Diferencies ente revisiones de «Aliaos de la Segunda Guerra Mundial»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-(E|e)stadounidense +\1stauxunidense)
m Bot: Iguando plantíes de xeodatos
Llinia 68: Llinia 68:
[[Archivu:Cairo conference.jpg|thumb|280px|El generalísimo [[Chiang Kai-shek]], el presidente [[Franklin D. Roosevelt]] y el primer ministru [[Winston Churchill]] na conferencia, el 25 de payares de 1943.]]
[[Archivu:Cairo conference.jpg|thumb|280px|El generalísimo [[Chiang Kai-shek]], el presidente [[Franklin D. Roosevelt]] y el primer ministru [[Winston Churchill]] na conferencia, el 25 de payares de 1943.]]
[[Archivu:Tehran Conference, 1943.jpg|280px|thumb|[[Joseph Stalin]], [[Franklin D. Roosevelt]] y [[Winston Churchill]] na [[Conferencia de Teherán]] en [[1943]].]]
[[Archivu:Tehran Conference, 1943.jpg|280px|thumb|[[Joseph Stalin]], [[Franklin D. Roosevelt]] y [[Winston Churchill]] na [[Conferencia de Teherán]] en [[1943]].]]
El [[1 de setiembre]] de 1939, cola [[Invasión de Polonia de 1939|invasión d'Alemaña a Polonia]] dio entamu la Segunda Guerra Mundial. Col total sofitu de la [[Xunión Soviética|URSS]]. [[Alemaña nazi|Alemaña]] empecipió la operación, mientres [[Reinu Xuníu]], [[Tercer República Francesa|Francia]], [[Australia]] y [[Nueva Zelanda]] declaráron-y la guerra a Alemaña'l 3 d'esi mesmu mes. [[Nepal]], [[Isla de Terranova|Terranova]], [[Tonga]], [[Unión Sudafricana]] y [[Canadá]] xunir nos díes posteriores, por cuenta de la unión de la isla británica al conflictu bélicu. El [[17 de setiembre]], la [[Invasión soviética de Polonia de 1939|URSS invadió Polonia]] dende l'este y el [[30 de payares]], los soviéticos atacaron [[Finlandia]]. Al añu siguiente, la URSS amestóse los estaos bálticos ([[Estonia]], [[Letonia]] y [[Lituania]]) xuntu con partes del [[Reinu de Rumanía]]. El pactu xermanu-soviéticu llegó al so fin cola [[Operación Barbarroja|invasión alemana a la URSS]], el [[22 de xunu]] de [[1941]].
El [[1 de setiembre]] de 1939, cola [[Invasión de Polonia de 1939|invasión d'Alemaña a Polonia]] dio entamu la Segunda Guerra Mundial. Col total sofitu de la [[Xunión Soviética|XRSS]]. [[Alemaña nazi|Alemaña]] empecipió la operación, mientres [[Reinu Xuníu]], [[Tercer República Francesa|Francia]], [[Australia]] y [[Nueva Zelanda]] declaráron-y la guerra a Alemaña'l 3 d'esi mesmu mes. [[Nepal]], [[Isla de Terranova|Terranova]], [[Tonga]], [[Unión Sudafricana]] y [[Canadá]] xunir nos díes posteriores, por cuenta de la unión de la isla británica al conflictu bélicu. El [[17 de setiembre]], la [[Invasión soviética de Polonia de 1939|XRSS invadió Polonia]] dende l'este y el [[30 de payares]], los soviéticos atacaron [[Finlandia]]. Al añu siguiente, la URSS amestóse los estaos bálticos ([[Estonia]], [[Letonia]] y [[Lituania]]) xuntu con partes del [[Reinu de Rumanía]]. El pactu xermanu-soviéticu llegó al so fin cola [[Operación Barbarroja|invasión alemana a la URSS]], el [[22 de xunu]] de [[1941]].


Los [[Estaos Xuníos]] xunir a los Aliaos tres el [[ataque a Pearl Harbor]], el [[7 d'avientu]] de [[1941]]. Na Declaración de les Naciones Xuníes, el 1 de xineru de 1942, xuniéronse oficialmente 26 naciones como aliaes (la declaración formó tamién les bases pa la ONU). Países como [[Méxicu]], [[Colombia]] y [[Brasil]] xunir a la guerra por ataques per parte d'el alemanes a los sos navíos, apurriendo a la guerra participación significativa, que ayudó na recta final de la guerra mundial.
Los [[Estaos Xuníos]] xunir a los Aliaos tres el [[ataque a Pearl Harbor]], el [[7 d'avientu]] de [[1941]]. Na Declaración de les Naciones Xuníes, el 1 de xineru de 1942, xuniéronse oficialmente 26 naciones como aliaes (la declaración formó tamién les bases pa la ONU). Países como [[Méxicu]], [[Colombia]] y [[Brasil]] xunir a la guerra por ataques per parte d'el alemanes a los sos navíos, apurriendo a la guerra participación significativa, que ayudó na recta final de la guerra mundial.

