Diferencies ente revisiones de «Ciudá-prefeutura de la República Popular China»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-El Condao d +Condáu d)
Llinia 1: Llinia 1:
Una '''ciudá-prefeutura''' ({{zh|c=地级市|p=dìjí shì|l=ciudá a nivel de rexón}}), dacuando traducíu casi directamente como «ciudá de nivel de prefeutura» o «conceyu a nivel de prefeutura», ye una división alministrativa de la [[República Popular China]] que s'asitia, na [[organización territorial de la República Popular China|estructura políticu-alministrativa]], per debaxo del [[Provincia de China|nivel provincial]] y percima del [[El Condao de China|nivel de condáu]]. Ye la división más frecuente a esti nivel, con 283 nel añu 2005. Una ciudá-prefeutura sueli ser un centru urbanu arrodiáu d'una amplia zona rural na qu'hai tamién más ciudaes, llocalidaes y pueblos, lo que n'occidente suel considerase la área metropolitana o [[aglomeración urbana]]. Son munches les ciudaes que tienen el mesmu nome que la ciudá-prefeutura na que tán.
Una '''ciudá-prefeutura''' ({{zh|c=地级市|p=dìjí shì|l=ciudá a nivel de rexón}}), dacuando traducíu casi directamente como «ciudá de nivel de prefeutura» o «conceyu a nivel de prefeutura», ye una división alministrativa de la [[República Popular China]] que s'asitia, na [[organización territorial de la República Popular China|estructura políticu-alministrativa]], per debaxo del [[Provincia de China|nivel provincial]] y percima del [[Condáu de China|nivel de condáu]]. Ye la división más frecuente a esti nivel, con 283 nel añu 2005. Una ciudá-prefeutura sueli ser un centru urbanu arrodiáu d'una amplia zona rural na qu'hai tamién más ciudaes, llocalidaes y pueblos, lo que n'occidente suel considerase la área metropolitana o [[aglomeración urbana]]. Son munches les ciudaes que tienen el mesmu nome que la ciudá-prefeutura na que tán.


== Descripción y característiques ==
== Descripción y característiques ==

Revisión a fecha de 09:30 14 abr 2019

Una ciudá-prefeutura (chinu: 地级市, pinyin: dìjí shì, lliteralmente «ciudá a nivel de rexón»), dacuando traducíu casi directamente como «ciudá de nivel de prefeutura» o «conceyu a nivel de prefeutura», ye una división alministrativa de la República Popular China que s'asitia, na estructura políticu-alministrativa, per debaxo del nivel provincial y percima del nivel de condáu. Ye la división más frecuente a esti nivel, con 283 nel añu 2005. Una ciudá-prefeutura sueli ser un centru urbanu arrodiáu d'una amplia zona rural na qu'hai tamién más ciudaes, llocalidaes y pueblos, lo que n'occidente suel considerase la área metropolitana o aglomeración urbana. Son munches les ciudaes que tienen el mesmu nome que la ciudá-prefeutura na que tán.

Descripción y característiques

Les ciudaes-prefeutura formen un segundu nivel, de facto, de la estructura alministrativa (al pie de les prefeuturas, les lligues y les prefeuturas autónomes). El xefes alministrativos (alcaldes) de les ciudaes-prefeutura tienen polo xeneral el mesmu rangu qu'un xefe de división (chinu simplificáu: 司长) d'un ministeriu nacional. Dende la década de 1980, la mayoría d'antigües prefeuturas fueron renombraes como ciudaes-prefeutura.

Una ciudá-prefeutura nun ye una ciudá» nel sentíu habitual del términu (esto ye, un gran asentamientu urbanu continuu), sinón una unidá alministrativa qu'entiende, polo xeneral, una zona urbana central principal (una ciudá nel sentíu habitual, col mesmu nome, davezu, que la ciudá-prefeutura) con un centru alministrativu y l'área rural que la arrodia, muncho más grande, que tien munches pequeñes ciudaes, pueblos y aldegues. Les ciudaes-prefeutura más grandes pueden tener más de 100 km de llargor.

