser el primeru en llegar al Polu Norte xuntu con Robert Peary en 1909. Sicasí, dalgunos envaloren que'l grupu de Peary perder nel polu y llegaron a unos 30 km del so oxetivu. Por cuenta de que la so piel yera de color negru y el so estatus d'emplegáu de Peary, nunca algamó la fama de Peary en Norteamérica, onde'l racismu entá yera común.

Escribió un llibru sobre la so espedición ártica (A Negru Explorer at the North Pole) en 1921 y depués, en collaboración con Bradley Robinson escribió la so biografía Dark Companion en 1947 y "A la llende de les nueses vides. La conquista del polu" escrita por Philippe Nessmann.

Mientres les sos espediciones, él y Peary tuvieron fíos con muyeres inuit, dos de los cualos fueron afayaos por S. Allen Counter nuna espedición a Groenlandia.

El 6 d'abril de 1988, Henson foi lleváu al Campusantu Nacional de Arlington y puestu cerca del monumentu de Peary.

Matthew Henson ye'l sobrín bisnietu de Josiah Henson, un famosu esclavu fuxitivu.

El nome que los Inuit dieron a Mathew Henson ye Miy Paluk, el so nome fíxose llexendariu ente los inuit quien entá recordar, ya inclusive-y deben a él un vocablu de la so llingua "adulò" que ye una voz cola qu'él espertaba a toos pa dir a les grandes espediciones de caza, y entá usar nesi sentíu, siendo una espresión qu'usen pa dar ánimu y infundir calor.

Foi él quien sofito firmemente les espediciones y quien fixo posible encarar los imprevisibles pola rapidez con qu'aprendió les técniques inuit.

Matthew Henson en 1953 amosando una semeya de Robert Y. Peary.
  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 4 mayu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 1r xineru 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. URL de la referencia: https://ancexplorer.army.mil/publicwmv/index.html#/arlington-national/.
  4. URL de la referencia: https://americangeo.org/honors/medals-and-awards/cullum-geographical-medal/.