Diferencies ente revisiones de «John Travolta»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Repartida +Repartu)
Llinia 259: Llinia 259:
! '''Añu''' || '''Categoría''' || '''Película''' || '''Resultancia'''
! '''Añu''' || '''Categoría''' || '''Película''' || '''Resultancia'''
|-
|-
|2008||[[Globu d'Oru al meyor actor de repartu Meyor Actor de Repartida]]||''[[Hairspray (película de 2007)|Hairspray]]''||Nomáu
|2008||[[Globu d'Oru al meyor actor de repartu Meyor Actor de Repartu]]||''[[Hairspray (película de 2007)|Hairspray]]''||Nomáu
|-
|-



Revisión a fecha de 17:14 14 abr 2018

John Travolta
Vida
Nacimientu Englewood (es) Traducir18 de febreru de 1954[1] (70 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Aeropuerto de Jumbolair (es) Traducir
Encino
Llingua materna inglés
Familia
Padre Salvatore Travolta
Madre Helen Cecilia Travolta
Casáu con Kelly Preston (1991 – m. 2020)[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Estudios
Estudios Escuela secundaria Dwight Morrow (es) Traducir
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu actor, cantante, productor de cine, escritor, baillarín, músicu, actor de televisión, actor de cine, actor de teatruactor de voz
Premios
Nominaciones
Instrumentu musical voz
Creencies
Relixón Ilesia Católica[7]
ciencioloxía[7]
IMDb nm0000237
travolta.com
Cambiar los datos en Wikidata

John Joseph Travolta (Englewood, Nueva Jersey, Estaos Xuníos, 18 de febreru de 1954) ye un actor, cantante, baillarín y pilotu aviador estauxunidense, conocíu poles sos actuaciones en películes como Fiebre del sábadu pela nueche, Grease, Cowboy de ciudá, Los espertos, Mira quién fala, Pulp Fiction, Face/Off, The Punisher, ente otros. Desenvolvió papeles bien diversos n'ensame de xéneros, lo que-y dio la reputación d'actor desaxeradamente histriónicu y versátil.

Trabayó con múltiples artistes de sonadía, incluyíos nomes como Uma Thurman, Olivia Newton John, Nicolas Cage, Nancy Allen, Jamie Lee Curtis, Kirstie Alley, Denzel Washington, Danny DeVito, Brian de Palma, Christian Slater, Halle Berry, Samuel L Jackson, Bruce Willis, Robin Williams, Harvey Keitel, Robert De Niro ente munchos otros.

La so carrera estender mientres más de cuatro décades, tomando la prolífica suma de más de cuarenta películes, concentrando múltiples nominaciones a los Premios de l'Academia, los premios BAFTA y los Premios del Sindicatu d'Actores. Ganó un Globu d'Oru al Globu d'Oru al meyor actor de repartu meyor actor y ye consideráu como un ícono del cine y del espectáculu.

Primeros años

John Joseph Travolta nació'l 18 de febreru de 1954, cuando la Guerra Fría taba en plenu apoxéu. El menor de los seis fíos de Salvatore y Helen Travolta. El so padre ye d'ascendencia italiana (los sos güelos yeren orixinarios de Palermo)[8] y la so madre ye d'ascendencia irlandesa. Moró, al pie de la so familia, en Englewood (Nueva Jersey) y críose nun ambiente bien artístico ya histriónicu en más d'un sentíu: los sos cinco hermanos mayores compartíen el mesmu gustu pola actuación qu'él. Dende bien pequeñu, el menor de los Travolta desenvolvió la capacidá d'imitación y el so padre construyó una tarima de teatru -con accesorios incluyíos, tales como un telón con sistema de cuerdes- por que los seis hermanos pudieren entamar presentaciones pal restu de la familia.

Decidíu entós a faer de John Travolta una estrella del cine, el so mánager empezó a realizar llamaes y llogró a la llarga dos audiciones. La primera foi pa la película El postreru deber (1973) -que cuntó con Jack Nicholson ente los sos actores-, pero foi refugáu a pesar de que toos alegaron que fixo una magnífica audición. La segunda foi L'agua del Diañu (1975), onde sigo actuó con un ésitu moderáu que lu sirvió cómo trampolín na so carrera.

Foi nel rodaxe de L'agua del Diañu onde Travolta conoció a l'actriz Joan Prather, y al traviés d'ella entró a formar parte de la Filosofía Relixosa Ciencioloxía, de la cual sigue siendo miembru hasta'l día de güei.

