Diferencies ente revisiones de «Defensiva y ofensiva»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
m Preferencies llingüistíques
Llinia 5: Llinia 5:
Aceptando la espresión de [[Carl von Clausewitz]], puede dicise que d'estos dos formes, la ofensiva ye «la más fuerte, con oxetu negativu», y la defensiva, ye «la más débil, con oxetu positivu».
Aceptando la espresión de [[Carl von Clausewitz]], puede dicise que d'estos dos formes, la ofensiva ye «la más fuerte, con oxetu negativu», y la defensiva, ye «la más débil, con oxetu positivu».


Los [[tratáu militar|tratadistas militares]] preconizaron la superioridá de la ofensiva sobre la defensiva, envalorando que ye la única que puede conducir a una resultancia decisiva. Nin una nin otra suelen presentase na práctica con calter absolutu.
Los [[tratáu militar|tratadistas militares]] preconizaron la superioridá de la ofensiva sobre la defensiva, envalorando que ye la única que puede conducir a una resultancia decisiva. Nin una nin otra suelen presentase na práutica con calter absolutu.


El que toma la ofensiva nun lo fai, xeneralmente, en toles partes del [[teatru d'operaciones]]. Nel [[campu de batalla]] ataca con enfotu'l puntu nel que-y interesa vencer, economizando fuerces pa emplegales nel puntu decisivu, onde precisa algamar la superioridá.
El que toma la ofensiva nun lo fai, xeneralmente, en toles partes del [[teatru d'operaciones]]. Nel [[campu de batalla]] ataca con enfotu'l puntu nel que-y interesa vencer, economizando fuerces pa emplegales nel puntu decisivu, onde precisa algamar la superioridá.

Revisión a fecha de 23:12 30 set 2018

Dende'l puntu de vista militar puede definise la ofensiva como la manera d'obrar d'un exércitu qu'ataca al enemigu, y la defensiva como l'actitú en que s'asitia'l mesmu p'aguantar y refugar una agresión. Ente que el que toma la ofensiva busca al adversariu onde s'atope pa destruyilo, el que se caltién a la defensiva esfórciase en torgar la so propia destrucción.

La ofensiva tien como característiques propies el movimientu, l'acción y l'iniciativa. La defensiva, otra manera, arrenuncia a la iniciativa y espera l'ataque pa repelerlo, contentándose con faer frente y aguantar el choque.

Aceptando la espresión de Carl von Clausewitz, puede dicise que d'estos dos formes, la ofensiva ye «la más fuerte, con oxetu negativu», y la defensiva, ye «la más débil, con oxetu positivu».

Los tratadistas militares preconizaron la superioridá de la ofensiva sobre la defensiva, envalorando que ye la única que puede conducir a una resultancia decisiva. Nin una nin otra suelen presentase na práutica con calter absolutu.

El que toma la ofensiva nun lo fai, xeneralmente, en toles partes del teatru d'operaciones. Nel campu de batalla ataca con enfotu'l puntu nel que-y interesa vencer, economizando fuerces pa emplegales nel puntu decisivu, onde precisa algamar la superioridá.

De la mesma qu'el que se defende nun se llinda a refugar pasivamente los ataques del enemigu, sinón que procura debilitalo cola so resistencia, pa cayer sobre él, tomando de la mesma la ofensiva asina preséntase la ocasión favorable pa ello (defensa activa).

Ofensiva y defensiva estratéxiques

Sueli ser consecuencia d'una política d'agresión y tiende casi siempres a la conquista.

La defensiva sueli ser frutu seriu de la política contraria, de resistencia, qu'aspira a caltener el statu quo ensin proponese nengún oxetivu esterior. Imponse la ofensiva a unu de los batallosos a pesar so pola fuerza mesma de les circunstancies.

Na ofensiva ye indispensable la superioridá numbérica o armamentística. A midida que avánzase nel territoriu enemigu, l'exércitu que tien que guardar les sos comunicaciones, reparar y bloquiar places fuertes y atender a oxetivos secundarios, como los focos de resistencia, si nun ye abondo numberosu cuerre'l riesgu de que puedan falta-y fuerces pa llegar al trance del combate decisivu. La debilitación del agresor traducir en ventaya pal que se defende, pos si aquel recula, este concentra los sos tropes y ponse en condiciones de llibrar batalles con menos desventaxa. Dizse qu'hai distintos llugares onde asitiase como la defensiva a los dos llau del arcu y los otros trés na zona de tiros llibres. Al que toma la ofensiva interésa-y acabar rápido la guerra, pa evitar que puedan nivelase les fuerces de los dos bandos. Si les suyes resultaren inferiores a les del contrariu, veríase obligáu a ponese a la defensiva. otra manera, al que defende convien-y enllargar la resistencia y ganar tiempu, esperando'l cambéu favorable que-y dexe pasar a la ofensiva.

