Diferencies ente revisiones de «BP»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
Llinia 102: Llinia 102:
[[Categoría:Empreses del Reinu Xuníu]]
[[Categoría:Empreses del Reinu Xuníu]]
[[Categoría:Empreses d'enerxía de Reinu Xuníu]]
[[Categoría:Empreses d'enerxía de Reinu Xuníu]]
[[Categoría:Wikipedia:Correxir traducción]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]

Revisión a fecha de 08:45 11 xnt 2018

Plantía:Ficha d'organización

BP plc, enantes British Petroleum, ye una compañía d'enerxía, dedicada principalmente al petróleu y al gas natural con see en Londres, Reinu Xuníu. Ye una de les mayores compañíes del mundu, la octava según la revista estauxunidense Forbes,[1] y la tercer empresa privada más importante dedicada al petróleu y gas dempués de ExxonMobil y Royal Dutch Shell.

Historia

BP empezó la so hestoria en 1908 como Anglu-Persian Oil Company n'Irán, onde afayó'l petróleu y entamó la construcción en Abadán d'un complexu petrolíferu y de una refinería que, nos años 1920, convertir na más grande del mundu. Dempués de la nacionalización de la industria petrolero iranina por Mohammad Mosaddeq (1951) -y la so posterior recuperación gracies al sofitu de la CIA[2]- la compañía camudó'l so nome a British Petroleum (BP).[3] Güei el grupu BP ye la resultancia de la fusión de delles compañíes del sector ente les que destaquen Arcu, Amoco, Castrol y Aral. Los negocios nos que ta presente tomen la esploración petrolífera y de gas natural, refino y comercialización de llubrificantes y combustibles, gases licuados de petróleu, estaciones de serviciu, etc.
Coles mesmes BP tien intereses nel campu de les enerxíes anovables, principalmente al traviés del so filial d'enerxía solar, que ye líder nel sector solar fotovoltaico.
BP cunta con más de 100 000 emplegaos partíos por tol mundu.

Mecenalgos

Dende l'añu 1989 la compañía BP España patrocina'l Premio Rey Xaime I a la Investigación Básica. Esti premiu ta dotáu con 100 000 euros. Creaos pola Fundación Valenciana d'Estudios Avanzaos, la Generalitat Valenciana y el Patronalgu de SSMM los Reis d'España con oxetu de fomentar la investigación científica n'España y reconocer el llabor d'investigación de científicos españoles.[4]

Petróleu n'Iraq

Un consorciu lideráu por BP PLC y qu'inclúi a China National Petroleum Co. ganó la única puya concedida na ronda de llicencies que se llevó a cabu n'Iraq mientres l'añu 2009. El consorciu llogró'l derechu d'esplotar el xigantescu campu Rumalia nel sureste d'Iraq, aceptando la tarifa de pagu del Ministeriu de Petróleu de $2 el barril a una producción máxima de 2,85 millones de barriles per día.[5]

Asuntos medioambientales

Derrame na badea de Prudhoe

El 2 de marzu de 2006 afayar na badea de Prudhoe, en Alaska, un derrame de crudu frutu del escomiu del oleoductu de trans-Alaska (propiedá de BP Explorations). La fuga consistía nun amiestu de petróleu y gasóil.

Fuga en Texas City

El 6 d'abril de 2010, dos semana antes del incidente del Deepwater Horizon, producióse un escape nuna de les refineríes de BP en Texas City pol mal funcionamientu d'una pieza clave de la maquinaría. La fuga nun se detuvo hasta 40 díes dempués. Calcúlase que mientres esi tiempu de lliberaron 538 000 llibres de compuestos químicos (244 tonelaes), qu'incluyíen 7,7 tonelaes de bencenu (reconocíu como canceríxenu), 16.8 tonelaes d'óxidos de nitróxenu (causantes de problemes respiratorios) y 84 tonelaes de monóxidu de carbonu. Anque se desconoz si esta fuga tuvo efectos sobre la población, sí entepasa en demasía les llendes marcaes pol estáu de Texas.[6][7]

Derrame nel Golfu de Méxicu

El 20 d'abril de 2010 un escape provocó una esplosión na plataforma petrolífera semisumergible Deepwater Horizon, que foi siguida por una quema. Dos díes más tarde fundióse llevándose con ella once vides humanes. L'escape producir mientres les prospecciones del xacimientu de Macondo del Golfu de Méxicu, por cuenta de un selláu parcial del pozu petrolíferu. Dellos espertos envaloraron que la fuga de petróleu producir a razón d'ente 35 000 y 60 000 barriles per día (ente 5600 y 9500 m3/día).[8][9][10] Sicasí, la cuantificación esacta de la magnitú de la fuga ta entá en discutiniu, por causa de la dificultá pa instalar dispositivos de midida a tal fondura.

