Diferencies ente revisiones de «Viloria»

Coordenaes: 41°26′43″N 4°22′58″W / 41.4454°N 4.3827°O / 41.4454; -4.3827
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 72: Llinia 72:
[[Categoría:Llocalidaes de la provincia de Valladolid]]
[[Categoría:Llocalidaes de la provincia de Valladolid]]
[[Categoría:Conceyos de Valladolid]]
[[Categoría:Conceyos de Valladolid]]
[[Categoría:Tradubot 2018]]
[[Categoría:Wikipedia:Correxir traducción]]

Revisión a fecha de 17:59 28 xun 2018

Viloria
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Valladolid
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Viloria (es) Traducir Pompeyo Velasco Fraile
Nome oficial Viloria (es)[1]
Códigu postal 47166
Xeografía
Coordenaes 41°26′43″N 4°22′58″W / 41.4454°N 4.3827°O / 41.4454; -4.3827
Viloria alcuéntrase n'España
Viloria
Viloria
Viloria (España)
Superficie 11 km²
Altitú 866 m
Llenda con Torrescárcela, Cuéllar, San Cristóbal de Cuéllar y San Miguel del Arroyo
Demografía
Población 353 hab. (2023)
- 177 homes (2019)

- 163 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.07% de provincia de Valladolid
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 32,09 hab/km²
diputaciondevalladolid.es…
Cambiar los datos en Wikidata

Viloria[2] conocíu popularmente como Viloria del Henar[3] ye un conceyu asitiáu al SE de la provincia de Valladolid, colindante cola provincia de Segovia, a la que perteneció nuna de les antigües distribuciones provinciales. La llende ente los dos provincies atopar a unos dos kilómetros de la localidá.

Hestoria

Remontar a la repoblación de la zona de Cuéllar. Topáronse restos arqueolóxicos visigodos en diverses localizaciones del conceyu y terrenes cercanos al mesmu. El documentu históricu más antiguu calteníu ye una Carta de Privilexu otorgada por Xuan II confirmando la dada por Sancho IV el 20 d'avientu de 1294, a los habitantes de Viloria por que llantaren un pinar pal so usu y esfrute.[4]Dende l'Alta Edá Media ta integráu na Comunidá de Villa y Tierra de Cuéllar, dientro del Sexmo de Montemayor

La so población, según el (INE) de 2007 ye de 382 habitantes censaos, anque mientres el branu la so población aumenta colos emigrantes que retornen dende llugares como Madrid, Barcelona y Bilbao. y con braniantes que se treslladen dende otros llugares.

La so población dedícase mayoritariamente al sector servicios y al industrial, moviéndose hasta Valladolid y otres poblaciones, magar una pequena proporción vive de la agricultura y ganadería.

Nel conceyu hai talleres de fierro, carpinteríes, arreglu d'automóviles, construcción, estracción y envasado de piñones, talleres artesanos de forxa y cueru, ellaboración y envasado de miel y una empresa de distribución d'enerxía eléctrica de propiedá municipal.

Patrimoniu y Turismu

Forma parte de la Ruta del Caballero y ta encuadrada dientro de la llamada Tierra de Pinares, anque nel so términu municipal tamién hai otres especies como pládanos y chopos, enebros, sabines y carbayos.

El regueru d'El Henar, qu'escurre pela zona sur del términu, al pie del conceyu, dibuxa un valle estrechu que ta protexíu poles normes urbanístiques con especial protección pol so valor paisaxísticu.

El conceyu consiguió dellos premios pol so compromisu col Mediu Ambiente y la biodiversidá, según por un proyectu de cultivu esperimental de viñes, pistachos y variedaes antigües de frutales.[5]

Caltiense'l trazáu antiguu del conceyu con una plaza excéntrica que s'asoma al valle por dos de les sos cais y que se cierra con delles de les cases más antigües, toes elles de piedra de la zona y la ilesia, que foi baltada a principios de los años 1960 y que caltién de la so estructura orixinal la torre en piedra de mampostería y la portada engaramada con arcos de mediu puntu y capiteles con motivos vexetales.

Tamién pueden reparase los restos d'un torrexón medieval na fastera norte del valle.

A 3 km de distancia en dirección a Cuéllar tópase'l Santuariu de La nuesa Señora del Henar.

Fiestes patronales

Les Fiesta celebren el domingu siguiente al Corpus y el 5 d'agostu. Los díes 5 al 7 d'agostu, celébrase la festividá de La nuesa señora de les Nieves.

A 3 km de distancia en dirección a Cuéllar tópase'l Santuariu de La nuesa Señora del Henar, yá na provincia de Segovia.

Educación

Nel conceyu hai un Colexu Públicu Rural que cunta con dos aules y distribúyese en dos edificios separaos por una cai y onde s'imparte la Educación Primaria. Pa la Educación Secundaria l'alumnáu mover en tresporte escolar a la vecina llocalidá de Cuéllar, distante 8Km. Impartir clases d'inglés dientro del programa d'Educación d'Adultos.

Cultura

El conceyu cunta con una biblioteca onde se desenvuelve una importante actividá cultural con actividaes de cursu completu como Aules de Cultura, Escuela de la Memoria, Taller de Llectura y cursos de duración curtia a lo llargo del añu.

Los mozos cunten amás con un Centru Nuevu onde disponen de medios audiovisuales y realicen actividaes.

Hai tres Asociaciones que dinamizan la vida cultural del conceyu con actividaes añales y otres que collaboren nes Fiestes Patronales como'l Mercadín Solidariu que tien 15 años o Teatros pa amenizar les tardes del branu.

Deportes

Nel conceyu impartir mientres tol añu clases de Ximnasia de Caltenimientu, Deporte Escolar y ximnasia pa neños/as. Nos meses de xunetu y agostu desenvuélvense diversos eventos deportivos como Tornéu de Futbito, Miniolimpiadas, etc. a los qu'asisten participantes de conceyos cercanos. Tamién nel branu celebren torneos de deportes tradicionales como tanga y bolos.

Demografía

Evolución demográfica de Viloria
19911996200120042014
411404375388360
(Fonte: [ensin referencies])

Ver tamién

Referencia

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Institutu Nacional d'Estadística
  3. Páxina de Correos (sociedá estatal), onde se rexistren los nomes oficiales de les llocalidaes
  4. [Inventariu arqueolóxicu de les Normes Subsidiarias del Conceyu de Viloria, "La Comunidá de Villa Tierra de Cuéllar a fines de la Edá Media. Poder políticu conceyil, ordenances municipales y regulación de l'actividá económica". Emilio Llameres Herguedas. Ed. Universidá de Valladolid. 1998]
  5. [Premiu TRAGSA de Mediu Ambiente, Premiu d'Ecoloxía de la Diputación de Valladolid, Premio Fontes Clares de la Xunta de Castiella y Llión y Premiu Tajillo del Conceyu de Villanueva de Douru.]

Enllaces esternos