Diferencies ente revisiones de «Unión de Rusia y Bielorrusia»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-El '''E +L''''E)
Ficheru:Union State (Crimea disputed).svg
Llinia 3: Llinia 3:
|imaxe-bandera = Flag of the Union State.svg
|imaxe-bandera = Flag of the Union State.svg
|imaxe-escudo = non
|imaxe-escudo = non
|imaxe_mapa = Union State (Crimea disputed).svg
|himnu=
|himnu=
|capital = Non definíu |mapa=Union
|capital = Non definíu |mapa=Union

Revisión a fecha de 19:25 1 feb 2019

Plantía:Ficha d'entidá internacional

L'Estáu de la Unión (en rusu: Союзное государство; en bielorrusu: Саюзная дзяржава), tamién conocíu como la Unión de Rusia y Bielorrusia, ye una entidá supranacional qu'entiende a la Federación Rusa y Bielorrusia, formada a propuesta del presidente bielorrusu Aleksandr Lukashenko.

El tratáu sobre la creación de la Unión de Bielorrusia y Rusia (en rusu: Союз Белоруссии и России) foi robláu'l 2 d'abril de 1997 sobre la base de la Comunidá de Bielorrusia y Rusia (en rusu: Сообщество Белоруссии и России) creada'l 2 d'abril de 1996. Dende'l 26 de xineru de 2000 el nome oficial de la Unión ye'l Estáu de la Unión.

Historia

La Unión fortaleció'l 25 d'avientu de 1998, gracies a la firma de dellos alcuerdos que pretendíen favorecer una mayor integración política, económica y social.

El Tratáu pa la Formación d'una Unión d'Estaos roblóse'l 8 d'avientu de 1999. En 1999, la entós República Federal de Yugoslavia xunir a la organización en calidá de miembru observador.

Dende 1999 Lukashenko dio marcha tras y atayó dellos proyeutos y previsiones de la organización. Dempués del colapsu de la URSS y la creación de CEI (Comunidá d'Estaos Independientes) en 1992 dientro de la citada organización tenía llugar fortalecimientu de los llazos billaterales ente Rusia y Bielorrusia.

Nel avientu de 1995 cuando los partíos d'esquierda, polo xeneral comunistes y agrarios, llograron na Duma Estatal más de 40 per cientu de los escaños, el 14 de marzu de 1996 el Conseyu de la Duma Estatal incluyó na axenda de la sesión plenaria'l proyeutu de decretu “Sobre la intensificación de la integración de los pueblos, que s'arrexuntaron na Unión de RSS (República Socialista Soviética), y de cancelación del resolvimientu del Conseyu Supremu de RSFSR del 12 d'avientu de 1991 sobre la denuncia del Tratáu sobre la formación de la URSS” preparáu pola fracción KPRF (Partíu Comunista), pol Grupu d'Agrarios y pol Grupu “Poder popular”. A otru día la Duma Estatal aprobó dichu decretu y tamién el decretu “Sobre la fuerza xurídico pa la Federación de Rusia – Rusia de les resultancies del referendu de la URSS del 17 de marzu de 1991 sobre la cuestión de caltenimientu de la Unión de RSS”. Estes decisiones nun teníen les consecuencies polítiques tanxibles, pero favorecieron al desenvolvimientu de los procesos d'integración ente Rusia y Bielorrusia. El 2 d'abril de 1996 los dos estaos llegaron al alcuerdu de formar la Comunidá de Rusia y Bielorrusia.

Conforme col Tratáu de la formación de la Comunidá de Bielorrusia y Rusia tomaron la decisión de crear la sociedá políticamente y económicamente integrada con cuenta de xunir el potencial material ya intelectual de dos países, amás prevíase la creación del órganu representativu.

El 29 d'abril de 1996 en San Petersburgu los dirixentes de los parllamentos de dos países roblaron l'alcuerdu sobre l'Asamblea Parllamentaria.

El 2 d'abril de 1997 en Moscú'l presidentes de Bielorrusia y de Rusia roblaron el Tratáu de la Unión de Bielorrusia y Rusia, dende aquel entós el 2 d'abril celébrase como'l Día de la unidá de los pueblos de Bielorrusia y de Rusia.

El 23 de mayu de 1997 roblóse la Carta de la Unión de Bielorrusia y Rusia.

Conforme cola Carta de la Unión de Bielorrusia y Rusia nel añu 1997 fueron creaos el Conseyu Supremu y el Comité executivu de la Unión de Bielorrusia y Rusia. L'Asamblea Parllamentaria de la Comunidá convertir en L'Asamblea Parllamentaria de la Unión de Bielorrusia y Rusia.

Nos años 1997-1998 tien llugar la formación de los órganos executivos de la Unión, del presupuestu común, llevar a cabu la ellaboración y aplicación de los primeros programes conxuntos, formáronse los Comités Fronterizu y Aduaneru, Comité de Seguridá.

En xineru de 1998 foi robláu'l Tratáu de la conxunta Organización de Radiotelevisión de la Unión de Bielorrusia y Rusia.

El 25 d'avientu de 1998 el presidentes roblaron la Declaración sobre la continua unidá de Bielorrusia y Rusia, el Tratáu d'igualdá de los derechos de los ciudadanos y coles mesmes l'Alcuerdu de la creación de les condiciones igualatorias pa los suxetos d'economía.

