Diferencies ente revisiones de «Economía de Rusia»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-resultancies +resultaos)
mSin resumen de edición
Llinia 1: Llinia 1:
{{ficha d'economía |país
{{Infotabla Economia país
= Rusia |imaxe =
|País= Rusia
|Preposición = de
MIBC_9th_May_2012.jpg
|imaxe = MIBC_9th_May_2012.jpg
|anchu = 300px
|anchu = 300px
|descripción_imaxe = Ciudá de [[Moscú]], 2012.
|descripción_imaxe = Ciudá de [[Moscú]], 2012.
|moneda = [[Rublu rusu]]
|Moneda = [[Rublu rusu]]
|añu_fiscal = añu calendariu |bancu_central
|añu_fiscal = añu calendariu
= [[Bancu de Rusia]]
|bancu_central= [[Bancu de Rusia]]
|organismos = [[CEI]], [[Cooperación Económica del Asia-Pacíficu|APEC]], [[EURASEC]], [[G-8]], [[G-20]] y otres bolsa_valores =
|Organizaciones_comerciales = [[CEI]], [[Cooperación Económica del Asia-Pacíficu|APEC]], [[EURASEC]], [[G-8]], [[G-20]] y otres bolsa_valores
|pib_nominal = 2.118.006 millones de [[Dólares]]
|pib_nominal = 2.118.006 millones de [[Dólares]]
|puestu_nominal = 8
|puestu_nominal = 8

Revisión a fecha de 22:48 7 set 2018

Plantía:Infotabla Economia país

Rusia pasó por importantes tresformamientos dende'l fin de la Xunión Soviética, saliendo d'una economía entamada centralmente, pa una economía de mercáu globalmente integrada. Les reformes económiques de los años 1990 privatizaron gran parte de la industria, cola notable esceición de los sectores enerxético y militar[1]. El rápidu procesu de privatización, incluyendo un sistema de préstamu pa la compra d'acciones, dexó la formación de "oligarquías" económiques con fuertes relaciones polítiques, que dexaron la propiedá de les empreses privatizaes altamente concentrada en poques manos. La protección a los derechos de propiedá ye pequena y el sector priváu ta suxetu a intervenciones del Estáu[1]. Na actualidá (datos de febreru de 2017) el país tien una delda pol 7,5% del PBI, reserves internacionales por 400.000 millones de dólares, superávit de cuenta corriente del 3,4% del PBI, un nivel d'inflación de menos del 4,5%[2].

El so industria ta estremada en dos bloques: unu con grandes productores de materies primes, que tienen competitividá global —en 2012 Rusia yera'l principal esportador de petróleu y gas natural del mundu, según el tercer esportador mundial de aceru y aluminiu brutu- y otru con otres industries pesaes. Esta dependencia de la esportación de materies primes, anque beneficiaes, dexa'l país vulnerable a los ciclos volátiles d'alta y rebaxa de los precios internacionales d'estos productos[1].

Tres una crisis y recesión de curtiu plazu (2014-15) por cuenta de les sanciones unillaterales de la Unión Europea y los EEXX, la economía volvió crecer un 0.3% (2016) y un 1.7% (2017), consiguiendo la economía rusa faese menos dependiente d'Occidente y volviendo la so mirada escontra les otres potencies del grupu BRICS (China, India, Brasil y Suráfrica) según escontra Llatinoamérica y ÁfricaPlantía:Cita riquida.

La reforma económica nos años 1990

Rusia entama la transición de la era soviética con ventayes y torgues. La producción agrícola, taba totalmente mecanizada—[3] los datos de producción de 1990 asitiaben a la URSS como unu de los mayores productores mundiales en casi tolos ámbitos agrícoles y ganaderos. La Xunión Soviética yera la primer productora mundial de cebada con 70 millones de tonelaes, centenu 15 millones, avena 15, llinu 0,5 ente grana y fibra, soya 0,5 y remolacha azucrera con 60 millones. Tamién yera'l tercer productor mundial en producción de algodón con 2,7 millones de tonelaes y en producción de trigu —ente 88 y 110—.[3] Anque namái cola metá del tamañu de l'antigua economía soviética, la economía rusa inclúi un activu terrible. El país tien grandes provisiones de munchos de los recursos naturales líderes mundiales más valoraos, sobremanera aquellos riquíos pa sofitar una economía moderna industrializada. Amás tenía una mano d'obra instruyida cola maestría sustancial técnica. Ye unu de los países más desenvueltos n'armes yá que'l so nivel ye bien altoPlantía:Cita riquida. Mientres casi 60 años, la economía rusa y la del restu de la Xunión Soviética yeren remanaes sobre la base de planificación central, según les directrices del Partíu Comunista nel control del Estáu prácticamente en tolos mediu de producción y sobre inversión, producción, y decisiones de consumu. L'actividá amosó un enclín sistemáticu de dinamismu. La tasa de crecedera del ingresu nacional algamó una crecedera de 7% al añu nel deceniu de los sesenta a 5.9% nos setenta,y allugase nel 4.7% nel primer llustru de los años ochenta. Esta dinámica manifestóse tantu na industria como na agricultura. La producción industrial, que crecía añalmente a más de 8% nos años cincuenta hasta los sesenta, aumentó menos de 6% al añu na primer metá de los ochenta[4].

Tres les reformes de Gorvachov el PIB enllancóse. El réxime de Gorbachov falló en dirixir los oxetivos fundamentales. Nel momentu del desmoronamiento de la Xunión Soviética, el gobiernu de Boris Yeltsin de la Federación Rusa empezara a atacar los problemes. A mediaos de 1996, les resultaos fueron entemecíos. El sistema de planificación central dio pasu a una transición a una economía de mercáuPlantía:Cita riquida.

La economía rusa sufrió una enorme tensión cuando se tresformó d'una economía planiada a un sistema de llibre mercáu. Les dificultaes de les reformes fiscales apuntaes al desenvolvimientu de creitos de gobiernu y una dependencia nel préstamu al curtiu plazu pa financiar el déficit presupuestariu conducieron a una serie de crisis financieres en 1998. Precios inferiores pa los productos que Rusia esportaba (el petróleu, gas natural y mineral) y una perda d'enfotu d'inversores por cuenta de la crisis asiática financiera exacerbó problemes financieros. La resultancia foi un amenorgamientu rápidu nel valor del rublu, la desapaición d'inversiones estranxeres, retrasos sobre deldes estatales y privaes, una interrupción de transacciones comerciales pol sistema bancariu, y l'amenaza d'inflación galopante. Cuando se produció la crisis financiera de 1998 y l'esbarrumbe del rublu, fíxose claro que los mecanismos de mercáu en Rusia yeren inda bien imperfectos. Pa finales de 1998, el PIB de Rusia amenorgárase nun 5,3% en comparanza con 1997, la inflación llegó a un 84%, y les reserves nacionales n'oru y divises menguaron en más del 30%Plantía:Cita riquida.

Programa económicu de Yeltsin

PIB de Rusia dende 1989 hasta 2016

N'ochobre de 1991, dos meses antes de la disolución de la Xunión Soviética y dos meses dempués del golpe d'Estáu d'agostu de 1991 contra'l réxime de Gorbachov, Borís Yeltsin y los sos conseyeros, incluyendo al economista reformista Yegor Gaidar, establecieron un programa de reformes radicales económiques. El parlamentu rusu, el Soviet Supremu, dio-y poderes por decretu ampliaos al presidente mientres un añu pa poner en práctica'l programa. [ensin referencies]

El programa yera ambiciosu, l'axuste de la economía a les normes del mercáu esixó grandes esfuerzos. Provocó la cayida de la producción industrial y agrícola, xenerando una crisis en distintos ámbitos na vida de la sociedá rusa. Según les resultaos de 1996 nel país siguía sumíu nuna fonda crisis económica[ensin referencies]. El PIB cayó aprosimao nun -6.9% en 1996, siendo'l so volume de 2256 billones de rublos (625 mil millones de dólares). El PIB per cápita cayó a 4288 dólares. La producción industrial cayó un 25% nel sector de la enerxía eléctrica (-12%) de combustibles (-33%). La mayor cayida foi na área de la industria llixero (-28%).[5] Otru entueyu nel programa de reforma de Yeltsin consiste en que dende 1991 tantu l'autoridá política como económica pasaron considerablemente del nacional al nivel rexonal. Esta crisis tamién se tradució por una crisis económica que remató en 1998, que foi marcada por una enorme devaluación del rublu y un defectu sobre la delda rusa (el GKO particularmente). Esta crisis financiera producir nel contestu del empiezu d'una desaceleración económica mundial. La inflación añal de 1997 foi del 84% en Rusia. A fines de 1998 españaron les fuelgues de los mineros del carbón y d'otros rubros industriales por cuenta de que millones de trabayadores llegaron a tar meses ensin recibir los sos sueldos[6].