Revisión a fecha de 10:52 5 abr 2018

Mapa de los países participantes na Segunda Guerra Mundial.       Aliaos       Aliaos tres el ataque a Pearl Harbor       Potencies de la Exa       Países neutrales

Los Aliaos fueron los países opuestos oficialmente a les Potencies de la Exa mientres la Segunda Guerra Mundial.

Al empezar la guerra, el 1 de setiembre de 1939, la coalición engarrada a Alemaña consistía en Francia, Polonia y el Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda del Norte, al cual xuniéronse pocu dempués, dellos países del Commonwealth (Canadá, Australia, Nueva Zelanda, el Dominiu de Terranova y la Unión Sudafricana), el Raj británicu y el Reinu de Nepal. En 1940, xuniéronse la Francia Llibre, Dinamarca, Noruega, Bélxica, Luxemburgu, los Países Baxos, Reinu de Grecia y Reinu de Yugoslavia (1941). En xunu de 1941, la llamada Operación Barbarroja favoreció que la URSS xunir a los Aliaos. Los Estaos Xuníos d'América xunir n'avientu de 1941, tres l'ataque xaponés a Pearl Harbor, siguíos por China y dellos países d'América del Sur. A partir de 1942, los llamaos Cuatro Grandes, esto ye, el Reinu Xuníu, la Xunión Soviética, los Estaos Xuníos y la China, apoderaben la política aliada.[1]

Aliaos

República de China

cantu

Cuando empezó la Segunda Guerra Mundial, la República de China yá s'atopaba lluchando contra'l Imperiu de Xapón dende 1937.

Mientres la década de 1920 el gobiernu del Kuomintang foi asistíu pola Xunión Soviética, que ayudó a reorganizar el partíu xuntu al modelu leninista de la unificación del partíu, Estáu y exércitu. Sicasí, tres la unificación de China, el generalísimo Chiang Kai-Shek purgó a los izquierdistes del so partíu y refugó aliase col Partíu Comunista de China pa lluchar contra los niponos; nel so llugar, optó por lluchar con dambos al empar. Siguió siendo asina entá dempués del incidente de Mukden y el réxime títere de Manchukuo establecíu poles tropes xaponeses en 1931. Les campañes anticomunistes de Chiang siguieron mientres lluchaba en conflictos pequenos ya incesantes contra Xapón a lo llargo de los años 30. China vio perder los sos territorios ante Xapón cachu per cachu nesti periodu.

Nos primeros años de la década de los años 30, Alemaña y la República de China fixéronse socios bien cercanos nes árees del intercambiu industrial y militar. La Alemaña nazi aprovió la más grande proporción d'importaciones d'armes y remangu técnicu chines. Dempués del incidente de la ponte de Marcu Polu del 7 de xunetu de 1937, China y Xapón atollar nuna guerra a gran escala que duró hasta 1945. Nun principiu, Alemaña nun denunció los crímenes de guerra en China, tales como la Masacre de Nankín de 1937. Sicasí, Alemaña reconoció tamién que Xapón yera más capaz de lluchar contra la Xunión Soviética, y la cooperación con China romper en mayu de 1938. La Xunión Soviética, deseyando caltener a China na llucha contra Xapón, sofitó a China con daqué d'asistencia militar hasta 1941, hasta que cesó la llucha con Xapón p'asina preparar pa la guerra contra Alemaña.

A pesar de que China tuviera lluchando más tiempu que cualesquier de les fuerces aliaes, namá se xunió a los Aliaos, de manera oficial, dempués del ataque a Pearl Harbor, el 7 d'avientu de 1941. Chiang Kai-shek sintió que la victoria aliada taba asegurada cola entrada de los Estaos Xuníos na guerra y declaró la guerra a Alemaña y a les otres naciones de les Potencies de la Exa. Sicasí, l'ayuda aliada permaneció baxa mientres se cerraba'l camín a Birmania y sufrieron una serie de derrotes militares contra Xapón nel empiezu de la campaña. El gruesu d'ayuda militar nun llegaría hasta la primavera de 1945. Más de 1.5 millones de tropes xaponeses fueron atrapaes nel teatru d'operaciones de China; les tropes que d'otra manera pudieron ser esplegaes n'otra parte, teníen a China colapsada y fixeron una paz separada con Xapón.

