Diferencies ente revisiones de «Reinu visigodu»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Vease tamién +Ver tamién)
Iguo enllaces frañíos a imaxes (1)
Llinia 57: Llinia 57:


=== La formación del reinu visigodu ===
=== La formación del reinu visigodu ===
[[Archivu:Iberia 409-429 ye.svg|250px|thumb|Distribución de la península ente suevos, vándalos y alanos ente [[409]] y [[429]].]]
[[Archivu:Iberia 409-429 es.svg|250px|thumb|Distribución de la península ente suevos, vándalos y alanos ente [[409]] y [[429]].]]


En [[409]] [[alanos]], [[suevos]] y [[vándalos]] enfusar en Hispania, ensin atopar resistencia. Pa frenar la meyora, l'Imperiu romanu autorizó a los visigodos a asitiase nel sur de la [[Galia]] y controlar territorios de Hispania. Ente [[416]] y [[476]] espulsaron a los alanos y los vándalos, y confinaron a los suevos en Galicia. L'Imperiu romanu sumió en [[476]], y los visigodos algamaron la so independencia. En [[507]], tres la derrota na [[batalla de Vouillé]], los visigodos en masa mover escontra Hispania, espulsaos de la Galia polos [[Pueblu francu|francos]], calteniendo namá'l control de [[Narbona]] y la [[Septimania]] na actual Francia. El reinu hispanu-visigodu adoptó a [[Toledo]] como la so capital.
En [[409]] [[alanos]], [[suevos]] y [[vándalos]] enfusar en Hispania, ensin atopar resistencia. Pa frenar la meyora, l'Imperiu romanu autorizó a los visigodos a asitiase nel sur de la [[Galia]] y controlar territorios de Hispania. Ente [[416]] y [[476]] espulsaron a los alanos y los vándalos, y confinaron a los suevos en Galicia. L'Imperiu romanu sumió en [[476]], y los visigodos algamaron la so independencia. En [[507]], tres la derrota na [[batalla de Vouillé]], los visigodos en masa mover escontra Hispania, espulsaos de la Galia polos [[Pueblu francu|francos]], calteniendo namá'l control de [[Narbona]] y la [[Septimania]] na actual Francia. El reinu hispanu-visigodu adoptó a [[Toledo]] como la so capital.

Revisión a fecha de 09:01 8 abr 2018

Imperiu romanu d'Occidente
Reinu suevu
Reinu visigodu
(de 418 a 718)
Al-Ándalus
estáu desapaecíu
Alministración
Nome oficial Regnum Gothorum (la)
Capital Toulouse (de 418 a 507)
Toledo (de 542 a 711)
Barcelona (de 507 a 542)
Forma de gobiernu Monarquía
Relixón oficial religión germánica (es) Traducir, Arrianismo visigodo (es) Traducir y Cristianismo calcedonio (es) Traducir
Xeografía
Superficie 600000 km²
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata

El Reinu visigodu foi una entidá política establecida pol pueblu visigodu tres el so asentamientu nuna parte de l'actual Francia y la península ibérica, na dómina de les invasiones xermániques, que perduró mientres bona parte de la Alta Edá Media, ocupando territorios nes Galias, Gallaecia y Hispania, nes sos diverses etapes.

El Reinu visigodu de Tolosa o galovisigodo, con capital na ciudá gala de Tolosa, empezó nel añu 418, tres el pactu o foedus ente los visigodos y Imperiu romanu d'Occidente Roma, y duró hasta'l 507, añu nel que'l rei Alarico II ye ganáu polos francos na batalla de Vouillé y empecípiase el entemediu ostrogodu, nel que se produz una rexencia ostrogoda y l'actuación de los visigodos vese supeditada a les circunstancies históriques d'esti pueblu, que da pasu al Reinu visigodu de Toledo o hispanovisigodo, con capital na hispana Toledo, que s'estendió dende'l 507 hasta'l 711, añu nel qu'empieza la invasión musulmana de la península ibérica.

Hestoria

A partir del sieglu V dellos pueblos bárbaros aprucieron en Hispania. Dempués de la crisis y la desapaición del Imperiu romanu, los visigodos crearon un reinu independiente que permaneció hasta la invasión musulmana de 711.