La puesta en marcha de les reformes supunxo un importante amenorgamientu del gastu públicu. Los sectores más afectaos por esti retayu qu'amás, vieno acompañáu de nuevos impuestos, fueron la inversión n'infraestructures, la defensa y les subvenciones al consumidor y al productor fechu que tuvo consecuencies negatives pa la gran mayoría de la población, lo que supunxo un empeoramientu na calidá de vida[ensin referencies]. Rusia sufrió, na década de los noventa, una recesión económica más grave entá que la Gran Depresión qu'azotó los Estaos Xuníos a principios de los años 1930. La era Yeltsin tuvo marcada pola corrupción xeneralizada, el colapsu económicu, dos guerres en Chechenia y enormes problemes sociales y políticos qu'afectaron a Rusia y a otros antiguos Estaos de la Xunión Soviética. Mientres los primeros años de la so presidencia, munchos de los partidarios políticos de Yeltsin volver contra él y el Vicepresidente Aleksandr Rutskói denunció a les reformes como un xenocidiu económicu»[7].

Los constantes enfrentamientos col Parllamentu remataron na crisis constitucional rusa d'ochobre de 1993, Yelstin asedió la Casa Blanca rusa, na que morrieron cientos de persones. Yeltsin desfacer de la Constitución vixente, prohibió la oposición política y prosiguió cola so esperimentación económica. De siguío introdució una nueva Constitución con un fuerte poder presidencial y que foi aprobada por un polémicu referendu antes de rematar l'añu[7].

Na base del sistema, por causa de la inflación o'l desempléu, munchos obreros acabaron na probeza y aumentaron los índices de prostitución y delincuencia. Les reformes económiques amás viéronse llindaes pol crime entamáu que s'estendió pel país. Aconseyada polos gobiernos occidentales, el Bancu Mundial y el Fondu Monetariu Internacional, Rusia embarcar nel procesu privatizador más trupu y grande enxamás lleváu a cabu por un gobiernu en tola hestoria. A mediaos de década, el comerciu, los servicios y la pequena industria yá taben en manos privaes.[ensin referencies] Yeltsin comprometer a tresformar la economía socialista de Rusia nuna economía de llibre mercáu ya implementó la terapia de choque económicu, la lliberalización de los precios y los programes de privatización. Debíu al métodu de privatización, una bona parte de la riqueza nacional cayó en manos d'un pequenu grupu d'oligarques [8]. Dellos economistes sostienen que na década de 1990 Rusia sufrió una recesión económica más grave que la que los Estaos Xuníos o Alemaña sufrieren seis décades antes na Gran Depresión. [9] En febreru de 1992 el vicepresidente de Rusia, Aleksandr Rutskói denunció al programa de Yeltsin como un xenocidiu económicu»[10]. En 1993 el conflictu sobre la reforma de la dirección dexó esguiláu a Yeltsin per un sitiu, y por otru a la oposición a la reforma económica radical per parte del Parllamentu de Rusia.

La economía rusa sufrió una nueva cayida cola crisis financiera de 1998. Los principales motivos d'esta recaída fueron debíos a un altu sobreendeudamiento esternu, la bien vultable debilidá financiera, tantu de los bancos como de les empreses apocayá privatizaes. A esto xunió la baxa nos precios del petróleu, la so principal fonte de divises. Esto provocó una masiva retirada de los capitales estranxeros, los que llevaron a Rusia a una falta de lliquidez, una depreciación del rublu y finalmente, a nun poder faer frente a les deldes contraíes. Esto supunxo amenorgamientos agudos de gastos de gobiernu, amenorgamientu de presupuestos pa proyectos públicos de la inversión, defensa, y subvenciones de consumidor y el productor. El gobiernu impunxo nuevos impuestos, y la recaldación fiscal tenía de ser ameyorada p'aumentar creitos estatales. Ante toos estos cambeos, un regresu a la economía empobinada yera refugáu unánime por Occidente.[ensin referencies] La economía rusa atopó'l fin del calvariu cola recuperación a partir de 1999.

La estabilización macroeconómica y recuperación

1998 Moneda de dos rublos de la Federación Rusa
PIB per cápita nominal de les entidaes federales de Rusia, 2008 (en dólares estauxunidenses) :      superior a 50 000      30 000 – 50 000      20 000 – 30 000      9 750 (promediu nacional) – 20 000      7 500 – 9 750      5 000 – 7 500      3 000 – 5 000      inferior a 3 000

En 2000 Vladimir Putin ganó les eleiciones presidenciales del 26 de marzu de 2000 col 52,94% de los votos, dando un xiru a la política económica[11]. El Productu Internu Brutu (PIB) en valores reales aumentó mientres esta nueva yera nel porcentaxe más altu dende la cayida de la Xunión Soviética, el rublu estabilizóse, la inflación foi controlada, y l'inversión empezó a aumentar otra vegada. Mientres los años 2000 a 2001, Rusia non yá cumplió colos sos servicios esternos de deldes, fixo meyora de reembolsu de grandes cantidaes del principal por préstamu de Fondu Monetariu Internacional (FMI), tamién aumentó reserves de Bancu central col presupuestu de gobiernu, el comerciu, y escedentes de cuenta corrientes. Nesos años Rusia foi recuperando'l so puestu como gran potencia económica, ocupando anguaño'l 7º puestu pol so PNB, formando parte del grupu de les economíes más poderoses del mundu, el G8.[12] Mientres la so xestión hubo altos índices de crecedera económica, con una medría del 72% nel PIB[13] y un sustancial amenorgamientu de la probeza.[14][15][16] A diferencia del so predecesor, el so gobiernu goció d'ampliu sofitu popular y foi reelexíu nes eleiciones de marzu de 2004 col 71,31% de los votos.[17]

Socesives aliances económiques con distintos países como China, Bielorrusia, Venezuela, Brasil y unes cercanes relaciones cola Unión Europea, xuníu a un pragmáticu impulsu a los sectores enerxéticu, petroleru y gasífero, basáu nel fuerte aumentu del preciu del petróleu nel mercáu mundial,[18] pero tamién a la meyora y simplificación del sistema impositivu, qu'amenorgó'l fuximientu fiscal.

El Bancu Central de Rusia sigue calteniendo'l doble oxetivu de lluchar contra la inflación y suxetar l'apreciación del rublu. En 2005 la inflación foi del 10,9%. Pa combatir la inflación, el Gobiernu tomó dos midíes: dexó l'apreciación del tipu de cambéu en términos reales y absorbió fluxos de petrodólares al traviés del pagu antemanáu de la delda al Club de París.

Según los datos oficiales, Rusia ye una economía de servicios, una y bones éstos representen el 55,9% del PIB; la industria supon el 39,5% del PIB y l'agricultura, un 4,5%. La política económica actual de Vladimir Putin ta dirixida a fortalecer los cuatro «proyectos nacionales prioritarios»: vivienda, educación, sanidá y agricultura. Nel primer gobiernu de Putin Rusia foi xubida al grau d'inversión poles mayores axencies internacionales de calificaciones. N'ochobre de 2003 facer Moody’s; en payares de 2004, Fitch; y en xineru de 2005, Standard and Poor’s. El continuu aumentu del Fondu de Estabilización, que yá supera los 29.000 millones de dólares, lo mesmo que de les reserves n'oru y divises, de más de 150.000 millones de dólares, contribúi a protexer la economía rusa contra los choques esternos. N'ochobre de 2005, la cotización de la moneda rusa acabó per recuperar el nivel previu a la crisis de 1998.[19] En 2015 Rusia rexistró un superavit na so Balanza comercial de 131.827 millones d'euros, equivalente a un 11,03% del so PIB, unu de los mayores a nivel mundial.[20]

En 2014 la delda pública en Rusia foi de 242.920 millones d'euros representando'l 15,89% del PBI. Rusia ta ente los países con menos delda respecto al PIB del munduPlantía:Cita riquida.

