Diferencies ente revisiones de «Romário»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 65: Llinia 65:
=== Primer División ===
=== Primer División ===


[[File:Romario (PSV).jpg|thumb|Romário (PSV).]]
[[File:Training PSV voor de Europa Cup I wedstrijd tegen Real Madrid, voetballer Romari, Bestanddeelnr 934-4107.jpg|thumb|Romário (PSV).]]


Debutó como profesional nel [[Club de Regatas Vascu da Gama|Vascu de Gama]] onde xugó de 1985 a 1988, conquistando'l [[Campeonato Carioca]] en 1987 y 1988, foi amás en dos causes el máximu goliador del [[Campeonatu Brasileñu]] en 1986 y 1987.
Debutó como profesional nel [[Club de Regatas Vascu da Gama|Vascu de Gama]] onde xugó de 1985 a 1988, conquistando'l [[Campeonato Carioca]] en 1987 y 1988, foi amás en dos causes el máximu goliador del [[Campeonatu Brasileñu]] en 1986 y 1987.

Revisión a fecha de 06:42 25 set 2018

Plantía:Ficha de deportista

Romário de Souza Faria, conocíu deportivamente como Romário y moteyáu en Brasil como O Baixinho (El bajito) (Ríu de Janeiro, Brasil, 29 de xineru de 1966) ye un exfutbolista brasileñu, foi unu de los futbolistes más goliadores y más virtuosos de la hestoria del fútbol a nivel mundial y anguaño ye diputáu per Ríu de Janeiro na Cámara de diputaos.

Cola selección de fútbol de Brasil ganó la Copa Mundial de Fútbol de 1994 celebrada nos Estaos Xuníos y llogró el troféu Balón d'Oru al meyor xugador del tornéu. Foi tamién dos veces campeón de la Copa América (en 1989 y 1997).

En 1988 conquistó la medaya de plata nos Xuegos Olímpicos de Seúl y foi máximu goliador del tornéu. En 1994 foi galardonáu col premiu al meyor xugador del mundu FIFA World Player y en 2000 como'l futbolista suramericanu del añu.

Según la Federación Internacional d'Hestoria y Estadística de Fútbol (IFFHS), ye l'únicu futbolista que foi 14 vegaes el máximu goliador en torneos de primera División: 10 vegaes en Brasil, 3 nos Países Baxos y 1 en España.

Revesosu pola so conducta, Romário foi un delanteru d'inspiración, sobeyosu regate y autor de goles inimaxinables, foi capaz de cautivar a toles aficiones que contemplaron el so xuegu y ta consideráu unu de los más grandes delanterus de la hestoria d'esti deporte.[1]

Romário ye'l segundu brasileñu, dempués de Pulgué, n'atribuyise a sigo mesmu'l méritu de superar la cifra de 1000 goles. Sicasí, dalgún sector de la prensa brasileña alegó qu'el 1000.º gol «forma parte de la cuenta personal de Romário [pos] incluyiría tantos marcaos en categoríes inferiores y en partíos non oficiales».[2][3]

En 2009 foi condergáu a dos años y mediu de prestación de servicios y una multa de 391 000 reales (cerca de 223 400 dólares) por non declarar los ingresos que recibió del Flamengo en 1996.[4]

Según un últimu estudiu realizáu pola revista arxentina El Gráficu, Romário convertir nel mayor goliador de la hestoria del fútbol con 768 tantos, ente competiciones oficiales y partíos amistosos cola so selección.

Biografía

Primer División

Romário (PSV).

Debutó como profesional nel Vascu de Gama onde xugó de 1985 a 1988, conquistando'l Campeonato Carioca en 1987 y 1988, foi amás en dos causes el máximu goliador del Campeonatu Brasileñu en 1986 y 1987. En 1988 foi contratáu pol PSV Eindhoven holandés. Permaneció nesti club hasta 1993 y con él proclamóse trés vegaes campeón de Lliga en 1989, 1991 y 1992; foi máximu goliador de tres campeonato: 1989, 1991 y 1993; ganó dos ediciones de la Copa de los Países Baxos, en 1989 y en 1991, y marcó 165 goles en tan solo 163 partíos.

