Diferencies ente revisiones de «Sindh»

Coordenaes: 24°52′N 67°03′E / 24.87°N 67.05°E / 24.87; 67.05
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 31: Llinia 31:


[[Categoría:Sindh]]
[[Categoría:Sindh]]
[[Categoría:Wikipedia:Correxir traducción]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]
[[Categoría:Wikipedia:Artículos con referencies a la RAE]]
[[Categoría:Wikipedia:Artículos con referencies a la RAE]]

Revisión a fecha de 18:55 13 xnt 2018

Sindh
Alministración
PaísBandera de Paquistán Paquistán
ISO 3166-2 PK-SD
Tipu d'entidá provincia de Pakistán (es) Traducir
Capital Karachi
Chief Minister of Sindh (en) Traducir Kamran Tessori (es) Traducir
Nome oficial سنڌ (sd)
سندھ (ur)
Nome llocal سنڌ (sd)
سندھ (ur)
Llingües oficiales urdú
Idioma sindhi
División
Xeografía
Coordenaes 24°52′N 67°03′E / 24.87°N 67.05°E / 24.87; 67.05
Superficie 140914 km²
Llenda con Gujarat y Punyab (es) Traducir
Demografía
Población 55 245 497 hab.
Densidá 392,05 hab/km²
Más información
Fundación 14 agostu 1947
sindh.gov.pk
Cambiar los datos en Wikidata

Sindh ye una rexón de Paquistán y ye una de les provincies con Asamblea lexislativa de la so división políticu-alministrativa.

Historia moderna

Tres les partición de 1947 l'establecimientu de musulmanes de la India (los mohajir, abelugaos) y l'emigración de pastunes y habitantes de Baluchistán dexaron a los Sindi en minoría na so provincia. En 1990 empezaron los incidentes ente miembros del Partíu Popular de Pakistán y el MQM (partíu que representaba a los mohajir), llevando finalmente a la dimisión del ministru de Sindh, Quaim A. Shah, que foi asocedíu por Aftab S. Mirani (dambos yeren del PPP).

Per otru llau, el Jaye Sindh, partíu rexonalista, reclamaba autonomía y sostenía frecuentes choques con miembros del MQM. El líder sindi Qadir Magsi foi deteníu y la situación deterioróse ante les protestes de los sos siguidores. A finales d'añu'l gobiernu estatal de Pakistán, en manos del PPP, foi depuestu, y les asamblees provinciales cancelaes. Nes siguientes eleiciones trunfó Nawaz Sharif de la Islamic Democratic Alliance (IDA).

N'ochobre de 1991 Tariq Javed del MQM foi designáu primer ministru provincial provisional desamarrando les roxures del Jaye Sindh (estremáu na facción Magsi y la facción Jaye Sindh Tehrik). En 1992 el líder sindi, G.M. Syed foi encarceláu. Syed yera partidariu de la creación d'un estáu independiente llamáu Sindhu Desh (que yá propunxo antes de la partición ya independencia en 1947) y dirixía el Jaye Sindh Movement y la Sindh National Alliance. En marzu de 1991 formóse'l Jaye Sindh Progressive Party empobináu por K. Makhti. En 1993 Benazir Bhuto volvió al poder en Pakistán y el PPP formó gobiernu en Sind. En 1994 el MQM propunxo la división de Sind en dos provincies: una de sindis y otra de mohajires. G.M. Syed, líder sindi que propunxo un estáu llibre sindi dende los años trenta, morrió en 1995 nel hospital tres trés años baxu arrestu. Qadir Magdi pasó a dirixir el Jaye Sindh. Nes eleiciones de 1997 el PPP nun llogró la mayoría en Sindh. En 1998 los sindis entraron na Pakistán Oppressed Nations Movement (PONM). Poco dempués la inestable asamblea provincial quedó eslleida y puesta so control federal.

Bandera

Ficheru:Pk sindhudesh.png
Bandera del Jaye Sindh y del proxectáu estáu de Sindhu Desh, con representación na UNPO.

Como provincia pakistaní nun tien bandera. Como nación nun esiste una bandera consensuada pal Sindh. La propuesta más estendida ye la del Jaye Sindh, que la so bandera tendría de ser la del Estáu independiente de Sindhu Desh. Ésti tien representación na UNPO.

Escudu de la provincia

Dientro d'una figura contién cinco hoja y una figurilla de Mohenjo-Daro flanqueado por cañes de lloréu. Sobre'l tou una estrella col nome "sind". Fuelga, ensin tocala, nuna media lluna que simboliza la relixón musulmana.

Nota

Esta rexón dió el so nome a la sandía.[1]

Referencies

Enllaces esternos