Diferencies ente revisiones de «Conceyos d'Italia»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Creada traduciendo la páxina «Municipios de Italia»
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 11:15 31 mar 2018

El conceyu (n'italianu: (italiano: comune, 'municipio, mejor que comuna' ), ‘conceyu, meyor que comuña’)? ye un te autónomu[1] y constitúi la unidá alministrativa básica de les provincies y les rexones, al cargu de gran parte de les xeres civiles. Estos estrémense de la mesma en circunscripciones y tán al cargu de un alcalde (n'italianu: sindaco)? electu popularmente.

A partir del añu 2015 había n'Italia 8.010 conceyos, bien variaos en población y superficie.

Orixe

Na Italia medieval estableciéronse los comuni como ciudaes independientes d'un señor feudal.

¿Conceyu o comuña?

La palabra conceyu (del llatín municipium) denotaba na antigua Roma a les ciudaes llibres, gobernaes coles sos propies lleis, pero que los sos vecinos teníen derechos de ciudadanu romanu. Sicasí, la palabra comuña (del francés commune[2]) denota a una organización social y económico que nun se somete a les riegles sociales tradicionales, como la familia y la propiedá (por casu la comuña socialista y la comuña anarquista).

L'usu de la palabra comuña ye consideráu pola Real Academia Española (RAE) como sinónimu, n'América, de conceyu, pero en Hispanoamérica namá s'utiliza como nome d'una entidá subnacional n'Arxentina, Bolivia, Chile y Colombia, polo que magar la semeyanza aparente ente'l términu italianu comune y la palabra castellana comuña, encamiéntase'l términu conceyu pa referise a elles.

Alministración

  • Conseyu municipal (n'italianu: Consiglio comunale)?
  • Xunta municipal (n'italianu: Giunta comunale)?
  • Alcalde (n'italianu: Sindaco)?

Subdivisiones

N'Italia los conceyos pueden estremase de dos formes: frazioni o circoscrizioni di decentramento comunale.

  • Una fracción (n'italianu: frazione)? ye una agrupación de cases o una pequena localidá aisllada de la capital, nel casu de los conceyos compuestos por más d'una localidá. L'equivalente n'España sería pedanía o barriu.
  • Sicasí, una circunscripción (n'italianu: circoscrizione di decentramento comunale)? ye una área alministrativa dientro de la ciudá mesma. El nuesu equivalente sería distritu.

A partir del 19 de xineru de 2001, les 19 circunscripciones de Roma #denominar municipi, cada cual con un presidente d'elección directa y una xunta asesora. El términu municipi utilízase tamién pa les circunscripciones de Bari y Xénova. Amás, éstes llámense municipalità en Nápoles y Venecia, zone di decentramento en Milán y quartieri en Bolonia y Florencia.

Vease tamién

Referencies

Enllaces esternos