El 6 de xunetu de 1993 Jacques Ruts, presidente del equipu holandés PSV Eindhoven, anuncia qu'el FC Barcelona realizó una ufierta por Romário. L'alcuerdu cristalizaría'l 14 de xunetu de 1993 a razón de 10 millones de dólares en conceutu de trespasu y ficha del xugador, que roblaría por trés temporaes col equipu catalán. Coló a España onde xugó una escepcional primer temporada 1993-1994 na que ganó'l Troféu Pichichi a lo más goliador con 30 goles y proclamóse campeón de la Lliga Española col so equipu, amás consiguió un récord (superáu años más tarde por Lionel Messi na temporada 2011-2012)[5] de mayor númberu de tripletas (la consecución de tres goles nun mesmu partíu por un xugador) na Lliga española cola suma de cinco frente a la Real Sociedá, al Atléticu de Madrid en dos causes, al Real Madrid y al Osasuna. Foi memorable el gol qu'anotó nel clásicu español d'esa temporada, faciéndo-y al defensa español Rafael Alkorta un sorprendente regate llamáu cola de vaca,[6] tres un pase de Josep Guardiola, col que batería al porteru Francisco Buyo nel hestóricu 5 a 0 sobre'l Real Madrid nel estadiu Camp Nou. Otros goles pa l'alcordanza d'aquella temporada fueron los 2 consiguíos nel estadiu El Sadar ante Osasuna, el so primera tripleta contra la Real Sociedá na primer xornada de lliga o los seis goles que lu enxaretó al Atléticu de Madrid nos 2 enfrentamientos ligueros.

La temporada 1993–1994 ye considerada como la meyor de la so carrera futbolística, onde se proclamó campeón de la Lliga Española, campeón del Troféu Pichichi y campeón de la Copa Mundial de Fútbol de 1994, na qu'amás foi nomáu'l meyor xugador del tornéu. En 1994 consiguió, amás, la Supercopa d'España y el títulu FIFA World Player, que lo consideró'l meyor futbolista del mundu nesi añu.

Nel equipu catalán consiguió ser unu de los futbolistes más almiraos del mundu y llegó a formar parte del llamáu "Dream Team", que condució Johan Cruyff xuntu a Hristo Stoichkov, Michael Laudrup, Ronald Koeman, ente otros munchos. Na UEFA Champions League la so aportación tamién se notó y el Barça algamó la cuarta final del máximu tornéu continental de la so hestoria. La victoria de Brasil nel Mundial USA'94, onde fué nomáu meyor xugador del mundial, marcaría'l principiu del fin de Romário en Barcelona. Dempués d'un branu de "celebración" per tolo alto en Brasil despues de devolver el títulu de campeones del mundu a la canarinha 24 años dempués, volvió 21 dias tarde a los entrenamientos del FCBarcelona nin más nin menos, pero nun volvió pa quedar se, porque'l so deséu yera volver a Brasil onde sería homenaxáu en cada partíu. Amás una vegada consiguíu'l mundial el so periplu pol fútbol européu nun tenía sentíu y dempués d'aguantar 5 llargos años el fríu y la solitud na murnia Eindhoven y un añu en Barcelona (más asemeyada a la so Rio de Janeiro) onde nunca se mercó casa y vivió nun hotel, yera hora de tornar a casa colos deberes fechos. Rindió espresamente a baxu nivel hasta'l mes de xineru pa forzar una salida del club blaugrana con quien tenía contratu hasta 1996. A la fin consiguió'l so propósitu y el Flamengo ufiertó 1.000 millones de les antigües pesetes que'l club blaugrana aceptó vistes les poques ganes de Romario de cumplir el so contratu.

En 1995 tornó a Brasil pa xugar dos temporaes vistiendo la camiseta del Flamengo, col que llograría 59 goles en 59 partíos, convirtiéndose nel máximu goliador del tornéu brasileñu en 1996. Nesa temporada fixo un efímeru regresu a España fichando pol Valencia. Supuestamente la so conducta, calificada pelos medios especializaos como impropia, y los sos modales, a pesar de les sos indiscutibles habilidaes goliadores, creáron-y nuevu problemes col so entrenador, nesta ocasión Luis Aragonés lo que motivó'l so rápidu regresu al Flamengo. Sicasí, en marzu de 1997, la Valencia contrata a Valdano y lo primero que solicita ye repescar de Romario, vencíu nel equipu brasileñu. D'ende que nel branu de 1997 Romario vuelve a Valencia per espresu deseyo del entrenador arxentín. Mientres esti 1997 Romario llevaba demostrando una enorme capacidá goliadora y estraordinariu estáu de forma en gran parte reflexáu na selección brasileña con posiblemente la meyor delantrera que tuviera Brasil, como yeren Romario y Ronaldo(l'añu que tuvo nel Barça). Eso, añediendo que yera temporada previa a un mundial (Francia 98) y que Valdano dába-y tola llibertá del mundu, faíen de la temporada 97/98 un prometedor añu pa Romario, supermotivado na pretemporada col conxuntu che. Yá nel so debú marcó un enorme gol en Mestalla al Atléticu de Madrid nel troféu veraniegu de la Valencia. Pero a pocu d'empezar la temporada, Romario cai mancáu y precisa d'un mes de recuperación, lo que fai que se pierda los 3 primeros partíos de lliga, que pierde la Valencia y collo lleva la destitución de Valdano y la contratación de Rainieri, totalmente opuestu al sistema de Valdano y de les cualidaes de Romario al volver, lo cual fai qu'en poco tiempu Romario vuelva plantegase la so vuelta a Flamengo, otra vegada. Rompíase un gran proyectu de la Valencia con Valdano y Romario, n'añu de mundial, nunca se sabe lo que pasara nesa lliga con un Romario motiváu.

