Diferencies ente revisiones de «Minarete»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
Llinia 12: Llinia 12:
Ficheru:Aya sofya.jpg|Minaretes de Santa Sofía.
Ficheru:Aya sofya.jpg|Minaretes de Santa Sofía.
Ficheru:Cordoba-Mezquita03.jpg|Antiguu alminar de la [[mezquita de Córdoba]] convertíu en torre-campanario de la [[Mezquita-catedral de Córdoba|catedral de Córdoba]].
Ficheru:Cordoba-Mezquita03.jpg|Antiguu alminar de la [[mezquita de Córdoba]] convertíu en torre-campanario de la [[Mezquita-catedral de Córdoba|catedral de Córdoba]].
Ficheru:Alminar de San Juan de los Caballeros. Córdoba.jpg|Alminar de dómina califal. Córdoba Archivo:Ermita de La nuesa
Ficheru:Alminar de San Juan de los Caballeros. Córdoba.jpg|Alminar de dómina califal. Córdoba
Señora de Cuatrovitas. Alminar (s. XII).jpg|[[Ermita de La nuesa Señora de Cuatrovitas]]
Archivo:Ermita de La nuesa Señora de Cuatrovitas. Alminar (s. XII).jpg|[[Ermita de La nuesa Señora de Cuatrovitas]]
</gallery>
</gallery>



Revisión a fecha de 11:58 24 mar 2018

Alminares de la mezquita El-Tabia[1] (Asuán).

Alminar o minarete son los nomes con que se traducen nes lengua romances la palabra árabe منار (minar o manār), que designa a les torres de les mezquites musulmanes.

Dambos nomes proceden del árabe: el primeru directamente al castellán con adición del artículu árabe al-, y el segundu del francés minaret, tomáu del turcu, minara, que de la mesma lo toma del árabe. La palabra árabe minar significa en realidá «faru», porque en sieglos pasaos yera frecuente l'allugamientu de lluces nos minaretes pa empobinar a los viaxeros escontra la ciudá. N'árabe la palabra que designa más puramente a esta parte de la mezquita ye مئذنة el mio'dhana, esto ye, llugar dende onde se realiza'l adhan o llamada a la oración; pos la so función ritual ye apurrir una redolada elevada por que'l muecín o almuédano ( مُؤَذِّن mu'aḏḏin -"glayador"-) efectúe los cinco llamaes ( أَذَان adhan) qu'acaldía se faen pa convocar a la oración ( صلاة salat). Pa ello, el minarete suel tener na so parte más alta un balcón que lu arrodia, dende'l que se lleva a cabu la llamada. Na actualidá, el almuédano suelse ayudar con un sistema megafónicu por que se oya con más facilidá nes grandes ciudaes.

Dominiu del espaciu

La función del alminar ye tamién marcar la dominación física, visual y sonora del espaciu.

Cuando los turcos convirtieron Santa Sofía en mezquita arrodiaron con cuatro minaretes la inmensa mole de la cúpula que caracterizaba'l perfil de la ciudá. De manera similar, la Reconquista española cristianizó los alminares convirtiéndolos en torres de les ilesies que se llevantaben sobre les mezquites.

Forma y númberu

Alminares de la Masjid al-Haram de La Meca.
Los seis minaretes de la Mezquita Azul d'Istambul.

La forma y númberu de los alminares varia según les zones:

Nel oriente musulmán son habituales les mezquites con más d'unu, xeneralmente dos o cuatro, y de forma variable. Son característicos nos llugares d'influencia otomana los espodaos minaretes de sección circular, con un balcón sobresaliente y un teyáu cónicu. El númberu de los minaretes tamién ye significativu: cuando'l sultán Ahmed I mandó llevantar seis minaretes na Mezquita Azul de Istambul, foi criticáu porque hasta entós namá tenía esi númberu Masjid al-Haram ("la mezquita sagrada" de La Meca, onde se curia la Kaaba); el sultán solucionó'l problema mandando construyir un séptimu alminar en La Meca.[2]

Nel Magreb les mezquites suelen tener namá unu, de planta cuadrada.

Malwiyya,[3] el alminar de la mezquita de Samarra (Iraq), una espiral ascendente, inspírase lejanamente na forma de los ziggurat; ya influyó nel de la mezquita de Ibn Tulun de El Cairo.

En Tombuctú son característicos los alminares de tierra, paya y madera, trés de los cualos (en xunto coles sos mezquites-madrasa) fueron declaraos patrimoniu de la humanidá pola UNESCO (Sankore, Djinguereber y Sidi Yahya).

Ver tamién

Notes

  1. en:El-Tabia Mosque.
  2. Libya antiqua, L'Erma di Brestschneider, 1995, ISBN 88-7062-934-1, vol. 1, pg. 146.
  3. Kleiner, Fred S. and Christin J. Mamiya. Gardner's Art Through the Ages: 12th edition. Thomson Wadsworth, 2005. Fonte citada en en:Malwiya.

Enllaces esternos