Diferencies ente revisiones de «Betty Ford»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-períodos +periodos)
Llinia 27: Llinia 27:
En 1942 Betty casóse con William C. Warren, un vendedor de muebles, a quien conocía desque tenía 12 años. Poco tiempu dempués Warren empieza a vender seguros y la pareya tuvo de camudase frecuentemente por causa del so trabayu. Viviendo en [[Toledo, Ohio]], ella trabayaba como demostradora nos [[Gran almacén|grandes almacenes]] de '''Lasalle & Koch''' un trabayu qu'implicaba ser modelu y vendedora al empar. Nun tuvieron fíos y divorciáronse el 22 de setiembre de 1947, sobre la base d'incompatibilidá de calteres.
En 1942 Betty casóse con William C. Warren, un vendedor de muebles, a quien conocía desque tenía 12 años. Poco tiempu dempués Warren empieza a vender seguros y la pareya tuvo de camudase frecuentemente por causa del so trabayu. Viviendo en [[Toledo, Ohio]], ella trabayaba como demostradora nos [[Gran almacén|grandes almacenes]] de '''Lasalle & Koch''' un trabayu qu'implicaba ser modelu y vendedora al empar. Nun tuvieron fíos y divorciáronse el 22 de setiembre de 1947, sobre la base d'incompatibilidá de calteres.


El 15 d'ochobre de 1948, Elizabeth Bloomer Warren contraxo matrimoniu con [[Gerald R. Ford]], un abogáu y veteranu de la [[Segunda Guerra Mundial]] na [[Ilesia Episcopal]] de [[Grand Rapids, Michigan]]. Entós daquella [[Gerald R. Ford|Ford]] taba en campaña pal que diba ser el primeru de los sos 13 períodos como miembru de la [[Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos|Cámara de Representantes]], y la boda retardar hasta poco primero de les eleiciones porque, como informó ''[[The New York Times]]'', "Jerry yera candidatu para [[Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos|Representante]] y nun taba seguru de como los votantes sentir al saber que se casaba con una baillarina divorciada".<ref>Jane Howard, "[http://select.nytimes.com/gst/abstract.html?res=F30614FE345D127A93CAA91789D95F408785F9 La 38ª Primer Dama nun ye un robot]", ''[[The New York Times]]'', 8 d'avientu de 1974</ref>
El 15 d'ochobre de 1948, Elizabeth Bloomer Warren contraxo matrimoniu con [[Gerald R. Ford]], un abogáu y veteranu de la [[Segunda Guerra Mundial]] na [[Ilesia Episcopal]] de [[Grand Rapids, Michigan]]. Entós daquella [[Gerald R. Ford|Ford]] taba en campaña pal que diba ser el primeru de los sos 13 periodos como miembru de la [[Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos|Cámara de Representantes]], y la boda retardar hasta poco primero de les eleiciones porque, como informó ''[[The New York Times]]'', "Jerry yera candidatu para [[Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos|Representante]] y nun taba seguru de como los votantes sentir al saber que se casaba con una baillarina divorciada".<ref>Jane Howard, "[http://select.nytimes.com/gst/abstract.html?res=F30614FE345D127A93CAA91789D95F408785F9 La 38ª Primer Dama nun ye un robot]", ''[[The New York Times]]'', 8 d'avientu de 1974</ref>


Casaos per espaciu de 58 años, la pareya tuvo cuatro fíos:
Casaos per espaciu de 58 años, la pareya tuvo cuatro fíos:

Revisión a fecha de 18:52 25 pay 2018

Betty Ford
Primer dama de los Estaos Xuníos

9 agostu 1974 - 20 xineru 1977
Pat Nixon - Rosalynn Carter
Segunda dama de los Estaos Xuníos

6 avientu 1973 - 9 agostu 1974
Judy Agnew - Happy Rockefeller
Vida
Nacimientu Chicago8 d'abril de 1918[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Rancho Mirage (es) Traducir8 de xunetu de 2011[2] (93 años)
Sepultura Michigan
Familia
Casada con William Warren (en) Traducir (1942 – div. 1947)
Gerald Ford (1948 – m. 2006)[3]
Fíos/es
Estudios
Estudios Bennington College
Innovation Central High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu baillarina, escritora, autobiógrafa, modelu, activista polos derechos de les muyerespolítica
Premios
Creencies
Partíu políticu Partíu Republicanu de los Estaos Xuníos
IMDb nm0004932
Cambiar los datos en Wikidata

Elizabeth Anne "Betty" Bloomer Warren Ford (Chicago, 8 d'abril de 1918-Ranchu Mirage, 8 de xunetu de 2011) foi la esposa del ex presidente Gerald Ford y exerció como Primer Dama dende 1974 hasta 1977. Como tal, Betty Ford participó viviegamente en política social y estableció precedentes como esposa presidencial políticamente activa (la Revista Time considerar "la más activa dende Eleanor Roosevelt"). Na opinión de dellos historiadores tuvo más impautu na cultura y l'hestoria qu'el so propiu home.