Col Flamengo ganaría la primer edición de la Copa Mercosur en 1998 y el so cuartu Campeonato Carioca en 1999. En 2000 foi contratáu pol Vascu da Gama, viviendo nes sos files una estraordinaria temporada, mientres la que ganó'l Campeonatu Brasileñu, nuevamente la Copa Mercosur, siendo'l máximu goliador en dambos eventos, al rematar la temporada foi galardonáu como'l Futbolista suramericanu del añu. En xunetu de 2002, foi presentáu como nuevu xugador del Fluminense y en febreru de 2003 xunir por cien díes a un club qatarín, Al-Saad. Rematada esta esperiencia nel fútbol árabe, en xunu de 2003 robló de nuevu col Fluminense, pero les llimitaciones físiques y les sos habituales indisciplines provocaron agrios discutinios col so técnicu, Alexandre Gama, que dieron llugar a qu'el 20 d'ochobre de 2004 fuera despidíu d'esi club; aun así marcó 48 goles en 77 partíos.

A finales de 2004 volvió al Vascu da Gama y, en 2005, con 39 años d'edá, foi nuevamente'l máximu artilleru del Campeonatu Brasileñu gracies a los 22 tantos que marcó mientres la competición. El so siguiente destín profesional foi la United Soccer League estauxunidense, onde foi nuevamente'l máximu goliador col Miami FC nel 2006. Mientres esi mesmu añu, tamién xugó mientres dos meses nel Adelaide United australianu. Romário a los 41 años marcó'l domingu 20 de mayu de 2007 el gol númberu 1000 de la so carrera profesional, nun partíu de la segunda fecha del Campeonatu Brasileñu qu'el so equipu, Vascu da Gama, apostó contra Sport Club do Recife y que ganó por 3 a 1. Esta cifra ta aldericada pola FIFA, organismu qu'otorga al brasileñu daqué más de 930 tantos, aldericando asina, goles anotaos n'amistosos. N'ochobre d'esi añu, cumplió un nuevu finxu al actuar como xugador-entrenador del Vascu da Gama.

El 15 d'abril de 2008 Romário da Souza Faria anunció la so retirada del fútbol profesional a los 42 años d'edá en siendo consideráu unu de los meyores xugadores de la hestoria y marcar más de 1000 goles. Esi mesmu día dixo "Acabóse. El mio tiempu yá pasó", ante les cámares de televisión mientres la fiesta de llanzamientu d'un DVD ("Romário ye gol") que celebra la so esitosa carrera de más de dos décades.

Sicasí, na temporada 2009 tornó al fútbol col America do Rio cumpliendo'l suañu del so fináu padre torcedor engafentáu del equipu Diabo xugando un par de partíos[7] y ganando el títulu “Carioquinha” Segunda división, con otru grande del fútbol de Ríu.[8][9][10]

Polémicu pola so vida amorosa, la so afición a la vida nocherniega, les ausencies a los entrenamientos, engarradielles y privilexos, Romário siempres figuró na prensa. En 2005 foi condergáu a pagar al exfutbolista Arthur Antunes Coimbra, Zico, una indemnización de 22 200 dólares por "daños morales" al utilizar la so imaxe nes puertes de los sanitarios d'un sumíu chigre qu'instalara en Ríu de Janeiro.

Ye unu de los pocos que consiguieron un títulu de golio de trés amiestes distintes (brasileña, española y neerlandesa). Otru de los que lo consiguieron foi Van Nistelrooy (neerlandesa, inglesa y española).