Poco tiempu dempués asumió'l rol protagonista de la serie Welcome Back Kotter y convirtióse nun ídolu xuvenil y una incursión na música con un ésitu que llegó a los más altu de les llistes: Let her in.

Darréu co-protagonizó la película de terror Carrie (1976), dirixida por Brian de Palma y basada nuna de les hestories de Stephen King.

El so primer papel protagonista nel cine foi nel telefilm de la ABC, El mozu de la burbuya de plásticu (1976), dirixida por Randal Kleiser (quien dos años dempués dirixiría Grease), y coprotagonizada por Diana Hyland, actriz 18 años mayor que Travolta, y cola qu'en rematando'l rodaxe, empezó una relación.

Con estos postreros grandes ésitos sol brazu, Travolta acolumbraba un bon futuru pa la so naciente carrera, pero nun s'imaxinaba qu'una llamada de parte del productor Robert Stigwood sería un eventu decisivu que definiría non yá la so carrera sinón la so imaxe como ícono de toa una dómina.

Consagración y estrellalgu: Saturday Night Fever y Grease

Saturday Night Fever

John Travolta en 1983

A finales de 1976 Travolta recibió una llamada que camudaría la so vida pa siempres: el productor Robert Stigwood querer como protagonista pa Fiebre del sábadu pela nueche (1977). Si aceptaba, amás sería'l protagonista de la versión cinematográfica de Grease. Y asina foi como se metió na piel del italianu americanu Tony Manero, un baillarín que camudó la forma de baillar en mediu mundu. Pa ello, pasó munches nueches en discoteques diverses reparando la forma de baillar del públicu. Stigwood dio-y llibertá por qu'apurriera cualquier detalle a la producción y Travolta estudió danza y trabayó con un coreógrafu profesional pa la ellaboración de la so famosa escena de baille na discoteca. Asina se creó un personaxe que se convertiría en míticu.

Pero na so vida personal non tou diba bien: a la so novia Diana Hyland, co protagonista de El mozu de la burbuya de plásticu, diagnosticáron-y cáncer. Yá había consiguíu, antaño, amenorgar los efectos gracies a los tratamientos, pero llegó un momentu en que dexó de ser asina. Cuando Hyland morrió'l 27 de marzu de 1977, Travolta quedó afaráu. Irónicamente, mientres la so vida personal diba en desterciu, la so carrera profesional desapegaba hasta lo más alto. Fiebre del sábadu pela nueche, convertir nun mega ésitu de taquilla y cola crítica, conmocionó al mundu enteru, convirtiéndose nel desencadenante de ser discu, marcando múltiples enclinos y estilos, según tornándose nun fenómenu sociocultural.

La película, que cuntara colos Bee Gees pal so banda sonora, foi tan estraordinaria que los susodichos vendieron 30 millones de copies, asitiaron cinco senciellos nel top ten de Billboard y caltúvose como la banda sonora más esitosa de tolos tiempos hasta 1992, cuando s'estrenó la película El Guardaespaldas y el so senciellu I will always love you arrampuñó-y el puestu: nenguna otra banda sonora hasta'l momentu llogró asitiar simultáneamente cinco senciellos nel top ten del Billboard.

La película catapultó a Travolta a la estratosfera del estrellalgu y convertir na imaxe mesma de la dómina discu. Amás, l'actor recibió la so primer nominación a los Premios de l'Academia na categoría de Meyor actor, foi nomáu a los Premios del Sindicatu d'Actores Screen Actors Guild y ganó un Globu d'Oru al meyor baillarín. El so estrellalgu taba aseguráu y por si fora poco, tenía un contratu pindiu: el papel protagónico de Grease (1978).

Grease

Tres el megaéxito de Fiebre del sábadu nueche, Travolta convirtiérase nun ícono cultural con una firme decisión de siguir xubiendo. Coprotagonizar la película Grease al pie de la ganadora d'un Grammy Olivia Newton-John resaltó entá más el so ésitu. Na cinta, onde la química ente dambos ye innegable, Travolta fai rumbu de la so habilidá pal baille gracies a les diverses coreografíes.

John Travolta en 1978

Tantu la crítica como'l públicu allabaron la película y ésta convirtióse non yá n'otru gran ésitu de taquilla, sinón nel musical más esitosu de la hestoria. La banda sonora, que nun llogró superar la de los Bee Gees, convertir nun clásicu y un ésitu tantu comercial como de recepción.

