Diferencies ente revisiones de «Presbíteru»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- El Mundu + El Mundo )
Llinia 70: Llinia 70:




[[Categoría:Wikipedia:Correxir traducción]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]

Revisión a fecha de 18:38 13 xnt 2018

Presbíteru (del griegu πρεσβύτερος, vía llatín, presbyteros que significa "el más vieyu", "decanu").[1]

Escudu d'armes xenéricu d'un presbíteru católicu.

Sagrada Escritura

Nel Antiguu Testamentu

Los vieyos” yeren un grupu de líderes nel pueblu de Israel, Moisés ye quien prefigura esti personaxe dándo-y forma nel llibru del Pentateuco. Nel antiguu testamentu atopamos a los vieyos tomando decisiones polítiques, el llibru de Samuel,[2] darréu na hestoria, aconseyando al rei[3] y representando a la xente no tocante a asuntos espirituales.[4]

Nel Nuevu Testamentu

Atopamos que yera un líder local nes congregaciones cristianes que con otros, formaben un conseyu o gobiernu colexal de vieyos, siguiendo la tradición patriarcal xudía. La colegiación taba de la mesma presidida por otru vieyu.[5]

Podemos atopar les siguientes referencies:

Designaron presbíteros en cada Ilesia y dempués de faer oración con ayunos, encamentar al Señor en quien habíen creyíu.
Fechos 14, 23.[6]
Conforme diben pasando peles ciudaes, diben apurriéndo-yos, por que les repararen, les decisiones tomaes polos apóstoles y presbíteros en Jerusalén.
Fechos 16, 4.[7]
Nun desdexes el carisma qu'hai en ti, que se te comunicó por intervención profética por aciu la imposición de les manos del colexu de presbíteros.
1ra a Timoteo 4,14 .[8]
El motivu d'habete dexáu en Creta, foi por qu'acabares d'entamar lo que faltaba y establecieres presbíteros en cada ciudá, como yo te ordené.
Pedrete 1,5 .[9]

Cristianismu

Ilesia católica

Sotana de los Presbíteros Católicos
Vezu Coral de los Presbíteros Católicos

Na Ilesia católica son conocíos comúnmente como sacerdotes o «cures». Dambos términos n'estrictu rigor nun son sinónimos de presbíteru, yá que sacerdotes son tantu los obispos cuanto los presbíteros, y el términu cura referir a quien tien la responsabilidá de la «cura d'almes» d'una parroquia, esto ye el párrocu.[10] Na Ilesia Católica hispanu parlante nel usu común suélse-yos denominar 'padres'.

Na teoloxía católica'l presbiterado ye'l segundu grau del sacramentu del orde (que consiste, precisamente, nos trés graos del diaconáu, presbiterado y episcopáu).[11] Asina, los presbíteros son varones[12] que recibieron el segundu grau del sacramentu del orde, el más conocíu. La so función ye celebrar la Eucaristía y alministrar los demás sacramentos, salvo la confirmación y l'ordenación sacerdotal, reservaos al obispu, esto ye, pueden alministrar cinco sacramentos. El presbiterado ye'l ministeriu que desempeñen los miembros de la xerarquía na Pastoral: párrocos, vicarios y capellanes.[13]

"el ministeriu eclesiásticu, d'institución divina, ye exercíu en diversos ordes por aquellos que yá dende antiguu vienen llamándose Obispos, presbíteros y diáconos. Los presbíteros, anque nun tienen el cume del pontificáu y dependen de los Obispos nel exerciciu de la so potestá, tán, sicasí, xuníos con ellos nel honor del sacerdociu y, en virtú del sacramentu del orde, fueron consagraos como verdaderos sacerdotes del Nuevu Testamentu, a imaxe de Cristu, sumu y eternu Sacerdote, pa pedricar l'Evanxeliu y apacentar a los fieles y pa celebrar el cultu divín."
«Constitución dogmática sobre la Ilesia.». Lumen Gentium. (21 de payares de 1964). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de payares de 2015. Consultáu'l 4 de xunu de 2015.

Ilesia ortodoxa ya Ilesia copta

Nel casu de la Ilesia ortodoxa y Ilesia copta, los presbíteros pueden alministrar seis de los siete sacramentos, siendo la esceición el sacramentu del orde, acutáu a los obispos.

Protestantismu

El protestantismu deniega un sacerdociu distintu al del común de los fieles. Esto llámase sacerdociu universal». A los presbíteros protestantes tamién-y los denomina Pregueros (sacante nel mormonismu).

Pa los mormonos, presbíteru ye un oficiu nel sacerdociu menor o sacerdociu aarónico, percima de los oficios de diáconu y maestru pero per debaxo del oficiu d'obispu.

Ver tamién

Referencies

  1. «Definición de presbíteru — Definicion.de». Consultáu'l 10 de xunetu de 2016.
  2. «5 y 17», Samuel.
  3. «20:7», Reyes.
  4. Éxodu y Número.
  5. Estrada (2011). Historia del Cristianismu. El Mundo Antiguu. Madrid: Trotta, páx. 164-169. ISBN 978-84-8164-763-1.
  6. «Fechos 14, 23.», La Biblia.
  7. «Llibro de Fechos 16, 4», La Biblia.
  8. «1ra de Timoteo 4,14», La Biblia.
  9. «Pedrete 1,5», La Biblia.
  10. «Canon 519», Códigu de Derechu Canónicu, páx. LLIBRO II DEL PUEBLU DE DIOS PARTE II DE LA CONSTITUCIÓN XERÁRQUICA DE LA ILESIA SECCIÓN II DE LES ILESIES PARTICULARES Y DE LES SOS AGRUPACIONES TÍTULU III DE LA ORDENACIÓN INTERNA DE LES ILESIES PARTICULARES (Cann. 460 – 572) CAPÍTULU VI DE LES PARROQUIES, DE LOS PÁRROCOS Y DE LOS VICARIOS PARROQUIALES.
  11. «Canon 1009 Paragrafo 1», Códigu de Derechu Canónicu, páx. LLIBRO IV DE LA FUNCIÓN DE SANTIFICAR LA ILESIA PARTE I DE LOS SACRAMENTOS TÍTULU VI DEL ORDE (Cann. 1008 – 1054).
  12. «Canon 1024», Códigu de Derechu Canónicu., páx. LLIBRO IV DE LA FUNCIÓN DE SANTIFICAR LA ILESIA PARTE I DE LOS SACRAMENTOS TÍTULU VI DEL ORDE (Cann. 1008 – 1054) CAPÍTULU II DE LOS ORDENANDOS.
  13. Códigu de Derechu Canónicu.