Diferencies ente revisiones de «Xuan Damascenu»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Llinia 77: Llinia 77:
[[Categoría:Patroloxía del sieglu VIII]]
[[Categoría:Patroloxía del sieglu VIII]]
[[Categoría:Padres de la Ilesia]]
[[Categoría:Padres de la Ilesia]]
[[Categoría:Santos del sieglu VIII]]
[[Categoría:Santos y santes]]
[[Categoría:Filósofos]]
[[Categoría:Filósofos]]
[[Categoría:Bizantinos del sieglu VIII]]
[[Categoría:Bizantinos del sieglu VIII]]

Revisión a fecha de 22:37 10 pay 2018

Xuan Damascenu
Vida
Nacimientu Damascucirca 675[1]
Nacionalidá Califatu Omeya
Muerte Gran Laura de San Sabas (es) Traducir4 d'avientu de 749[2] (73/74 años)
Familia
Padre Sarjun ibn Mansur
Hermanos/es Cosme de Maiuma (es) Traducir
Familia
Estudios
Llingües falaes Griegu medieval
árabe
griegu antiguu[3]
Oficiu teólogu, escritor, clérigu, filósofu, astrónomucompositor
Trabayos destacaos Trojeručica (en) Traducir
Santoral
4 d'avientu
Creencies
Relixón catolicismu
cristianismu ortodoxu
Cambiar los datos en Wikidata
Παναγία Τριχερούσα (Santísima Trijerusa). La tercer mano ye la de Juan Damascenu.
Trijerusa.

Juan Damascenu (en árabe, يوحنا الدمشقي [Yūhannā al-Dimašqī]; llatín: Iohannes Damascenus; griegu: Ιωάννης Δαμασκήνος; Damascu, Siria, 675 - 749) foi un teólogu y escritor siriu, ye doctor de la Ilesia.

Biografía

Nació de familia acomodada: el so güelu fuera funcionariu al serviciu del Imperiu Romanu d'Oriente, y tres la conquista musulmana de Siria pasó a sirvir a los nuevos dominadores; el padre de Juan siguió la tradición familiar al serviciu de los Omeyes, como él mesmu tamién. Sicasí arrenunció a esa vida, partió les sos posesiones ente los probes y entró nel monesteriu de San Sabas, cerca de Xerusalén, onde pasó la mayor parte de la so vida. Dedicar al estudiu y a escribir. Pretendió esponer sistemáticamente tol dogma cristianu y nun encetar unes poques temes como fixeren los sos antecesores. Por eso'l so pensamientu y la so obra convertir nes espresiones más perfectes del espíritu escolásticu. Cuando l'emperador de Constantinopla prohibió'l cultu a les imáxenes faciéndose ecu de los iconoclastes qu'acusaben a los cristianos occidentales y orientales -fundamentalmente los monxos- d'adorar imáxenes, San Juan Damascenu defendió la práutica de la veneración, non adoración, de les imáxenes relixoses contra los iconoclastes:

Lo que ye un llibru pa los que saben lleer, ye una imaxe pa los que nun lleen. Lo que s'enseña con pallabres al escuchu, enseñar una imaxe a los güeyos. Les imáxenes son el catecismu de los que nun lleen.

Refier la lleenda que metanes la querella de los iconoclastes perdió una mano, y la Virxe restituyir. L'iconu de la Trijerusa (que tien tres manos) ye por demás popular y veneráu na Ilesia Oriental.

Foi llamáu "Orador d'Oru" pola so elocuencia y ye consideráu un gran profeta de la Ilesia del Este.

Obra

Iconu de San Juan Damascenu.

Creyó que la Filosofía y les Ciencies yeren sierves de la Teoloxía, y que la so misión consistía en contribuyir a la comprensión de la verdá recibida al traviés de la revelación. La fe ye'l fundamentu de la razón, tanto si'l so movimientu parte de la observación de la Naturaleza como si parte de la mesma fe pa entendela.

La so obra principal titúlase Fonte de la conocencia. La mesma empieza cola Dialéctica (que contién les definiciones y los postulaos) y prosigue cola Física, la Moral y la Teoloxía (qu'ocupa'l llugar de la filosofía primera). Ente los sos escritos polémicos destáquense'l diálogu Contra los maniqueos y el tratáu Contra los monotelistas, y ente les sos obres menores alcuéntrase un tratáu Sobre los dragones y les pantasmes, contra les supersticiones.

Según Juan Damascenu, correspuende a la razón esplicar los fenómenos físicos (rescamplos y truenos, por casu). Por ello critica les supersticiones, a les que considera frutu de la ignorancia. Nel so Fonte de la conocencia afirma que nun tien d'interpretar se al Universu dende'l animismu: "Que naide piense que los cielos y les estrelles tán animaos pos son, en realidá, inanimaos ya insensibles". Opónse, de la mesma, a la interpretación maniquea de la materia como fonte del mal: "Malu ye aquello que, nun teniendo la so causa en Dios, deber a nuesa mesma invención, a saber: el pecáu."

La naturaleza d'un ente ye la llei o la potencia —que-y confier el Ceador— según la cual l'ente muévese o non (Principiu d'Operación). Dicha naturaleza nun esiste fora de los individuos y solamente el pensamientu puede concebila. Lo real ye l'individuu (la hipóstasis, la esistencia concreta, la persona). Él fai subsistir tou lo demás, incluyida la sustanza o naturaleza (l'elementu común), que namái son na hipóstasis. Asina, Juan Damascenu lleva al pensamientu escontra lo concreto, escontra la esistencia, evitando'l conceptualismo platónicu y peripatéticu, y preanunciando la metafísica de la esistencia (esse) de Tomás de Aquino.

Dende la cayida ("pecáu orixinal") la congoxa pasó a ser parte constitutiva de la naturaleza humana. Ella espresa'l deséu natural d'esistir, el terror frente a la muerte, frente a la perda de la esistencia recibida. La resurrección pa la vida eterna termina con ella.

Al referise a Dios, Juan Damascenu sostien que ye incomprensible y qu'aportamos a Él namái pola fe. Magar esclaria que Dios nun ye nengunu de los seres, al afirmar qu'Él lo enllena tou», utilizando un llinguaxe cercanu al del pseudo Dionisio, les sos espresiones adquieren un tinte panteísta. Pa evitar esi tracamundiu, sostien que Dios ta más allá de toa sustanza y más allá del ser (como'l Bien de Platón); ye un océanu infinitu de ser, ye la fonte del ser.

Enllaces esternos












  1. URL de la referencia: http://digitale.beic.it/primo_library/libweb/action/search.do?fn=search&vid=BEIC&vl%283134987UI0%29=creator&vl%28freeText0%29=Ioannes%20Damascenus%20. Apaez como: Ioannes Damascenus. Data de consulta: 9 ochobre 2017.
  2. Afirmao en: BeWeb. Identificador BeWeb de persona: 136. Data de consulta: 14 febreru 2021.
  3. Identificador CONOR.SI: 86147939. Afirmao en: CONOR.SI.