Diferencies ente revisiones de «Rede llétrica»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Eletricidá +Lletricidá)
Llinia 84: Llinia 84:




[[Categoría:Wikipedia:Correxir traducción]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]

Revisión a fecha de 18:41 13 xnt 2018

Diagrama d'una rede eléctrica. Les tensiones y otres característiques de les llínees eléctriques son los valores típicos p'Alemaña y otros sistemes europeos.

Una rede eléctrica ye una rede interconectada que tien el propósitu de suministrar eletricidá dende'l provisores hasta'l consumidores. Consiste de trés componentes principales, les plantes xeneradores que producen eletricidá de combustibles fósiles (carbón, gas natural, biomasa) o combustibles non fósiles (eólica, cortil, nuclear, hidráulica); Les llínees de tresmisión que lleven la eletricidá de les plantes xeneradores a los centros de demanda y los tresformadores qu'amenorguen el voltaxe por que les llinies de distribución puedan apurri-y enerxía al consumidor final.

Na industria de la enerxía eléctrica, la rede eléctrica ye un términu usáu pa definir una rede d'eletricidá que realicen estos trés operaciones:

  1. Xeneración d'eletricidá: Les plantes xeneradores tán polo xeneral alcontraes cerca d'una fonte d'agua, y alloñaes d'árees poblaes. Polo xeneral son bien grandes, p'aprovechase de la economía d'escala. La enerxía eléctrica xenerada amóntase-y la so tensión la cual vase a conectar cola rede de tresmisión.
  2. Tresmisión d'eletricidá: La rede de tresmisión va tresportar la enerxía a grandes distancies, hasta que llegue al consumidor final (Polo xeneral la compañía que ye dueña de la rede local de distribución).
  3. Distribución d'eletricidá: Al llegar a la subestación, la enerxía va llegar a una tensión más baxo. Al salir de la subestación, entra a la instalación de distribución. Finalmente al llegar al puntu de serviciu, la tensión vuelve baxase del voltaxe de distribución al voltaxe de serviciu riquíu.

Historia

Dende los sos entamos en La Revolución Industrial, la rede eléctrica convirtióse d'un sistema aislláu que sirvía a una área xeográfica particular, a una rede espansiva qu'incorpora múltiples árees. Nun momentu dáu, tola enerxía yera producida cerca del dispositivu o del serviciu que riquía enerxía. A empiezos del sieglu XIX, la eletricidá foi una idea novedosa que competía col vapor, la hidráulica, l'enfriamientu o calentamientu directu, y principalmente el gas natural. Nesa dómina, la producción de gas y la so repartida convirtiérase principal de la industria moderno de la enerxía. A la metá del sieglu XIX, el llume por arcu eléctricu convirtióse rápido en daqué muncho más ventaxosu que'l gas volátil una y bones el gas producen lluz probe, calentamientu escesivu que faía que los cuartos caleciérense y enllenárense de fumu, y partícules nocives como'l monóxidu de carbonu. Dempués d'estudiar la industria de llume del gas, Thomas Alva Edison inventó'l primer sistema eléctricu que suministraba enerxía per mediu de redes virtuales pal llume. Con esto, les empreses eléctriques encargar de les economíes d'escala y camudaron a xeneración centralizada, distribución y alministración del sistema. Sicasí, el conceutu modernu de rede eléctrica tien los sos fundamentos nes invenciones de Nikola Tesla, que güei constitúin los conceutos de xeneración, tresmisión a alta tensión y distribución a media tensión, namái posibles gracies a les máquines d'inducción magnética que Tesla concibió.

Xeneración

La xeneración, en términos xenerales, consiste en tresformar dalguna clase d'enerxía non eléctrica, sía esta química, mecánica, térmica o lluminosa, ente otres, n'enerxía eléctrica. Pa la xeneración industrial recurrir a instalaciones denominaes centrales eléctriques, qu'executen dalguna de los tresformamientos citaos. Estes constitúin el primer pasu de la rede eléctrica.

