Diferencies ente revisiones de «Peróxidu»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q107429
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Vease tamién +Ver tamién)
Llinia 35: Llinia 35:
{{listaref}}
{{listaref}}


== Vease tamién ==
== Ver tamién ==
* [[Peróxido d'hidróxenu]]
* [[Peróxido d'hidróxenu]]
* [[Peróxido d'acetona]]
* [[Peróxido d'acetona]]

Revisión a fecha de 20:49 2 abr 2018

Fórmula xeneral d'un peróxido.

Los peróxidos son sustances que presenten un enllaz osíxenu-osíxenu y que contienen l'osíxenu n'estáu d'oxidación −1.[1] [2]La fórmula xeneral de los peróxidos ye Metal + (O-1)2-2. Xeneralmente pórtense como sustances oxidantes.[3]

En contactu con material combustible pueden provocar quemes o inclusive esplosiones. Sicasí, frente a oxidantes fuertes como'l permanganato, pueden actuar como reductor aferruñándose a osíxenu elemental. Ye importante puntualizar qu'el peróxido tien carga.

En poques palabres, son óxidos que presenten mayor cantidá d'osíxenu qu'un óxidu normal y na so estructura manifiesten un enllaz covalente senciellu apolar ente osíxenu y osíxenu.

Síntesis

El peróxido más conocíu y principal compuestu de partida na síntesis d'otros peróxidos ye'l peróxido d'hidróxenu (H2O2). Anguaño suelse llograr por autooxidación de naftohidroquinona. D'antiguo utilizábase la formación de peróxido de bariu o la hidrólisis de persulfatos que de la mesma se xeneraben por electrólisis de sulfatos en disolución aguacienta con altes densidaes de corriente per superficie del electrodu.

Munches sustances orgániques pueden convertise en hidroperóxidos en reacciones de autooxidación en presencia de lluz y osíxenu atmosférico. Especialmente peligrosu ye la formación a partir d'éteres yá que estos tresfórmense bien fácilmente y los peróxidos suélense arriquecer na borrafa d'una posterior destilación. Ellí pueden producir esplosiones bien fuertes. Munchos de los accidentes más tráxicos de llaboratoriu deber a esti tipu de reacción. Polo tanto antes de destilar cantidaes mayores d'estos disolventes hai que probar la presencia de peróxidos con papel trescaláu de yoduro de potasiu y almidón. La formación d'un color azuláu o escuru indica la presencia de peróxido. (El peróxido aferruña'l yoduro a yodu elemental que, de la mesma, forma col almidón un complexu d'inclusión d'el color característicu escuru).

Usos

Parámetru d'analís na industria alimentaria

Na industria alimentaria utilízase como parámetru pa midir la calidá de los aceites y les grases, que son susceptibles de rancese o descomponese, por aciu la técnica de midida del índiz de peróxido (o índiz de peroxidación); siendo la peroxidación una de les causes que provoca característiques refugables na calidá de los alimentos (tales como aceites, ente otros).

Aplicaciones químiques

Igualmente les aplicaciones de los peróxidos son bien versátiles (dende la peluquería onde s'empleguen en tintes pa esclariar el pelo hasta en combustibles de cohetes).

Na industria químico utilizar nel llogru de los epóxidos, en diverses reacciones d'oxidación, como iniciadores de reacciones radicalaries por casu pa endurecer poliésteres o na fabricación del glicerol a partir del alcohol hidroxipropénico. L'ácidu peroxi-trifluoroacético (F3C–C(=O)–O–O–H) ye un desinfestante bien potente y emplégase como tal na industria farmacéutico. N'odontoloxía utilizar pal ablancazamientu de los dientes, yá sía aplicáu en xel o en bandes trescalaes de peróxido en concentraciones de 9%, 16% y 25%.

Estáu d'oxidación

El estáu d'oxidación del osíxenu nos grupos peróxido ye -1

Analítica

Los peróxidos dan una coloración anaranxada con disoluciones d'óxidu de titaniu n'ácidu sulfúrico concentráu.

Con dicromato de potasiu formen el peróxido de cromu (VI) de color azul que puede ser estrayíu con éter etílicu.

Referencies

  1. IUPAC, Compendium of Chemical Terminology (2006). «Peroxides» (inglés). Consultáu'l 28 de setiembre de 2015.
  2. IUPAC, Compendium of Chemical Terminology (2006). «Oxidation state» (inglés). Consultáu'l 28 de setiembre de 2015.
  3. «Peróxido d'hidróxenu». ATSDR (NaN d'abril de 2002). Consultáu'l 23 de mayu de 2015.

Ver tamién