Mientres los años del so home nel cargu, caltuvo un gran índiz d'aprobación a pesar de la oposición de dellos conservadores republicanos, quien oxetaben los sos puntos de vista más moderaos y lliberales en problemes sociales. Betty foi reconocida por crear conciencia avera del cáncer de mama cola so mastectomía en 1974 y foi una defensora apasionao y activista pola Enmienda d'Igualdá de Derechos (EID). La so postura a favor del albuertu y el so lideralgu nel movimientu feminista ganó-y fama de ser una de les más franques primeres dames de la hestoria, virtiendo la so opinión en cada asuntu peliagudo, dende'l feminismu hasta'l sexu, pasando poles drogues.

Al terminar los sos años na Casa Blanca, siguió faciendo presión pola EID y permaneció activa nel movimientu feminista. Foi fundadora y primer Presidenta del Conseyu de Dirección del Betty Ford Center, que se dedica a ayudar a aquellos que carecen d'adicción o abusu de sustances. Foi-y otorgada la Medaya d'oru del congresu de los Estaos Xuníos.

Infancia, familia y educación

Nacida en Chicago, Illinois como Elizabeth Anne Bloomer, yera la tercera y única fía muyer de William Stephenson Bloomer Sr., viaxante comercial de la Royal Rubber Co., y la so esposa Hortense Neahr. Betty tenía dos hermanos mayores, Robert y William Jr., y dempués de vivir una curtia temporada en Denver, Coloriáu, la so niñez trescurrió en Grand Rapids, Michigan onde se graduó d'enseñanza media cimera.

Dempués del crack de 1929, cuando namái tenía once años, empezó a trabayar como modelu infantil de pasarela y a enseñar a otros neños bailles tales como'l foxtrot, el valse y otros. Estudió danza nel Calla Travis Dancie Studio, graduándose en 1935.

Cuando cumplió 16, el so padre morrió por envelenamientu con monóxidu de carbonu, supuestamente cuando trabayaba iguando l'automóvil familiar nel garaxe. Si foi accidente o suicidiu, nunca se supo.[9] En 1933, dempués de graduase de la enseñanza media, propúnxose siguir los sos estudios de danza en Nueva York, pero la madre opúnxose. En llugar d'eso, Betty asistió a la Escuela de Danza de Bennington mientres dos branos, onde foi alumna de Martha Graham y Hanya Holm.

Carrera

Dempués de ser aceptada por Graham como alumna, Betty camudar al vecinderu de Manhattan conocíu por Chelsea y trabayó como modelu pa la firma John Robert Powers con vistes a financiar los sos estudios. Xunir a la compañía auxiliar de Graham ya inclusive llegó a baillar nel Carnegie Hall.

La so madre, agora vuelta casóse con Arthur Meigs Godwin, oponer a la so eleición y aportunó en que volviera a casa, pero Betty aguantóse. A la fin llegaron a un alcuerdu: ella retornaría a casa per seis meses, y si entá quería tornar a Nueva York pasáu esi tiempu, la so madre nun s'opondría. Betty viose somorguiada na so vida en Grand Rapids y nun tornó a Nueva York. Ellí convirtióse en coordinadora de modas para unos grandes almacenes locales. Tamién entamó'l so propiu grupu de danza y enseñó danza en delles llocalidaes de Grand Rapids, Michigan. Ente aquellos a los qu'enseñó atopábense neños discapacitaos.

Matrimoniu y familia

La Primer Familia na Oficina Oval, 1974.

