Diferencies ente revisiones de «Führerbunker»

Coordenaes: 52°30′45″N 13°22′53″E / 52.5125°N 13.3815°E / 52.5125; 13.3815
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 99: Llinia 99:
[[Categoría:Historia de Berlín|Fuehrerbunker]]
[[Categoría:Historia de Berlín|Fuehrerbunker]]
[[Categoría:Abelugos antiaéreos|Fuehrerbunker]]
[[Categoría:Abelugos antiaéreos|Fuehrerbunker]]
[[Categoría:Arquiteutura d'Alemaña del sieglu XX]]
[[Categoría:Arquiteutura d'Alemaña]]
[[Categoría:Búnkeres d'Alemaña]]
[[Categoría:Búnkeres d'Alemaña]]
[[Categoría:Batalla de Berlín]]
[[Categoría:Batalla de Berlín]]

Revisión a fecha de 10:57 21 xun 2018

Führerbunker
underground infrastructure system (en) Traducir, refugio antiaéreo (es) Traducir y búnker (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera d'Alemaña Alemaña
Sede (es) TraducirBandera de Berlín Berlín
Coordenaes 52°30′45″N 13°22′53″E / 52.5125°N 13.3815°E / 52.5125; 13.3815
Führerbunker alcuéntrase n'Alemaña
Führerbunker
Führerbunker
Führerbunker (Alemaña)
Historia y usu
Apertura1944
Dueñu Alemaña nazi
Arquiteutura
Arquiteutu/a Albert Speer
Hochtief (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Reconstrucción del Führerbunker. 1) Muriu protector (2.2 m d'espesura) 2) Ventilación 3) Guardarropas 4) Salida al xardín vía escaleres 5) Cuartu de Goebbels 6) Zona de los médicos 7) Cama 8) Caxa fuerte 9) Siella 10) Mesa 11) Armariu 12) Oficina de Goebbels y de los médicos 13) Sala de conferencies 14) Sala de conferencies/mapes 15) Telefonía y oficina de Bormann 16) Xenerador/Ventilación 17) Oficina de Hitler 18) Bañu/Cambiador 19) Habitación d'Eva Braun 20) Panel d'eletricidá 21) Aseos 22) Pasiellu/salón 23) Puerta(s) de gas 24) Antepar 25) Al antebúnker; escaleres 26) Mesa 27) Sofá 28) Sielles con reposabrazos 29) Cuartu de Hitler 30) Sala de tar de Hitler

Führerbunker ye la denominación que recibía'l búnker o abelugu antiaéreo asitiáu nel sosuelu de Berlín, destináu a protexer a los altos mandos del Estáu y les fuerces armaes de la Alemaña nazi mientres la Segunda Guerra Mundial.

Historia

El centru neurálxicu del Estáu alemán, centralizáu na Cancillería del Reich, cuntó dende un primer momentu con una serie d'abelugos antiaéreos asitiaos nel sosuelu. Construyéronse los primeres búnkeres nel añu 1936, detrás de los xardinos de la Vieya Cancillería, siendo alzaos pola empresa constructora Hochtief (fundada en 1873).

Tres la llegada de Adolf Hitler al poder en 1933, entamóse y edificó la Nueva Cancillería que fuera diseñada pol arquiteutu Albert Speer, aprovechándose les obres pa construyir unos nuevos abelugos qu'empezaron en 1943.

El búnker foi utilizáu mientres los últimos momentos de la guerra por Hitler (d'ende la so denominación Führerbunker), que se treslladó ellí'l 16 de xineru de 1945, dempués de comprobar cómo los continuos ataques aéreos convirtieren la estancia dientro de la Nueva Cancillería peligrosa.

Según relatos de los supervivientes, Adolf Hitler, en teniendo conocencia de que les fuerces armaes que teníen de lliberar a Berlín rindiérense ante los soviéticos, ordenó llamar a un funcionariu xudicial por qu'oficializara la so boda con Eva Braun, dempués de lo que suicidar al pie de la so yá muyer. Al paecer los sos restos y los de la so esposa fueron sacaos al xardín de la Cancillería y prendióse-yos fueu pa evitar que los rusos pudieren prindalos. El búnker foi finalmente tomáu poles fuerces soviétiques el 2 de mayu.


Ruines de la salida d'emerxencia del búnker tres la so baltadera en 1947.


Tres la guerra, los restos del búnker permanecieron escaecíos mientres años y semienterrados nuna mazana urbana baldía axacente onde esistió'l Reichstag, siendo los del antebúnker baltaos poles autoridaes de Alemaña Oriental, siquier parcialmente, en 1988 pa construyir apartamentos sobre ellos.

En mayu de 1995, el Parlamentu rexonal de Berlín decidió clausurar el Führerbunker pa construyir nueves viviendes,Plantía:Cita riquida refugando la propuesta del partíu Alianza 90/Los Verdes que solicitaba la permanencia del llugar como monumentu históricu,Plantía:Cita riquida anque ye posible que les habitaciones de la última planta, la más fonda, sigan intactes entá protexíes polos 3 metros de formigón del techu.

El búnker, o lo que queda d'él (penúltimu y últimu nivel) anguaño ta so una plaza y haise testeado el so allugamientu con ondes sóniques. Les divisiones apaecen na gráfica adxunta.

Característiques

Modelu 3D de la Cancillería (vista aérea).

L'abelugu, más fondu qu'el so antecesor y que se denominaba Vorbunker o antebúnker, foi construyíu a mayor fondura (a unos 8,2 metros), pero interconectáu con aquel por aciu escaleres.

Na planta baxa del mesmu alcontrábense les habitaciones y despachos de Hitler y de la so esposa Eva Braun, según la sala de conferencies, el cuartu de Joseph Goebbels, la sala de los médicos, baños y habitaciones auxiliares y del personal auxiliar.

El Führerbunker disponía de dos entraes: una que daba al antiguu búnker de la Cancillería y otra que conducía escontra'l xardín, al que s'aportaba xubiendo al traviés d'una escalera de cascoxu hasta una torre d'observación, o bien saliendo por un edificiu amiesto.

Como la construcción atopar sol nivel freáticu, yera necesariu que tuvieren funcionando de cutio les bombes destinaes a sacupar l'agua, polo que l'ambiente dientro del abelugu (que yá de por sí yera bien austeru siguiendo les directrices de Hitler) atopábase acústicamente enrarecido, yá que disponía tamién de xeneradores eléctricos.

L'accesu al búnker taba bien controláu y nun se dexaba que naide ingresara armáu al mesmu. La ventilación taba coles mesmes bien protexía, cuidao que se tarrecía qu'un ataque con gases pudiera afectar a los ocupantes, polo qu'esistíen puertes hermétiques que protexíen contra esi tipu d'ataque químicu.

El techu y les parés del abelugu teníen una grosez de 4 metros; ésti aguantó, ensin llegar a sufrir nengún dañu,Plantía:Cita riquida los bombardeos soviéticos de les últimes hores de la guerra, pos los soviéticos nun teníen constancia del allugamientu del mesmu, y nun foi hasta l'últimu momentu cuando supieron de la so esistencia, lo que supunxo la medría de la intensidá del cañoneo.

Ver tamién

Enllaces esternos