Les ciudaes-prefeutura casi siempres tienen dellos condáu de China condaos, ciudaes-condaos y otres subdivisiones. Esto resulta del fechu de que les enantes predominantes prefeuturas, a les que reemplazaron les ciudaes-prefeutura na so mayoría, fueron de la mesma grandes unidaes alministratives que conteníen ciudaes, pequeños pueblos y árees rurales. Pa estremar una ciudá-prefeutura de la so actual zona urbana (la ciudá nel sentíu estrictu), utilízase'l términu 市区 shìqū («zona urbana»).

La primer ciudá-prefeuturase creó'l 5 de payares de 1983. Mientres los dos décades siguientes, les ciudaes-prefeutura vinieron reemplazando la gran mayoría de les prefeuturas chines, un procesu qu'entá ta en cursu.

La mayoría de les provincies tán entamaes, por completu o casi por completu, en ciudaes-prefeutura. De les 22 provincies y 5 rexones autónomes de China, namái 3 provincies (Yunnan, Guizhou y Qinghai) y dos región autónomes (Xinjiang, Tíbet) tienen más de tres divisiones de segundu nivel o nivel prefeutural que nun sían yá ciudaes-prefeutura.

Los criterios qu'una prefeutura china tien de cumplir pa convertise nuna ciudá-prefeutura son los siguientes:

  • tener un centru urbanu con una población non rural de más de 250.000 habitantes;
  • que la producción bruta del valor de la industria sía de 200 millones de RMB;
  • que la producción de la industria terciario superara a la industria primario, contribuyendo en más del 35% del PIB.[1]

Yá hai 15 grandes ciudaes-prefeuturas que consiguieron ser consideraes ciudaes subprovinciales y que gocien una autonomía mayor, al nivel de les provincies, anque inferior al de les municipalidá, son les ciudaes subprovinciales.

Shijiazhuang y Zhengzhou son les mayores ciudaes-prefeutura con poblaciones que s'averen o inclusive superen a delles ciudaes subprovinciales.

Una ciudá-subprefeutura ye una ciudá de nivel del condáu que tien poderes cercanos a los del nivel de les ciudaes-prefeutura.

Representación cartográfica y estadístiques

Una señal de tráficu amuesa la distancia a la "zona urbana de Huangshi" (黄石市区) en llugar d'a cencielles "Huangshi" (黄石). Esta ye una distinción útil, porque la señal atópase yá dientro de la ciudá-prefeutura de Huangshi (darréu dempués d'entrar nel so condáu de Yangxin dende la vecina Xianning), pero entá a 100 km de la principal zona urbana de Huangshi.

Na mayoría de los países occidentales hai una distinción clara ente les "ciudaes" y les unidaes alministratives, sían condaos, prefeuturas, distritos, etc. Les primeres son xeneralmente consideraes como entidá punto y represéntense nos mapes con un círculu, o otros símbolos, que por aciu la escala dan idea del tamañu de la so población; les segundes, nel casu de qu'apaezan, amuésense como árees con fronteres claramente definíes. La distinción rescampla, yá que por casu, Bloomington, Indiana o Penticton, British Columbia son siempres oxetos distintos de, respeutivamente, el condáu de Monroe o'l Distritu Rexonal de Okanagan-Similkameen, de los que son capitales de gobiernu. En China, sicasí, el mesmu nome (por casu, 咸宁市 (Xianning Shi) en chinu, o Xianning [ciudá] n'español) utilizar pa referise tantu a tola "ciudá-prefeutura" como al so nucleu urbanu (lo que se llamaría una "ciudá" n'Europa o América). Esto traduzse en que ciertes convenciones cartográfiques utilizaes en China son distintes a les de la mayoría de países.