Selección nacional

La so primer convocatoria pa defender al combináu canarinho foi pa un amistosu ante Irlanda (0-1), el 23 d'abril de 1987. El so primer gol cola auriverde facer contra Finlandia el 28 d'abril d'esi añu (3-2), pero la so primer titularidá foi ante Israel, el 1 de xunu d'esi añu, y anotó dos tantos pa la victoria 4-0.

Romário foi medaya de plata cola Selección de Brasil nos Xuegos Olímpicos celebraos en 1988 en Seúl. Foi escoyíu meyor xugador d'aquella competición y resultó máximu goliador de la mesma con siete goles.

En 1989 dio-y la Copa América a Brasil con un gol na final ante Uruguái nel Maracaná. Destacó una acción nel partíu contra la selección de fútbol d'Arxentina, na que realizó un túnel al mesmu Diego Armando Maradona.

Nel Mundial d'Italia 1990 tuvo de conformase con ser suplente del ariete Careca, por cuenta de una mancadura (quebra) que nun-y dexó llegar en bon nivel a la competencia mundial.

Na Copa Mundial de Fútbol de 1994 tuvo la so revancha y llevó a Brasil escontra'l títulu faciendo una tarrecible dupla artillera con Bebeto. Entós marcó 5 de los 11 goles de la 'Seleção' y foi escoyíu Balón d'Oru de la FIFA esa temporada. Anotó na fase de grupos el primer gol pa ganar a Rusia (2-0), el primeru ante Camerún na victoria brasileña por 3-0 y el gol del empate ante Suecia (1-1). En cuartos, ante Países Baxos pa ganar 3-2 y ante Suecia nuevamente nel 1-0 de semifinales. Cabo destacar qu'anotó'l segundu penalti de la riola na final ante Italia.

Antes, debió 'salva-y la plata' a Brasil cuando a fines de 1993 l'once brasileñu lluchaba por un pase mundialista contra'l so 'pantasma', Uruguái, dempués de que l'entós técnicu, Carlos Parreira, negóse repetidamente a convocalo.

Nel hestóricu Maracaná, tarrecíu desque Brasil perdió ante los 'charrúas' el partíu final del Mundial de 1950, Romário llúcióse y anotó los tantos del trunfu 2-0 nel postreru partíu de les eliminatories. El 'Baixinho', que consideró esi'l so meyor partíu cola 'Seleçao' ganó en 1997 la so segunda Copa América nel tornéu de Bolivia, formando esta vegada una dupla letal col nuevu fenómenu del fútbol, Ronaldo.

Pa la Francia-1998 l'atacante mancar de gravedá y nun foi tomáu en cuenta pol direutor técnicu Mário Zagallo y el so asistente Zico, colos que tuviera problemes personales. Impactó velo llorar ante les cámares, esplicando la so ausencia.

La siguiente apaición del artilleru cola casaca verdeamarilla, tres una llarga ausencia de casi 4 años, foi otra vegada ante la Uruguái, poles eliminatories al Mundial-2002 en xunu de 2001, pero esa vegada dir de Montevideo con una derrota 1-0. Pa esti momentu la selección de Brasil pasaba unu de los sos peores momentos, les grandes figures taben nun pésimu momentu y l'entrenador Luiz Felipe Scolari confió-y la capitanía y el lideralgu del equipu, situación que se rompió cuando l'atacante decide nun asistir a la Copa América 2001. Magar los ruegos de los hinches y a los ruegos públicos con llárimes nos güeyos, Romário perdió la so última oportunidá de dir a un mundial cuando foi dexáu de la llista de convocaos al de 2002 por non tar en 1998, si tuviera en 1998, ganárase'l derechu de dir al mundial asíatico, amás fuera maraviyosu velo de delanteru al pie de Ronaldo y per llau d'Alemaña, fuera interesante ver al delanteru Jurgen Klinsmann.

El delanteru punxo fin a una de les carreres más esitoses nel fútbol brasileño y mundial el día 27 d'abril de 2005, cuando se despidió de la Selección de fútbol de Brasil na victoria de 3 a 0 sobre Guatemala, marcando un gol y siendo ovacionado pola afición presente, realizando una emocionante vuelta olímpica, al salir de campu a los 38 minutos de partíu.

Sorpresivamente Romario descuelga les botes y va xugar pa la temporada 2009-2010 nel club América de Ríu de Janeiro de la segunda división brasileña.