Tres una crisis y recesión de curtiu plazu (2014-15) por cuenta de les sanciones unillaterales de la Unión Europea y los EEXX, la economía volvió crecer un 0.3% (2016) y un 1.7% (2017), consiguiendo la economía rusa faese menos dependiente d'Occidente y volviendo la so mirada escontra les otres potencies del grupu BRICS (China, India, Brasil y Suráfrica) según escontra Llatinoamérica y África.

Sector Primariu

El país alcontrar nel norte y llatitúes medies del hemisferiu norte, la mayor parte de la Federación de Rusia ta muncho más cerca del Polu Norte que del Ecuador y tien gran tamañu y diversidá de paisaxes, relieve y climes. Con 17,1 millones de km², entiende un octavu de la superficie habitada de la Tierra y daqué menos del doble qu'Estaos Xuníos. La so parte europea, qu'entiende una parte sustancial de la Europa continental, ye onde se desenvuelve la mayor parte de les actividaes agrícoles de Rusia, especialmente nes cuenques de los ríos Don y Volga.

Agricultura

Árees agrícoles na Federación Rusa
Cosechadora nel Óblast de Rostov.

Nel sector de la agricultura, la so capacidá granible menguó nun 50% en 1991, acompañáu del amenorgamientu de los subsidios estatales. Mientres los desastrosos años de Yeltsin na década de 1990, Rusia importó una gran parte de los alimentos que precisaba. Pal añu 2000, Rusia, xuntu con Ucrania, y en menor midida, Kazajstán, revocó la dependencia de les importaciones de ceberes y convirtiéronse otra vegada en xigantes mundiales na esportación de granu y especialmente de trigu. En 2015 les inversiones directes xermanes nel sector agrícola rusu batieron el récord de los últimos cinco años al algamar los 1.780 millones d'euros, nel primer cuatrimestre de 2016 yá degolaron los 1.100 millones d'euros.[21] Nos primeros años de la segunda década del sieglu XXI diose una notable medría na producción agrícola, cuantimás naquelles árees de la industria centráu non solo na producción interna, sinón na esportación. La producción de granes ruses vien creciendo dende l'añu 2000, y nel 2015 la producción de trigu superó a la d'EEXX,[22][23] En 2006 la producción de trigu foi de 45 millones de tonelaes y la d'otres ceberes de 5.000 tonelaes. Espresáu en tonelaes métriques, nesi mesmu añu, el país produció 8,19 millones d'oleaxinoses; 38,6 millones de pataques (papes); y 15,9 millones d'hortolices; ye tamién destacada la producción de maíz (3.668.560), miyu (600.360) y llegumes (1,76 millones), y ta tamién bien estendíu'l cultivu de frutes propies de climes templaos como mazanes, peres y cereces, con una producción de 3,19 millones de tonelaes. Desque s'impunxo n'agostu de 2014 la prohibición d'importar alimentos de la UE producióse una notable crecedera na producción de pataques. La collecha de verduras de Rusia de 2015 tamién estableció un récord, con una crecedera de producción global del 3%. El gobiernu rusu aumentó los subsidios a'l llabradores nos últimos años. El sector beneficióse de la mesma de cierta lliberalización en mercar vienta de tierres anque'l preciu xeneral de la hectárea sigue siendo baxu. Esta política espansiva dexó amontar la productividá y ameyorar el grau d'aprovechamientu de la superficie agrícola. El territoriu entendíu ente'l mar Negru y el mar Caspio, la zona más granible del país, dispon de los puertos y rutes d'esportación que conecten con veceros como Turquía o Exiptu[24].

Ganadería

Ganáu vacunu en Chapoma, Península de Kola

La cabana ganadera ta compuesta por 18,27 millones de cabeces de ganáu vacunu (datos de 2017)[25], 16,1 d'ovín, 13,5 de porcín y 356 millones d'aves de corrolada. Desque s'impunxo n'agostu de 2014 la prohibición d'importar alimentos de la UE, Rusia anunció la busca d'autosuficiencia na mayoría de los productos agrarios[26]. La producción de carne de vacunu amontar mientres dos años dende 2014 nun 25% hasta 2016, en 2017 sicasí aprecióse una contracción na producción por cuenta de una llixera cayida na demanda interior con 1,31 millones de tonelaes, 5.000 menos qu'en 2016[25]. Otres carnes qu'asistieron a un aumentu de producción a partir de 2014 fueron la de gochu nun 18%, de quesu y de requesón nun 15%, de carne d'aves de corrolada nun 11%, y de mantequilla nun 6% [ensin referencies]. De resultes de la peste porcino africana qu'afectó a Polonia, Estonia y Lituania el gobiernu rusu hai promovido l'aumentu de la cabana porcina, amontando de la mesma les inversiones nel sector[27]. A finales de 2017 l'autoridá de seguridá alimentaria de Rusia, el Rosselkhoznadzor, prohibió les importaciones de carne de vacunu procedente de Brasil pola presencia de ractopamina, una sustanza prohibida nesi país[28].

Industria maderero y silvicultura

Llocomotora tresportando tueros nel Óblast de Vólogda

La industria forestal rusa ye un conxuntu d'industries ruses rellacionaes cola collecha y el procesamientu de la madera. Unu de los sectores más antiguos de la economía del país atropando amás el 25% de les reserves forestales del planeta[29]. Supon una actividá importante de la economía de Rusia, con una facturación d'alredor de 20 mil millones de dólares al añu. Según los datos de 2015, la área forestal total superó los 885 millones d'hectárees, lo que representa'l 45% de la área total del país. Coles mesmes, el stock de madera taba na área de 82 mil millones de metros cúbicos. La parte principal de les especies d'árboles coníferos entiende: pinu, abetu, alerce, cedru. Les esportaciones de llistones de madera supunxeron el 1,13% del valor total de les esportaciones del país, y les de madera ensin procesar el 0,45%[30].

La industria forestal dedica una parte significativa a la ellaboración de materiales de construcción pa esportación como tableros, madera contrachapao, madera de chapa laminada, etcétera. Rusia asítiase'l segundu puestu del mundu tocantes a la esportación de madera serruchada, el terceru en relación a la de madera contrachapao y atópase ente los diez primeros puestos nel suministru de tableros tremaos. Un núcleu importante nel procesamientu de madera alcontrar nel Óblast de Tver con 150.000 metros cúbicos añales, de los qu'un 75% destinar a la esportación. Ente los veceros internacionales figuren una trentena de países, como Australia, Arabia Saudita y EE.UU, amás de dellos países de la UE[31].

El país de la mesma tien un papel relevante nel mercáu mundial de productos de celulosa y papel. Ostenta'l segundu puestu del mundu na esportación de papel prensa y ye el principal provisor d'esti productu pa diversos países d'Asia. Unu de cada siete periódicos editaos na India y unu de cada trés en Turquía imprimir con papel proveniente de Rusia[31].

Industria pesquero

Piscifactoría nel Llagu Seliguer

La mariña de la Federación Rusa ye la cuarta más llarga del mundu dempués de Canadá, Groenlandia ya Indonesia. La industria pesquero rusa tien una zona económica esclusiva (ZEE) de 7,6 millones de km², incluyíu l'accesu a dolce mares en tres océanos, xuntu col mar Caspio (interior) y más de dos millones de kilómetros de ríos[32]. Según la FAO, en 2005 la industria pesquero rusa collechó 3.190.946 tonelaes de pexe de les zones pesqueres monteses y otres 114.752 tonelaes de la acuicultura. Esto convirtió a Rusia nel novenu productor mundial de pexe, con un 2,3 per cientu del total mundial[33].

En 2017 el gobiernu rusu anunció una inversión de 1.200 millones de dólares nel sector pesqueru a empreses coles mires de modernizar instalaciones y siquier el 50% de la flota. Los baxos precios nel mercáu interior pueden suponer, sicasí, un llastre pa la viabilidá de les compañíes pesqueres ya industries derivaes. De la mesma el consumu de pexe cayó nos últimos años de resultes de la cayida de la capacidá adquisitiva d'el consumidores rusos[34].

Minería

Minería al pie de Mezhduréchensk

Rusia ye productor y esportador líder de minerales y oru y ye la nación productora de diamantes más grande del mundu col 25% de la producción mundial valorada en más 3.400 millones de dólares, y l'estatal ALROSA va representar aprosimao'l 95% de tola producción rusa[35]. Nel añu 2016 les esportaciones d'aluminiu supunxeron el 1,88% de les sos esportaciones, el 1,58% de productos metálicos semielaborados, el 1,3% de níquel, el 1,2% de cobre y el 0,39% de arrabio (ente otros). La suma total de les esportaciones de metales rusos suparon el 11,25% de les esportaciones ruses nel añu 2016[30].

