Diferencies ente revisiones de «Xuan Damascenu»

Saltar a navegación Saltar a la gueta
m
Preferencies llingüístiques
m (Preferencies llingüistíques)
m (Preferencies llingüístiques)
Nació de familia acomodada: el so güelu fuera funcionariu al serviciu del [[Imperiu Romanu d'Oriente]], y [[tres la conquista musulmana de Siria]] pasó a sirvir a los nuevos dominadores; el padre de Juan siguió la tradición familiar al serviciu de los [[Omeyes]], como él mesmu tamién. Sicasí arrenunció a esa vida, partió les sos posesiones ente los probes y entró nel [[Mar saba|monesteriu de San Sabas]], cerca de [[Xerusalén]], onde pasó la mayor parte de la so vida. Dedicar al estudiu y a escribir. Pretendió esponer sistemáticamente tol [[dogma]] cristianu y nun encetar unes poques temes como fixeren los sos antecesores. Por eso'l so pensamientu y la so obra convertir nes espresiones más perfectes del espíritu escolásticu. Cuando l'emperador de [[Constantinopla]] prohibió'l cultu a les imáxenes faciéndose ecu de los iconoclastes qu'acusaben a los cristianos occidentales y orientales -fundamentalmente los monxos- d'adorar imáxenes, San Juan Damascenu defendió la práutica de la veneración, non adoración, de les imáxenes relixoses contra los iconoclastes:
 
{{cita|''Lo que ye un llibru pa los que saben lleer, ye una imaxe pa los que nun lleen. Lo que s'enseña con palabrespallabres al escuchu, enseñar una imaxe a los güeyos. Les imáxenes son el catecismu de los que nun lleen''.}}
 
Refier la lleenda que metanes la querella de los iconoclastes perdió una mano, y la Virxe restituyir. L'iconu de la ''Trijerusa'' (que tien tres manos) ye por demás popular y veneráu na [[Ilesia ortodoxa|Ilesia Oriental]].

Menú de navegación