Diferencies ente revisiones de «Afrika Korps»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-(E|e)stadounidense +\1stauxunidense)
m correiciones
Llinia 49: Llinia 49:
[[Erwin Rommel|Rommel]] llegó a [[Trípoli]] llevando consigo un arte de la guerra totalmente desenvueltu y asimiláu. Tenía la misión de caltener la llínea del frente y dar sofitu a los [[italia]]nos, nun dexando que los británicos espulsaren a les fuerces de la Exa de [[África]] pa evitar abrir otru posible frente nel sur de [[Europa]]. Sicasí, nun pasaría enforma tiempu por que Rommel poner al ataque.
[[Erwin Rommel|Rommel]] llegó a [[Trípoli]] llevando consigo un arte de la guerra totalmente desenvueltu y asimiláu. Tenía la misión de caltener la llínea del frente y dar sofitu a los [[italia]]nos, nun dexando que los británicos espulsaren a les fuerces de la Exa de [[África]] pa evitar abrir otru posible frente nel sur de [[Europa]]. Sicasí, nun pasaría enforma tiempu por que Rommel poner al ataque.


A los pocos díes de llegar col so exércitu, Rommel tomó una posición ofensiva y llevó a les tropes de la Exa a una serie de socesives victories, ganando a les tropes britániques nes batalles de [[Batalla de Gazala|Gazala]], [[Tobruk]] y [[Marsa Matruh]]. En tou momentu, l'exércitu xermanu-italianu atopar en clara inferioridá, tantu en tropes como en suministros. Sicasí, la mala organización del exércitu británicu dexó que la inigualable esperiencia del exércitu alemán na batalla de movimientos llevara a trunfos aplastantes de la mano de Rommel. Asina foi como'l mariscal alemán conocióse como ''El Foín del Desiertu'', convirtiéndose nuna lleenda y siendo tarrecíu ya inclusive almiráu polos sos enemigos, creando un aura de invencibilidad al so alredor.
A los pocos díes de llegar col so exércitu, Rommel tomó una posición ofensiva y llevó a les tropes de la Exa a una serie de socesives victories, ganando a les tropes britániques nes batalles de [[Batalla de Gazala|Gazala]], [[Tobruk]] y [[Marsa Matruh]]. En tou momentu, l'exércitu xermanu-italianu atópase en clara inferioridá, tantu en tropes como en suministros. Sicasí, la mala organización del exércitu británicu dexó que la inigualable esperiencia del exércitu alemán na batalla de movimientos llevara a trunfos aplastantes de la mano de Rommel. Asina foi como'l mariscal alemán conocióse como ''El Foín del Desiertu'', convirtiéndose nuna lleenda y siendo tarrecíu ya inclusive almiráu polos sos enemigos, creando un aura de invencibilidad al so alredor.


== Tobruk ==
== Tobruk ==

Revisión a fecha de 18:20 1 abr 2018

Afrika Korps
País Bandera de Alemaña nazi Alemaña nazi
Acuartelamiento Trípoli, Llibia cantu
Cultura ya historia
Lema Ritterlich im Kriege, wachsam für dean Frieden (Caballerosos na guerra, vixilantes na paz)
Colores Mariellu, marrón

El Deutsches Afrikakorps (DAK) foi una fuerza militar alemana unviada al norte de África en 1941 como respaldu de les tropes italianes que taben siendo ganaes polos británicu mientres la Segunda Guerra Mundial. Los sos comandantes fueron el Generalfeldmarschall Erwin Rommel, conocíu como el Foín del Desiertu y Hans- Jürgen von Arnim.

Tres una serie de victories, finalmente fueron ganaos na Segunda Batalla d'El Alamein (del 23 d'ochobre al 3 de payares de 1942) poles tropes britániques comandadas pol xeneral Bernard Law Montgomery.

Escenariu bélicu: África

Erwin Rommel, comandante del Deutsches Afrikakorps nel Norte d'África.

El norte d'África ufiertaba una zona de combate inmensa, pos el desiertu de Llibia estender a lo llargo de miles de kilómetros de sable hasta Exiptu, ensin prácticamente torgues. Esti casi ilimitáu escenariu dexaba a les fuerces mecanizadas poner en práctica de la forma más pura posible'l combate por aciu maniobres operacionales de gran movilidá, lliberaos de llombes, poblaciones o puntos nos qu'establecer un fuerte bloquéu. Esti arte de la guerra precisamente yera la mayor de les habilidaes de la Wehrmacht.

La franxa de mar que dixebraba África de Italia yera curtia pero nun taba exenta de grandes peligros, tantu per aire como per agua, gracies a una efectiva fuerza aeronaval permanente nel Mediterráneu que los británicos nun dexaben d'alimentar pa evitar la espansión del Exa en África. A esti peligru había qu'añedir la presencia colonial de los británicos en Malta.