Minería aurífera

Rusia ye na actualidá'l tercer productor mundial d'oru. El país produció un total de 288,55 tonelaes d'oru en 2016, frente a les 289,51 del añu anterior. D'elles, 237,83 tonelaes fueron estrayíes del sosuelu, frente a les 234 de 2015. Les esportaciones d'oru supunxeron el 0,38% de les esportaciones totales, con un valor de 1.220 millones de dólares[30]. A pesar del cayente de la producción minera d'oru a nivel mundial, Rusia consiguió amontar la cantidá d'oru estrayida de los sos xacimientos y va poner n'uso dos nueves mines nun futuru inmediatu. Estos dos mines son el xacimientu de Natalka, nel Óblast de Magadán nel este, el mayor proxecto sobre'l terrén de la minera rusa, Polyus Gold y el xacimientu de Sukhoi Log, nel Óblast de Irkutsk, que los sos derechos d'esplotación axudicóse la mesma compañía, Polyus, y que s'espera qu'ente en funcionamientu escontra 2020 o 2021[36].

Minería nel Árticu

De resultes de la retirada de los xelos árticos pol calentamientu global, y creyendo que'l norte del país contién grandes reserves de petróleu y gas natural, el esploradores rusos somorguiaron la bandera rusa no fondero marín del Árticu'l 2 d'agostu de 2007, reclamando les fontes d'enerxía hasta'l Polu Norte. La reacción al eventu foi mista: el presidente Vladimir Putin felicitó a'l esploradores por "el destacáu proyectu científicu", ente que los funcionarios canadienses afirmaron que la espedición yera solo un espectáculu públicu[37].

Minería de diamantes

En 2016 les esportaciones ruses de diamantes supunxeron el 2,02% de les esportaciones del país[30]. Alrosa ye la mayor minera rusa y apurre cerca del 28% de los diamantes a nivel mundial y el 95% de los diamantes rusos, consiguiendo nel añu 2016 un volume de vientes de 40,1 millones de quilates ya ingresos de más de 4.300 millones de dólares[38].

Sector Secundariu

Factoría en Kaliningrado

Alredor del 32 % de la población rusa trabaya nel sector industrial, qu'apurre alredor del 40 % del PIB total del país. Rusia tien industries manufactureras bien desenvueltes, como la industria químico, l'automovilística y l'electrónica. L'aceru, l'aluminiu y l'industria del níquel son dalgunes de les industries del metal más importante de Rusia, que tamién son una considerable fonte d'ingresos.[39]

La producción de maquinaria ye una de les más importantes industries ruses. Aprosimao un 23% del total de la industria ruso pertenez a esti sector. A partir del añu 2000 apréciase una medría na producción de maquinaria agrícola, maquinaria llixera y elementos de tresporte (aumentó nun 20% en 2004). Por un decretu del presidente de la Federación de Rusia, Vladimir Putin, Rostec pasa a controlar 426 empreses del sector industrial consideráu estratéxicu. Por cuenta de la devaluación del rublu en 1998, amenorgóse la importación de maquinaria estranxera y aumentóse la capacidá de producción de maquinaria especializada pal mercáu internu, teniendo tamién como destino la esportación escontra otros países, sobremanera a los sos socios de la EAEC y de la Comunidá d'Estaos Independientes (CEI). Ésti ye unu de los sectores de la economía moderna en Rusia qu'actúa como motor del restu de sectores.

Según la OCDE, la producción industrial del país aumentó dende 1999 hasta 2012, cuando yá yera un 50% mayor qu'en 1994. La producción industrial creció al mesmu ritmu que la economía. Acordies con el Bancu Européu pa la Reconstrucción y el Desenvolvimientu, la participación de la industria nel PIB permaneció relativamente constante, la participación de les manufactures nel PIB caltúvose en redol al 40% ente 1998 y 2010.Een 2010 produciéronse más automóviles en Rusia (más de 2 millones d'unidaes) que nel momentu pico de la Xunión Soviética (en 1985). Y prodúcense testiles, armes y tecnoloxíes. En 2016, Rusia vendió armes por 15.000 millones de dólares de los cualos 13.100 millones deber a la producción de la empresa Rosoboronexport, Rusia produz vagones, plataformes de ferrocarril, cisternes, tractores y blindaos.[40] Según el Bancu Mundial, la participación de les manufactures nel PIB caltúvose en redol al 40% ente 1998 y 2010. Prodúcense automóviles como Lada, Ford, Toyota o Nissan. En 2010 produciéronse más automóviles en Rusia (más de 2 millones d'unidaes) que nel momentu pico de la Xunión Soviética (en 1985)[41]

La cifra media d'emplegaos nesti sector foi de 4,2 millones nel añu 2004. Esta cifra ye la metá de los emplegaos de diez años antes, lo que da cuenta de la so gran perda d'importancia. Polo xeneral la producción hai ablayáu nos postreros 10 años en toles cañes del sector[ensin referencies].

Sector eléctricu ya hidrocarburos

Principales xacimientos de gas natural de la Federación de Rusia escontra 2013
Principales xacimientos de petróleu de la Federación de Rusia escontra 2013

Rusia ye'l segundu productor mundial de petróleu tres Arabia Saudita. La Federación Rusa, amás ye'l primer productor mundial de gas natural, tien un 27,8% de les reserves mundiales probaes (unos 47.572 millones de m³). Un cuartu de la producción de gas nel mercáu mundial correspuende al gas ruso. Diches reserves son abondes pa caltener la producción a los niveles actuales mientres los próximos 80 años. La parte europea de Rusia depende principalmente de fontes fósiles, siendo'l gas la principal fonte, ente que nos territorios de Siberia y Alloñáu Oriente dependen en mayor midida del carbón. Nel añu 2016 les esportaciones ruses de petróleu crudo supunxeron el 25,02% de les esportaciones totales del país y de petróleu refinao'l 16,70%[30].

Operarios nuna estación petrolífera de Tatneft en 2005
Plantes nucleares de la Federación de Rusia escontra 2006

El sector eléctricu en Rusia ye'l mayor de Europa y el cuartu mayor del mundu, dempués de Estaos Xuníos, China y Xapón. El total d'eletricidá producida en 2005 foi de 958.789 miles de millones de quilovatios. La industria xenerador eléctrica en Rusia concentrar nel norte y centru del país, y cuenta con un suministru ingente de toles materies primes necesaries pal so sustentu, inclusive, el país ye unu de los líderes mundiales na producción d'enerxía ya industria nuclear nel mundu. Les estimaciones de reserves probaes de petróleu en Rusia ye de 200.000 millones de barriles.[42] La mayoría d'estes estimaciones namái inclúin les reserves de Siberia Occidental, esplotaes dende la década de 1970, que davezu apurren dos tercios del petróleu de Rusia. En 2005, el Ministeriu rusu de Recursos Naturales afirmó qu'esistíen otros 4.700 millones de barriles (0.75×10^9 m3) de petróleu nel este de Siberia.[43] Adicionalmente, calcúlase qu'esisten 100.000 millones de tonelaes de petróleu y gas nes agües territoriales ruses del Árticu.[44]

El pesu específicu del sector petrolíferu na economía rusa representa'l 8% del PIB. Envalórase que les reserves ruses de petróleu asítiense en redol al 4,5% de les reserves mundiales.

El tresporte de petróleu articular por mediu d'un monopoliu estatal, al traviés de la compañía Transneft, titular de la rede d'oleoductos a nivel federal. El réxime de esportación como l'accesu al sistema d'oleoductos, dexen al Gobiernu regular el tráficu con gran efectividá y asegurase unos importantes ingresos fiscales. L'actual sistema tien un llargor de 46.700 kilómetros.

A pesar d'esti potencial, la rede eléctrica rusa enfrentar con problemes que van dende la obsolescencia heredada de les relatives comodidaes brindaes a los sos naturales dende la era soviética, la gratuidá nel serviciu.

