Diferencies ente revisiones de «Elizabeth Bennet»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 62: Llinia 62:




[[Categoría:Tradubot 2018]]
[[Categoría:Wikipedia:Correxir traducción]]

Revisión a fecha de 22:10 8 abr 2018

Elizabeth Bennet
Personaxe d'Arguyu y Prexuiciu

Elizabeth Bennet nuna ilustración de la edición de 1985.
Creador/a/es Jane Austen
Información
Sexu Femenín
Edá 20 año
Nacimientu sieglu de XVIII[1]
Ocupación gentlewoman (en) Traducir
Cónxuxe Fitzwilliam Darcy (es) Traducir
Padres Mr Bennet (en) Traducir Mrs Bennet (en) Traducir
Familiares Jane Bennet (en) Traducir, Mary Bennet (en) Traducir, Catherine Bennet (en) Traducir y Lydia Bennet
Residencia Longbourn (en) Traducir y Pemberley (en) Traducir
Nacionalidá Británica
[editar datos en Wikidata]

Elizabeth "Lizzy" Bennet (dempués Elizabeth Darcy) ye un personaxe de ficción de la novela Arguyu y prexuiciu, creáu por Jane Austen.

Personaxe

Elizabeth o Lizzy ye la segunda fía d'el señores Bennet, siendo la preferida del padre pero la menos querida pa la madre dáu'l so intelectu. Los nomes de los sos cuatro hermanes son Jane, Mary, Catherine "Kitty" y Lydia. Ye bien cercana al so padre y a la so hermana Jane, a quien quier y adora.

La so vida camuda cola llegada de Charles Bingley y n'especial del amigu d'este, el vanidosu, apuestu y bien ricu Fitzwilliam Darcy. Tres el refugu d'ésti nun baille, Elizabeth calificar como una persona desagradable, arguyosa, bien prepotente y vanidosa, polo que dempués afita'l so ciñu nel oficial George Wickham.

La so opinión sobre él, sicasí, va camudar a lo llargo de la hestoria, al dase cuenta de too lo que fixo'l Sr. Darcy por ella y la so familia, tan solo pol apreciu y l'amor que siente escontra ella. Finalmente Elizabeth va aceptar casase col Sr. Darcy dempués de da-y esplicaciones a'l so padre por equivocar que taba sobre como yera él. La so opinión camudara tantu que lo describirá como una persona arrogante, atenta y sollerte, y pronunciando el so amor y el so deséu de tar con él.

Tocantes a la so personalidá, ye una muyer de disposición graciosa y qu'ama una "bona risa"; a pesar de nun ser vanidosa, ye una persona notable -mas non exageradamente- y prexuiciosa, como puede trate nos sos primeros xuicios sobre George Wickham y Fitzwilliam Darcy, equivocar en dambos casos al caracterizalos basándose los sos "primeres impresiones", títulu orixinal de la novela n'el borradores de Jane Austen.

Semeya

Elizabeth Bennet ye la segunda de cinco fíos del Sr. y la Sra. Bennet. Los nomes de los padres de Elizabeth nunca son mentaos y cuando la Sra. Bennet dirixir al so home, llamar Sr. Bennet.

Situación familiar y calter

Illustration. Assis face à face, Mr Bennet alderica avec Elizabeth, attentive
Elizabeth ye la preferida del so padre quien aprecia'l so vivacidad ya intelixencia.

Ella vive en Longbourn, la propiedá del so padre, miembru de la pequeña gentry provincial, casóse con una bella muyer frívola y tonta, d'espíritu simple que frecuenta la sociedá simple y versátil de Meryton. Ella tien una relación privilexada con Charlotte Lucas, la fía intelixente y reflexivo de los sos vecinos, y la so tida Gardinier, nueva muyer atenta, intelixente y elegante, que recibe a los dos fíes mayores de la familia Bennet, amuésa-yos una candial solicitú y prodíga-yos conseyos pertinentes.[2]

L'autor da pocos detalles físicos. Si Sir William remembra la so gran fermosura, esto recai nun clixé. Amás el so madre considerar muncho menos bella que Jane; ye verdá qu'ella ye la menos favorita de les sos fíes. La señorita Bingley, magar-y concede una formosu dentame, atopa la so piel morico y grueso, cuando vuelve vela en Pemberley, pero ella ta celosa. El Sr. Darcy empezó per negar se a atopala guapa, antes d'afayar que la so cara realzada pola fondura y l'intelixencia de los sos güeyos escuros, la so figura fina y graciosa; los sos modales llenos de confort y allegría. Ella faía notar tamién pola so enerxía: ella camina rápido, ensin duldar en caminar tres milles al traviés de los campos, desafiando folla y l'opinión de la xente, pa dir a reconfortar a la so hermana enferma, inclusive llega a correr y a pasiase sola.

El so amor polos paseos solitarios, como aquellos que fai diariamente nel parque de Rosings, amuesa'l so amor pola naturaleza, pero revela tamién un calter introvertíu.[3] A pesar de que se siente cómoda na sociedá y ama parolar, cuando ta emocionada o venada, tien la necesidá de retirase a la so habitación o a una cai sele, a lleer, cavilgar, faer un balance, decidir la conducta que va adoptar o decidir lo que puede confiar a la so hermana mayor Jane.

Esiste un gran ciñu, una conexón intensa ente Jane (de veintitrés año) y ella. Elizabeth ye amás el segundu nome de Cassandra Austen, y la so madre tenía'l costume de dicir que Jane y Cassandra yeren “indixebrables”.[4] Elizabeth comparte les sos esmoliciones y responsabilidaes, que son toos más pesaos que los que los sos padres tuvieron. Los dos hermanes suelen compartir los sos puntos de vista cuando tán xuntes, y cartes cuando tán dixebraes.


Jane ye la más razonable, pero Elizabeth ye la favorita del so padre, qu'aprecia'l so vivacidad d'espíritu.[5] Sicasí, dambes, pola so discreción y modales perfectos, amuesen una distinción que-y falta por completu al restu de la familia Bennet, cualidá qu'inclusive l'esixente Sr. Darcy ta obligáu a reconocer na so carta a Elizabeth.

Cine y televisión

  • Na versión d'Arguyu y Prexuiciu de 2005 ye interpretada por Keira Knightley.
  • Na versión d'Arguyu y Prexuiciu de 1995 ye interpretada por Jennifer Ehle.
  • Na versión d'Arguyu, Prexuiciu y Zombies (Basada nel llibru "parodia" de Jane Austen) de 2015 ye interpretada por Lily James.

Referencies

  1. Afirmao en: Pride and Prejudice (2001 Norton critical ed.). Páxina: 111. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2001.
  2. «Mothers, Substitute Mothers, and daughters in the novels of Jane Austen» (francés) (1989).
  3. «Jane Austen conoz a Carl Jung» (2001).
  4. «Born to diverxe» (2004).
  5. «Elizabeth y el Sr. Bennet» (2004).