Cowboy de ciudá y el cayente

Tres les famoses Fiebre del sábadu nueche y Grease, Travolta protagonizó un filme de James Bridges: Cowboy de ciudá (1980). Na película interpreta a Bud, un rapazu de la zona rural que se tresllada a casa del so tíu en Houston (Texas) y namórase de Sissy (Debra Winger), quién ye persuadida pa cometer un crime. N'otres palabres, otru ésitu que sumar a la llista y que la so banda sonora ganó un Grammy.

Metanes ello, tres trés grandes ésitos consecutivos, paecía que John Travolta yera infalible, pero esa percepción taba por camudar. En protagonizando Impactu (1981) (de nuevu a les ordes de Brian De Palma), Travolta vio, a pesar del respaldu de la crítica, cómo l'ésitu nun yera l'esperáu. El cayente llegó col intentu d'alicar Fiebre del sábadu nueche con una remortina, Staying Alive (1983) (dirixida por Sylvester Stallone), que fracasó comercialmente y nun llogró'l sofitu de la crítica. D'equí p'arriba, la carrera de Travolta baxó notoriamente ente'l periodu de 1983-1989, llogrando protagonizar namái tres películes que fracasaron: Tal pa cual con Olivia Newton John a fines de (1983) Perfección (1985) con Jamie Lee Curtis y That's Dancing!, lo que causó que la so carrera quedara virtualmente enllancada.

Por cuenta de la decadencia de la so carrera cinematográfica, Travolta entornar na so segunda pasión: los aviones. Gracies al ésitu que tuvo cola actuación, Travolta pudo financiar esta fascinación y aquel día yera pilotu, graduáu d'academia y con avión propiu. Amás Travolta casóse con Kelly Preston.

Reconstruyendo la so carrera

Look Who's Talking

En 1989, John tenía una carrera enllancada y nun protagonizara películes de Hollywood en casi 4 años (2 años si cunta'l telefilme de Robert Altman "Basements" de 1987). Agora taba dispuestu a romper el xelu que conxelara a la so carrera cola película Los espertos (1989), una comedia que caló perbién na crítica y nel públicu, llogrando un modestu ésitu comercial. Esi mesmu añu protagonizó, xuntu con Kirstie Alley, la comedia Mira quién fala, que foi una taquillada estraordinaria y recibió l'aplausu de la crítica, por cuenta de lo cual estrenáronse dos secueles más: Mira quién fala tamién (1990) y Mira quién fala agora (1993). Toes fueron grandes ésitos de taquilla.

Amás ente 1991 a 1992 protagonizó otros trés películes: Glaya, Cadena d'oru y Boris and Natasha. Toes collecharon ésitos relativos, pero non tan grandes pa llevantar la so carrera cinematográfica al cenit que tuviera. Travolta taba reconstruyendo la so carrera adulces, pero sería necesariu una película del cine independiente pa terminar de renacer de forma definitiva: Pulp Fiction

John Travolta na premier de Rebeldes con causa.

El regresu total

Pulp Fiction

En 1994, Quentin Tarantino -unu de los direutores más renombraos del cine independiente- taba al mandu de Pulp Fiction con Uma Thurman y Samuel L. Jackson, pero quería a Travolta nel papel de Vincent Vega como protagonista. John de 40 años aceptó y dedicóse al papel como nes sos anteriores interpretaciones. La película estrenar nel Cannes en 1994 y llogró escelentes crítiques. Ganó un Premiu Palma d'oru y llogró 7 nominaciones a los Premios de l'Academia: unu d'ellos pa'l mesmu John como Meyor actor principal.

Con Pulp fiction, Travolta taba de vuelta nes grandes lligues y renació definitivamente profesionalmente; entós decidió centrase en caltener un vertixinosu ascensu de la so nueva y restaurada carrera.

Como interés, cuando'l 'Señor Llobu' pregunta la situación de les cases de Vincent y Jules, éstos respuenden "en Redondo" (Vincent) y "en Englewood" (Jules). Englewood ye'l llugar de nacencia na vida real de John Travolta.

Na película realiza la figura d'un matón xuntu con otru home llamáu Jules, papel interpretáu por Samuel Jackson na que tien que recuperar un maletu con una preciada ayalga, propiedá del so xefe, el señor Wallace. Créese que la preciada ayalga que s'atopa nel interior del maletu ye l'alma del señor Wallace. Na película tamién participen Bruce Willis que fai de boxeador y Uma Thurman como la muyer de Wallace, cola que Vincent tien una gran tensión sexual.

