Diferencies ente revisiones de «Catwoman»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-llínea +llinia)
Llinia 109: Llinia 109:




[[Categoría:Tradubot 2017]]
[[Categoría:Wikipedia:Correxir traducción]]

Revisión a fecha de 14:09 9 mar 2018

Catwoman ye un personaxe ficticiu de DC Comics, de nome Selina Kyle y acomuñada a Batman, tamién conocíu como Bruce Wayne. Foi creada por Bill Finger y Bob Kane, y fixo la so primer apaición en Batman N° 1 (primavera de 1940). El so nome Selina deriva de la deidá llunar Selene.

Originalmente, Catwoman yera una lladrona de xoyes, esperta n'amarutase y yera conocida a cencielles como La Gata. Col pasar de los años foi evolucionando hasta convertise nun personaxe muncho más sensual y complexu, amás de llevar un traxe totalmente distintu.

Xeneralmente reparar una fuerte atracción ente ella y Batman, que, col pasu del tiempu, convirtióse nun complicáu, fondu ya imposible amor. Xuntu con Talia al Ghul, Catwoman foi l'interés románticu históricamente más recurrente de Batman.

Hestoria y pareya

Anque originalmente foi creada como rival de Batman, el títulu de héroe o villanu para Catwoman ye más ambiguu, yá que tuvo'l so propiu códigu moral, que-y prohibe cometer asesinatu, cosa que nun coincide cola mayoría de los villanos.

Na so primer apaición en Batman Nº1 (primavera de 1940) yera conocida como La Gata y nun usaba nel so paxellu nada que se paeciera a una traza distintiva de los felinos, yá que el so disfraz yera'l d'una vieya que robaba xoyes. Mientres el mesmu añu, nel cómic de El secretu de vida de Catwoman (seronda de 1940) escláriase'l so orixe, y el so personaxe defínese más claramente. Nesti nuevu relatu especifícase un nuevu aldu nel orixe de la felina: Selina Kyle, azafata d'una llinia d'aviación, tien un accidente nel qu'el so avión estrellar nuna alloñada rexón. Debíu al accidente sufre d'amnesia, y la so única alcordanza ye la tienda d'animales y veterinaria del so padre y, cuantimás, los gatos d'esi establecimientu. Encegolada por saber el so orixe, enferronar a eses alcordances, que se converten nel centru de la so esistencia.

Esta versión de Selina Kyle de Tierra-2 (Edá d'Oru) reformóse y, dempués de dellos pequenos problemes, abandonó la so vida nes cais y casóse con Bruce Wayne. Dempués de dalgún tiempu, formen una familia y tienen una fía llamada Helena. Pasaos dellos años, un antiguu miembru de la peada onde solía tar empieza a chantajearla con revela-y a la so fía'l secretu que vence la so vida, el del so otru yo. A pesar de tener lo que siempres suañó, ella nun puede evitar recayer, y al pie de esi lladrón reinicia la so vida nes cais. Al enterase Bruce d'esto, decide intervenir pa tratar de salvar a la madre de la so fía pero, por cuenta de un accidente, dambos muerren. Tiempu dempués ye-y revelada la verdá a Helena, y ella xura venganza ante la tumba de los sos padres, apaeciendo asina la superheroína Cazadora.

De la mesma, Selina Kyle de Tierra-1 (Edá de Plata y de Bronce) siguía siendo la lladrona con eventual interés amorosu en Batman.

En 1985 ye borráu de la hestoria de los cómics tou lo referente a universos paralelos, tal como ye cuntáu en Crisis en Tierres Infinites.

El nuevu orixe de Catwoman surde en 1987, cuando Frank Miller decide re-escribir la hestoria de Batman en Batman: Añu unu, y al pie de esto la de dellos otros personaxes como Catwoman. La nueva hestoria cunta que Selina ye una prostituta y dominatrix amante de los gatos que se convierte en lladrona de xoyes al ver a Batman n'acción. Aparentemente foi víctima de abusu sexual per parte del so padre. La so única amiga ye una compañera menor d'edá llamada Holly, que ye violada pola so proxeneta. Lliberar del xugu del esplotador que la sometía a esa forma de vida, y decide fabricase un disfraz inspiráu nel nuevu héroe que surdió na ciudá: Batman, asonsañando d'esa forma la so modus operandi.

