Diferencies ente revisiones de «Zanguebar»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Isles +Islles )
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 3: Llinia 3:
== El Zanguebar antes del sieglu XX ==
== El Zanguebar antes del sieglu XX ==


La mariña del Zanguebar o de los [[Zanj]], latinizadamente ''Zingium'', forma parte del conxuntu de les antigües denominaciones de la mariña de [[África Oriental]] que s'atopa güei partida ente l'estremu nordés de [[Mozambique]] (la mariña de los ''[[Makonde|Macondo]]''), l'actual mariña de [[Tanzania]] y les sos isles, la mariña de [[Queña]] y la mariña de [[Somalia]] al sur del [[ríu Juba]]. Por cuenta de la [[lingua franca]] usada anguaño na rexón tamién se-y denomina dacuando ''Mariña [[Suajili]]'' o ''Mariña Zwahili''. Más esactamente, esta zona entendióse como la mariña africana a lo llargo del [[océanu Índicu]] allugada ente la mariña de [[Folien]] al norte y la de [[Malindi|Malinda]] al sur, o dichu otra manera: ente los 5° N y 11° S. El primitivu topónimu ''Zenj'' o ''Zanj'' que dio orixe al de Zanguebar ye'l d'un nome local d'esta rexón en [[idioma árabe|árabe]] y en [[idioma suajili|suah.ili]]. El nome européu ''Zingium'' foi la llatinización del términu persa transliterado al árabe como ''Zang'' (tierra de [[negru (persona)|negros]]), ente que'l nome Zanguebar pasó a significar a les mariñes que pertenecieron al [[Sultanatu de Zanzíbar]], nomes anguaño cayíos en desusu, anque persiste la isla de [[Zanzíbar]].
La mariña del Zanguebar o de los [[Zanj]], latinizadamente ''Zingium'', forma parte del conxuntu de les antigües denominaciones de la mariña de [[África Oriental]] que s'atopa güei partida ente l'estremu nordés de [[Mozambique]] (la mariña de los ''[[Makonde|Macondo]]''), l'actual mariña de [[Tanzania]] y les sos islles, la mariña de [[Queña]] y la mariña de [[Somalia]] al sur del [[ríu Juba]]. Por cuenta de la [[lingua franca]] usada anguaño na rexón tamién se-y denomina dacuando ''Mariña [[Suajili]]'' o ''Mariña Zwahili''. Más esactamente, esta zona entendióse como la mariña africana a lo llargo del [[océanu Índicu]] allugada ente la mariña de [[Folien]] al norte y la de [[Malindi|Malinda]] al sur, o dichu otra manera: ente los 5° N y 11° S. El primitivu topónimu ''Zenj'' o ''Zanj'' que dio orixe al de Zanguebar ye'l d'un nome local d'esta rexón en [[idioma árabe|árabe]] y en [[idioma suajili|suah.ili]]. El nome européu ''Zingium'' foi la llatinización del términu persa transliterado al árabe como ''Zang'' (tierra de [[negru (persona)|negros]]), ente que'l nome Zanguebar pasó a significar a les mariñes que pertenecieron al [[Sultanatu de Zanzíbar]], nomes anguaño cayíos en desusu, anque persiste la isla de [[Zanzíbar]].


Esta mariña ye la típica de la cultura suajili, que por sieglos tuvo sometida al [[Sultanatu de Omán]] y estremar los pequenos estaos de [[Magadoxo]], [[Malinda]], [[Zanzíbar]], [[Kilwa]], etc.
Esta mariña ye la típica de la cultura suajili, que por sieglos tuvo sometida al [[Sultanatu de Omán]] y estremar los pequenos estaos de [[Magadoxo]], [[Malinda]], [[Zanzíbar]], [[Kilwa]], etc.

Revisión a fecha de 10:19 5 pay 2018

Zanguebar ye'l nome dáu hasta la primer metá del sieglu XX a les mariñes africanes orientales nel océanu Índicu, güei casi na so totalidá correspondientes a Queña y Tanzania.

La mariña del Zanguebar.

El Zanguebar antes del sieglu XX

La mariña del Zanguebar o de los Zanj, latinizadamente Zingium, forma parte del conxuntu de les antigües denominaciones de la mariña de África Oriental que s'atopa güei partida ente l'estremu nordés de Mozambique (la mariña de los Macondo), l'actual mariña de Tanzania y les sos islles, la mariña de Queña y la mariña de Somalia al sur del ríu Juba. Por cuenta de la lingua franca usada anguaño na rexón tamién se-y denomina dacuando Mariña Suajili o Mariña Zwahili. Más esactamente, esta zona entendióse como la mariña africana a lo llargo del océanu Índicu allugada ente la mariña de Folien al norte y la de Malinda al sur, o dichu otra manera: ente los 5° N y 11° S. El primitivu topónimu Zenj o Zanj que dio orixe al de Zanguebar ye'l d'un nome local d'esta rexón en árabe y en suah.ili. El nome européu Zingium foi la llatinización del términu persa transliterado al árabe como Zang (tierra de negros), ente que'l nome Zanguebar pasó a significar a les mariñes que pertenecieron al Sultanatu de Zanzíbar, nomes anguaño cayíos en desusu, anque persiste la isla de Zanzíbar.

Esta mariña ye la típica de la cultura suajili, que por sieglos tuvo sometida al Sultanatu de Omán y estremar los pequenos estaos de Magadoxo, Malinda, Zanzíbar, Kilwa, etc.

El Zanguebar surde como noción xeográfica aprosimao nel sieglu VIII, cuando s'establez un corredor marítimu comercial ente'l Mediu Oriente y el África Oriental. Tal circuitu comercial, llamáu "Corredor Suajili", estrayía del continente africanu esclavos, oru, marfil, diamantes, cuernos de rinoceronte, pieles, coral, plumes etc. Ente'l sieglu IX y el sieglu X acentuóse la presencia árabe - la cual dexó un fuerte influxu cultural, especialmente no relixoso y no llingüístico. Nel sieglu XVI los árabes fueron movíos polos portugueses. Na segunda metá del sieglu XVIII el Zanguebar foi controláu pol Emiratu de Mascate, dominiu col cual acentuóse'l tráficu d'esclavos africanos. En 1840 el sultán Zayyid Said treslladó la so capital a Zanzíbar, depués el poder sobre esti territoriu pasó al Sultanatu de Zanzibar, hasta qu'a finales del sieglu XIX el Zanguebar foi partíu ente'l Imperiu colonial alemán y los británicos. El alemanes apoderar del sector meridional (mariñes de Tanganica) y el ingleses de la isla de Zanzíbar y del sector septentrional del Zanguebar (mariñes de l'actual Queña).

Sieglu XX

Mientres la Primer Guerra Mundial tol territoriu en cuestión pasó a ser colonia británica (magar que a Italia otorgóse-y un pequenu sector de la Somalia al sur de Juba y a Portugal la mariña del puertu de Malinda o Malinde güei llamáu Malindi) y ye nesi períodu que dexa d'usase'l topónimu Zanguebar.

Principales puertos

Los principales puertos a lo llargo del Zanguebar son:

Archipiélagos extracosteros asociaos al Zanguebar:

Bibliografía de referencia