Participaciones en Xuegos Olímpicos

Xuegos See !width="120"|Resultancia !width="50"|Partíos


Goles
Xuegos Olímpicos de 1988 Bandera de Corea del Sur Seúl Subcampeón 6 7

Participaciones en Copes del Mundu

Mundial See !width="120"|Resultancia !width="50"|Partíos


Goles
Copa Mundial de Fútbol de 1990 Bandera d'Italia Italia Octavos de final 1 0
Copa Mundial de Fútbol de 1994 Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos Campeón 7 5

Participaciones en Copa América

Copa !width="135"|See !width="120"|Resultancia !width="50"|Partíos


Goles
Copa América 1987 Bandera d'Arxentina Arxentina 3 1
Copa América 1989 Bandera de Brasil Brasil Campeón 7 3
Copa América 1997 Bandera de Bolivia Bolivia Campeón 7 3

Participaciones en Copes Confederaciones

Copa !width="135"|See !width="120"|Resultancia !width="50"|Partíos


Goles
Copa FIFA Confederación 1997 Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita Campeón 4 7

Clubes

Club País Añu |-align=center Vascu da Gama Bandera de Brasil Brasil 1984 - 1988
PSV Eindhoven  Países Baxos 1988 - 1993
Barcelona  España 1993 - 1995
Flamengo Bandera de Brasil Brasil 1995 - 1996
Valencia  España 1996 - 1997
Flamengo Bandera de Brasil Brasil 1997 - 1999
Vascu da Gama Bandera de Brasil Brasil 2000 - 2002
Fluminense Bandera de Brasil Brasil 2002 - 2004
Al-Sadd (vencíu)  Qatar 2003
Vascu da Gama Bandera de Brasil Brasil 2005 - 2006
Miami  Estaos Xuníos d'América 2006
Adelaide United Bandera de Australia Australia 2006
Vascu da Gama Bandera de Brasil Brasil 2007
America Bandera de Brasil Brasil 2009

Estadístiques

Clubes

Actualizáu d'alcuerdu al postreru partíu xugáu'l 8 de payares de 2009.
Club Div. Temporada !colspan=3 Lliga !colspan=3 Rexonal(1) Copes Nacionales(2) Torneos Internacionales(3) Total(4) Media Goliadora |-

style="background:#DDDDDD"

Part. Goles Asist. Part. Goles Asist. Part. Goles Asist. Part. Goles Asist. Part. Goles Asist.
Vascu da Gama
Bandera de Brasil Brasil
1.ª 1985 7 0 0 21 11 2 28 11 2 0,39
1986 23 9 5 25 20 3 48 29 8 0,60
1987 17 8 2 24 16 4 41 24 6 0,59
1988 24 16 3 24 16 3 0,67
2000 27 19 6 27 31 5 2 1 0 15 14 2 71 65 13 0,92
2001 19 22 4 11 13 1 9 5 6 39 40 11 1,03
2002 18 21 7 7 5 2 25 26 9 1,04
2005 32 24 2 10 7 1 2 1 2 44 32 5 0,73
2006 10 5 0 1 3 0 11 8 0 0,73
2007 6 3 0 9 10 1 3 2 1 1 0 0 19 15 2 0,79
Total Club 131 85 19 179 150 27 15 12 5 25 19 8 350 266 59 0,76
PSV Eindhoven
 Países Baxos
1.ª 1988-89 24 19 5 3 4 1 5 3 0 32 26 6 0,81
1989-90 20 23 8 2 2 1 4 6 0 26 31 9 1,19
1990-91 25 25 7 2 5 1 2 0 0 29 30 7 1,03
1991-92 15 10 2 2 0 0 2 0 0 19 10 2 0,53
1992-93 26 22 4 2 3 0 9 7 1 37 32 5 0,87
Total Club 110 99 26 0 0 0 11 14 3 22 16 1 143 129 30 0,90
FC Barcelona
 España
1.ª 1993-94 33 30 8 4 0 0 10 2 0 47 32 8 0,68
1994 13 4 2 5 3 1 18 7 3 0,39
Total Club 46 34 10 0 0 0 4 0 0 15 5 1 65 39 11 0,60
Flamengo
Bandera de Brasil Brasil
1.ª 1995 16 8 2 21 26 2 5 1 1 4 2 1 46 37 6 0,80
1996 3 0 0 25 30 4 9 3 2 37 33 6 0,89
1997 4 3 0 24 25 3 8 7 2 36 35 5 0,97
1998 20 14 6 13 11 1 4 6 1 3 4 0 40 35 8 0,88
1999 19 12 3 21 19 3 7 7 1 7 8 0 54 46 7 0,85
Total Club 62 37 11 104 111 13 33 24 7 14 14 1 213 186 32 0,87
Valencia CF
 España
1.ª 1996 5 4 0 5 4 0 0,80
1997 6 1 1 1 1 0 7 2 1 0,29
Total Club 11 5 1 0 0 0 1 1 0 0 0 0 12 6 1 0,50
Fluminense
Bandera de Brasil Brasil
1.ª 2002 26 16 4 26 16 4 0,62
2003 21 13 1 4 5 1 25 18 2 0,72
2004 13 5 1 9 6 1 2 2 0 24 13 2 0,54
Total Club 60 34 6 13 11 2 2 2 0 0 0 0 75 47 8 0,63
Al-Sadd SC
 Qatar
1.ª 2003 3 0 0 3 0 0 0,00
Total Club 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0,00
Miami FC
 Estaos Xuníos d'América
2.ª 2006 25 19 3 1 0 0 26 19 3 0,73
Total Club 25 19 3 0 0 0 1 0 0 0 0 0 26 19 3 0,73
Adelaide United
Bandera de Australia Australia
1.ª 2006 4 1 1 4 1 1 0,25
Total Club 4 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 1 1 0,25
America FC
Bandera de Brasil Brasil
2.ª 2009 1 0 0 1 0 0 0,00
Total Club 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0,00
Total Carrera !style="background:
  1. 000000 " align=center|452
314 77 297 272 42 67 53 15 76 54 11 892 693 145 0,78
Fonte: Transfermarkt - ESPN Deportes - Soccerway.

