Diferencies ente revisiones de «Peloponeso»

Coordenaes: 37°20′59″N 22°21′08″E / 37.349722222222°N 22.352222222222°E / 37.349722222222; 22.352222222222
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-\b(N|n)amá\b +\1amái)
m correiciones
Llinia 5: Llinia 5:
'''Peloponeso''' o ''' Morea''' ({{lang-el|Πελοπόννησος}}, [[griegu antiguu|pronunciación clásica]] ''Pelopónnēsos''; [[griegu modernu|pronunciación moderna]] ''Pelopónisos'') ye una [[península]] de [[Grecia]], xunida al continente pol [[istmu de Corinto]] qu'anguaño ta cortáu pol [[canal de Corinto]].
'''Peloponeso''' o ''' Morea''' ({{lang-el|Πελοπόννησος}}, [[griegu antiguu|pronunciación clásica]] ''Pelopónnēsos''; [[griegu modernu|pronunciación moderna]] ''Pelopónisos'') ye una [[península]] de [[Grecia]], xunida al continente pol [[istmu de Corinto]] qu'anguaño ta cortáu pol [[canal de Corinto]].


El so nome provien d'un héroe mitolóxicu griegu [[Pélope]], quien supuestamente conquistó tola rexón. Etimológicamente, Peloponeso significa 'isla de Pélope', a pesar de que namái foi una verdadera isla tres l'apertura del [[canal de Corinto]] en [[1893]]. Na [[Edá Media]], llamábase-y 'Morea', debíu a la paecencia de la so forma con una fueya de moral.
El so nome provien d'un héroe mitolóxicu griegu [[Pélope]], quien supuestamente conquistó tola rexón. Etimológicamente, Peloponeso significa 'isla de Pélope', a pesar de que namái foi una verdadera islla tres l'apertura del [[canal de Corinto]] en [[1893]]. Na [[Edá Media]], llamábase-y 'Morea', debíu a la paecencia de la so forma con una fueya de moral.


[[Patrás]] (nel norte) y [[Kalamata]] son les úniques ciudaes importantes, onde se topen los principales puertos.
[[Patrás]] (nel norte) y [[Kalamata]] son les úniques ciudaes importantes, onde se topen los principales puertos.

Revisión a fecha de 20:48 14 may 2018

Peloponeso
Alministración
PaísBandera de Grecia Grecia
Tipu d'entidá península
Nome llocal Πελοπόννησος (el)
Xeografía
Coordenaes 37°20′59″N 22°21′08″E / 37.349722222222°N 22.352222222222°E / 37.349722222222; 22.352222222222
Superficie 22200 km²
Altitú media 2407 m
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata
Xeográficamente, el términu Peloponeso aplicar a tola península, anque na organización territorial de Grecia namái una parte pertenez a la periferia de Peloponeso; la parte noroccidental correspuende a la periferia de Grecia Occidental.

Peloponeso o Morea (griegu: Πελοπόννησος, pronunciación clásica Pelopónnēsos; pronunciación moderna Pelopónisos) ye una península de Grecia, xunida al continente pol istmu de Corinto qu'anguaño ta cortáu pol canal de Corinto.

El so nome provien d'un héroe mitolóxicu griegu Pélope, quien supuestamente conquistó tola rexón. Etimológicamente, Peloponeso significa 'isla de Pélope', a pesar de que namái foi una verdadera islla tres l'apertura del canal de Corinto en 1893. Na Edá Media, llamábase-y 'Morea', debíu a la paecencia de la so forma con una fueya de moral.

Patrás (nel norte) y Kalamata son les úniques ciudaes importantes, onde se topen los principales puertos.

En 2004, el Peloponeso ganó una segunda conexón col continente tres la construcción del Ponte de Ríu-Antirio.

Na rexón topa la ciudá de Olimpia, centru relixosu de la Antigüedá, onde se celebraron los primeres Xuegos Olímpicos, y la ciudá de Esparta, una de los dos ciudaes-Tao hexemóniques nel períodu clásicu.

Xeografía

La península ye un allongamientu del cordal del Pindo y presenta un relieve bien montascosu. Ta formáu por dellos macizos: el Olono, nel NON (2.223 m), el Kyllini, nel NE (2.376 m), el Mégalo, nel centru (1.980 m), y, nel SE, les llombes de Argólida, el Parnón (1.935 m) y el Taigeto (2.404 m), que bordien los característicos golfos de Nauplia, Laconia y Mesenia. Nestos postreros terminen los valles de Argos, Esparta y Kalamata, onde se practica l'agricultura de regadío.

La península presenta enllanaes interiores aisllaes, como la de Megalópolis. Nel Peloponeso nun s'estienden enllanaes costeres pantanoses, que fueron desecadas pa dedicales a l'agricultura y esaniciar la malaria.

Economía

La rexón vive eminentemente de cultivos agrícoles de tipu mediterráneu: frutales, cítricos, olivo y vide. A estos añedir ganadería ovina y caprina nes zones montascoses y el cultivu de maíz nos valles. El Peloponeso esporta productos del olivo, melones, sandíes, agrios, tabacu y especialmente vieno y pases (Pases de Corinto). Argos suministra verduras a Atenes. Igualmente esiste un incipiente desenvolvimientu de turismu rural en zones singulares del Peloponeso, nes que col sofitu de programes del Estáu griegu tán reconstruyéndose antiguos pyrgoi (torres) pa reconvertilos n'hoteles rurales destinaos al turismu calidable, sobremanera en zones cercanes al mar como Gythio, l'antiguu puertu de Esparta.

Historia

Los primeres pobladores fueron los exeos (2600 a. C.), y darréu foi ocupáu por anatolios (2400 a. C.), xonios (2000 a. C.), aqueos (1600 a. C.). Esparta convertir na principal polis de la península en conquistando un terciu d'ella (610 a. C.) y formar la Lliga del Peloponeso, que s'enfrentó a Atenes. Más tarde foi apoderáu polos macedonios y los romanos, so que'l so mandatu la rexón decayó n'importancia, a pesar de la paz interior que se vivió nella.

Foi afaráu por Alarico en 396 y ocupáu por tribus eslaves, que se helenizaron. Tres la derrota del imperiu bizantín en 1204, foi conquistáu por Venecia y los cruzaos, y un sieglu dempués polos Romanos d'Oriente en (1430), pero trenta años más tarde foi ocupáu polos otomanos (Mehmet II), a los que perteneció hasta la independencia de la Grecia moderna.

División políticu-alministrativa

Peloponeso ye una periferia de Grecia, formada por 5 unidaes perifériques: Arcadia, Argólida, Corintia, Laconia, Mesenia.[1]

Les unidaes perifériques de Acaya y Élide pertenecen tamién a la península, pero formen parte de la periferia de Grecia Occidental.

Ver tamién

Referencies

  1. «Testu completu del plan Calícrates» (griegu). Boletín Oficial de Grecia (11 d'agostu de 2010).