Deduzse que la presteza n'efectuar la movilización, la superioridá de tropes y medios y elementos de combate, la meyora y l'ataque sosprendiendo al enemigu, obligándo-y a batese en condiciones desventayoses, y l'oportuna concentración de tropes nel puntu conveniente, son les condiciones que pueden garantizar l'ésitu de la ofensiva.

Tocantes a la defensiva, el so interés ta en nun tremar les sos fuerces pretendiendo faer frente a toles continxencies, en nun amestase demasiáu al terrén calteniendo la llibertá de movimientu, en frayar al invasor con alcuentros parciales y operaciones secundaries, pero ensin comprometer nuna batalla decisiva la suerte de la campaña, d'atraer al agresor escontra l'interior del so territoriu pa debilitalo, aprovechar los erros que cometa p'ataca-y ensin tatexar, y si aquel estrema les sos fuerces, maniobrar por llinies interiores pa bateles xebradamente, como fixo por casu Napoleón Bonaparte na so Campaña de los Seis Díes en 1814. Tamién puede allugase como la ofensiva selvaxe

Ofensiva y defensives táctiques

La ofensiva táctica ufierta les mesmes característiques xenerales de movilidá, fuerza ya iniciativa que la estratéxica.

Ataca'l que se xulga capaz de refundiar al enemigu de les posiciones qu'ocupa, yá sía porque tenga superioridá numbérica, yá porque cunte con superioridá moral (los prusianos na Batalla de Sadowa.

La defensiva cuenta cola meyor conocencia del terrén y suple, amás, la inferioridá de les tropes cola eleición de posiciones y col auxiliu de la fortificación

Por riegla xeneral refuérzase'l nala cola que quier atacase, como dicía Federico II, rei de Prusia. Esto ye, sostiense nuna parte del frente un combate puramente demostrativu, y atrópense fuerces considerables n'otra pa dar el verdaderu ataque nel puntu de que la so posesión depende l'ésitu. Dacuando'l papel señaláu a aquella parte de la llinia nun ye yá demostrativu, sinón francamente defensivu, como lo foi, por casu, na Batalla de Austerlitz, el de la nala derecha francesa, amenorgada a contener l'ataque de los rusos, mientres Napoleón rompía pel centru la llinia de batalla de los aliaos. Asocede esto principalmente cuando nun hai un desequilibriu bien marcáu ente les fuerces de los dos contendientes y dambos considérense en condiciones d'atacar. Asocede entós que, o dirixen dambos el so principal esforcio sobre'l mesmu puntu del frente, y nesi casu nésti produz el choque, de resultes del cual unu de los dos persiste n'ofensiva y l'otru arrenuncia pel momento a ella, o ataquen puntos distintos de la llinia de batalla, y nesi casu la ofensiva y la defensiva desenvuélvense paralelamente. L'ésitu definitivu algamar el que con más constancia escuerre'l so plan, ensin esviase del oxetivu principal pol escalabru que pudiera sufrir, mentanto, la parte de la llinia que se caltién a la defensiva. Nésta los puntos más peligrosos son siempres los lladrales, porque siendo tan costosos los ataques de frente, como por casu na Batalla de Gravelotte, l'enclín a envolubrar les posiciones enemigues ye, puede dicise, instintiva.

La distribución de tropes nel orde de batalla nun ufierta diferencies dignes de mención ente la ofensiva y la defensiva.

En cuanto al procedimientu de combate, mientres na ofensiva'l fueu nun ye más que'l mediu que se pon n'acción p'abrir pasu hasta l'enemigu, pos la fuerza verdadero de la ofensiva mora nel movimientu, esto ye, nel meyora ensin atayar y na maniobra envolvente, na defensiva'l fueu yelo tou, o casi tou.

Al qu'ataca convien-y, les solombres de la nueche, la borrina y los accidentes del terrén, que-y dexen averar se al enemigu ensin ser vistu, y sufriendo, poro, el menor númberu de baxes.

La defensiva nun arrenuncia a otres midíes d'acción que'l fueu, hai que tener en cuenta que la defensiva absoluta o puramente pasiva, nun puede conducir a una resultancia favorable, y que la defensiva ye tantu más fuerte cuanto más s'avera na so manera d'obrar a la ofensiva. Asina, pos, el contraataque y la reacción ofensiva son tamién medios d'acción efectivos, sobremanera cuando abrasáu pol fueu y gastáu l'ímpetu que lleva l'atacante, cesa ésti d'avanzar y cai nel afandu y pierde el valor.

Referencies