Como resultáu de la fuga, formóse un arrame petrolíferu non controláu de 6500 km2 d'estensión qu'amenaciaba les mariñes de los estaos de Luisiana, Mississippi, Alabama, Texas y Florida, de los Estaos Xuníos d'América. Por cuenta de él, l'estáu de Louisiana declarar n'estáu d'emerxencia.

El gobiernu d'Estaos Xuníos declaró a BP parte responsable del sucesu y encargada de costear tolos procesos de llimpieza del derrame y l'arreglu d'otros daños.[11][12]

El 5 d'agostu de 2010 la compañía anunció que la operación de selláu del pozu petrolíferu concluyera correchamente, deteniendo asina la fuga de crudu. Sía que non, esto nun conclúi la oclusión, yá que resta entá encimentar la parte inferior del pozu lo que va acabar definitivamente col escape. Per otra parte, la solución definitiva del problema, consiste na escavación d'un pozu auxiliar, nun va tar rematada hasta'l próximu 15 d'agostu.[13][14]

Consecuencies ecolóxiques

L'arramáu de petróleu causó graves daños medioambientales, pola so elevada tosicidá y pol descensu nes concentraciones d'osíxenu de la zona. Ocho parques nacionales d'Estaos Xuníos tuvieron amenaciaos pol llurdiu, amás d'alredor de 400 especies, ente elles dalgunes yá en peligru d'estinción.

A fecha 16 de xunetu, habíense atopáu 2624 animales muertos, ente ellos 2095 aves, 467 tortúes, 61 delfines y otros mamíferos y 1 reptil. Tamién fueron reparaos delfines incapaces d'atopar alimentu y qu'actuaben "como borrachos" pola mor, aparentemente, del arramáu.

Como n'anteriores arramaos, envalórase que l'ecosistema va tardar años y hasta décades en recuperase.

Consecuencies económiques

De resultes de derrame de petróleu provocáu pol fundimientu de la plataforma Deepwater Horizon produciéronse unos costos estraordinarios de llimpieza, ayudes ya indemnizaciones de 2700 millones d'euros[15] qu'amenorgaron el valor de BP na bolsa de valores y por tantu la rentabilidá de los planes de pensiones acomuñaos a les inversiones en BP. Esto provocó qu'el 14 de xunu de 2010 la Axencia de calificación de riesgu Fitch Group rebaxara na calificación a British Petroleum d'AA a BBB.[16] La situación financiera de la compañía podría obligar a la so vienta y toma de control por petroleres estauxunidenses, ExxonMobil o Chevron Corporation, o inclusive por empreses petroleres chines, árabes o ruses. Según el econimista Michael R. Krätke, un esbarrumbe o una toma de control de BP sería una catástrofe pa los británicos.[17] A los 2700 millones d'euros antes mentaos hai que sumar un fondu de 20 000 millones de dólares pa futures acciones ya indemnizaciones.

Pa llograr lliquidez BP alcordó la vienta a la estauxunidense Apache Corp. d'activos per valor de 7000 millones dólares, 5000 de los cualos tienen de faese efectivos el 30 de xunetu de 2010. Los activos concretos son el so negociu de producción de crudu y gas natural en Estaos Xuníos, Canadá y Exiptu.[18]

En xunetu, les perdes de BP en bolsa algamaron el 40 % del so valor previu al incidente, unos 13 250 millones d'euros. El costu del arramáu xube a 24 000 millones d'euros. Tamién s'anunció que'l Conseyeru delegáu de BP, Tony Hayward, va dexar el so cargu n'ochobre de 2010 pola crisis del desastre del Golfu de Méxicu. Va Recibir una indemnización de 1 millón d'euros y una pensión añal de 715 000 euros.[19]

Coles mesmes la empresa destinó dende l'incidente nel Golfu de Méxicu un 6200 % más de presupuestu pa intentar ameyorar la so imaxe de cara a la opinión publica. La multinacional pasó de gastar 44 649 euros a los cerca de 3 millones d'euros mientres el mes de xunu, como asegura un documentu internu de Google publicáu por 'Advertising Age'. Mientres la esplosión de la plataforma, n'abril, BP nun precisaba tanta demanda nos anuncios del buscador. Como exemplu, Exxon Mobil, una de les mayores empreses del mundu por capitalización bursátil, destinó 33 683 euros en publicidá mientres el mesmu mes.