Una nueva reforma impulsada pol Estáu rusu nel sector escuerre privatizar una serie d'activos ya introducir un mercáu mayorista enerxéticu, con empreses dedicaes a la prestación d'ésti y otros servicios domiciliarios. Plantegóse roblar alcuerdos con otres empreses inversores estranxeres. Magar cuntar con reserves enormes d'hidrocarburos y una potente rede de centrales nucleares nos últimos años creció les enerxíes anovables.[45]

Los enormes beneficios procedentes de les esportaciones a Europa son los que dexen qu'el holding estatal Rosneft llogre beneficios como tal y pueda financiar el so funcionamientu y la renovación de la so maquinaria dientro de Rusia.

Industria de defensa

La industria de defensa de Rusia emplega ente 2,5 y 3 millones de persones, lo que representa'l 20% del volume de productos manufacturados[46]. Rusia ye'l segundu mayor esportador d'armes convencionales dempués d'Estaos Xuníos[47]. El mayor fabricante d'armes de fueu del país, Kalashnikov Concern, produz alredor del 95% de toles armes pequenes en Rusia y abastez a más de 27 países en tol mundu[48]. Los tipos d'armamentu más populares que se merquen en Rusia son los aviones caza Sukhoi y MiG, sistemes de defensa aérea, helicópteros, tanques de batalla, vehículos blindaos de tresporte de tropes y vehículos de combate d'infantería. La organización d'investigación Centro d'Analís d'Estratexes y Tecnoloxíes clasificó al productor de sistemes de defensa aérea Almaz-Antey como la compañía más esitosa de la industria en 2007, siguíu pol fabricante d'aviones Sukhoi. Los ingresos de Almaz-Antey esi añu fueron de 3.122 mil millones de dólares, y tenía una fuerza llaboral de 81.857 persones[49].

Industria aeroespacial

La fabricación d'aviones ye un sector industrial importante en Rusia, qu'emplega a alredor de 355.300 persones. La industria aeronáutico rusa ufierta una cartera d'aviones militares de reconocencia internacional como MiG-29 y La so-30, ente que nuevos proyectos como'l Sukhoi Superjet 100 esperen que contribuyan al repique nes vientes d'aviación civil. En 2009, les empreses que pertenecen a United Aircraft Corporation apurrieron 95 nuevos aviones de nala fixa a los sos veceros, incluyíos 15 modelos civiles. Amás, la industria produció más de 141 helicópteros. Ye unu de los sectores d'alta tecnoloxía más intensivos en ciencia y emplega la mayor cantidá de personal calificáu. La producción y el valor de la caña d'aeronaves militares supera en demasía a otros sectores de la industria de defensa, y los productos d'aeronaves representen más de la metá de les esportaciones d'armes del país[50].

La industria espacial de Rusia consta de más de 100 empreses y emplega a 250,000 persones[51]. La compañía más grande de la industria ye RKK Energia, el principal contratista de vuelos espaciales tripulaos. Los principales productores de vehículos de llanzamientu son Khrunichev y TsSKB Progress. El desarrollador de satélite más grande ye Reshetnev Information Satellite Systems, ente que NPO Lavochkin ye'l principal desarrollador de sondes interplanetaries. [ensin referencies]

Industria automovilístico

La producción d'automóviles ye una industria importante en Rusia, qu'emplega directamente a alredor de 600,000 persones o'l 0.7% de la población activa. Amás, la industria brinda sofitu a alredor de 2-3 millones de persones n'industries rellacionaes. Rusia foi'l 15º mayor productor d'automóviles del mundu en 2010, y representa alredor del 7% de la producción mundial. En 2009, la industria produció 595,807 vehículos llixeros, frente a 1,469,898 en 2008 por cuenta de la crisis financiera mundial. Les compañíes más grandes son el productores de vehículos llixeros AvtoVAZ y GAZ, ente que KAMAZ ye'l principal productor de vehículos pesaos [ensin referencies].

Sector Terciariu

Turismu

Palaciu d'Iviernu, Residencia de los Zares, see del gobiernu provisional y epicentru de la Revolución d'Ochobre, güei parte del Muséu del Hermitage

El turismu en Rusia esperimentó una rápida crecedera dende'l final de la Xunión Soviética, primero col turismu internu y depués col turismu internacional. El ricu patrimoniu cultural y la gran variedá d'espacios naturales asitien a Rusia ente los destinos turísticos más populares del mundu. Ensin incluyir Crimea, el país contién 23 sitios del Patrimoniu Mundial de la UNESCO, ente que munchos más figuren nes llistes como candidatos de la UNESCO[52].

Les principales rutes turístiques en Rusia inclúin un percorríu pol Aníu d'Oru con ciudaes con un importante patrimoniu principalmente ilesies, catedrales y monesterios, cruceros fluviales incluyíu'l Volga, y llargos viaxes na llinia conocida como Transiberianu. Diverses rexones y cultures étniques de Rusia ufierten variada gastronomía y artesanía local, y amuesen una gran variedá de tradiciones, como banya rusa, Nizhny Novgorod Khokhloma y Matryoshka, Tatar Sabantuy o rituales chamánicos siberianos. En 2013, Rusia recibió un total de 33 millones de turistes, siendo'l novenu país más visitáu del mundu y el séptimu más visitáu d'Europa[53].

En 2013, llegaron a Rusia 27 millones de turistes internacionales que xeneraron ingresos turísticos por valor de 11.200 millones de dólares[54] Incluyendo'l turismu nacional ya internacional, la industria turístico contribuyó directamente con 860 mil millones de rublos al PBI rusu y xeneró 966.500 puestos de trabayos nel país.[55].

Tresportes y comunicaciones

Mapa del sistema d'autopistes federales rusu.

En 2005 el pesu del tresporte y les comunicaciones foi d'un 10,2% del PIB rusu. Nel tresporte terrestre, la rede de carreteres tien un llargor d'a 2016 de 933.000 kilómetros, de los cualos 785.000 taben pavimentadas.[56] Dalgunes d'elles formen el sistema federal rusu d'autopistes. Hai alredor de 24 millones d'automóviles, lo que representa un aumentu del 20% dende l'añu 2000. Ello equival a 178 coches per cada mil persones, cifra bien inferior entá a la d'Europa Occidental (500 per cada mil persones), pero que rexistra añalmente tases de crecedera del orde del 4-5%.ensin ref

La rede de carreteres caracterizar pola Baxa densidá. Según datos del Ministeriu de Tresportes, la densidá de la rede de carreteres públiques asfaltaes nun algamar los 32 km por 1.000 km² de territoriu, cifra sensiblemente inferior a otros países comparables por tamañu (EEXX: 600 km; Canadá: 300 km). y de una Estructura radial, munches rexones namái se comuniquen ente sigo al traviés del centru.

La crecedera económica de los últimos años, xuníu a la estabilidá política, punxo n'evidencia'l retrasu de les infraestructures de tresporte respecto del restu de los sectores económicos del país, polo que la so reforma pasó a ser oxetivu prioritariu del Gobiernu.

Sector ferroviariu

Les llinies ferroviaries más importantes de Rusia.
Test de 2012 de la unidá YE1-005 en Scherbinka al pie de Moscú

Rusia tien la segunda rede ferroviaria más grande del mundu[57] con un llargor total de pista de 87.157 kilómetros dende 2011. Les víes electrificaes son alredor de la metá de la rede ferroviaria rusa, esto ye, un total de 40.300 kilómetros, pero lleva la mayor parte del tráficu ferroviariu.[58] Na actualidá espertos chinos estudien la construcción de les llinies ferroviaries d'alta velocidá que van xunir Moscú, San Petersburgu y Ekaterimburgu.[59]

Los Ferrocarriles Rusos, la empresa ferroviaria nacional, ye una de les compañíes más grandes del mundu del tresporte[60][61] Namái en 2007, Ferrocarriles Rusos tresportó un total de 1 300 millones de pasaxeros[62] y 1 300 millones de tonelaes de carga nes sos rutes de tresporte común.[63]

La rede de ferrocarriles rusa tien un llargor de 150.000 kilómetros, de los cualos 87.000 (la mayoría de vía ancha) son d'usu xeneral y 63.000 km d'usu industrial. El llargor de les víes electrificaes ye de 43.000 km, lo que representa un terciu del total. El ferrocarril ye'l mediu de tresporte más importante na Federación Rusa, con una cuota del 42,6% en tresporte de mercancíes y un 35% del de pasaxeros. El tráficu ferroviariu tien gran potencial. Nos últimos años entraron en serviciu nueves llinies diurnes d'alta velocidá, como la que xune Moscú y San Petersburgu en menos de cuatro hores.[64]

El sector del ferrocarril representa en Rusia unu de los más grandes y codalosos mercaos por cuenta de les posibilidaes de provisión de material (vagones y llocomotores), caltenimientu de víes, telecomunicaciones ya información tecnolóxica o material de seguridá. La continuación de les reformes de la rede ferroviaria constitúi una de les máximes prioridaes, al ser el ferrocarril el principal componente de la rede de tresportes rusa. En 2004 invirtiéronse 126 billones de rublos na modernización de les víes ya infraestructures al traviés del monopoliu estatal.