Seleiciones

Actualizáu d'alcuerdu al postreru partíu xugáu'l 27 d'abril de 2005.
Selección Temporada !colspan=3 Amistosos Suramérica(1) Mundial(2) Total Media Goliadora |-

style="background:#DDDDDD"

Part. Goles Asist. Part. Goles Asist. Part. Goles Asist. Part. Goles Asist.
Sub-20
Bandera de Brasil Brasil
1985 4 6 1 7 5 2 11 11 3 1,00
Total 4 6 1 7 5 2 0 0 0 11 11 3 1,00
Olímpica
Bandera de Brasil Brasil
1988 5 8 1 6 7 2 11 15 3 1,36
Total 5 8 1 0 0 0 6 7 2 11 15 3 1,36
Adulta
Bandera de Brasil Brasil
1987 4 3 0 2 1 0 6 4 0 0,67
1988 7 2 2 7 2 2 0,29
1989 4 0 0 8 4 2 12 4 2 0,33
1990 1 0 0 1 0 0 2 0 0 0,00
1991 0 0 0 0,00
1992 2 0 0 2 0 0 0,00
1993 1 2 0 1 2 0 2,00
1994 3 5 0 7 5 1 10 10 1 1,00
1995 0 0 0 0,00
1996 0 0 0 0,00
1997 8 9 4 5 3 1 4 7 1 17 19 6 1,12
1998 2 0 0 5 3 0 7 3 0 0,43
1999 1 0 1 1 0 1 0,00
2000 2 7 0 2 7 0 3,50
2001 2 2 0 3 1 0 5 3 0 0,60
2002 0 0 0 0,00
2003 0 0 0 0,00
2004 0 0 0 0,00
2005 1 1 0 1 1 0 1,00
Total 35 22 7 21 18 3 17 15 2 73 55 12 0,75
Total Carrera 44 36 9 28 23 5 23 22 4 95 81 18 0,85
(1) Inclúi los partíos del Suramericanu Sub-20 (1985); Copa América / Clasificatorias Suramericanes (1987-01).
(2) Inclúi los partíos de los Xuegos Olímpicos (1988); Copa FIFA Confederación / Copa d'Oru de la Concacaf (1997-98).