Ver tamién

Referencies

  1. Páxina corporativa de Forbes
  2. Campmany, Y. 2011. Irán, 1953. El primer ésitu de la CIA. http://historia.libertaddigital.com/iran-1953-el primera-exito-de-la-cia-1276239686.html
  3. Stefano Beltrame (2009): Mossadeq. L'Iran, il petrolio, gli Stati Uniti y -y radici della Rivoluzione Islamica. Edizioni Rubbettino
  4. BP ye patrocinador únicu del Premio Rey Xaime I na categoría d'Investigación Básica. Ernesto Carmona Guzmán, galardonáu en 2010
  5. «Consorciu lideráu por BP gana puya de campos de crudu n'Iraq». WSJ (30 de xunu de 2009). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de xunetu de 2009. Consultáu'l 5 de xunetu de 2009.
  6. By T.J. Aulds (5 de xunu de 2010). «The Galveston County Daily News». Galvestondailynews.com. Archiváu dende l'orixinal, el 9 de xunetu de 2010. Consultáu'l 17 de xunetu de 2010.
  7. «BP Texas Refinery Had Huge Toxic Release Just Before Gulf Blowout». ProPublica. Consultáu'l 17 de xunetu de 2010.
  8. «Oil estimate raised to 35,000-60,000 barrels a day». CNN. 15 Jun. 2010. http://edition.cnn.com/2010/US/06/15/oil.spill.disaster/index.html. Consultáu'l 15 Jun. 2010. 
  9. . http://howmanygallonsspilled.com/. Consultáu'l 17 Jun. 2010. 
  10. Macdonald, Ian R. (21 de mayu de 2010). The Measure of an Oil Disaster. The New York Times Company. http://www.nytimes.com/2010/05/22/opinion/22macdonald.html. Consultáu'l 1 Jun. 2010. 
  11. «Salazar: Oil spill 'massive' and a potential catastrophe». CNN. 2 de mayu de 2010. http://news.blogs.cnn.com/2010/05/02/salazar-oil-spill-massive-and-a-potential-catastrophe/. Consultáu'l 1 de mayu de 2010. 
  12. Guard mobilized, BP will foot bill. Capitol News Company LLC. 1 de mayu de 2010. http://www.politico.com/politico44/perm/0410/cabinetlevel_oil_spill_meet_bcb87y48-b21y-4b72-8716-3d3a87ac7ffa.html. Consultáu'l 1 de mayu de 2010. 
  13. BP tapona con ésitu'l so pozu averiáu nel Golfu de Méxicu. Percancia EFE. 5 d'agostu de 2010. Archivado del original el 29 de xunu de 2012. https://archive.is/20120629100117/http://www.google.com/hostednews/guo/article/ALeqM5ikoagzVkIpxMrrw5xTE3Pa63jE8A. Consultáu'l 6 Ago. 2010. 
  14. pozu-arrama-crudu-golfu-mexico/344227.shtml BP conclúi'l selláu final con cementu del pozu qu'arrama crudu nel golfu de Méxicu. RTVE. 5 d'agostu de 2010. http://www.rtve.es/noticies/20100805/bp-conclúi-selláu-final-cementu-del pozu-arrama-crudu-golfu-mexico/344227.shtml. Consultáu'l 6 Ago. 2010. 
  15. L'arramáu del golfu de Méxicu, en cifres, El País, 18/7/2010
  16. L'axencia Fitch rebaxa a BBB la calificación de la petrolera British Petroleum, rtve, 15/6/2010
  17. Michael R. Krätke, BP ye una bomba de reloxería pal sistema financieru internacional, Ensin Permisu, 26/7/2010
  18. BP viende a la estauxunidense Apache activos por 7000 millones de dólares, Cinco díes, 21/7/2010
  19. El desastre del Golfu cuésta-y a BP más de 24.000 millones, El País, 27/7/2010

Bibliografía

  • Ferrier, R.W. (1982). The History of the British Petroleum Company: The Developing Years 1901-1932 vol. I. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0521246474.
  • Bamberg (1994). The History of the British Petroleum Company: The Anglu-Iranian Years, 1928-1954 vol. II. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0521259509.
  • Bamberg (2000). The History of the British Petroleum Company: British Petroleum and Global Oil, 1950-1975: The Challenge of Nationalism vol. III. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0521259517.
  • Meyer, Karl Y; Brysac, Shareen (2008). Kingmakers: The Invention of the Modern Middle East. Nuevu York: W.W. Norton. ISBN 97803930619944.

Enllaces esternos