Tresporte marítimu

Grúes nel puertu de Vladivostok

Nel tresporte marítimu, la Federación Rusa cuenta con 95.900 kilómetros navegables. Tres la desintegración de la Xunión Soviética, la Federación Rusa retuvo namái 40 de les sos 92 puertos y, arriendes d'ello, gran parte del tresporte de carga realízase al traviés de puertos que nun pertenecen a la Federación Rusa Plantía:Cita riquida.

Según la Estratexa de Desenvolvimientu del Tresporte na Federación Rusa, ye necesariu dotar a los puertos de la infraestructura necesaria por que pueda tar en condiciones d'asumir el 85% del volume del comerciu internacional, colo que se va consiguir alzar la carga añal hasta los 75-84 millones de tonelaes (en 2003 fueron 44 millones). Pa ello tienen d'adoptase midíes qu'aseguren la competitividá, una y bones el 80% de los buques propiedá de compañíes ruses tán rexistraos n'otres xurisdicciones, lo que supon una gran perda pal Estáu tocantes a ingresos fiscalesPlantía:Cita riquida.

Tresporte aéreu

Tupolev El to-204-100 de la Rede Wings Airlines. Los aviones El to-204 son fabricaos por Aviastar-SP en Ulyanovsk

En cuanto al tresporte aéreu, Rusia dispon de 1.730 aeropuertus, de los cualos namái 640 tienen pistes pavimentadas. Les infraestructures de la mayoría d'ellos tán obsoletas.

El cumplimientu de los estándares técnicos internacionales ye unu de los principales desafíos de l'aviación rusa. Calcúlase qu'un gran porcentaxe de los aviones qu'operen en llarga distancia en Rusia nun cumplen dichos estándares.[ensin referencies] La fabricación d'aviones ye un sector industrial importante en Rusia, da empléu a alredor de 355.300 persones. L'esmembramientu de la Xunión Soviética somorguió a la industria nuna fonda crisis, especialmente pal segmentu de l'aviación civil. La situación empezó a ameyorar escontra mediaos de la primer década de los 2000 por cuenta de una crecedera nel tresporte aéreu y a la creciente demanda. Un programa d'afitamientu empecipiáu en 2005 condució a la creación del holding United Aircraft Corporation, qu'inclúi la mayoría de les empreses más importantes del sector.

La industria aeronáutico rusa ufierta una cartera d'aviones militares competitivos a nivel internacional, tales como'l MiG-29 y el El so-27, amás de los nuevos proyectos como'l Sukhoi Superjet 100 colos que s'espera alicar les fortunes del segmentu de l'aviación civil. En 2009, les empreses pertenecientes a la United Aircraft Corporation apurrió 95 nuevos aeroplanos a los sos veceros, incluyendo 15 modelos civiles. Amás, la industria produció más de 141 helicópteros.

Otru de los aspeutos importantes relativos a l'aviación civil ye'l de la seguridá, una de les principales esmoliciones del Gobiernu, quien tien de velar pol cumplimientu de los estándares de seguridá por aciu l'establecimientu de los controles calidable pertinentes.[ensin referencies]

Telecomunicaciones

Rede GLONASS

Rusia tien como heriedu de les inversiones soviétiques un desenvueltu sistema de telecomunicaciones, y un sistema de satélites llamáu GLONASS (en rusu Global'naya Navigatsionnaya Sputnikovaya Sistemen) ye un Sistema Global de Saléu per Satélite (GNSS) desenvueltu pola Xunión Soviética, siendo güei alministráu pola Federación Rusa y que constitúi l'homólogu del GPS estauxunidense y del Galiléu européu.[65]

Consta d'una constelación de 31 satélites (24 n'activu, 3 satélites de repuestu, 2 en caltenimientu, unu en serviciu y otru en pruebes) asitiaos en trés planos orbitales con 8 satélites cada unu y siguiendo una órbita inclinada de 64,8° con un radiu de 25.510 km. La constelación de GLONASS mover n'órbita alredor de la Tierra con una altitú de 19.100 km (diecinueve mil cien kilómetros).

En 2015 empezó la construcción d'un nuevu satélite que va trabayar na órbita geoestacionaria y va tener un plazu de serviciu de siquier 15 años, ta destináu a la tresmisión de datos a alta velocidá. Amás, va cubrir les necesidaes d'abonaos en comunicación telefónica y por videoconferencias y va facilitar l'accesu a Internet de banda ancha.[66]

  • Los servicios de Internet tán ameyorando. Rusia realizó un gran esfuerzu na construcción d'infraestructures de telecomunicaciones necesaries pa una economía de mercáu[ensin referencies].
  • Inda más dinámicu ye'l sector de telefonía móvil, nel que son trés el operadores principales. En febreru de 2006 yá son más de 129 millones los abonaos a servicios de telefonía móvil, lo que supunxo que la tasa de penetración en tol país pase d'un 30% a un 89% en tan solo dos años[ensin referencies].

Sistema financieru

Oficines centrales del Sberbank

Nel sistema financieru, en xineru de 2006, los activos totales del sector bancariu algamaron la cifra de 9.300 billones de rublos, lo cual supon un 45% del PIB rusu y una medría d'un 37% respectu al añu anterior. Los sos fondos propios superaron los 1.200 billones de rublos.

Los balances de les entidaes bancaries reflexen igualmente la evolución económica de los últimos años; la cayida de la necesidá de financiamientu del sector públicu, xunida al amenorgamientu de los rendimientos de los títulos de delda pública, impon a los bancos una reorientación escontra les actividaes tradicionales d'intermediación financiera. Coles mesmes, l'aumentu de la renta real xeneró, a pesar de la enorme rocea del públicu xeneral escontra'l sistema, una medría de los depósitos d'aforru cimero al 41% mientres 2003, y de un 38% en 2004. Otru datu significativu ye l'amenorgamientu de la concentración de los aforros de les families: en Sberbank concentrábase antes de la crisis un 90% del total de depósitos bancarios -en rublos y divises-, menguando a fecha de marzu de 2006 hasta un 54%. Ye de destacar nesti puntu que más d'un terciu de la totalidá de los depósitos ser en divises. Envalórase qu'un 70% de los rusos guarden los sos aforros en casa (ente 20 y 50 miles de millones de dólares). Más del 40% de la población nun utiliza nunca nengún serviciu bancariuPlantía:Cita riquida.

P'aumentar l'enfotu de la población nel sistema bancariu, frayada tres les socesives crisis sistémicas de los años noventa del pasáu sieglu, la Llei Federal de Seguros de Depósitos Bancarios na Federación Rusa, de finales de 2003, establez una garantía del 100% de los depósitos de particulares hasta la suma de 100.000 rublos (unos 2.750 eurus). Espérase qu'esta cantidá dóblese mientres 2006. En 2008 foi reformáu p'apurrir el desenvolvimientu de too sectores de la economía; la redistribución de los recursos financieros ente sectores económicos y rexones del país[67].

Comerciu esterior

Esportaciones a Importaciones de
País Porcentaxe País Porcentaxe
 Países Baxos 14.6 %  China 16.6 %
 China 6.8 % Alemaña 12.2 %
Alemaña 6.8 %  Ucraína 5.7 %
 Italia 6.2 %  Xapón 5 %
 Turquía 5.2 %  Estaos Xuníos d'América 4.9 %
 Ucraína 5.2 %  Francia 4.4 %
Otros 55.2 % Otros 51.2 %
(2012)

Importaciones

Importaciones de Rusia del periodu 2010-hasta xunetu de 2015 espresaes en USD valor FOB. posiciones arancelaries/RU/00 Fonte

Preséntense de siguío les mercancíes de mayor pesu nes importaciones de Rusia pal períodu 2010-hasta mayu de 2015.[68] Les cifres tán espresaes en dólares estauxunidenses valor FOB.

