Diferencies ente revisiones de «Unidá»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 15: Llinia 15:
[[Categoría:Nacionalismu asturianu]]
[[Categoría:Nacionalismu asturianu]]


[[ca:Unidá]]
[[es:Unidá]]
[[es:Unidá]]

Revisión a fecha de 18:13 30 ago 2007

Unidá na manifestación del día de les lletres de 2007

Unidá ye una federación de partíos formada por Izquierda Asturiana, militantes vinientes d'Andecha Astur (tres una xebra nel partíu que se caltien nos xulgaos), y polos partíos locales Andecha por Carreño, Asturianistes por Nava y Asturianistes por Piloña, amás ta perfaciendo una riestra de formaciones locales yá col nome d'Unidá como Unidá-Avilés o Unidá-Uviéu.

Esta organización ye de calter nacionalista asturiana, d'esquierda y ecoloxista, pa les elleiciones autonómiques y municipales de mayu de 2007 presentose como coalición con otru partíu más Los Verdes-Grupu Verde qu'abandonaría la formación meses depues.

La coalición constitúiase definitvamente n'abril de 2007. Nel mesmu mes presentaren oficialmente al so candidatu a la Xunta Xeneral, el reconocíu escritor y mélicu psiquiatra Ignaciu Llope. Asinamesmo, marquen les llinies xenerales del so alcuerdu programáticu, qu'incluyíen la defensa de la llingua, cultura ya identidá asturiana; la llucha escontra la crisis económico y llaboral que carez Asturies, asina como la corrupción a dellos niveles y los atentaos ecolóxicos que creyen qu'entama'l gobiernu actual; y, en xeneral, la implantación d'un nuevu modelu de desendolcu territorial, a partir d'un Estatutu d'Autonomía nuevu que suponga un enanche curioso en comparanza col actual, y que consideren imprescindible, amás d'un apueste por una opción que dea continuidá a una unidá que creyen que'l nacionalismu asturianu d'esquierda necesitaba dende va años.

Los sos resultaos nes elleiciones municipales y autonómiques de 2007 foron modestos: 4.119 votos (0,7%)[1] siendo asina los meyores resultaos algamaos nunca por una formación nacionalista asturiana. D'otra miente, nes elleiciones municipales, la coalición, gracies a les sos agrupaciones locales, obtuvo cuatro conceyales: dos en Nava (Asturianistes por Nava), ún en Carreño (Andecha por Carreño) y otru en Piloña (IAS-Asturianistes), onde un pauto de gobiernu otorgó amás a la formación trés conceyalíes y la tenencia d'alcaldía. Estos tamién son los meyores resultaos algamaos nesti ámbitu por una opción política d'esti calter.

Enllaces esternos

  1. Resultados de las elecciones autonómicas de 2007 en Asturias