Diferencies ente revisiones de «Uroloxía»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m «Arquivu» => «Archivu»
Sin resumen de edición
Llinia 2: Llinia 2:


{{referencies|t=20160330164440|medicina}}
{{referencies|t=20160330164440|medicina}}
[[File:Rtu.jpg|thumb|right|282px|<center> {{PAGENAME}}</center>]]


La '''uroloxía''' ye la [[especialidá médicu-quirúrxica]] que s'ocupa del estudiu, [[diagnósticu]] y [[tratamientu (medicina)|tratamientu]] de les [[patoloxía|patoloxíes]] qu'afecten al [[aparatu urinariu]], [[glándules suprarrenales]] y [[retroperitoneo]] de los homes y el [[aparatu reproductor masculín]].
La '''uroloxía''' ye la [[especialidá médicu-quirúrxica]] que s'ocupa del estudiu, [[diagnósticu]] y [[tratamientu (medicina)|tratamientu]] de les [[patoloxía|patoloxíes]] qu'afecten al [[aparatu urinariu]], [[glándules suprarrenales]] y [[retroperitoneo]] de los homes y el [[aparatu reproductor masculín]].

Revisión a fecha de 20:26 30 avi 2018


Uroloxía

La uroloxía ye la especialidá médicu-quirúrxica que s'ocupa del estudiu, diagnósticu y tratamientu de les patoloxíes qu'afecten al aparatu urinariu, glándules suprarrenales y retroperitoneo de los homes y el aparatu reproductor masculín.

Historia

Considerar a Francisco Díes (Alcalá de Henares, 1527-Madrid, 1590) autor del primer tratáu d'uroloxía, reconocíu internacionalmente como “Padre de la Uroloxía universal”.[ensin referencies]

La so nacencia remontar a la segunda metá del sieglu XIX como subespecialidad de la Ciruxía xeneral. Esta separación debióse fundamentalmente a tres factores::

  1. Creación del cistoscopio (Antonin Jean Desormeux, 1853).
  2. Tratamientu especializáu de la patoloxía litiásica, hasta entós en manos de litotomistas.
  3. Necesidá asistencial de crear unidaes monográfiques dientro del campu de la Ciruxía Xeneral.

Árees

La uroloxía inclúi distintes subespecialidades.

Andrología

La andrología ye la parte de la uroloxía encargada del estudiu, investigación, y esploración de cualquier aspeutu rellacionáu cola función sexual y reproducción masculina.

Los principales problemes de los que s'encarga la andrología son los trestornos de ereición, otros trestornos sexuales del varón y la infertilidad masculina.

De los aspeutos rellacionaos con enfermedaes del aparatu genitourinario masculín encárgase la uroloxía.

Laparoscopia

Laparoscopia urolóxica o urolaparoscopia ye una caña de recién aceptación na Urologia. Clayman en Norteamérica realizó la primera nefrectomia Laparoscópica. A partir d'ellí viénose ampliando'l so usu, al grau de que los procedimientos que se llevaben a cabu con Ciruxía abierta, agora casi na so mayoría pueden realizase por Laparoscopia. El so progresu foi distintu nos diversos países, pero a la fecha realizar de manera global. Los procedimientos que con mayor frecuencia efectuar con esta técnica inclúin: Nefrectomía radical y parcial, Pieloplastía, Linfadenectomía lumboaórtica, Cistectomía y Cistoprostatectomía.

Oncoloxía urolóxica

La uroloxía oncolóxica, oncoloxía urolóxica o urooncología ye la especialidá médica qu'estudia los tumores benignos y malinos, pero con especial atención a los malinos, esto ye, al cáncer, centrada nel aparatu reproductor dambos sexos.

Neurourología

Endourología

Son el conxuntu de maniobres diagnósticas o terapéutiques, transuretrales o percutáneas, endoscópicas o imagenológicas, realizaes na lluz de les víes urinaries. Dellos autores definir como ciruxía «mínimamente invasiva».

Uroloxía pediátrica o infantil

La uroloxía pediátrica ye aquella subespecialidad médica dedicada a estudiar les enfermedaes del xenital y urinariu de los neños y ñácaros siendo necesariu pa esto'l realizar siquier 1 a 2 años más dempués d'una especialización en Ciruxía Pediatría o n'Uroloxía. En países europeos, los Estaos Xuníos y según en dalgunos d'América llatina (Méxicu) ye ideal tener esti tipu d'estudiu. Plantía:Con cita riquida

Uroloxía xeriátrica

La uroloxía xeriátrica ye aquella subespecialdad médica dedicada a estudiar les enfermedaes del sistema reproductor de los vieyos.

Urolitiasis

La uroloxía de la litiasis o urolitiasis ye aquella subespecialidad (en dellos países utilízase meyor el términu superespecialidad pa referise a un apartáu concretu d'una especialidá) que s'encarga del estudiu, diagnósticu y tratamientu de les enfermedaes que se manifiesten con formación de cálculos urinarios (piedres o concreciones). Los cálculos pueden formase en cualquier puntu de la vía urinaria, dende los cuévanos del reñón a la uretra, conformando lo que se llamó "mal de piedra". Les localizaciones más comunes son riñón, uréter y bixiga. La composición más frecuente ye'l oxalato cálcicu. La urolitiasis constitúi unu de los apartaos más clásicos de la uroloxía. Los primeros casos conocíos remontar a les antigües civilizaciones d'Exiptu y América precolombina. N'escavaciones arqueolóxiques topáronse momies con restos litiásicos en reñones y en bixiga. Mientres la edá media y la renacencia los litotomistas (persones con habilidá pa estrayer cálculos de bixiga o litotomía) espublizaron los primeros tratamientos quirúrxicos frente a esta enfermedá. La ciruxía abierta foi la terapia convencional de la urolitiasis hasta llegar a la so puxanza a mediaos del sieglu XX. Nos años 70 de dichu sieglu apaeció la litotricia extracorpórea por ondes de choque (LEOC), capaz d'estazar los cálculos ensin necesidá de ciruxía, anque nun resultara eficaz en tolos casos. Por ello haise díu consolidando'l tratamientu de la urolitiasis por aciu endourología, con técniques como la ureterorrenoscopia y la ciruxía percutánea, que nun cesaron d'evolucionar. L'apaición d'endoscopios flexibles, sistemes dixitales de visualización y pincería de gran precisión, según l'empléu d'enerxíes neumática, ultrasónica o láser faen posible la fragmentación y estracción de les concreciones na mayoría de casos. Magar estes meyores nun esiste na actualidá un tratamientu farmacolóxicu eficaz qu'evite la formación de los cálculos urinarios.

Tresplante renal

Enllaces esternos