La formación del reinu visigodu

Distribución de la península ente suevos, vándalos y alanos ente 409 y 429.

En 409 alanos, suevos y vándalos enfusar en Hispania, ensin atopar resistencia. Pa frenar la meyora, l'Imperiu romanu autorizó a los visigodos a asitiase nel sur de la Galia y controlar territorios de Hispania. Ente 416 y 476 espulsaron a los alanos y los vándalos, y confinaron a los suevos en Galicia. L'Imperiu romanu sumió en 476, y los visigodos algamaron la so independencia. En 507, tres la derrota na batalla de Vouillé, los visigodos en masa mover escontra Hispania, espulsaos de la Galia polos francos, calteniendo namá'l control de Narbona y la Septimania na actual Francia. El reinu hispanu-visigodu adoptó a Toledo como la so capital.

La monarquía fomentar a partir d'una unificación xurídica, política, relixosa y territorial. Leovigildo y el so fíu Recaredo espulsaron a los bizantinos. Apoderaron el territoriu y estructuraron una monarquía hereditaria na que'l monarca sofitar nel Aula Regia y nos Concilios de Toledo. Leovigildo promovio la igualdá ente hispanorromanos y visigodos, y derogó la llei que prohibía los matrimonios mistos. Darréu, en 589, Recaredo convertir al cristianismu, y Recesvinto promovio una única llei, el Liber Iudiciorum, pa dambos pueblos.

La ruralización de la sociedá

Les ilesies visigótiques presenten planta basilical o planta de cruz griega, con murios gruesos y escases ventanes. El arcu de ferradura formaba parte de la arquiteutura visigoda, al traviés de la cual llegó a los árabes. Ilesia de San Juan de Baños.

Les ciudaes hispanorromanas aceleraron la decadencia por cuenta de les invasiones xermániques. Esto afectó a les actividaes artesanales y al comerciu controláu por sirios y xudíos. Los intercambios cada vez se fixeron menos frecuentes, polo que les víes de comunicación romanes cayeron en desusu. La economía se ruralizó, y l'agricultura y la ganadería convertir n'actividaes básiques.

Coles invasiones xermániques la Península partir en dos terceres partes, trabayaes na mayor parte por colonu. L'enclín de la monarquía a pagar los cargos alministrativos y militares con tierres públiques dio llugar a la concentración de la propiedá a manos de la nobleza hispanorromana. Los esclavos resultaben ser más costosos d'alimentar y difíciles de retener, polo que s'oldearon colos colonos y dambos dieron orixe a los denominaos siervos.

A mediaos del sieglu VII el reinu visigodu entró en crisis por causa de la incapacidá de la monarquía pa cobrar tributos y caltener el so autoridá. Esto causó la formación de grupos nobiliarios rivales y les disputes por ocupar el tronu, lo que fundió la monarquía visigoda ante la invasión musulmana.

Mapa del Imperiu bizantín en 550 d. C. sol reináu de Justiniano.

Reinu visigodu de Tolosa (418-507)

En 418, en virtú d'un pactu (foedus) celebráu ente'l emperador romanu Honorio y el rei visigodu Walia, los visigodos asitiar na provincia romana de Aquitania Secunda (Aquitania II), nel sur de les Galias. Por esti alcuerdu, los visigodos recibieron tierres onde establecese, en cuenta de la obligación de defender al imperiu frente a los enemigos –les bagaudae y otros pueblos xermánicos–. A partir de dichu establecimientu constituyóse un regnum en suelu imperial, con capital en Tolosa, que perduró hasta la derrota de 507 na batalla de Vouillé.

Los reis visigodos fueron asitiaos al mandu de la Aquitania II, pero non como funcionarios imperiales, sinón como titulares de poderes propios –non delegaos del emperador– en cuanto monarques de los visigodos, que-yos dexaron alcordar el foedus del añu 418. Al traviés d'esti pactu recibieron dicha provincia del emperador, pal so alministración y beneficiu propiu, anque so l'autoridá del prefeutu del Pretorio de les Galias con see en Arlés y, n'últimu términu del mesmu emperador, sol compromisu de defensa de la mesma. ¨ Asina, los monarques exercieron les funciones qu'hasta aquella dómina correspondieren a los funcionarios del emperador –por casu, los tributos pagos polos provinciales diben parar a les arques visigodes y a les del Imperiu–, alministrando la provincia y asumiendo les xeres que d'ello se derivaben. Esta situación caltúvose, con ciertes vicisitúes, hasta la Cayida del Imperiu romanu d'Occidente cayida del Imperiu romanu en 476.

