Diferencies ente revisiones de «Rallycross»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 8: Llinia 8:
[[Archivu:Mattias Ekström (Audi S1 EKS RX quattro) (30450100483).jpg|miniaturadeimagen|Carrera del [[Campeonatu Mundial de Rallycross|Mundial de Rallycross]], en [[Arxentina]].]]
[[Archivu:Mattias Ekström (Audi S1 EKS RX quattro) (30450100483).jpg|miniaturadeimagen|Carrera del [[Campeonatu Mundial de Rallycross|Mundial de Rallycross]], en [[Arxentina]].]]


== Hestoria ==
== Historia ==


El rallycross empezó nel añu 1967 como parte del programa de televisión británicu ''World of Sport'', qu'entamó una carrera con pilotos famosos de [[rally]] nos circuitos de Lydden Hill y Croft. La idea treslladar a Holanda y a Austria en 1969, y depués al restu d'Europa na década de 1970.
El rallycross empezó nel añu 1967 como parte del programa de televisión británicu ''World of Sport'', qu'entamó una carrera con pilotos famosos de [[rally]] nos circuitos de Lydden Hill y Croft. La idea treslladar a Holanda y a Austria en 1969, y depués al restu d'Europa na década de 1970.

Revisión a fecha de 13:37 14 xun 2018

Una carrera del Campeonatu Européu de Rallycross en Austria.
Competencia del Campeonatu Européu de Rallycross, en 2015.

Rallycross ye una disciplina del automovilismu que s'apuesta en circuito con superficies mistes, xeneralmente asfaltu y tierra.

Cada fecha de rallycross suel componese d'una serie de mangues eliminatories, finales de repesca (onde'l ganador apuerta a la final), y una final, nes que participen unos seis a diez pilotos xuntos (al contrariu que nes carreres de rally). Anguaño sustituyéronse les finales de repesca por dos semifinales, en caúna de les cualos los seis participantes xuéguense tres places pa la final. En cada manga percuerren unos 3 a 15 km, que signifiquen ente trés y diez vueltes yá que los circuitos tienen una estensión d'ente 950 a 1400 metros. Típicamente esíxese a los pilotos que realicen en cada manga una vuelta comodín (joker lap), na que tienen de tomar una esviadura predeterminado (que puede ser un atayu o un camín más llargu).

El autocross puede considerase como una variante del rallycross o viceversa, na cual los circuitos tienen un únicu tipu de superficie, por casu gravilla o folla (nunca asfaltu).

Carrera del Mundial de Rallycross, en Arxentina.

Historia

El rallycross empezó nel añu 1967 como parte del programa de televisión británicu World of Sport, qu'entamó una carrera con pilotos famosos de rally nos circuitos de Lydden Hill y Croft. La idea treslladar a Holanda y a Austria en 1969, y depués al restu d'Europa na década de 1970.

Dende la so fundación en 1973, el Campeonatu Européu de Rallycross ye apoderáu por pilotos nórdicos tales como Matti Alamäki (Finlandia), Martin Schanche, Sverre Isachsen (Noruega), Olle Arnesson, Per Eklund y Kenneth Hansen (Suecia).

El rallycross añedir a los X Games de Los Angeles de 2010 cola denominación Super Rally. El Campeonatu Global de Rallycross foi inauguráu en 2011 col sofitu de ESPN, pretendiendo dar algame mundial a la modalidá. En 2013 cuntó con trés feches fora d'Estaos Xuníos nel marcu de los X Games (Brasil, Alemaña y España), pero la iniciativa abandonóse y el certame vuelve apostase namái n'Estaos Xuníos en 2014.

Nel añu 2013, el nuevu promotor (IMG) fíxose cargu de la organización del Campeonatu d'Europa de Rallycross. Pal añu 2014 convertir nel Campeonatu Mundial de Rallycross, tando yá aprobada la iniciativa pol Conseyu Mundial del Deporte del Motor (WMSC) de la FIA. Ye asina'l quintu campeonatu mundial de la FIA, xuntu colos de Fórmula 1, rally, turismos y resistencia.

A finales del añu 2014, foi presentáu en Arxentina el Campeonatu Arxentín de Rally Cross, conocíu tamién poles sos sigles CARX, que presentó'l so primer campeonatu oficial nel añu 2015. El so fiscalización ta al cargu de la Comisión Deportiva Automovilística del Automóvil Club Arxentín y les sos unidaes tán homologadas baxu reglamentu FIA, similar al utilizáu poles categoríes mundiales de Rally y Rallycross.[1]

Automóviles

Polo xeneral, los automóvil de carreres automóviles usaos en rallycross tán basaos en turismo. Les homologaciones de la Federación Internacional del Automóvil son similares a les de rally (Grupu A y Grupu N); enantes dexábense les homologaciones Grupu B y Superturismo. Nes categoríes más permisives, los automóviles incorporen diferenciales activos, caxes de cambeos secuenciales, turbocompresores y tracción a los cuatro ruedes; los sos motores superaren los 500 CV de potencia máxima. Combinando esto con neumáticos blandos y relaciones de cambeos curties, estos automóviles aceleren de 0 a 100 km/h en menos de 2,5 segundos.

N'ocasiones tamién pueden ocupase autos con homologacion WRC Dependiendo del país y campeonatu organizador.

Nel Campeonatu d'Europa de Rallycross (ERX) y el Rallycross Challenge Europe (RCE) los coches almitíos distribuyir en tres categoríes:

  • Touringcars: vehículos de propulsión con motores atmosféricos de dos llitros.
  • Super1600: vehículo tracción delantera con motores atmosféricos de 1'6 llitros.
  • Supercars: vehículo tracción total con motores turboalimentados de dos llitros.

Referencies

Enllaces esternos