Pa enllazar a esti nuevu orixe faía daqué más paecíu al personaxe orixinal. Catwoman tuvo'l so propiu cómic, escritu pola guionista Mindy Newell en 1989. Nesta hestoria afondar nes circunstancies nes que Selina entrenar pa ser Catwoman, la so evolución como personaxe y la so relación cola so hermana Maggie.

Depués siguiríen apaeciendo series sobre Catwoman, caúna d'elles con nuevos cambeos y característiques del personaxe. De toes, la más premiada y aclamada foi la escrita por Ed Brubaker na so serie "Catwoman" (2002 - 2005).

Apaiciones n'otros medios

Julie Newmar como Catwoman na serie de televisión de 1966 Batman.
Eartha Kitt como Catwoman na serie de televisión Batman nel añu 1968.

Batman (1966-1968)

Na serie de los años sesenta foi interpretada por Julie Newmar nes temporaes 1966 y 1967, y Eartha Kitt en solu trés capítulos antes de ser atayáu'l programa en 1968. Na serie, Catwoman yera una de les villanes principales, indiferenciable de los otros y anque amosaba atracción escontra Batman nun remacariaba n'intentos de matalo al igual que los demás villanos.

Batman la serie animada (1992-1995)

Na aclamada serie animada de los noventa, fuertemente influyida pola película de Tim Burton, Selina Kyle asume un rol similar de lladrona y antagonista al empar qu'interés románticu, ensin incurrir nunca en delitos violentos y amosando una esmolición recíproca escontra Batman. Selina apaez roxa al igual que Michelle Pfeiffer, anque'l so traxe ye llixeramente distintu. La so actriz de voz foi Andriene Barbeau.

Les nueves aventures de Batman (1997)

Selina tenía'l pelo curtio y negru (a diferencia del llargu pelo rubio de la serie predecesora o se retayó'l pelo y se lo tiñó de negru) y, como Catwoman, vistía un traxe principalmente inspiráu nel que llució Michelle Pfeiffer na película Batman Returns. Nesta serie, al igual que na anterior, nun queda claru si ye heroína o villana, yá que nun ayudar a Batman en nenguna de les sos apaiciones, pero tampoco paez tolerar qu'esti sufra dalgún dañu. De xacíu, caltiense esa relación amor-odio de la serie orixinal, pero perdiendo parte del erotismu de la so versión anterior.

Batman Beyond (1999)

Magar nun faer apaición de nengún tipu en Batman Beyond y desconocese qué foi d'ella, Catwoman tien una fuerte presencia nesa serie. Fíxose-y mención per primer vegada nel episodiu "La mano del home muertu", nel que Terry McGinnis (el Batman del futuru) conoz a una moza llamada Melanie Walker, con quien empecipia una relación que podría comparase a la que Selina Kyle tuvo col Batman orixinal. Inclusive, el mesmu Terry pregúnta-y a Bruce a la fin del episodiu si daqué similar asocedió-y, a lo que Bruce sonri y respuéndelu "Te voi falar d'una muyer llamada Selina Kyle...".

Al rematar la producción de Batman Beyond: Return of the Joker, Bruce Timm realizó un guion pa una nueva película de Batman, na cual Catwoman apaecería como una vieya. La película enxamás se realizó, y el guion reescribióse y salió al aire como l'últimu capítulu de la segunda temporada de Lliga de la Xusticia Ilimitada.

En dalgún puntu ente Lliga de la Xusticia ilimitada y Batman Beyond, Selina reformóse y convirtióse n'aliada de Batman, y pasó a ser otra de los sos asistentes. Tou esto ye mentáu tantu por Terry como por Bruce nel episodiu "Epílogu".