Polo xeneral, un mapa de menos detalle —que nun amuese les divisiones alministratives per debaxo del nivel provincial— nun fadría más que marcar l'allugamientu del nucleu urbanu (o, más precisamente, la del gobiernu de la ciudá) con un círculu, al igual que s'amuesen les ciudaes nun mapa d'un país européu o americanu. El círculu etiquetar col nome de la ciudá (por casu, 咸宁市( Xianning Shi) en chinu, o Xianning n'español) en llugar de, por casu, la del distritu nel que s'atopa'l nucleu urbanu. El mesmu mapa tamién puede amosar otros llugares de población abondo grandes dientro de la mesma ciudá-prefeutura, retulándolos basándose nes unidaes de tercer nivel alministrativu a que correspuendan. Por casu, xuntu con Xianning, un mapa puede amosar el Tongshan, ensin indicar de nenguna manera que alministrativamente, esti postreru forma parte de la primera.

Un mapa más detalláu (por casu, un típicu mapa provincial) tamién amuesa la llende de cada unidá alministrativa de segundu nivel (como una ciudá-prefeutura), al igual que los mapes estatales de los EE.XX. amuesen los condaos estauxunidenses. Nesti casu, el nome de la mesma unidá (como 咸宁 市, Xianning [ciudá]) utilizar pa etiquetar tola zona. Dientro d'ella, tamién pueden amosase la división de les unidaes de segundu nivel n'unidaes de tercer nivel.

Esta convención dacuando puede faer que sía difícil identificar los llugares mentaos nes fontes antigües colos llugares qu'apaecen nos modernos mapes. Por casu, Guo Moruo diz na so autobiografía que nació na pequeña ciudá de Shawan, na prefeutura de Leshan, y qu'asistió a la escuela primaria en Jiading, la principal ciudá de la prefeutura. Un mapa modernu típicu ye pocu probable qu'amuese dambes ciudaes: Shawan, porque ye demasiáu pequeña, y Jiading, porque ye la see del gobiernu de la güei ciudá-prefeutura de Leshan, que polo tanto ta reflexada nun mapa modernu con un círculu retuláu "Leshan". Un mapa más detalláu (o Google Maps) puede amosar el Distritu de Shawan dientro de Leshan, pero, bien probablemente, non Jiading (solamente si acso la cai Jiading (嘉定路) dientro de la zona urbana de Leshan).

Los datos estadísticos de China (superficie, población, valor de la producción industrial, etc.) suelen tar arrexuntaos a nivel de tola ciudá-prefeutura, según nes unidaes constituyentes de tercer nivel. Asina, una persona ensin familiarizar con estes convenciones, va sosprender al saber que la relativamente pequeña y pocu conocida ciudá de Huangshi, Hubei, cuenta con 2,5 millones d'habitantes —más que la mayoría de les capitales europees— hasta que se da cuenta qu'esi númberu correspuende a una zona completa de casi 100 km de diámetru de nivel de prefeutura, que toma delles llocalidaes (por casu, Daye) que se describen como "ciudaes-condáu" por derechu propiu. Inclusive si'l llector tien un mapa y los datos de tercer nivel de les unidaes individuales, llograr saber la población de la principal zona urbana d'una ciudá-prefeutura nun va ser fácil, yá que puede tar estremada ente dellos distritos, dalgunos de los cualos inclúin les árees rurales próximes.

Ciudá-subprefeutura

Una ciudá-subprefeutura o ciudá-viceprefeutura (en chinu:副地级市, pinyin:fùdìjíshì) Ye un tipu d'alministración casi a una ciudá condáu pero con un pocu más d'autonomía y poder, les ciudaes condáu tán so la xurisdicción alministrativa de les ciudaes-prefeutura, pero les subprefeutura son de cutiu alministraes directamente pol gobiernu provincial, más sicasí esti tipu d'alministración se categoriza como ciudá-condáu.

Ver tamién

Notes

Referencies