Resume estadísticu

Actualizáu d'alcuerdu al postreru partíu xugáu'l 8 de payares de 2009.
Competición Partíos Goles Promediu !width="85"|Asistencies Promediu !width="140"|Goles

y Asistencies

Promediu |-align=center Primer División 427 295 0,69 74 0,17 369 0,86
Segunda División 25 19 0,76 3 0,12 22 0,88
Rexonal 297 272 0,92 42 0,14 314 1,06
Copes Nacionales 67 53 0,79 15 0,22 68 1,02
Copes Internacionales 76 54 0,71 11 0,15 65 0,86
Selección Adulta 73 55 0,75 12 0,16 67 0,92
Selección Olímpica 11 15 1,36 3 0,27 18 1,64
Selección Sub-20 11 11 1,00 3 0,27 14 1,27
Total 987 774 0,78 163 0,17 937 0,95

Hat-tricks

Partíos nos qu'anotó trés o más goles: Actualizáu d'alcuerdu al postreru partíu xugáu'l 17 de marzu de 2007.

Palmarés

Campeonatos rexonales


Títulu !width="190"|Club See !width="75"|Añu |-


Taça Guanabara Bandera del estáu de Rio de Janeiro Vascu da Gama Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1986
Taça Guanabara Bandera del estáu de Rio de Janeiro Vascu da Gama Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1987
Campeonato Carioca Bandera del estáu de Rio de Janeiro Vascu da Gama Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1987
Taça Ríu Bandera del estáu de Rio de Janeiro Vascu da Gama Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1988
Campeonato Carioca Bandera del estáu de Rio de Janeiro Vascu da Gama Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1988
Taça Guanabara Bandera del estáu de Rio de Janeiro Flamengo Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1995
Campeón invictu Taça Guanabara Bandera del estáu de Rio de Janeiro Flamengo Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1996
Campeón invictu Taça Ríu Bandera del estáu de Rio de Janeiro Flamengo Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1996
Campeón invictu Campeonato Carioca Bandera del estáu de Rio de Janeiro Flamengo Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1996
Campeón invictu Taça Guanabara Bandera del estáu de Rio de Janeiro Flamengo Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1999
Campeonato Carioca Bandera del estáu de Rio de Janeiro Flamengo Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 1999
Campeón invictu Taça Guanabara Bandera del estáu de Rio de Janeiro Vascu da Gama Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro 2000
Campeón invictu Taça Ríu Bandera del estáu de Rio de Janeiro Vascu da Gama Bandera del estáu de Rio de Janeiro Ríu de Janeiro

Campeonatos nacionales


Títulu !width="190"|Club See !width="75"|Añu |-


Eredivisie Bandera de Países Baxos PSV Eindhoven Bandera de Países Baxos Groninga 1988/89
Campeón invictu Copa d'Holanda Bandera de Países Baxos PSV Eindhoven Bandera de Países Baxos Róterdam 1988/89
Campeón invictu Copa d'Holanda Bandera de Países Baxos PSV Eindhoven Bandera de Países Baxos Róterdam 1989/90
Eredivisie Bandera de Países Baxos PSV Eindhoven Bandera de Países Baxos Eindhoven 1990/91
Eredivisie Bandera de Países Baxos PSV Eindhoven Bandera de Países Baxos Groninga 1991/92
Campeón invictu Supercopa de los Países Baxos Bandera de Países Baxos PSV Eindhoven Bandera de Países Baxos Róterdam 1992
Primer División Barcelona Barcelona 1993/94
Copa João Havelange Bandera de Brasil Vascu da Gama Bandera de Brasil Ríu de Janeiro 2000

Campeonatos internacionales


Títulu !width="190"|Club See !width="75"|Añu |-


Copa Mercosur Bandera de Brasil Flamengo Bandera de Brasil São Paulo 1999
Copa Mercosur Bandera de Brasil Vascu da Gama Bandera de Brasil São Paulo 2000


Títulu !width="190"|Selección See !width="75"|Añu |-


Campeón invictu Campeonatu Suramericanu Sub-20 Bandera de Brasil Brasil sub-20 Bandera de Paraguái Asunción 1985
Medaya de plata olímpico Xuegos Olímpicos Bandera de Brasil Brasil [[Archivu:{{{bandera alies-1984}}}|20x20px|border|link=|Bandera de Corea del Sur]] Seúl 1988
Campeón invictu Copa América Bandera de Brasil Brasil Bandera de Brasil Ríu de Janeiro 1989
Campeón invictu Copa Mundial Bandera de Brasil Brasil Bandera de Estaos Xuníos d'América Pasadena 1994
Campeón invictu Copa América Bandera de Brasil Brasil Bandera de Bolivia La Paz 1997
Campeón invictu Copa FIFA Confederación Bandera de Brasil Brasil Bandera d'Arabia Saudita Riad 1997