Fecha
Mercadería por capítulu arancelariu
2010 2011 2012 2013 2014 xineru-mayu 2015
84 - calderes, máquines, aparatos y artefactos mecánicos; partes d'estes máquines o aparatos 40.535.928.465 53.165.214.512 57.751.612.900 52.747.500.943 46.446.687.029 13.351.674.243
sos-partes-y-accesorios/WD/87 87 - vehículos automóviles, tractores, velocípedos y demás vehículos terrestres, los sos partes y accesorios 30.267.628.370 40.280.833.783 44.630.485.542 37.567.903.355 27.380.194.343 6.419.417.693
sos-partes-aparatos-de-grabacion-o-reproduccion-de-soníu-a/WD/85 85 - máquines, aparatos y material eléctrico, y los sos partes 24.871.754.470 31.871.556.285 35.579.943.282 33.602.190.311 29.127.780.519 7.158.735.317
30 - productos farmacéuticos 11.136.978.560 13.265.592.692 13.394.006.666 13.814.777.608 6.927.187.755 3.334.588.111
sos-manufactures/WD/39 39 - plásticos y les sos manufactures 8.938.237.074 10.743.875.168 11.488.897.388 10.538.600.534 9.180.579.896 2.808.720.353
90 - preseos y aparatos d'óptica, fotografía o cinematografía, de midida, control o precision; preseos y aparatos medicoquirurgicos; partes y accesorios d'estos preseos o aparatos 6.787.162.913 7.767.517.671 10.516.805.950 8.315.585.011 7.094.273.708 1.913.518.443
73 - manufactures de fundición, fierro o aceru 6.240.224.952 8.422.916.231 7.621.735.515 7.408.452.959 5.952.828.561 1.559.958.062
02 - carne y réfugos comestibles 6.775.291.677 7.028.489.126 7.399.266.997 5.993.372.538 5.021.904.977 931.582.411
08 - frutes y frutos comestibles; corteces d'agrios (cítricos), melones o sandíes 5.489.260.002 6.243.176.228 6.279.980.693 6.021.193.479 4.987.460.353 1.517.813.854
72 - fierro y aceru de fundición 5.575.662.986 7.400.653.503 6.401.746.091 5.104.283.694 3.720.689.693 1.155.263.040
Demás capítulos 103.169.213.062 111.042.897.259 110.112.762.539 102.114.535.278 89.998.597.172 28.117.849.356
Total 249.787.342.531 297.232.722.458 311.177.243.562 283.228.395.710 235.838.184.006 68.269.120.883

Esportaciones

Esportaciones de Rusia del periodu 2010-hasta xunetu de 2015 espresaes en USD valor FOB. posiciones arancelaries/RU/00 Fonte

Preséntense de siguío los principales socios comerciales de Rusia pal periodu 2010-hasta mayu de 2015.[68] La mayoría de los sos importadores tán en Europa y Asia salvu Estaos Xuníos y China. Les cifres espresaes son en dólares estauxunidenses valor FOB.

Fecha
Pais importador
2010 2011 2012 2013 2014 xineru-mayu 2015
posiciones arancelaries/NL/00 Países Baxos 25.690.908.612 61.244.834.333 76.029.799.628 66.117.737.802 64.190.682.933 17.931.395.831

posiciones arancelaries/CN/00 China

21.023.587.488 34.019.796.412 35.527.011.818 27.737.216.500 32.165.997.966 11.595.870.786

posiciones arancelaries/IT/00 Italia

17.526.792.713 27.899.799.491 27.981.073.331 28.122.581.189 28.322.800.494 8.995.016.719

posiciones arancelaries/DE/00 Alemaña

29.495.545.915 23.270.344.318 23.814.254.322 15.283.300.507 22.242.265.714 7.585.595.483

posiciones arancelaries/JP/00 Xapón

16.134.638.951 14.643.462.638 15.541.672.122 18.948.220.485 18.592.034.887 6.875.682.954

posiciones arancelaries/PL/00 Polonia

14.793.559.023 21.192.128.677 19.735.224.387 12.203.826.934 12.945.377.091 4.112.963.981

posiciones arancelaries/BY/00 Bielorrusia

16.234.982.799 19.209.021.412 21.402.120.820 8.218.477.511 12.233.058.200 4.890.748.615

posiciones arancelaries/TR/00 Turquía

16.541.278.571 15.089.418.560 16.066.403.538 14.263.961.189 14.269.389.922 5.150.557.383

posiciones arancelaries/UA/00 Ucrania

16.892.043.733 18.033.952.977 14.670.016.268 13.849.458.901 10.982.263.585 2.620.814.489

posiciones arancelaries/US/00 Estaos Xuníos

26.525.553.863 15.028.088.793 11.542.465.740 9.128.645.303 9.430.762.899 3.537.316.098
 style="text-align: right;" | 196.608.165.041
187.366.939.099 186.449.915.438 167.922.964.832 171.380.911.052 53.694.621.422
Total 397.467.056.711 436.997.786.711 448.759.957.412 381.796.391.153 396.755.544.743 126.990.583.761