Antecedentes y primeros pasos

La invasión de Grecia debilitara tamién la posición británica nel norte de África. El 12 de febreru de 1941, Adolf Hitler unvió en sofitu a los italianos al acabante formar Afrika Korps so les ordes del teniente xeneral Erwin Rommel. Rommel sería segundu xefe del Exércitu del Norte d'África, mandáu pol xeneral italianu Italo Gariboldi.

Rommel llegó a Trípoli llevando consigo un arte de la guerra totalmente desenvueltu y asimiláu. Tenía la misión de caltener la llínea del frente y dar sofitu a los italianos, nun dexando que los británicos espulsaren a les fuerces de la Exa de África pa evitar abrir otru posible frente nel sur de Europa. Sicasí, nun pasaría enforma tiempu por que Rommel poner al ataque.

A los pocos díes de llegar col so exércitu, Rommel tomó una posición ofensiva y llevó a les tropes de la Exa a una serie de socesives victories, ganando a les tropes britániques nes batalles de Gazala, Tobruk y Marsa Matruh. En tou momentu, l'exércitu xermanu-italianu atópase en clara inferioridá, tantu en tropes como en suministros. Sicasí, la mala organización del exércitu británicu dexó que la inigualable esperiencia del exércitu alemán na batalla de movimientos llevara a trunfos aplastantes de la mano de Rommel. Asina foi como'l mariscal alemán conocióse como El Foín del Desiertu, convirtiéndose nuna lleenda y siendo tarrecíu ya inclusive almiráu polos sos enemigos, creando un aura de invencibilidad al so alredor.

Tobruk

Meyora de la 39.ª sección Panzerjäger del Afrika Korps, 1942.

A finales de marzu, el Afrika Korps atacó les desguarnecidas tropes britániques presentes en Llibia, al mandu del xeneral Archibald Wavell. La audacia de Rommel y la so pervalible esperiencia nel usu de los tanques sosprendió dafechu a les tropes britániques. A mediaos d'abril, el alemanes algamaron la frontera de Exiptu, prindaron al xeneral O'Connor y aisllaron el puertu de Tobruk, onde una guarnición australiana trató d'aguantar.

Wavell pidió urxentemente refuerzos y en mayu creyó tar en condiciones d'entamar un contraataque. A pesar del ésitu inicial, resultó un fracasu. En xunu trató d'entamar una nueva ofensiva, que tampoco cuayó. En xunetu, Wavell foi releváu y tomó el mandu'l xeneral sir Claude Auchinleck. Mientres los seis meses siguientes, Auchinleck concentró y entamó les sos tropes britániques y de la Commonwealth y empezó a preparar una campaña que'l so oxetivu yera lliberar Tobruk y recuperar Llibia. Tres un intentu fallíu de romper el cercu de Tobruk en payares, les tropes de Auchinleck consiguieron el so oxetivu'l 10 d'avientu nel Sitiu de Tobruk, pero con un peraltu preciu n'homes y material. Lliberada la plaza, el ingleses prosiguieron hasta la ciudá de Bengasi, qu'ocuparon el 24 del mesmu mes. Sicasí, l'ésitu de los británicos foi transitoriu.

El 21 de xineru de 1942, Rommel volvió al ataque, reconquistando Tobruk, replegándose'l día 28 les fuerces britániques escontra l'oeste. Tres un períodu d'aselu de casi cuatro meses, Rommel volvió a entamar la ofensiva'l 27 de mayu, llegando a finales de xunu a les cercaníes de El Alamein. Gracies a la victoria en Tobruk, Rommel xubió nel escalafón militar y recibió el cayáu de Generalfeldmarschall.

Les batalles d'El Alamein

Campusantu militar n'El Alamein.

El Alamein ye una ciudá que falta 106 km de Alexandría y del Delta del Nilo, oxetivu de les fuerces xermanu-italianes. Sicasí, la puesta en marcha de la Operación Azul na URSS provocó que'l centru d'atención abandonara África, y collo los suministros alemanes. Asina, l'exércitu de Rommel empezó a sufrir enormes problemes de suministru. Amás, el 16 de xunu un convói angloestauxunidense llegó a Malta y punxo fin a los ataques aéreos alemanes sobre la isla. A finales de mes, los aliaos empezaron dende la isla una ofensiva contra los convóis de suministru de la Exa que se dirixíen al norte d'África, dexando a les tropes de Rommel prácticamente abandonaes, ensin suministros nin gasolina. Les tropes de Rommel llograron caltener les sos posiciones y el 10 de xunetu empecipiaron una serie de pequeños contraataques. Auchinleck reorganizó a les sos tropes, agora muncho más numberoses y prácticamente con ilimitaos recursos, en redol a El Alamein, planiando l'ataque contra'l yá maltrecho Afrika Korps, exhausto y bien debilitáu de tantu combatir ensin fuelgu.