Distinciones individuales


Distinción Añu |-align=center Máximu Goliador del Campeonato Carioca 1986, 1987, 2000
Máximu Goliador de los Xuegos Olímpicos 1988
Máximu Goliador de la Eredivisie (19 goles) 1989
Futbolista del añu de la Eredivisie[11] 1989
Máximu Goliador de la Lliga de Campeones (6 goles) 1990
Máximu Goliador de la Eredivisie (23 goles) 1990
Máximu Goliador de la Eredivisie (25 goles) 1991
Máximu Goliador de la Lliga de Campeones (7 goles) 1993
Meyor Xugador Estranxeru de Lliga Española[12] 1994
Troféu Pichichi al Máximu Goliador de la Amiesta d'España (30 goles) 1994
FIFA World Player 1994
Balón d'Oru na Copa Mundial de Fútbol 1994
Máximu Goliador del Campeonato Carioca 1996, 1997, 1998, 1999
Máximu Goliador de la Copa Confederaciones (7 goles) 1997
Máximu Goliador de la Copa Mercosur (8 goles) 1999
Máximu Goliador de la Copa Mercosur (11 goles) 2000
Máximu Goliador del Campeonatu Brasileñu de Serie A Campeonatu Brasileñu (20 goles) 2000
Futbolista suramericanu del añu 2000
Máximu Goliador del Campeonatu Brasileñu de Serie A Campeonatu Brasileñu (21 goles) 2001
Balón de Bronce na Copa Mundial de Clubes 2000
Miembru FIFA 100 2004
Máximu Goliador del Campeonatu Brasileñu de Serie A Campeonatu Brasileñu (22 goles) 2005

Los 1002 goles de Romário

Esiste ciertu discutiniu mediáticu al respective de los 1002 goles que Romário anunció convertir na so carrera.

Nos estudios de IFFHS, que toma en cuenta solo los partíos xugaos en torneos oficiales de primera División, hasta xineru del 2007 anotó 489 goles en 612 partíos, ocupando'l 4.º llugar na hestoria del fútbol mundial y el 2.º en América. A nivel de selección la FIFA reconozlu 55 goles en 70 partíos oficiales, 16 goles menos de los que señala Romário qu'inclúi tantu los goles na categoría sub-23 como los amistosos ante clubes de fútbol cola verdeamarilla, y la FIFA solo reconoz como válidos los partíos ente seleiciones nacionales de categoría absoluta asina sían oficiales o amistosos. Romário tamién considera como válidos los goles anotaos por él nes definiciones por penales.

Atendiendo a la contabilidá de Romário, qu'inclúi los goles marcaos tantu nos partíos amistosos como nos de categoríes inferiores (xuvenil ya infantil), máster y hasta nos partíos benéficos ente amigos, de siguío amuésase'l resume:

Equipu Goles Partíos promediu
Bandera de Brasil Vascu da Gama 326 410 0.79
Bandera de Países Baxos PSV Eindhoven 163 165 0,99
FC Barcelona 53 84 0,63
Bandera de Brasil Flamengo 204 240 0,85
Valencia CF 14 21 0,67
Bandera de Brasil Fluminense 48 77 0,62
Bandera de Qatar Al Sadd SC 0 3 0
Bandera de Estaos Xuníos d'América Miami FC 22 29 0,76
Bandera de Australia Adelaide United 1 4 0,25
Selección Brasileña 56 74 0,76
Equipu Olímpicu de Brasil 15 11 1,36
Categoríes menores 77 127 0.61
Béneficos, máster y otros 21 13 1,62
Total 1000 1258 0,79

Récords

  • Ye'l xugador que más vegaes foi máximu goliador en Primer División na hestoria del fútbol mundial (14 vegaes).[13]
  • Yera'l xugador que más tripletas consiguiera nuna mesma temporada na Lliga española de fútbol profesional (en 5 ocasiones); antes de Messi que consiguió 7 na temporada 2011/2012.
  • Ye'l máximu goliador hestóricu de la Copa Mercosur con 24 goles (12 con Flamengo y 12 con Vascu da Gama).


Predecesor:
Roberto Baggio
Xugador Mundial de la FIFA
{{{periodu}}}
Socesor:
George Weah
Predecesor:
Javier Saviola
Futbolista suramericanu del añu
2000
Socesor:
Juan Román Riquelme

Bibliografía

  • Gargallo, Santiago. (1994). Romário, rei del gol. Colección Sport, Grupu Z. Depósitu llegal: B-13.878-94.

Referencies

Enllaces esternos











|}