Distribución

La rede síncrona de gran área d'Europa. La mayoría son miembros de L'Asociación de la Rede Europea de Xestores de Redes de Tresporte d'Lletricidá.

Dende les subestaciones allugaes cerca de les árees de consumu, el serviciu eléctricu ye responsabilidá de la compañía suministradora (distribuidora) qu'hai de construyir y caltener les llinies necesaries pa llegar a los veceros.

La rede de distribución ye un componente del sistema de suministru, siendo responsabilidá de les compañíes distribuidores. La distribución de la enerxía eléctrica dende les subestaciones de tresformamientu de la rede de tresporte realizar en dos etapes.

La primera ta constituyida pola rede de repartida, que, partiendo de les subestaciones de tresformamientu, parte la enerxía, de normal por aciu aníos qu'arrodien los grandes centros de consumu, hasta llegar a les estaciones tresformadores de distribución. Les tensiones utilizaes tán entendíes ente 25 y 132 kV. Entrepolaes nestos aníos tán les estaciones tresformadores de distribución, encargaes d'amenorgar la tensión dende'l nivel de repartida al de distribución en media tensión.

La segunda etapa constituyir la rede de distribución puramente felicidá, con tensiones de funcionamientu de 3 a 30 kV y con una disposición en rede radial. Esta rede cubre la superficie de los grandes centros de consumu (población, gran industria, etc.), xuniendo les estaciones tresformadores de distribución colos centros de tresformamientu, que son la última etapa del suministru en media tensión, una y bones les tensiones a la salida d'estos centros ye de baxa tensión (125/220 o 220/380 ).[1]

Les llinies que formen la rede de distribución operar de forma radial, ensin que formen mallas. Cuando esiste una avería, un dispositivu de protección asitiáu de primeres de cada rede detectar y abre el interruptor qu'alimenta esta rede. La localización d'averíes facer pol métodu de "prueba y erru", estremando la rede que tien l'avería en metaes y suministrando enerxía a una d'elles; a midida que acútase la zona con avería, devuélvese'l suministru al restu de la rede. Esto causa que nel intre de la localización puedan producise delles interrupciones a un mesmu usuariu de la rede.

La topoloxía d'una rede de distribución referir al esquema o arreglu de la distribución, esto ye la forma en que se distribúi la enerxía per mediu de la disposición de los segmentos de los circuitos de distribución. Esta topoloxía puede tener les siguientes configuraciones:

  • Rede radial o rede n'antena: resalten la so simplicidá y la facilidá que presenta pa ser fornida de protecciones selectives. Como desventaxa tien la so falta de garantía de serviciu.
  • Rede en bucle abiertu: tien toles ventayes de la distribución en redes radiales y amás la posibilidá d'alimentar alternativamente d'una fonte o otra.
  • Rede n'aníu o en bucle zarráu: caracterizar por tener dos de los sos estremos alimentaos, quedando estos puntos entrepolaos nel aníu o bucle. Como ventaya fundamental puede citase la so seguridá de serviciu y facilidá de caltenimientu, magar presenta l'inconveniente d'una mayor complexidá y sistemes de protección más complicaos.

Como sistemes de protección utilicen conductores aisllaos, fusibles, seccionadores en carga, seccionalizadores, órganos de corte de rede, reconectadores, interruptores, pararrayos antena, pararrayos autoválvulas y protecciones secundaries asociaes a tresformadores de midida, como son relés de protección.[2]

Estructura de les redes de distribución

La estructura o topoloxía d'una rede puede variar considerablemente. El diseñu físicu ta determináu pel terrén disponible y la so xeoloxía. La topoloxía lóxica puede variar dependiendo de les restricciones de presupuestu, requisitos de fiabilidá del sistema, y les característiques de la xeneración y la carga.

Ver tamién

Referencies

  1. El nuevu Reglamentu Electrotécnico de Baxa Tensión (2002) esixe tensiones de distribución en baxa tensión de 230/400 V.
  2. hezkuntza.ejbv.euskadi.net. «Sistemes de distribución d'enerxía eléctrica». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2015. Consultáu'l 30 de xunetu de 2008.

Enllaces esternos