En 1942 Betty casóse con William C. Warren, un vendedor de muebles, a quien conocía desque tenía 12 años. Poco tiempu dempués Warren empieza a vender seguros y la pareya tuvo de camudase frecuentemente por causa del so trabayu. Viviendo en Toledo, Ohio, ella trabayaba como demostradora nos grandes almacenes de Lasalle & Koch un trabayu qu'implicaba ser modelu y vendedora al empar. Nun tuvieron fíos y divorciáronse el 22 de setiembre de 1947, sobre la base d'incompatibilidá de calteres.

El 15 d'ochobre de 1948, Elizabeth Bloomer Warren contraxo matrimoniu con Gerald R. Ford, un abogáu y veteranu de la Segunda Guerra Mundial na Ilesia Episcopal de Grand Rapids, Michigan. Entós daquella Ford taba en campaña pal que diba ser el primeru de los sos 13 periodos como miembru de la Cámara de Representantes, y la boda retardar hasta poco primero de les eleiciones porque, como informó The New York Times, "Jerry yera candidatu para Representante y nun taba seguru de como los votantes sentir al saber que se casaba con una baillarina divorciada".[10]

Casaos per espaciu de 58 años, la pareya tuvo cuatro fíos:

Los Ford camudar a un suburbio de Washington, D.C. na área de Virginia y vivieron ellí por 25 años. Ford aportó nel republicanu de más rangu na Cámara. Cuando Spiro Agnew arrenunciu en 1973, ye nomáu Vicepresidente. Convertir en Presidente en 1974, dempués del arrenunciu de Richard M. Nixon al calor del escándalu Watergate.

Primer Dama de los Estaos Xuníos

Poder, influencia, y franqueza

El Xuez Supremu Warren Burger toma xuramentu al Vicepresidente Gerald Ford como'l 38º presidente de los Estaos Xuníos nel Salón Este de la Casa Blanca mientres Betty Ford repara.

Na opinión de The New York Times y d'el historiadores presidenciales, "L'impautu de la Sra. Ford na cultura estauxunidense pudiera ser llargamente mayor y más duraderu qu'el del so propiu maríu, quien puramente sirvió los sos 896 díes, munchos de los cualos dedicó a tratar de restaurar la dignidá de la oficina del Presidente." El diariu sigue describiéndola como "un productu, un símbolu de los nuesos tiempos culturales y políticos - baillando'l "baille de cadriles" polos pasiellos de la Casa Blanca, llevando un "aníu del humor", o falando al traviés de la so radio de banda ciudadana, que'l so nome en clave ye "Primer Ma"; una ama de casa qu'alderica apasionadamente en favor de los derechos de la muyer, una madre de cuatro fíos que cavilga sobre les drogues, el albuertu y el sexu premarital en voz alta y ensin miramientos"[11]

En 1975, nuna entrevista pa la revista McCall's, Betty dixo que se-y preguntara alrodiu de casi tou, menos qué frecuente ella y el Presidente teníen sexu. "Y si me preguntar dicir", dixo, añediendo que la so respuesta fuera: "tan frecuentemente como ye posible".[9]

El Presidente y la Sra. Ford na limosina presidencial, 1974
Los Ford parolen con La so Maxestá La Reina Isabel II y La so Alteza Real El Duque de Edimburgu nel comedor presidencial mientres una visita oficial en 1976

La so mente taba abierta a los beneficios del tratamientu psiquiátricu, falaba comprensivamente del usu de la mariguana y del sexu premarital, y la nueva Primer Dama dexó conocer nuna xira televisada al traviés de la Casa Blanca qu'ella y el Presidente compartíen la mesma cama. Dempués que Betty apaeció en 60 Minutos nuna entrevista na cual aldericó cola so inocencia característica cómo aconseyara a la so fía si tuviera envolubrada nun amoríu y de la posibilidá de que los sos fíos tuvieren esperimentando con mariguana, dellos conservadores llamar "Non Dama" ya inclusive demandaron el so arrenunciu, pero'l so índiz d'aprobación taba al 75%. Como ella dixera más tarde, dempués de la fracasada campaña presidencial del so home en 1976, "Yo daría la mio vida por que Jerry tuviera les mios resultaos d'esa encuesta".[11]

