Diferencies ente revisiones de «Archosauria»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
mSin resumen de edición
Llinia 30: Llinia 30:
* Benton, M. J. (2004), ''Vertebrate Paleontology'', 3rd ed. Blackwell Science Ltd.
* Benton, M. J. (2004), ''Vertebrate Paleontology'', 3rd ed. Blackwell Science Ltd.
* Carroll, R. L. (1988) ''Vertebrate Paleontology and Evolution'', W. H. Freeman and Co. New York.
* Carroll, R. L. (1988) ''Vertebrate Paleontology and Evolution'', W. H. Freeman and Co. New York.

[[Categoría:Archosauromorpha]]

Revisión a fecha de 11:12 12 xin 2019

Archosauria
Rangu temporal: 245 Ma-0 Ma
Triásicu inferior - Presente
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Sauropsida
Subclas: Diapsida
Infraclas: Archosauromorpha
(ensin clasif.): Archosauria
Cope, 1869
Clados
Sinonimia
  • Arctopoda Haeckel, 1895
  • Avesuchia Benton, 1999
  • Consultes
    [editar datos en Wikidata]

    Los arcosaurios (Archosauria, gr. "reptiles dominantes") son un grupu de amniotas diápsidos qu'evolucionaron de los Archosauriformes en el períodu Olenekiense (Triásicu tempranu). Tuvieron un enorme ésitu evolutivu y diversificáronse extraordinariamente mientres el Mesozoicu; los únicos representantes actuales del grupu son los cocodrilos y les aves.

    Los arcosaurios apaecieron fai alredor de 250 millones d'años. El primer grupu, los proterosúquidos, esvalixase por casi tol mundu. Atopáronse fósiles en Rusia, Suráfrica, Antártida, Australia, India, China y Suramérica. Presenten les sinapomorfias de los arcosaurios; una ventana anteorbital, un furu determináu nel craniu, dientes recurvos y esplanaos y un cuartu trocánter nel fémur, un reborde especial.

    Mientres el períodu Triásicu, fai ente 245 y 208 millones d'años, los arcosaurios espublizáronse, evolucionaron y diversificáronse, como carnívoros más o menos prósperos, y dieron orixe a un grupu d'herbívoros. Los tecodontos del Triásicu estremase en dos llínees principales. Una d'elles incluyía a los fitosaurios, con una paecencia superficial a los cocodrilos, los etosaurios herbívoros, que tamién paecíense a los cocodrilos, pero teníen una ñariz empicaxada pa desenterrar los alimentos vexetales, y dientes estrechos como fueyes, y los rauisuquios, casi siempres enormes y carnívoros. A lo caberu, del Triásicu cimeru, d'esta llínea surdieron dellos bípeos más llixeros que probablemente s'alimentaren d'insectos, y pequeños animales, como los llagartos. Fueron, anque paeza sorprendente, los primeres crocodilomorfos. El grupu adoptó la esistencia anfibia, cuadrúpeda y piscívora namá venti millones d'años dempués, cuando s'escastaron los fitosaurios.

    La segunda llínea principal de arcosaurios incluyía a los carnívoros activos, como'l Ornithosuchus, que podía caminar sobro cuatro o sobro dos pates, y el llixeru Lagosuchus, que yera bípedu. Estos animales tán próximos a los dinosaurios por munches carauterístiques qu'agora sospriende que munchos científicos se habien negáu hasta apocayá. Sobremanera, el Lagosuchus presenta una llarga llista de calteres propios de los dinosaurios; la so posición ye bípeda, les estremidaes llargues, cola tibia y el peroné más llargos que'l fémur, la perforación del acetábulu, que ye la depresión cóncava na parte del güesu del cadril que recibe l'estremu arrondáu del fémur; la cabeza del fémur mira escontra dientro, el principiu de la cabeza del fémur n'ángulu rectu que se repara nos dinosaurios; l'articulación recta de la rodía; l'articulación amenorgada del todíu que paez una terliz, dende un puntu de vista técnicu, denominase todíu con mesotarso avanzáu; los deos llargos de les pates traseres y la posición digitígrada del pie, na cual los únicos que toquen el suelu son los deos, y non la planta del pie, como nos arcosaurios primitivos y los seres humanos actuales.

    La mayoría de los calteres de los dinosaurios apaez tamién nos pterosaurios voladores. Dellos científicos creen que Lagosuchus, los pterosaurios y los dinosaurios formen en xunto un grupu monofilético importante conocíu como Ornithodira que surdió ente'l Triásicu mediu y el superior, fai alredor de 230 millones d'años.

    Les sinapomorfias de los dinosaurios qu'apaecen nesta clase o grupu monofilético, y el so posterior cambéu nos dinosaurios puramente dichos, formen parte d'una serie de cambeos anatómicos rellacionaos, que tuvo llugar nos arcosaurios mientres el Triásicu, y que seique fuera la clave del orixe de los dinosaurios.

    Referencies

    • Benton, M. J. (2004), Vertebrate Paleontology, 3rd ed. Blackwell Science Ltd.
    • Carroll, R. L. (1988) Vertebrate Paleontology and Evolution, W. H. Freeman and Co. New York.