El reinu visigodu de Tolosa caracterizóse, polo xeneral, pola so inestabilidá política, derivada del calter electivu de la realeza –de raigón xermánica–, calteníu mientres la so esistencia, y qu'anició frecuentes divisiones y convulsiones internes, asesinatos de los reis y pretendientes al tronu, y vengaciones del rei contra los nobles que nun-y emprestaron el so sofitu p'aportar al puestu.

Dende esta etapa del reinu visigodu intentóse consolidar y fortalecer la monarquía frente a la nobleza. Primero, a mariña del poder políticu ostentáu pola mesma nobleza y, darréu, estructurándola sobre la base de les instituciones romanes. A dichu fortalecimientu contribuyeron los ésitos nel campu militar alcanzaos polos reis y l'enclín a la implantación d'un sistema de sucesión hereditaria, situación que se dio de facto dende Teodorico I –asocedíu polos sos fíos Turismundo, Teodorico II, Eurico y el so nietu Alarico II–.

Na organización del reinu adoptáronse y aprovecharon diverses instituciones romanes; asina, la corte real tolosana asemeyaríase formalmente al Palatium imperial, fundiendo elementos romanos, tales como'l comes stabuli y domus dominica, y xermánicos, como'l comes armiger y spathariorum.

Figurar cumal del reinu visigodu de Tolosa foi Eurico (466484), qu'aportó al tronu n'asesinando al so hermanu Teodorico II. Apoderar de diversos territorios nes Galias y Hispania, salvo la Gallaecia y les tribus vascones al oeste de los Pirineos. Nes Galias combatió a los francos y saxonos.

En 507, Alarico II foi ganáu en Vouillé polos francos baxu Clodoveo I, perdiendo toles sos posesiones al norte de los Pirineos sacante la Septimania.

Entemediu ostrogodu (507-549)

Tres la batalla de Vouillé ábrese un períodu de dominación ya influencia ostrogoda nel reinu visigodu. Teodorico el Grande va exercer una hexemonía sobre'l mozu Amalarico -fíu de Alarico II- y va nomar a los reis Teudis y Teudiselo. Teudis va remontase contra'l poder ostrogodo y va poner los cimientos del futuru Reinu visigodu de Toledo.

Reinu visigodu de Toledo (507-725)

Sol reináu de Atanagildo, instaláronse los bizantinos nel Llevante, y nun seríen espulsaos hasta'l reináu de Suintila nel 625. Mientres el reináu de Leovigildo consolídase l'estáu visigodu, al que s'incorporen el reinu suevu y los territorios cántabros. El so socesor Recaredo convertir al catolicismu nel III Concilio de Toledo.

El rei Recesvinto (escontra 654) promulgó'l Liber Iudiciorum. Los Concilios de Toledo convertir na fuerza principal del estáu visigodu, de resultes del debilitamientu de la monarquía.

Hispania visigoda

Ver tamién

Notes

Referencies

Bibliografía

  • Barrientos Grandon, Javier (1994). «El Reinu Visigodu de Tolosa», Introducción a la hestoria del Derechu chilenu. I. Derechos propios y Derechu común en Castiella. Santiago: Barrocu Llibreros.
  • Iglesia Ferreiros, Aquilino (1996). La creación del Derechu. Una hestoria de la formación d'un derechu estatal español. Madrid: Marcial Pons. Ediciones Xurídiques y Sociales. ISBN 84-7248-364-9.
  • Orlandis, José (2003). Historia Reinu Visigodu Español. Los acontecimientos, les instituciones, la sociedá, los protagonistes. Madrid: Ediciones RIALP, S.A.. ISBN 84-321-3469-4.
  • ; Aróstegui Sánchez, J.; García Sebastián, M.; Gatell Arimont, C.; Palafox Gamir, J. (2013) Historia d'España. España: Vicens Vives. ISBN 9788431692582.