Política social y activismu político

Semeya oficial de Betty Ford na Casa Blanca, pintáu en 1977 por Felix de Cossio

Mientres el so períodu na Casa Blanca, Betty tamién abogó polos derechos de la muyer y constituyó una fuerza prominente nel Movimientu feminista de los Estaos Xuníos de los años 70. Ella sofitaba la propuesta enmienda d'Igualdá de Derechos y primió nes llexislatures estatales por que ratificaren la enmienda, y enfrentóse a los oponentes de la enmienda. Yera tamién activista pola llegalización del albuertu y el so activu papel políticu fixo que la Revista Time bautizar como "Primer Dama Combatiente" y escoyer conu la Persona del añu en representación de la muyer estauxunidense y a los sos iconos feministes. Por un tiempu nun tuvo claru si Gerald Ford compartía'l puntu de vista en favor del albuertu de la so muyer. Sicasí, confesólu al entrevistador Larry King qu'él tamién taba a favor del albuertu y que fuera criticáu por ello dientro de les fuerces conservadores del Partíu Republicanu

Salú y conciencia avera del cáncer de mama

Selmanes primero que Betty convertir na Primer Dama, someter a una mastectomía por cuenta de un cáncer de mama el 28 de setiembre de 1974. El so desinhibición alrodiu de la enfermedá ayudó a crear conciencia alrodiu de la mesma, cosa de la cual los americanos yeren reticentes a parolar. "Cuando otres muyeres faen esta mesma operación nun sale nos titulares" díxo-y a The Times. "Pero'l fechu de que sía la esposa del Presidente poner nos titulares y punxo frente al públicu esta esperiencia particular que yo taba viviendo. Fixo que munches muyeres dean cuenta de que tamién pudiera asocede-yos a elles. Toi segura de que salvé siquier una persona...seique más". Los informes de que delles selmanes dempués de la operación de Betty tamién Happy Rockefeller, la esposa del vicepresidente Nelson Rockefeller fuera operada de cáncer de mama llamaron entá más l'atención del públicu sobre'l cáncer de mama[12]

Les Artes

Betty foi una defensora de les artes mientres sirvió como Primer Dama y tuvo arreyada na decisión d'otorga-y a Martha Graham la Medaya Presidencial de la Llibertá en 1976.

Reconociendo la derrota en 1976

Dempués de la derrota del so maríu nes eleiciones de 1976, ella pronunció'l so discursu históricu concediendo la victoria a Jimmy Carter. Faló en nome del Presidente por cuenta de que él perdiera la voz mientres los últimos díes de campaña.

Carrera dempués de la Casa Blanca

Nos años posteriores a la Casa Blanca en 1977, la Sra Ford siguió llevando una activa vida pública. Amás de fundar el Betty Ford Center, permaneció activa nos problemes femeninos dando numberosos discursos y emprestando el so nome a organizaciones de caridá pa la recaldación de fondos.

El Betty Ford Center

En 1978, la familia Ford forzar a confrontar la so alcoholismu y la so adicción a opioides analxésicos que-y fueren prescritos a principios de los años 60 por problemes con un nerviu mancáu. Gustábame l'alcohol escribía nes sos memories en 1987. Faíame sentir templada. Adoraba les pastillas. Elles llevaben el mio dolor y les mios tensiones. En 1982, dempués de la so recuperación, estableció'l Betty Ford Center en Ranchu Mirage, California, pal tratamientu de la dependencia química. Escribió alrodiu del so tratamientu nel so llibru de 1987 Betty: Un feliz espertar. En 2003, Betty publico otru llibru, Cura y esperanza: Seis mujer del Centru Betty Ford comparten la so poderosa travesía dende l'adicción a la recuperación.

En 2005 dexó'l so puestu directivu nel centru a favor de la so fía, Susan.

Feminismu

Siguió'l so lideralgu y activismu nel movimientu femenín dempués de qu'el so períodu como primer dama expirase en 1976 y siguió promoviendo y primiendo a los políticos y a les llexislatures estatales pa l'aprobación de la EID.

En 1977 el Presidente Jimmy Carter designar miembru de la Comisión Nacional pa la Observancia del Añu Internacional de la Muyer. Esi mesmu añu, xunir a les primeres dames Lady Bird Johnson y Rosalynn Carter pa tomar parte na Conferencia Nacional de Muyeres en Houston, Texas y contrariando a Rosalynn Carter dio'l so total sofitu al Plan d'Acción Nacional de la Conferencia qu'incluyía temes revesoses tales como promulgar la continua llegalización del albuertu, sofitar el curiáu de día sufragáu pol gobiernu estatal y sofitó al programa de acción afirmativa, y los Derechos LGBT.

