Diferencies ente revisiones de «Glicoproteína»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 43: Llinia 43:




[[Categoría:Wikipedia:Correxir traducción]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]

Revisión a fecha de 08:40 13 xnt 2018

Monosacáridos (cuadraos, círculos, rombos de colores) xuníos a la asparagina d'un polipéptido (N-glucosilación)[1]
Fórmules estructurales d'azucres nes glicoproteínas.

Les glucoproteínas o glicoproteínas son molécules compuestes por una proteína xunida a unu o dellos glúcidos, simples o compuestos. Destaquen ente otres funciones la estructural y el reconocencia celular cuando tán presentes na superficie de les membranes plasmáticas (glucocálix).

El términu úsase polo xeneral pa referise a una molécula de dimensiones específiques, integrada de normal por unu o más oligosacaridos xuníos de manera covalente a cadenes llaterales específiques de polipéptidos. Suelen tener un mayor porcentaxe de proteínes que de glúcidos. Los términos proteoglicano y peptidoglicano designen agregaos masivos formaos por glúcidos y proteínes o séptimos péptidos, pa los cualos la palabra molécula nun tien significáu precisu. Les partícules de proteoglicanos tienen un mayor porcentaxe de glúcidos que de proteínes.

Característiques xenerales

Esisten en tou tipu d'organismos, anque prevalecen sobremanera nos líquidos y nes célules de los animales, nes que tienen munches funciones. Atópense bien espublizaes nes membranes de les célules o n'asociación como componentes de la cubierta superficial.

Función

Son glucoproteínas varies hormones, los anticuerpos, diverses enzimes, proteínes receptores, proteínes de adhesión celular, factores de crecedera, proteínes de reconocencia celular, proteínes que confieren les característiques de los grupos sanguíneos, proteínes que dan estabilidá estructural a conxuntos plurimoleculares, etc.

Ye lóxicu preguntar cual sería la razón de la presencia del glúcido. Una propuesta ye que la fixación d'azucres a una proteína ye la etiqueta química cola que s'identifiquen les proteínes destinaes a utilizase fora de la célula o na trama membranosa d'ésta. Asina, les proteínes que se van caltener y van usar na citoplasma de la célula nun tán glucosiladas.

Estructura

Como grupu, les glucoproteínas manifiesten grandes diferencies nel so conteníu de glúcidos, que fluctúa de menos del 1 % hasta'l 80 % del pesu total. Les que tienen más de 4 % de glúcidos llamar n'ocasiones mucoproteínas porque tienen una gran mafa. La unión covalente col péptido realizar por aciu un enllaz glucosídico cola cadena llateral de borrafes de serina, treonina o asparagina. Los grupos oligosacáridos xuníos al grupu -OH de la serina y la treonina llámense 'O-amestaos', ente que los fixos al grupu amida -NH2 de la asparagina llámense 'N-amestaos'. El númberu de grupos oligosacáridos por molécula de proteína ye variable, pero tolos grupos de la molécula suelen ser idénticos. Los azucres más comunes en tales oligosacáridos son la D-galactosa, la D-glucosa, la D-manosa, la L-fucosa, la N-acetil-D-glucosamina, etc.

Reconocencia celular

Los grupos sanguíneos dependen del tipu de glicoproteína que contienen la membrana de los eritrocitos; el grupu A tien como oligosacárido una cadena de N-acetilgalactosamina, ente que'l grupu B tien una cadena de galactosa, y por tanto, el grupu AB presenta los dos tipos de glicoproteínas y el grupu 0 escarez de dambos. Pa determinar el grupu sanguíneu úsense antisueros, que contienen anticuerpos que reconocen determináu tipu de glucoproteína (el antisuero A reconoz la glucoproteína A). La conocencia del grupu sanguíneu ye importante pa faer tresfusiones y evitar la formación de coágulos que provoquen infartos y trombosis cerebrales mortales.

Terminoloxía[2]

El raigañu griegu glykys- (duce) utilizada a partir del sieglu XIX polos químicos franceses pa denominar a múltiples sustances químiques d'orixe glucídico pasó tradicionalmente n'español a la forma "gluco-", a diferencia del inglés en que s'usen tantu "gluco-" (qu'espresa relación cola glucosa) como "glyco-" (qu'espresa relación colos glúcidos). Polo tanto n'español aconséyase evitar l'anglicismu "glicoproteína" y usar siempres "glucoproteína" pa referise a molécules que contienen proteínes y glúcidos.

Ver tamién

Referencies

  1. Ruddock & Molinari (2006). Journal of Cell Science, 119: 4373-4380
  2. Fernando Navarro. «Llibro coloráu». Consultáu'l 20-12-15.
  • Bohinski,(1991). Bioquímica. Quinta Edición, Wilmington, Estaos Xuníos. ISBN 0-201-62934-8.

Enllaces esternos