Diferencies ente revisiones de «Chiroptera»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Esbardu (alderique | contribuciones)
Amiesto etimoloxía del términu
Etiqueta: edición de fonte 2017
Esbardu (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Etiqueta: edición de fonte 2017
Llinia 43: Llinia 43:
[[Phyllostomidae]]
[[Phyllostomidae]]
|}
|}
L''''esperteyu''' (del [[llatín]] '''vespertilium''' "animal nocherniegu", términu que tamién da orixe al nome d'una de les families d'esperteyos, la familia [[vespertilionidae]]), tamién conocíu como '''Murciéganu''' ye un [[mamíferu]] que tien una ala que xune los caberos cuatro deos de les estremidaes anteriores, el cuerpu, la base de les pates posteriores y la cola. De vezos nocherniegos, ríxese na escuridá al traviés de la emisión d'ondes d'[[ultrasoníu|ultrasoníos]] que capta tres rebotar nos oxetos. Habita principalmente nos países caldios y caltiénse en lletargu nel iviernu.
L''''esperteyu''' (del [[llatín]] ''vespertilium'' "animal nocherniegu", términu que tamién da orixe al nome d'una de les families d'esperteyos, la familia [[vespertilionidae]]), tamién conocíu como '''Murciéganu''' ye un [[mamíferu]] que tien una ala que xune los caberos cuatro deos de les estremidaes anteriores, el cuerpu, la base de les pates posteriores y la cola. De vezos nocherniegos, ríxese na escuridá al traviés de la emisión d'ondes d'[[ultrasoníu|ultrasoníos]] que capta tres rebotar nos oxetos. Habita principalmente nos países caldios y caltiénse en lletargu nel iviernu.


== Reproducción ==
== Reproducción ==

Revisión a fecha de 23:32 20 abr 2018

Esperteyos
Esperteyu
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filum: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Chiroptera
Families
Pteropodidae

Emballonuridae
Rhinopomatidae
Craseonycteridae
Rhinolophidae
Nycteridae
Megadermatidae
Vespertilionidae
Molossidae
Antrozoidae
Natalidae
Myzopodidae
Thyropteridae
Furipteridae
Noctilionidae
Mystacinidae
Mormoopidae
Phyllostomidae

L'esperteyu (del llatín vespertilium "animal nocherniegu", términu que tamién da orixe al nome d'una de les families d'esperteyos, la familia vespertilionidae), tamién conocíu como Murciéganu ye un mamíferu que tien una ala que xune los caberos cuatro deos de les estremidaes anteriores, el cuerpu, la base de les pates posteriores y la cola. De vezos nocherniegos, ríxese na escuridá al traviés de la emisión d'ondes d'ultrasoníos que capta tres rebotar nos oxetos. Habita principalmente nos países caldios y caltiénse en lletargu nel iviernu.

Reproducción

La fema del esperteyu ye, sacante la fema'l canguru, la única de los mamíferos que difier a voluntá la fecundación, atroxando l'esperma pa emplegalu cuando-y paez. L'apareamientu suel ser na seronda, enantes la ivernación, en primavera la fema ovula y faise la fecundación.

Clasificación

Hai dos subórdenes d'esperteyos:

  1. Megachiroptera (Esperteyos de la fruta)
  2. Microchiroptera (Esperteyos inseutívoros)

El sangre

Ye un animal de sangre caliente cuando ta activu y de sangre frío cuando duerme.

Ivernación

Entren nesti estáu más rápido que cualesquier otru mamíferu. Nos llaboratorios consérvenlos en frigoríficos. Los llatíos del corazón pasen de 180 a 3 per minutu.

Avieyamientu

La vida los mamíferos ta en rellación col tamañu (el mur vive un añu, el perru avieya a los 12, el caballu a los 17), l'esperteyu ye una esceición a esta regla y magar que ye más pequeñu que'l mur, vive 15 o más años.

Alimentación

Basen la so dieta n'inseutos y fruta según el suborde.

Resistencia a enfermedaes

Nun-yos afeuten enfermedaes como la rabia. A pesar de la so dieta, nun sufren arterioesclerosis y les arteries nun avieyen.

Otros nomes

Morcíganu: Ye la otra forma -más propia del sur del dominiu llinguísticu- de referise al esperteyu. El so nome provién del llatín mus caecalus, o lo que ye lu mesmo mur cieguecín.