Diferencies ente revisiones de «Chef-lieu»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Moviendo 1 enlaces interlingúisticos, ahora proporcionado(s) por Wikidata en la página d:q956214.
Llinia 47: Llinia 47:
[[Categoría:Organización territorial de Francia]]
[[Categoría:Organización territorial de Francia]]


[[es:Chef-lieu]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]

Revisión a fecha de 05:14 17 pay 2018

Chef-lieu (plural chefs-lieux) ye una espresión en idioma francés, traducida lliteralmente en español como cabeza de partíu, emplegada nel llinguaxe alministrativu pa referise a la ciudá o localidá preeminente nuna división territorial o alministrativa, que les sos competencies varien en función del país onde s'aplique. N'España sería una capital provincial y/o rexonal, tamién un chef-lieu sería la ciudá principal d'un Concelho portugués o Concello gallegu, yá que, en Francia solo llámase capital a la ciudá de París, por casu, París ye'l chef-lieu de 20 arrondissements (distritos), que son los 20 distritos de París cada unu d'ellos con conceyu propiu.

En italianu utilízase'l cognado capoluogo (plural capoluoghi).

Llugares d'usu

Francia

Chef-lieu de département (que la so traducción lliteral sería cabeza de partíu de departamentu), llamada comúnmente prefeutura, ye la ciudá onde s'atopa'l prefeutu del departamentu y los servicios directamente so la so supervisión y dependencia, nun edificiu tamién llamáu prefeutura. En cada rexón francesa, unu de los departamentos tien superioridá sobre otros, y la so prefeutu lleva'l títulu de «prefeutu de la rexón X» o bien «prefeutu del departamentu Y». A la localidá o ciudá designada denominar «Chef-lieu de partíu de rexón» o, comúnmente, «prefeutura de rexón». Sicasí, los servicios son garantizaos pola prefeutura del departamentu.

Chef-lieu d'arrondissement (que la so traducción lliteral sería cabeza de partíu de distritu), llamada comúnmente subprefeutura (sous-préfecture), ye la ciudá onde atopa'l subprefecto del distritu y el llugar onde s'instalen de normal los servicios directamente so la so dependencia nun edificiu tamién llamáu subprefeutura. El distritu onde s'atopa la prefeutura del departamentu nun dispon d'un subprefecto nin d'una subprefeutura yá que l'alministración polo xeneral depende del Secretariu Xeneral de la prefeutura del departamentu, que cumple la función de subprefecto pal distritu determináu.

Chef-lieu de canton (que la so traducción lliteral sería cabeza de partíu de cantón) solo tien papel nominal, polo que se refier a esta subdivisión alministrativa del departamentu que representa'l cantón francés. Xeneralmente correspuende a la comuña más poblada del cantón y nengún serviciu específicu formal mora nella. Nes últimes décades, esistía en toles cabeces de partíu de cantones la xendarmería y una institución xurídica, el Justice de paix francés.

Dende la reforma cantonal de 2014, a valir dende 2015, el chef-lieu de canton llámase bureau centralisateur.

Chef-lieu de commune (que la so traducción lliteral sería cabeza de partíu de comuña o conceyu) ye la localidá principal de la comuña y la que-y confier el nome, anque esisten contaes esceiciones como'l casu de la comuña de Valdeblore en qu'esta nominación nun se da. El restu de localidaes pertenecientes a la comuña son calificaes como aldegas.

Nueva Caledonia

Chef-lieu puede a designar la ciudá principal d'una provincia; que forma parte de la comuña de Lifou y ye la so chef-lieu. Nes Islles de la Llealtá y otres islles, el nome de los chef-lieu difier del nome del conceyu o comuña.

Bélxica

La Chef-lieu en Bélxica designa a la see alministrativa de caúna de los diez provincies. Trés d'elles dan el nome a la so provincia correspondiente (Amberes, Lieja y Namur).

Canadá

En Canadá, sobremanera en Quebec, usar pa identificar a les capitales de los conceyos rexonales de condáu.

Luxemburgu

Luxemburgu estremar en dos departamentos, tres distrito, doce cantones y cientu dieciocho comuñes (conceyos). Un conceyu arrexunta localidaes. Cada departamentu, distritu, cantón y conceyu tien el so chef-lieu; en cada chef-lieu de distritu atopa la figura del comisariu de distritu encargáu de supervisar l'alministración de les comuñes.

Suiza

El términu Chef-lieu utilizar pa designar la capital d'un cantón suizu. En 16 de los 26 cantones y semi-cantones, el territoriu subdividir en distritos. Cada distritu tien a una ciudá central llamada Chef-lieu de distritu y un prefeutu.

Túnez

El términu Chef-lieu utilizar pa designar la capital de les gobernaciones (muhafazah). Cada unu de los 24 cargos de gobernador subdividir en delegaciones. Cada delegación tien una ciudá principal designada como Chef-lieu de delegación.

Bibliografía