Diferencies ente revisiones de «Electrón de valencia»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
algunas faltas de ortografia o palabras mal escritas
Llinia 1: Llinia 1:
Los '''electrones de valencia''' son los [[electrones]] que s'atopen na capa de mayor nivel d'enerxía del [[átomu]], siendo estos los responsables de la [[enllaz químicu|interacción]] ente átomos de distintes especies o ente los átomos d'una mesma. Los electrones nos niveles d'enerxía esternos son aquellos que van ser utilizaos na formación de compuestos, a los cualos denominar como electrones de valencia.
Los '''electrones de valencia''' son los [[electrones]] que soportan la capa de mayor nivel de erxía del [[átomu|átomo]], siendo estos los responsables de la [[enllaz químicu|interacción]] ente átomos de distintas especies o ente los átomos de una mesma especie. Los electrones nos niveles de energía externos son aquellos que van ser utilizaos na formación de compuestos, a los cuales denominan como electrones de valencia.


Estos [[electrón|electrones]], conocíos como "electrones de valencia", son los que presenten la facilidá de formar enllaces. Estos enllaces pueden dase de distinta manera, yá sía por intercambiu d'estos electrones, por compartición de pares ente los átomos en cuestión o pol tipu d'interacción que se presenta nel [[enllaz metálicu]], que consiste nun "traslape" de bandes. Según sía'l númberu d'estos electrones, va ser el númberu d'enllaces que puede formar cada átomu con otru o otros.
Estos [[electrón|electrones]], conocíos como "electrones de valencia", son los que presenten la facilidá de formar enllaces. Estos enllaces pueden dase de distinta manera, yá sía por intercambiu d'estos electrones, por compartición de pares ente los átomos en cuestión o pol tipu d'interacción que se presenta nel [[enllaz metálicu]], que consiste nun "traslape" de bandes. Según sía'l númberu d'estos electrones, va ser el númberu d'enllaces que puede formar cada átomu con otru o otros.

Revisión a fecha de 04:03 6 feb 2019

Los electrones de valencia son los electrones que soportan la capa de mayor nivel de erxía del átomo, siendo estos los responsables de la interacción ente átomos de distintas especies o ente los átomos de una mesma especie. Los electrones nos niveles de energía externos son aquellos que van ser utilizaos na formación de compuestos, a los cuales denominan como electrones de valencia.

Estos electrones, conocíos como "electrones de valencia", son los que presenten la facilidá de formar enllaces. Estos enllaces pueden dase de distinta manera, yá sía por intercambiu d'estos electrones, por compartición de pares ente los átomos en cuestión o pol tipu d'interacción que se presenta nel enllaz metálicu, que consiste nun "traslape" de bandes. Según sía'l númberu d'estos electrones, va ser el númberu d'enllaces que puede formar cada átomu con otru o otros.

Namái los electrones esternos d'un átomu pueden ser atraíos por otru átomu cercanu. Polo xeneral, los electrones del interior son afeutaos en menor midida y tampoco los electrones nes subcapas d llenes y nes f, porque tán nel interior del átomu y non na superficie.

La valencia d'un elementu ye'l númberu d'electrones que precisa o que-y sobra pa tener completu'l so últimu nivel. La valencia de los gases nobles, por tanto, va ser cero, yá que tienen completu l'últimu nivel. Nel casu del sodiu, la valencia ye 1, yá que tien un solu electrón de valencia, si pierde un electrón quedar col últimu nivel completu.

El númberu d'electrones de valencia

El númberu d'electrones de valencia d'un elementu puede determinase pol grupu de la tabla periódica d'elementos (columna vertical) na que tea asignada l'elementu. Sacante los grupos 3-12 (los metales de transición), el númberu dientro del sitiu identifica cuántos electrones de valencia pueden acomuñóse con un átomu neutru d'un elementu llistáu so la columna en cuestión.

Tabla periódica de los elementos
Grupu de la tabla periódica Electrones de valencia
Grupo 1 (I) (metales alcalinos) 1
Grupu 2 (II) (metales alcalinotérreos) 2
Grupos 3-12 (metales de transición) La capa 2* 4s ta completa y nun puede tener yá más electrones.
Grupu 13 (III) (Grupu del boro) 3
Grupu 14 (IV) (Grupu del carbonu) 4
Grupu 15 (V) (Grupu del nitróxenu ) 5
Grupu 16 (VI) (calcógenos) 6
Grupu 17 (VII) (halóxenos) 7
Grupu 18 (gases nobles) 8**

* El métodu xeneral de cuntar electrones de valencia nun ye útil nos metales de transición. N'el so llugar utiliza'l métodu de númberu d'electrones. ** Sacante para'l heliu, que namái tien 2 electrones de valencia.

La espectroscopia electrónica

Cola espectroscopia electrónica y de rayos X llográronse pruebes de la non intervención de los electrones internos. La enerxía riquida pa dixebrar los electrones internos d'un átomu casi ye independiente de si, l'átomu ta nun compuestu o ye d'un elementu combináu. La enerxía necesaria pa dixebrar los electrones esternos depende enforma del estáu de combinación del átomu.

Los métodos espectroscópicos constitúin una ferramienta d'induldable valor na investigación de la estructura y de la dinámica de la materia, dende la escala atómica hasta les grandes molécules de la vida.

La espectroscopia tien como oxetivu apurrir una base sólida de los principios del métodu y técnica espectroscópicos. Presentar con claridá los fundamentos básicos de la espectroscopia, centraos en redol al actu espectroscópico elemental, nel qu'un fexe de radiación electromagnético interacciona con un átomu o molécula ya induz transiciones ente los sos niveles d'enerxía. Desenvuélvense los distintos tipos de espectroscopias de forma actualizada, incluyendo les grandes meyores que nelles supunxeron l'usu de fontes de radiación láser y la óptica non llineal.

Bibliografía

  • [1] books. google.es

Enllaces esternos