Ver tamién

Referencies

  1. 1,0 1,1 1,2 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes CIA
  2. http://www.laprensa.com.ar/454760-Rusia-esfruta-de-la so-firmeza-economica.note.aspx
  3. 3,0 3,1 Larousse, p. 3215, volume XII
  4. 1965- 1985, Goskomstat SSSR, SSSR v zifraj v 1987 g, Financy y Statistika, Moscú, 1989, p. 15. 1986-1990, FMI, Bancu Mundial, OCDE y Bancu Européu de Reconstrucción y Desenvolvimientu, The Economy of the USSR.
  5. Pintu, Brian; Gurvich, Evsey; Ulatov, Sergei (2005). "Les llecciones de la Crisis rusa En Joshua Aizenman y Brian Pintu, eds., Xestionar la volatilidá económica y crisis: Guía d'un médicu. Nueva York: Cambridge University Press. PP. 406 – 438. ISBN 978-0-521-85524-2.
  6. http://www.lanacion.com.ar/103081-rusia-yeltsin-salio-a-enfrentar-la crisis
  7. 7,0 7,1 «Yeltsin Deputy calls reforms Economic Genocide» (febreru de 1992). Consultáu'l 23 de setiembre de 2011.
  8. «Russia's Collapse». Foreign Affairs. Council on Foreign Relations (setiembre/ochobre de 1999). Archiváu dende l'orixinal, el 27 de setiembre de 2007. Consultáu'l 17 de xunetu de 2007.
  9. name="Peter Nolan 1995. pp. 17"
  10. Bohlen, Celestine. «Yeltsin Deputy Calls Reforms 'Economic Genocide'.» The New York Times, 9 de febreru de 1992.
  11. Luis Matías López. Putin raspiaba anueche la mayoría necesaria pa faese cola presidencia na primer vuelta, El País, 27.03.2000; accesu 14.04.2012
  12. Final report on the presidential election in the Russian Federation, 26 March 2000, OSCE
  13. GDP of Russia from 1992 to 2007, FMI, n'inglés; accesu 14.04.2012
  14. Putin’s Eight Years. Kommersant, 04.05.2008
  15. Russia’s economy under Vladimir Putin: achievements and failures, RIA Novosti, 01.03.2008; n'inglés; accesu 14.04.2012
  16. Katya Malofeeva & Tim Brenton. Putin’s Economy – Eight Years On, Russia Profile, 15.08.2007; accesu 14.04.2012
  17. Pilar Bonet / Rodrigo Fernández. Putin ye reelexíu presidente de Rusia con una aplastante mayoría de votos, El País, 15.03.2004; accesu 14.04.2012
  18. Ente 1997 y 2007, los ingresos llográu por esportación de gas y petróleu pasaron del 12.7 % al 31.6 %. Vide. http://www.economist.com/world/europe/displaystory.cfm?story_id=10765120
  19. Diez año de la nueva Rusia Francesc Ferrucha Massansalvador,Revista CIDOB d’Afers Internacionals, núm. 59, p. 13
  20. «http://www.datosmacro.com/comercio/balanza/rusia».
  21. «http://mundo.sputniknews.com/economia/20160627/1061272904/agricultura-inversiones-embargo.html».
  22. https://mundu.sputniknews.com/america_del norte/201604221058946646-eeuu-rusia-guerra-trigo/
  23. https://mundu.sputniknews.com/rusia/201609071063304466-tomate-cebolla-pepinu/
  24. «Russian agriculture sector flourishes amid sanctions» (inglés). Financial Times (19/04/2017). Consultáu'l 7 de xineru de 2018.
  25. 25,0 25,1 La cabana de vacunu rusa va cayer polos pocos incentivos a la inversión. Agropopular.com. 24/03/2017. http://www.agropopular.com/rusa-vacunu-usda-240317/. Consultáu'l 8 de xineru de 2018. 
  26. Rusia, ¿un xigante qu'espierta nel sector porcín?. Agrodigital.com. 9 setiembre de 2017. https://www.agrodigital.com/2017/09/07/315475/. Consultáu'l 8 de xineru de 2018. 
  27. «La producción de gochos en Rusia aumenta un 6,5%» (español). Agrodigital.com (19/12/2017). Consultáu'l 7 de xineru de 2018.
  28. entrada-de-carne-de-vacunu-y-gochu-de-brasil/ Rusia prohibe la entrada de carne de vacunu y gochu de Brasil. Agrodigital.com. https://www.agrodigital.com/2017/11/24/rusia-prohibe-la entrada-de-carne-de-vacunu-y-gochu-de-brasil/. Consultáu'l 8 de xineru de 2018. 
  29. FAO. 2010. Global Forest Resources Assessment 2010. Main Report. FAO Forestry Working Paper 163, Rome, Italy
  30. 30,0 30,1 30,2 30,3 30,4 «What did Russia Federation export in 2016?» (inglés). Atles of the economic complexity. Harvard.edu. Consultáu'l 10 de xineru de 2018.
  31. 31,0 31,1 Complexu d'industria maderero. Madeinrussia.com. http://www.madeinrussia.com/es/industries/583/. Consultáu'l 8 de xineru de 2018. 
  32. FAO: Profile for Russia (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  33. FAO: Fisheries and Aquaculture 2005 statistics.
  34. Rusia establez una nueva estratexa de pesca hasta'l 2030. http://europa-azul.es. 25 setiembre, 2017. http://europa-azul.es/rusia-pesca-2/. Consultáu'l 8 de xineru de 2018. 
  35. "Ranking Of The World's Diamond Mines By Estimated 2013 Production", Kitco, 20 agostu 2013.
  36. Rusia, tercer mayor productor d'oru en 2016. Oroinformacion.com. 1 marzu 2017. https://www.oroinformacion.com/es/OroInformacion/metales/466/Rusia-tercer-mayor-productor-de-oru-en-2016.htm. Consultáu'l 8 de xineru de 2018. 
  37. «Russia plants flag on Arctic floor». MOSCOW, Russia (Reuters) (CNN). 2 d'agostu de 2007. http://www.cnn.com/2007/WORLD/europe/08/02/arctic.sub.reut/index.html?eref=yahoo. Consultáu'l 2 d'agostu de 2007. 
  38. Empresa rusa estrayi diamante de 62,75 quilates en Siberia. Mundu.sputniknews.com. https://mundu.sputniknews.com/rusia/201706201070124942-rusia-siberia-alrosa-mina/. Consultáu'l 10 de xineru de 2018. 
  39. http://rusopedia.rt.com/economia/issue_195.html
  40. https://elpais.com/internacional/2017/07/16/actualidá/1500234892_032141.html
  41. https://ye.rbth.com/blogues/2013/03/13/la industria ruso_anuévase_25729
  42. The Oil Drum | Uncertainties About Russian Acutes and Future Production | Estimates of Russian Acutes(en Inglés)
  43. «[https://web.archive.org/web/20071230085111/http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/Russia/Oil.html Russia - OiaJAKÑHUOPOJHP´H´LKN´LOJBNÑOBU`´OÑ´BUIO´ ÓBIU9O9`BGI9UHP8PUIIUVYBU7VYU880GG8Y8G7TGY6]». US Energy Information Administration (2007). Archiváu dende l'orixinal, el 30 d'avientu de 2007. Consultáu'l 3 de xineru de 2008.
  44. http://web.archive.org/web/http://www.hostednews/canadianpress/article/ALeqM5he9EL MIO4Vulc92ppvkCejE4KumP2uw
  45. https://mundu.sputniknews.com/spanish_ruvr_ru/2013_07_30/Rusia-economia-energias-anovables/
  46. «Russian defense industry production up 2.5% in 1Q09». RIA Novosti (2 de xunu de 2009). Archiváu dende l'orixinal, el 2 d'abril de 2015. Consultáu'l 2 de xunu de 2009.
  47. Russian arms exports exceed $8 bln in 2008. RIA Novosti. 16 d'avientu de 2008. Archivado del original el 25 de febreru de 2015. https://web.archive.org/web/20150225005532/http://sputniknews.com/russia/20081216/118889555.html. Consultáu'l 6 de xineru de 2010. 
  48. «AO Концерн "Калашников" / English version / About company».
  49. Makienko, Konstantin (24 de xunetu de 2008). «Successful Year for Aerospace Manufacturers». Russia & CIS Observer. Consultáu'l 6 de xineru de 2010.
  50. «Prospects for the Domestic Aircraft Industry». Military Parade (4):  páxs. 8–9. 2009. http://dlib.eastview.com/browse/doc/20573392. 
  51. «Russia’s Space Program in 2006: Some Progress but Non Clear Direction». Moscow Defense Brief (Centre for Analysis of Strategies and Technologies) (2(#8)). Archivado del original el 27 d'agostu de 2007. https://web.archive.org/web/20070827204307/http://mdb.cast.ru/mdb/2-2007/item1/item3/. 
  52. «UNESCO World Heritage Centre - Tentative Lists». Consultáu'l 16 d'avientu de 2017.
  53. «"Tourism Highlights 2014"». Consultáu'l 16 d'avientu de 2017. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  54. «Tourism Highlights 2013 edition». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2013. Consultáu'l 27 de payares de 2013.
  55. «2013 Travel & Tourism Economic Impact Report Russian Federation». Archiváu dende l'orixinal, el 2 d'avientu de 2013. Consultáu'l 27 de payares de 2013.
  56. Rosstat statistics on length of roads Retrieved on 10 June 2009
  57. Railway line length of various countries (en rusu)
  58. Freight by electric railroad 2008 (en rusu)
  59. «http://mundo.sputniknews.com/spanish_ruvr_ru/2012_08_15/rusia-china-lineas-ferroviaries-cooperacion/».
  60. Gov't transport statistics
  61. Lenta.RU News "РЖД попросила правительство заняться спасением железных дорог" (en rusu) (RZhD asks government to rescue the railroad)
  62. Table 2.28. ПЕРЕВОЗКИ ПАССАЖИРОВ И ПАССАЖИРООБОРОТ ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНОГО ТРАНСПОРТА ОБЩЕГО ПОЛЬЗОВАНИЯ; TRANSPORTATION OF PASSENGERS AND PASSENGER TURNOVER OF PUBLIC RAILWAY TRANSPORT Основные показатели транспортной деятельности в России - 2008 г. Copyright © Федеральная служба государственной статистики
  63. Table 2.25. ПЕРЕВОЗКИ ГРУЗОВ И ГРУЗООБОРОТ ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНОГО ТРАНСПОРТА ОБЩЕГО ПОЛЬЗОВАНИЯ TRANSPORTATION OF CARGO AND FREIGHT TURNOVER OF PUBLIC RAILWAY TRANSPORT Основные показатели транспортной деятельности в России - 2008 г. Федеральная служба государственной статистики
  64. «cuarta mayor-corporacion-estatal_391469 https://ye.rbth.com/pol%C3%ADtica-y-sociedá/politica/2015/08/21/oleg-beloziorov-sera-el-nuevu-presidente-ferrocarriles-rusos-la cuarta mayor-corporacion-estatal_391469».
  65. «http://www.glonass-ianc.rsa.ru/». Archiváu dende l'orixinal, el 12 d'ochobre de 2006.
  66. «http://mundo.sputniknews.com/rusia/20160328/1058110374/rusia-satelite-telecomunicaciones.html».
  67. «sector bancariu_rusu_aspira_a faese_global_28657 https://ye.rbth.com/economia/2013/06/07/el sector bancariu_rusu_aspira_a faese_global_28657».
  68. 68,0 68,1 posiciones arancelaries/RU/00«Comerciu Esterior de Rusia de toles posiciones arancelaries»

Enllaces esternos