Polonia

cantu

El 1 de setiembre de 1939, Alemaña invadió Polonia. El Reinu Xuníu y Francia diéron-y dos díes a Alemaña pa retirase de Polonia. Una vegada que pasó la fecha llende, el 3 de setiembre, el Reinu Xuníu, Australia, y Nueva Zelanda declaráron-y la guerra a Alemaña, siguíos rápido per Francia, Suráfrica y Canadá. Na madrugada del 1 de setiembre de 1939, ensin previa declaración de guerra, invadió Polonia dende dellos puntos del oeste del país. El 17 de setiembre, la Xunión Soviética, siguiendo la so alcuerdu secretu con Alemaña, invadió Polonia dende l'este, convirtiendo les defenses polaques nun caos por aciu l'apertura d'un segundu frente. Alemaña y Xunión Soviética ocupó tol territoriu polacu en tan solo 36 díes. De resultes de la Campaña de Setiembre, la Polonia ocupada consiguió crear un poderosu movimientu de resistencia y contribuyó con fuerces militares significatives al esfuerzu aliáu mientres el restu de la Segunda Guerra Mundial.

Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda del Norte

cantu El Reinu Xuníu foi'l principal enemigu de Alemaña mientres la Segunda Guerra Mundial. Depués de la invasión nazi a Polonia, el 1 de setiembre de 1939, los británicos (xuntu con el franceses), fueron los primeres en declara-y la guerra a Hitler. Darréu, Mussolini, l'aliáu de Hitler, declaró-y la guerra a los británicos. El Reinu Xuníu refugaba les formes de gobiernu de l'Alemaña nazi y Italia fascista y taba dispuesta a lluchar contra ellos.

Asina Winston Churchill llegó al poder, el Reinu Xuníu convertir nuna amenaza pa Alemaña. Por causa de esto, el alemanes caltuvieron una cruenta guerra aérea, por cuenta de esto Reinu Xuníu empecipia una campaña de bombardéu sistemáticu a les zones industriales y principalmente a la población civil alemana. Los británicos tamién s'enfrentaron colos italianos y alemanes nel norte d'África, y el Imperiu del Xapón qu'atacó les colonies britániques en Asia y el océanu Pacíficu.

Tercer República Francesa

cantu Al igual que Reinu Xuníu, Francia declaró la guerra a Alemaña dempués de la invasión a Polonia, lluchando contra'l alemanes ya italianos ente 1939 y los entamos de 1940. Sicasí, dempués de la batalla de Francia, el alemanes invadieron y apoderaron la nación, convirtiéndola nun aliáu obligáu, y anque nel sur del país estableció un gobiernu autónomu conocíu como Francia de Vichy, los nazis nun dexaron alianza ente ésti y los británicos. Cabo destacar, que mientres la ocupación alemana de Francia, Charles de Gaulle estableció un gobiernu nel esiliu conocíu como Francia Llibre, que apurría una minoritaria ayuda a los aliaos.

Dempués de la batalla de Normandía y la lliberación de Francia, nel añu 1944, el alemanes fueron espulsaos del territoriu y el franceses volvieron en totalidá al llau de los Aliaos, quedándose con ellos hasta'l final del conflictu.

Unión de Repúbliques Socialistes Soviétiques

Bandera de la Xunión Soviética Nos empiezos de la guerra la Xunión Soviética de Stalin declaróse neutral, pero en agostu de 1939 robló un pactu de non agresión colos nazis (pactu Ribbentrop-Molotov), nel cual amás, quedar cola parte oriental de Polonia na so invasión.

Pero a mediaos de 1941, Alemaña rompió'l pactu de non agresión ya invadió la Xunión Soviética p'amestar parte del so territoriu al espaciu vital que naguaba por Hitler. Esti fechu provocó la inmediata integración de los soviéticos al bandu de los Aliaos, lo cual benefició en gran manera al Reinu Xuníu. De magar, el alemanes tuvieron de lluchar agora nun enorme frente oriental contra la Xunión Soviética y debieron de la mesma asumir la penosa carga de les innumberables baxes polos combates en dicha nación. Ente'l alemanes y soviéticos vivieron les batalles más crueles y sangrientes de tola Segunda Guerra Mundial y l'hestoria humana, afarando ciudaes y asesinando a millones de persones.