Yá en 1978 la fecha llende pa la ratificación de la EID estendiérase dende 1979 a 1982, y en 1981 la Presidenta de la Organización Nacional de Muyeres Eleanor Smeal anunció que Betty fuera electa pa ser la Presidenta de la campaña pola EID y la so cuenta trás, con Alan Alda como copresidente. Al averase la fecha llende, Betty promovio marches, manifestaciones, y concentraciones pola Enmienda d'Igualdá de Derechos con otres feministes como la primer fía Maureen Reagan, según actores de Hollywood. A Betty considerar un factor nel remocicamientu del movimientu pola EID' según una inspiración por que les muyeres siguieren abogando por ella.[13]

Pol so papel nel Movimientu de Lliberación de la Muyer, Betty recibió munchos aponderamientos de la mayoría de los americanos y tamién crítiques de parte de la minoría radical, incluyendo'l presidente del grupu Detengan la EID Congresista R.K. Dornan.

En 2004 reafitóse a favor del albuertu y el so sofitu a la decisión de la Suprema Corte de los Estaos Xuníos nel casu Ruca v. Wade. Creía y sofitaba la ratificación de la Enmienda d'Igualdá de Derechos.

Últimos años

Betty Ford (estrema derecha) col expresidente George W. Bush y el expresidente Ford el 23 d'abril de 2006
ex Primer Dama Betty Ford mientres el funeral del expresidente Ford a finales de 2006

En 1987, la ex Primer Dama someter a un procedimientu quirúrxicu a corazón abiertu, pero recuperóse rápido y ensin entueyos. En 1991 otorgóse-y la Medaya Presidencial de la Llibertá pol entós-Presidente George H.W. Bush y la Medaya d'oru del congresu de los Estaos Xuníos en 1999. El 8 de mayu de 2003 la Sra Ford recibió'l prestixosu Premiu Woodrow Wilson en Los Angeles, California pol so serviciu públicu. Moró en Ranchu Mirage, California y en Beaver Creek Colorado mientres trés años. Gerald Ford finó na so casa de Ranchu Mirage d'una insuficiencia cardiaca el 26 d'avientu de 2006 a la edá de 93 años. A pesar de la so avanzada edá y la so fráxil condición física, la Sra Ford viaxó al traviés del país y tomó parte nos funerales llevaos a cabu en California, Washington D.C., y Míchigan. Foi fondamente almirada pola dignidá qu'amosó a la nación nesos momentos.

La so mala salú y fraxilidá por cuenta de les intervenciones quirúrxiques n'agostu del 2006 y abril del 2007 por causa de coágulos nes sos piernes, provocaron que sumiera de la vida pública nos últimos años. Los sos problemes de salú causaron que nun pudiera asistir a los funerales de la so vieya amiga y ex Primer Dama Lady Bird Johnson en xunetu del 2007. La so fía Susan Ford representar nos funerales.

Vivió en Ranchu Mirage hasta'l día de la so muerte, a los 93 años d'edá, siendo una de les primeres dames más llonxeves, detrás de Bess Truman, Lady Bird Johnson y Nancy Reagan.

Referencies

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: http://abcnews.go.com/Politics/lady-betty-ford-dead-93/story?id=3348308.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p32305.htm#i323046. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  5. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 22 mayu 2020.
  6. URL de la referencia: http://www.michiganwomen.org/Images/Ford,%20Betty.pdf.
  7. URL de la referencia: https://laskerfoundation.org/award/public-service/.
  8. URL de la referencia: https://www.womenofthehall.org/inductee/betty-ford/.
  9. 9,0 9,1 Tucker, Neely, "Betty Ford, Again Putting On a Brave Face", The Washington Post, December 29, 2006
  10. Jane Howard, "La 38ª Primer Dama nun ye un robot", The New York Times, 8 d'avientu de 1974
  11. 11,0 11,1 Tweed, Michael, "Back in View, a First Lady With Her Own Legacy", The New York Times, 31 d'avientu de 2006
  12. "Cáncer de Mama: Mitu y Realidaes", Time, 4 de payares de 1974
  13. "The Feminist Chronicles, 1953-1993 - 1981", Feminist Majority Foundation.

Enllaces esternos


Predecesora:
Pat Nixon
Primer dama de los Estaos Xuníos
{{{periodu}}}
Socesora:
Rosalynn Carter
Predecesora:
Judy Agnew
Segunda dama de los Estaos Xuníos
1973-1974
Socesora:
Happy Rockefeller