Actualidá

Ente los cinco años que dixebren a 1995 de 2000, l'actor actuó en 15 películes que resultaron ser un ésitu en tolos sentíos. Get shorty -onde interpreta a un usureru- nuna película que la so introducción ye una de les más memorables y peculiares del cine-, Phenomenon alrodiu del tresformamientu d'un home común nun xeniu, De frente, El cuartu poder, Colores primarios o La delgada llinia colorada son un exemplu. Depués protagonizó otra riola de películes esitoses qu'incluyíen a títulos como Swordfish, Falsa identidá, Un cantar del pasáu, El castigador, Brigada 49 y Corazones solitarios. Compartiendo roles con grandes estrelles como: Gene Hackman, Nicholas Cage, Renne Russo, James Woods, Halle Berry, Joaquín Phoenix, Jared Leto, Salma Hayek etc.

John Travolta a los 50 años (2004)

En 2007 volvió a co-protagonizar un musical. En Hairspray yá nun ye un guapu baillarín, sinón una muyer de más de cuarenta años qu'ayuda a la so fía a caltenese nel ésitu. Otros exemplos d'ésitu son Bolt o'l remake The Taking of Pelham 123, trabayando col so co-estrella'l famosu y galardonáu actor Denzel Washington. En 2009, protagoniza xuntu con Robin Williams la comedia "Old Dogs", que trata de dos vieyos amigos que tienen una empresa de marketing deportivu y unu d'ellos decide encargase de los sos fíos y el so amigu (interpretáu por Travolta) decide ayudar, siendo él un playboy que nun aguanta a los neños. La película recibió bones crítiques y tuvo un moderáu ésitu en taquilla.

Anguaño, envalórase qu'el so sueldu álzase percima de los 20 millones de dólares per película y ye consideráu como unu de los actores más prolíficos y llexendarios del cine.

Vida personal

Boeing 707 de Travolta.

Ta casáu con Kelly Preston y tuvieron tres fíos: Ella Travolta (3 d'abril de 2000) y Benjamin (23 de payares de 2010). El primer fíu, Jett, que carecía la enfermedá de Kawasaki, finó en xineru de 2009 a los 16 años na casa de branu que la familia tien nes Bahames.[9] Travolta, que practica la Ciencioloxía dende 1975 como la so muyer, tien ente les sos propiedaes una de 95,4 millones alcontrada en Jumbolair (Ocala, Florida) y una casa de vacaciones en Isllesboro (Maine). Travolta ye un pilotu cualificáu y tien cinco aviones, incluyendo un Boeing 707 que perteneció a la flota de l'aerollinia australiana Qantas. El nome del avión ye Jett Clipper Ella, n'honor a los sos fíos. La so casa en Jumbolair cunta con una pista propia de rodaxe hasta la puerta de la so casa. Cada vez que Travolta vuela, exerz d'embaxador oficial de bona voluntá pa Qantas. En 1988 apaeció como artista convidáu en Liberian Girl, un vídeu clip de Michael Jackson.