La entrada de los soviéticos a la guerra desfavoreció dafechu a'l alemanes y ayudó descomanadamente a la posterior rindición del país. Amás de ser el país con más muertes (28 000 000), la Xunión Soviética resultó ser el país que más lluchó y batalló contra la Exa.

Estaos Xuníos d'América

cantu Estaos Xuníos sofitaba a los aliaos, anque nun entró en guerra hasta avientu de 1941, cuando'l Imperiu del Xapón (aliáu d'el alemanes ya italianos) atacó la base de Pearl Harbor en Hawái, los estauxunidenses entraron darréu en guerra al pie de los Aliaos y ayudó nos combates a los británicos. Depués de que los Estaos Xuníos declararen la guerra a'l xaponeses, Alemaña y el Reinu d'Italia, los aliaos del Imperiu de Xapón, declararon la guerra a los estauxunidenses, configurando oficialmente los bandos hasta'l final del conflictu.

La entrada de los Estaos Xuníos a la guerra foi bien decisiva, pos esti país nun taba foliáu como los demás países batallosos y encargaríase d'ayudar al Reinu Xuníu y la Xunión Soviética na so llucha contra Alemaña, amás de batallar tamién contra'l Reinu d'Italia. Pero tamién, encargar de detener y faer recular la meyora del Imperiu del Xapón pol océanu Pacíficu, lluchando contra los xaponeses isla por isla.

Finalmente, los estauxunidenses llograron collaborar na rindición del Reinu d'Italia; debilitaron y ayudaron a ganar a la Alemaña al traviés de bombardeos y tres fuertes batalles, y finalmente tres los bombardeos atómicos sobre Hiróxima y Nagasaki vencieron al Imperiu del Xapón.

Fórmense les aliances clave

El generalísimo Chiang Kai-shek, el presidente Franklin D. Roosevelt y el primer ministru Winston Churchill na conferencia, el 25 de payares de 1943.
Joseph Stalin, Franklin D. Roosevelt y Winston Churchill na Conferencia de Teherán en 1943.

El 1 de setiembre de 1939, cola invasión d'Alemaña a Polonia dio entamu la Segunda Guerra Mundial. Col total sofitu de la XRSS. Alemaña empecipió la operación, mientres Reinu Xuníu, Francia, Australia y Nueva Zelanda declaráron-y la guerra a Alemaña'l 3 d'esi mesmu mes. Nepal, Terranova, Tonga, Unión Sudafricana y Canadá xunir nos díes posteriores, por cuenta de la unión de la isla británica al conflictu bélicu. El 17 de setiembre, la XRSS invadió Polonia dende l'este y el 30 de payares, los soviéticos atacaron Finlandia. Al añu siguiente, la URSS amestóse los estaos bálticos (Estonia, Letonia y Lituania) xuntu con partes del Reinu de Rumanía. El pactu xermanu-soviéticu llegó al so fin cola invasión alemana a la URSS, el 22 de xunu de 1941.

Los Estaos Xuníos xunir a los Aliaos tres el ataque a Pearl Harbor, el 7 d'avientu de 1941. Na Declaración de les Naciones Xuníes, el 1 de xineru de 1942, xuniéronse oficialmente 26 naciones como aliaes (la declaración formó tamién les bases pa la ONU). Países como Méxicu, Colombia y Brasil xunir a la guerra por ataques per parte d'el alemanes a los sos navíos, apurriendo a la guerra participación significativa, que ayudó na recta final de la guerra mundial.

Brasil nun foi l'únicu país llatinoamericanu n'unviar tropes a Europa. Un total de casi 42 000 soldaos brasileños llucharon nel frente italianu y francés; ente que Méxicu unvió al Escuadrón 201 pa observaciones, bombardeos y ametrallamientu de posiciones xaponeses, vehículos en convói y allugamientos d'artillería en Filipines y Formosa, y apautó con Estaos Xuníos la unviada de trabayadores mexicanos a los campos agrícoles y fábriques pa compensar la falta de mano d'obra debíu al correspondiente reclutamiento estauxunidense y finalmente Colombia casi llogra fundir al submarín alemán (O-154) que taba amenaciando a la canal de Panamá utilizando una fragata misilera (RC CALDAS) espulsando a'l alemanes d'esta canal.[2] Dellos países como Paraguay, unviaron tropes nacionales[3] a lluchar dientro del Exércitu Brasileñu.

L'alianza informal de los Cuatro GrandesReinu Xuníu, la Xunión Soviética, los Estaos Xuníos y China[1] — surdió na última metá de la II Guerra Mundial y les sos decisiones determinaron la estratexa aliada alredor del mundu.

Países aliaos de la segunda guerra mundial

Ver tamién

Referencies