Diferencies ente revisiones de «Península de Bomberai»

Coordenaes: 3°09′19″S 133°10′16″E / 3.1553°S 133.171°E / -3.1553; 133.171
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Molucas +Moluques)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-neoguineanas +neoguineanes)
Llinia 18: Llinia 18:
La [[Kabupaten Fakfak|rexencia de Fakfak]] ocupa la casi totalidá de la península de Bomberai, y los sos pueblos concentrar na mariña. La población indíxena papuana pártese tamién en pequenos asentamientos tremaos poles selves interiores.
La [[Kabupaten Fakfak|rexencia de Fakfak]] ocupa la casi totalidá de la península de Bomberai, y los sos pueblos concentrar na mariña. La población indíxena papuana pártese tamién en pequenos asentamientos tremaos poles selves interiores.


Al igual qu'en tola islla de Nueva Guinea, l'aislamientu de los habitantes de la península de Bomberai fomentó la supervivencia de numberoses llingües papúes locales. Les llingües autóctones predominantes son el buruwai<ref>[http://www.ethnologue.com/show_language.asp?code=asi Buruwai], en Ethnologue. Accesu 9-11-2011 (n'inglés).</ref> y el kamberau,<ref>[http://www.ethnologue.com/show_language.asp?code=irx Kamberau], en Ethnologue. Accesu 9-11-2011 (n'inglés).</ref> unes [[llingües trans-neoguineanas]], de les que deriven dellos dialectos: Asienara, Sebakor, Karufa, Madidwana. Polos contactos tradicionales de proximidá coles islles de la [[Moluques (provincia)|provincia de Moluques]], parte de la población asitiada nos pueblos costeros fala tamién el [[Malayu-polinesiu centru-oriental|malayu-polinesiu centru-oriental nuclear]].
Al igual qu'en tola islla de Nueva Guinea, l'aislamientu de los habitantes de la península de Bomberai fomentó la supervivencia de numberoses llingües papúes locales. Les llingües autóctones predominantes son el buruwai<ref>[http://www.ethnologue.com/show_language.asp?code=asi Buruwai], en Ethnologue. Accesu 9-11-2011 (n'inglés).</ref> y el kamberau,<ref>[http://www.ethnologue.com/show_language.asp?code=irx Kamberau], en Ethnologue. Accesu 9-11-2011 (n'inglés).</ref> unes [[llingües trans-neoguineanes]], de les que deriven dellos dialectos: Asienara, Sebakor, Karufa, Madidwana. Polos contactos tradicionales de proximidá coles islles de la [[Moluques (provincia)|provincia de Moluques]], parte de la población asitiada nos pueblos costeros fala tamién el [[Malayu-polinesiu centru-oriental|malayu-polinesiu centru-oriental nuclear]].


== Notes y referencies ==
== Notes y referencies ==

Revisión a fecha de 08:52 9 xnt 2018

Península de Bomberai
Alministración
PaísBandera de Indonesia Indonesia
Provincia[[Provincia de Papúa Occidental|{{{2}}}
Tipu d'entidá península
Xeografía
Coordenaes 3°09′19″S 133°10′16″E / 3.1553°S 133.171°E / -3.1553; 133.171
Altitú media 78 m
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata

La península de Bomberai ( en indonesiu: Semenanjung Bomberai) ye una península asitiada na provincia indonesia de Papúa Occidental, nel oeste de la islla de Nueva Guinea. Atópase xusto al sureste de la península de Doberai, de la que la dixebra la badea de Bintuni. Nel llau opuestu, la delimita la badea de Kamrau o Kamberau.

Xeografía

Ye una península ancha que s'abrir al mar de Ceram formando una amplía badea, la badea de Sebakor, delimitada por dos pequenes penínsules:[1]

  • al noroeste, la península de Onin o Fakfak, del nome de la ciudá de Fakfak, principal población y puertu de la rexón. Percorrer una cadena montascosa de mediana altitú que remata a 1619 m. Por cuenta de les facilidaes ufiertes pol núcleu urbanu de Fakfak, esta parte de la península de Bomberai ye la más visitada.
  • al sureste, la península formada pelos montes Kumafa, que la so costa sur ye bañada pol mar de Arafura. Ye una rexón pocu esquizada y casi desconocida.

Tola península ye cubierta por una trupa selva húmeda de tipu tropical, y la mayor parte de la península consiste nuna enllanada pantanosa.

Delles islles atopar a relativamente poca distancia de la mariña de la península de Bomberai. Frente al so estremu noroeste, l'estrechu de Berau dixebrar de la islla Sabuda, que pertenez a la provincia indonesia de Moluques. Frente a la so punta sureste, ta la islla Adi, y a lo llargo de la badea de Sebakor tán les islles Karas y Semai.

Historia

El primera avistamiento por europeos d'esta zona foi en 1606, na espedición española mandada por Luis Váez de Torres.

Población y llingües

La rexencia de Fakfak ocupa la casi totalidá de la península de Bomberai, y los sos pueblos concentrar na mariña. La población indíxena papuana pártese tamién en pequenos asentamientos tremaos poles selves interiores.

Al igual qu'en tola islla de Nueva Guinea, l'aislamientu de los habitantes de la península de Bomberai fomentó la supervivencia de numberoses llingües papúes locales. Les llingües autóctones predominantes son el buruwai[2] y el kamberau,[3] unes llingües trans-neoguineanes, de les que deriven dellos dialectos: Asienara, Sebakor, Karufa, Madidwana. Polos contactos tradicionales de proximidá coles islles de la provincia de Moluques, parte de la población asitiada nos pueblos costeros fala tamién el malayu-polinesiu centru-oriental nuclear.

Notes y referencies

  1. Onin Peninsula (Fakfak), The Papua Insects Foundation, Papua-Insects.nl. Accesu 9-11-2011 (n'inglés).
  2. Buruwai, en Ethnologue. Accesu 9-11-2011 (n'inglés).
  3. Kamberau, en Ethnologue. Accesu 9-11-2011 (n'inglés).