Filmografía

Añu Títulu Títulu orixinal Personaxe
1975 L'agua del diañu The Devil's Rain Danny
1976 Carrie Carrie Billy Nolan
El rapazu de la burbuya de plásticu The Boy in the Plastic Bubble Tod Lubitch
1977 Fiebre del sábadu pela nueche Saturday Night Fever Tony Manero
1978 Vaselina / Brillantina Grease Danny Zuko
Momentu a momentu Moment by Moment Strip
1980 Cowboy de ciudá Urban Cowboy Bud
1981 Impactu Blow Out Jack Terry
1983 Staying Alive (La fiebre sigue) Staying Alive Tony Manero
Tal pa cual Two of a Kind Zack
1985 Perfección Perfect Adam
That's Dancing!
1989 Mira quién fala Look Who's Talking James
Los espertos The Experts
1990 Mira quién fala tamién Look Who's Talking Too James
1991 Eyes of an Angel Bobby
Glaya Shout Jack Cabo
Cadenes d'oru Chains of Gold Scott Barnes
1992 Boris and Natasha Él mesmu
1993 Mira quién fala agora Look Who's Talking Now James Ubriacco
1994 Pulp Fiction Pulp Fiction Vincent Vega
1995 Atrapáu White Man's Burden Louis Pinnock
Cómo conquistar Hollywood Get Shorty Chili Palmer
1996 Phenomenon Phenomenon George Malley
Michael Michael Michael
Código Flecha Rota (Alarma nuclear) Broken Arrow Vic Deakins
1997 Atrapada ente dos homes She's So Lovely Joey Germoni (Tamién como Productor executivu)
De frente Face/Off Sean Archer (Castor Troy)
Mad City Mad City Sam
1998 Primary Colors Primary Colors Jack Stanton
1999 La delgada llinia colorada The Thin Red Line Brig. Xen. Quintard
Acción civil A Civil Action Jan Schlichtmann
La fía del xeneral The Xeneral's Daughter Paul Brenner
Forever Hollywood" Él mesmu
2000 Campu de batalla: La Tierra Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000 Terl (Tamién como productor)
Combinación Ganadora Lucky Numbers Russ Richards
2001 Operación Swordfish Swordfish Gabriel Shear
Falsa identidá Domestic Disturbance Frank Morrison
2002 Austin Powers III en Miembru d'oru Austin Powers in Goldmember Miembru d'Oru famoso
2003 Basic Basic Tom Hardy
2004 Un cantar del pasáu A Love Song for Bobby Long Bobby Long
El Castigador The Punisher Howard Saint
Brigada 49 Ladder 49 Mike Kennedy
2005 Be Cool Be Cool Chili Palmer
Magnificent Desolation: Walking on the Moon 3D Magnificent Desolation: Walking on the Moon 3D Narrador (documental)
2006 Corazones solitarios Lonely Hearts Elmer Robinson
2004: A Light Knight's Odyssey 2004: A Light Knight's Odyssey Namái voz.
2007 Gochos xavazs Wild Hogs Woody Stevens
Hairspray Hairspray Edna Turnblad
2008 Bolt Bolt Bolt: Namái voz
2009 Asaltu al Tren Pelham 123 The Taking of Pelham 123 Ryder
Dos canguros bien maduros Old Dogs Charlie
2010 Dende París con amor From Paris with Love Charlie Watts
2012 Savages Savages Dennis
2013 Killing Season Killing Season Emil Kovač
2014 The Forger The Forger Raymond J. Cutter
2015 Gummy Bear The Movie 3D Gummy Bear The Movie 3D Gummy Bear (voz)
Criminal Activities Criminal Activities Eddie (post-producción)
In a Valley of Violence In a Valley of Violence The Marshal (post-producción)
2016 I Am Wrath I Am Wrath (Filmando)

Premios

Premios Óscar

Añu Categoría Película Resultancia
1994 Meyor Actor Pulp Fiction Nomáu
1977 Meyor Actor Saturday Night Fever Nomáu

Globu d'Oru

Añu Categoría Película Resultancia
2008 Globu d'Oru al meyor actor de repartu Meyor Actor de Repartu Hairspray Nomáu
1999 Meyor Actor - Comedia o Musical Primary colors Nomáu
1996 Meyor Actor - Comedia o Musical Cómo conquistar Hollywood Ganador
1995 Meyor Actor - Drama Pulp Fiction Nomáu
1979 Meyor Actor - Comedia o Musical Grease Nomáu
1978 Meyor Actor - Comedia o Musical Saturday Night Fever Nomáu

BAFTA

Añu Categoría Película Resultancia
1994 Meyor Actor Pulp Fiction Nomáu

Referencies

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/John-Travolta. Apaez como: John Travolta. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «Kelly Preston, actress and wife of John Travolta, has died following a two-year battle with breast cancer». Consultáu'l 15 xunetu 2020.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. URL de la referencia: http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=23. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20110715155800/http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=23. Data de consulta: 19 payares 2019.
  5. URL de la referencia: http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=26. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20110715155800/http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=26. Data de consulta: 25 payares 2019.
  6. URL de la referencia: http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=32. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20110715155800/http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=32. Data de consulta: 4 avientu 2019.
  7. 7,0 7,1 URL de la referencia: https://www.smh.com.au/entertainment/celebrity/the-resurrection-man-20100227-pa1y.html. Data de consulta: 6 setiembre 2020.
  8. «John Travolta by Ethnic». EthniCelebs. Consultáu'l 14 de xineru, 2014.
  9. John Travolta y Kelly Preston van ser padres

Enllaces esternos