Diferencies ente revisiones de «579»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-Leandro +Leandru)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- de [[A + d'[[A)
Llinia 3: Llinia 3:
== Fechos ==
== Fechos ==
* [[Papáu]] - [[Pelayu II]] asocede a [[Benedictu I]].
* [[Papáu]] - [[Pelayu II]] asocede a [[Benedictu I]].
* El rei visigodu [[Leovixildu]] casa al so fíu primoxénitu [[Hermenexildu]] cola princesa franca [[Ingunda]], de 12 años, fía de los reis de [[Austrasia]]: [[Sixebertu I]] y [[Brunequilda]], y nieta, por tanto, de la so muyer [[Gosuinda|Gosvinta]]. La princesa católica viaxa a la corte de [[Toledo]] y al pasar por [[Agde]] l'obispu [[Fronimius]] encamiénta-y a nun aceptar el venenu arrianu”. Esti fechu llega a oyíos de Leovixildu, que trata por tolos medios d'espulsar al obispu de la so see. Ingunda (o Ingundis) llega a Toledo, onde la so güela la reina trata de persuadila a que se convierta al [[arrianismu]] y bautícese de nuevu, mas Ingundis niégase. Gosvinta cutir entós, baltar al suelu y abásnalu polos pelos hasta faela sangrar. Al negase la princesa a abjurar del so catolicismu, la reina ordena que sía esnudada y somorguiada nun estanque llenu de pexes, ensin llograr el so oxetivu. Al envís de acabar coles disputes, Leovixildu alloña a Hermenexildu de la corte y nómalu ''[[Dux (visigodu)|dux]]'' de la fronteriza provincia de [[Bética]], pasando ésti a morar en [[Sevilla]], onde traba amistá col monxu [[Leandru de Sevilla|Leandru]] (posiblemente yá obispu), hermanu d'[[Isidoru de Sevilla|Isidoru]]. A instancies de Leandru y Ingundis, Hermenexildu convertir al catolicismu col nome de [[Juan (nome)|Juan]]. Asemeyada conversión supon una rebelión contra'l rei Leovixildu, una y bones l'arrianismu ye la relixón oficial de los godos; el monarca trata d'entrevistase col so fíu, y llámalu a Toledo al conocer la so conversión, pero ésti, desconfiable, niégase.
* El rei visigodu [[Leovixildu]] casa al so fíu primoxénitu [[Hermenexildu]] cola princesa franca [[Ingunda]], de 12 años, fía de los reis d'[[Austrasia]]: [[Sixebertu I]] y [[Brunequilda]], y nieta, por tanto, de la so muyer [[Gosuinda|Gosvinta]]. La princesa católica viaxa a la corte de [[Toledo]] y al pasar por [[Agde]] l'obispu [[Fronimius]] encamiénta-y a nun aceptar el venenu arrianu”. Esti fechu llega a oyíos de Leovixildu, que trata por tolos medios d'espulsar al obispu de la so see. Ingunda (o Ingundis) llega a Toledo, onde la so güela la reina trata de persuadila a que se convierta al [[arrianismu]] y bautícese de nuevu, mas Ingundis niégase. Gosvinta cutir entós, baltar al suelu y abásnalu polos pelos hasta faela sangrar. Al negase la princesa a abjurar del so catolicismu, la reina ordena que sía esnudada y somorguiada nun estanque llenu de pexes, ensin llograr el so oxetivu. Al envís de acabar coles disputes, Leovixildu alloña a Hermenexildu de la corte y nómalu ''[[Dux (visigodu)|dux]]'' de la fronteriza provincia de [[Bética]], pasando ésti a morar en [[Sevilla]], onde traba amistá col monxu [[Leandru de Sevilla|Leandru]] (posiblemente yá obispu), hermanu d'[[Isidoru de Sevilla|Isidoru]]. A instancies de Leandru y Ingundis, Hermenexildu convertir al catolicismu col nome de [[Juan (nome)|Juan]]. Asemeyada conversión supon una rebelión contra'l rei Leovixildu, una y bones l'arrianismu ye la relixón oficial de los godos; el monarca trata d'entrevistase col so fíu, y llámalu a Toledo al conocer la so conversión, pero ésti, desconfiable, niégase.


== Nacencies ==
== Nacencies ==

Revisión a fecha de 11:22 14 abr 2018

Plantía:Tradubot2

Añu 579
Años: 576 577 578 - 579 - 580 581 582
Décades: Años 540 Años 550 Años 560 - Años 570 - Años 580 Años 590 Años 600
sieglos: sieglu V - sieglu VI - sieglu VII
579 n'otros calendarios
Calendariu gregorianu 579
DLXXIX
Ab urbe condita 1332
Calendariu armeniu 28
Calendariu chinu 3275 – 3276
Calendariu hebréu 4339 – 4340
Calendarios hindús
- Vikram Samvat
- Shaka Samvat

634 – 635
501 – 502
Calendariu persa 43 BP – 42 BP
Calendariu islámicu 44 BH – 43 BH
Calendariu rúnicu 829

Fechos

  • Papáu - Pelayu II asocede a Benedictu I.
  • El rei visigodu Leovixildu casa al so fíu primoxénitu Hermenexildu cola princesa franca Ingunda, de 12 años, fía de los reis d'Austrasia: Sixebertu I y Brunequilda, y nieta, por tanto, de la so muyer Gosvinta. La princesa católica viaxa a la corte de Toledo y al pasar por Agde l'obispu Fronimius encamiénta-y a nun aceptar el venenu arrianu”. Esti fechu llega a oyíos de Leovixildu, que trata por tolos medios d'espulsar al obispu de la so see. Ingunda (o Ingundis) llega a Toledo, onde la so güela la reina trata de persuadila a que se convierta al arrianismu y bautícese de nuevu, mas Ingundis niégase. Gosvinta cutir entós, baltar al suelu y abásnalu polos pelos hasta faela sangrar. Al negase la princesa a abjurar del so catolicismu, la reina ordena que sía esnudada y somorguiada nun estanque llenu de pexes, ensin llograr el so oxetivu. Al envís de acabar coles disputes, Leovixildu alloña a Hermenexildu de la corte y nómalu dux de la fronteriza provincia de Bética, pasando ésti a morar en Sevilla, onde traba amistá col monxu Leandru (posiblemente yá obispu), hermanu d'Isidoru. A instancies de Leandru y Ingundis, Hermenexildu convertir al catolicismu col nome de Juan. Asemeyada conversión supon una rebelión contra'l rei Leovixildu, una y bones l'arrianismu ye la relixón oficial de los godos; el monarca trata d'entrevistase col so fíu, y llámalu a Toledo al conocer la so conversión, pero ésti, desconfiable, niégase.

Nacencies

Muertes