El 1 de xunetu, Rommel, sabedor de qu'en poco tiempu un gran contingente de tropes estauxunidenses llegaría a Exiptu como refuerzu de les tropes britániques, aprovechó la última oportunidá que tenía nes sos manos pa vencer a los británicos y atacó n'El Alamein na Primer Batalla d'El Alamein. Sicasí, nun llogró refugar a los británicos y l'ofensiva quedó enllancada'l 27 de xunetu.

N'agostu, Auchinleck foi sustituyíu como comandante en xefe pol xeneral Harold Alexander, y el teniente xeneral Bernard Law Montgomery tomó'l mandu en calidá de xefe d'operaciones de les fuerces del Desiertu Occidental, arrexuntaes en redol al Octavu Exércitu Británicu (conocíu como Los Aguarones del Desiertu). Asina, Montgomery entamó un gran ataque contra la fráxil llínea defensiva de la Exa siguiendo'l patrón de «guerra de gastadura», llanzándolo'l 23 d'ochobre empezando la Segunda Batalla d'El Alamein. El 3 de payares Rommel ordenó lo que quedaba de les sos tropes y retiróse d'El Alamein.

Campaña de Túnez

Tres la so decisiva victoria n'El Alamein, l'exércitu británicu de Bernard Montgomery, emburrió escontra l'oeste a les tropes alemanes; el 23 de xineru de 1943 el 8.º Exércitu Británicu de Montgomery tomó Trípoli, la capital de la Llibia italiana y principal base de suministros de Rommel. Esta eventualidá yá fuera prevista pol altu mandu alemán, qu'estableciera la ciudá de Túnez como la so base de suministros, ya intentar bloquiar a los británicos na Llínea Mareth nel sureste del país.

Les fuerces anglu-estauxunidenses desembarcaes n'Arxelia y Marruecos enfusaren en Túnez ente payares y avientu de 1942 cola idea d'ocupar el norte del país primero que les fuerces de la Exa, en retirada dende Llibia, reagrupar na zona. Dempués de fracasar nel intentu, los Aliaos dirixieron los sos esfuerzos a intentar cortar la retirada escontra Túnez que l'exércitu alemán habíase vistu obligáu a entamar. Pel oeste la 1ª División d'Infantería norteamericana estableciera una fuerte llínea defensiva, ente que el 8º exércitu británicu siguía la meyora dende'l sur.

Batalla de Kasserine

El 19 de febreru, Rommel recibió'l control de les divisiones Panzer 10.ª y 21.ª tresferíes del 5.º Exércitu Panzer de von Arnim y atacaría al traviés de los pasos de Kasserine y Sbiba escontra Thala y el norte, estenando la zona y amenaciando los lladrales del I Exércitu Británicu.

El combate principal desenvolver nel escobiu de Kasserine contra les tropes estauxunidenses dirixíes pol xeneral Fredendall. Kesserine foi la primer operación importante de los inda inespertos estauxunidenses mientres la guerra, sufriendo graves perdes y reculando 50 km dende les sos posiciones orixinales. Magar el so ésitu inicial, la debilidá de les fuerces italo-alemanes en Túnez torgó-yos sacar provechu d'esta victoria, teniendo que volver rápido a les sos bases de partida.

Final

El 6 de marzu de 1943, Rommel foi sacupáu por cuenta de una enfermedá y Hitler refugó la torna al Norte d'África polo qu'el 23 de febreru de 1943 foi releváu por von Arnim como comandante Supremu del Afrika Korps.

Les tropes del Afrika Korps supervivientes, sol mandu del von Arnim, capitularon en Túnez el 12 de mayu de 1943. Fueron prindaos 130 000 soldaos que consideraos prisioneros de guerres fueron treslladaos a campos de prisioneros n'Estaos Xuníos y Canadá.

Himnu

Somos el Afrika Korps alemán

Les valientes tropes del Führer

Truñamos como la nube del diañu

Enzancamos el camín a los Tommys (soldaos ingleses)

Nun tarrecemos nin al calor nin al sable del desiertu

Combatimos la sede y l'encesu sol

Colamos a golpe de tambor

Avanzamos

Avanzamos

Avanzamos al pie de el nuesu Rommel

Avanzamos al pie de el nuesu Rommel

Los británicos tarrécennos como a la peste

Siéntense quemaos como'l carbón

Vengamos pola Alemaña Oriental y pol Suroeste

Que nos fueron robaes cobardemente

Churchhill y Roosevelt monten en roxura

Ganando a los nuesos enemigos en cada país

Los tambores retumben mientres colamos

Avanzamos

Avanzamos

Avanzamos al pie de el nuesu Rommel

Avanzamos al pie de el nuesu Rommel

Con nós, xuníos na batalla y na victoria

Colen les tropes italianes

Hasta que'l sol de la paz rellume sobre nós

Y tornemos a Alemaña

Pero si la bala enemiga algámame

Entós déxame folgar nel sable del desiertu

Y que suene'l tambor una vegada más

Avanzamos

Avanzamos

Avanzamos al pie de el nuesu Rommel

Avanzamos al pie de el nuesu Rommel

Enllaces esternos