El 8 d'avientu de 1999 en Moscú celebró la firma del Tratáu de la creación del Estáu de la Unión y foi aprobáu'l Programa de l'Acción de la República de Belarús y de la Federación de Rusia p'aplicar les disposiciones del Tratáu de la creación del Estáu de la Unión.

El 26 de xineru de 2000 los parllamentos de dos países ratificaron el Tratáu y ésti entró a valir.

Estructura del Estáu

Conforme col Tratáu de la creación del Estáu de la Unión creáronse y tán funcionando'l Conseyu Supremu Estatal, Conseyu de Ministros y el Comité Permanente del Estáu de la Unión. Les funciones del Parllamentu del Estáu de la Unión desempeña l'Asamblea Parllamentaria de la Unión de Bielorrusia y Rusia.

Nos marcos del Estáu de la Unión creáronse y tán funcionando los Comités Fronterizu y Aduaneru, Comisión del Estáu de la Unión sobre hidrometeorología y supervisión de la contaminación del mediu ambiente, Comisión pa regulación arancelaria y non arancelaria ante'l Conseyu de Ministros del Estáu de la Unión, la Organización de Radiotelevisión del Estáu de la Unión. Estos órganos componer de los órganos representativos republicanos y federales de la xestión estatal de Bielorrusia y Rusia y de xemes en cuando axúntense nes sesiones pa esaminar y tratar les cuestiones de les cañes correspondientes.

N'otres esferes el trabayu efectúase al traviés de los colexos conxuntos de los ministerios ya instituciones de Bielorrusia y Rusia coles cuestiones plantegaes nes sesiones del Conseyu de Ministros y el Conseyu Supremu Estatal del Estáu de la Unión.

L'órganu supremu del Estáu de la Unión ye'l Conseyu Supremu Estatal. Nes sesiones del Conseyu Supremu Estatal del Estáu de la Unión participen el Presidente del Conseyu de Ministros, el Presidentes de Cámares del Parllamentu y el Presidente del Tribunal del Estáu de la Unión.

La moneda común

Aleksandr Lukashenko per primer vegada anunció les perspectives de la introducción de la moneda única'l 1 de xineru de 2004, pero los planes fueron suspendíos pal próximu añu. Sicasí, la moneda común nun apaeció nin nel añu 2005, nin nel 2006. El 2 de febreru de 2006 na rueda de prensa en Minsk el direutor del Bancu Nacional de la República de Belarús Petr Prokopovich declaró que la moneda introducir nel añu 2007, lo que tampoco pasó.

Suponse, que'l rublu rusu va ser la moneda única. La causa principal de les demorances ye desalcuerdos importantes de dos países alrodiu de los detalles de la supuesta reforma monetaria. Belarús aportuna en paga-y la indemnización considerable pol refugu de la so moneda nacional, rublu bielorrusu, y n'acutar el derechu de la emisión de los rublos por Minsk. La parte rusa refuga eses propuestes y como la resultancia Belarús nun acepta'l rublu rusu.

Perspectives

Na Unión preve la unificación de la llexislación, parllamentu conxuntu, Gabinete y otros órganos del poder supremu, los símbolos (escudu, bandera, himnu), la moneda, etc. Anguaño los símbolos – escudo, bandera ya himnu – nun s'aprobaron.

La idea de crear la Unión pertenecía al presidente de Belarús, Aleksandr Lukashenko.

A los finales de 2006 a la lluz del aumentu notable per Rusia de los precios de gas pa Belarús, el presidente Lukashenko revela una gran decepción. En xineru de 2007 declara, “tán pidiendo de nós que formemos parte de Rusia… nun quiero soterrala soberanía ya independencia de la mio Belarús”.

Pero nos años 2007-2008 el procesu de la integración intensificóse. El presidentes de Bielorrusia y Rusia esaminen preparaos polos espertes les variantes de la Llei/Acta Constitucional, delegación de los poderes de la Unión y creación de los órganos supranacionales de la Unión y amás la eleición del presidente de la Unión, quien según la propuestes de munchos políticos tien que ser Putin. Dende'l mayu de 2008 hasta'l xunetu de 2012 Putin encabezaba'l Conseyu de Ministros del Estáu de la Unión.

Sicasí, poles discrepancies económiques y polítiques, como “guerres lácteos”, el procesu de la integración de dos países nun va bien. Amás, l'actitú escontra la unión con Belarús camudar pa peor. Conforme les resultancies de la encuesta social efectuada pol Institutu de les investigaciones estratéxiques de Belarús, 54,8% d'encuestaos taben en contra, solo 20,4% taben pro y 24,7% tuvo dificultá de responder. Pero les resultancies d'esa encuesta cuestionar polos medios de comunicación rusos. Coles mesmes los politólogos bielorrusos afirmen, qu'esti enclín ye tanxible y l'encuesta reflexa la dinámica actual.

Nel añu 2010 polos entueyos significanticas na relaciones ente la Federación de Rusia y de República de Belarús, les discrepancies ente los dirixentes de los países, la integración casi se paró.

Nel añu 2011 el proyeutu “morrer poles diferencies estratéxiques nos intereses de dos países. Sicasí, el meyoramientu notable de les relaciones ente dos países en 2011 adulces devuelve la idea de la Unión al so anterior nivel. Pero esiste la opinión, que Belarús ta forxando'l proyeutu solu pola difícil situación económica.

Ver tamién

Enllaces esternos