Gotham (2014)

Selina Kyle apaez na serie de televisión de Gotham , interpretáu por Camren Bicondova. Selina Kyle ye representada como una lladrona de 14 años d'edá, moteyada "Cat", que vive nes cais de la ciudá de Gotham. Nel primer episodiu de la serie, ella ye testigu del asesinatu de Thomas y Martha Wayne. Tres los asesinatos, Selina avérase alredor de perímetru de la Casona Wayne. Gordon fai arreglos por que se quede na Casona Wayne, onde se fai amiga del mozu Bruce Wayne. Depués dambos escapen a la ciudá cuando una banda d'asesinos a sueldu lleguen a la casona coles mires de matala a ella por ser testigu de la muerte de los padres de Bruce. Anque'l detective Jim Gordon y el mayordomu Alfred Pennyworth llogren rescatar a Bruce, Selina vuelve a les cais a escondese. Más tarde, torna a la Casona Wayne a devolve-y dellos artículos robaos a Bruce y metanes la despidida da-y el so primer besu. Na segunda temporada, dempués de superar una rivalidá con Silver St. Cloud, un nuevu interés amorosu de Bruce, vuélvese la so pareya formal. Esta relación termina na temporada trés, cuando la madre de Selina vuelve a Gotham desesperada y píde-y a la so fía dineru pa escapar d'un home que lu escuerre. Selina descrubre que la so madre en realidá tar engañando y que Bruce abarruntar y -y dió el dineru ensin dici-y nada a Selina. Ente llárimes y roxura, la moza ruempe con Bruce Wayne. Más tarde, Bruce ye raptáu y reemplazáu pol so doppelgänger. Cuando Selina dase cuenta amenaza con delatalu con Alfred, a lo qu'él la emburria pela ventana d'un edificiu.Na cuarta temporada podemos ver los sos entamos como catwoman.


Lee Meriwether, Catwoman en Batman: La película (1966).

Cine

Batman (1966)

Pa esta película basada na comedia televisiva Batman esperábase cuntar con Julie Newmar (la Catwoman de la serie). Pero ella atopábase rodando otru filme. Por esto, tuvo de ser reemplazada pola actriz Lee Meriwether. Na película, Catwoman conforma un equipu de villanos xuntu al Joker, Riddler y Pingüín pa conquistar el mundu secuestrando a les máximes autoridaes mundiales.

Batman Returns (1992)

Michelle Pfeiffer interpreta a Selina Kyle en Batman Returns.

Na película Batman Returns, Selina Kyle (Michelle Pfeiffer) ye una solitaria y sumisa oficinista que trabaya pal millonariu Max Schreck, quien entama robar la enerxía eléctrica de Gotham City con un condensador, faciéndolo pasar por un gran xenerador d'enerxía. Al ser afayada pol so xefe, mientres esaminaba arquivos protexíos, este l'asesina emburriándola pela ventana de la so oficina. En cayendo del edificiu dende un gran altor, la muyer muerre nun caleyón. Depués, ye arrodiada por gatos caleyeros, quien la devuelven a la vida ensin ser esto esplicáu na película. Selina torna al so apartamentu onde fai la so entrada rutinaria. Al escuchar les grabaciones de la so máquina contestadora telefónica, que-y recordaben el so estilu de vida, españa nun ataque de roxura reprimida. Selina destrúi'l so llar y desfaise de too aquello que representaba la so antigua vida. Entós atopa nel so guardarropa una gabardina de vinilu negru, cola cual crea'l so sexy traxe de Catwoman.

Nel intre de la película vemos a Catwoman seduciendo a Batman y a Bruce Wayne, pero estremada mentalmente polos sos alteregos. A la fin del filme, vese fráxil, perdida, ya inclusive amuesa haber perdíu parte de la so cordura, Entós decide refugar a Batman/Bruce Wayne con cuenta de quitar la sede la so enfermiza sei de vengación, asesinando al so xefe y coles mesmes suicidándose lletrocutada. A la fin de la película, nun caleyón, reparar la solombra de Catwoman, polo cual infierse que de nuevu volvió a la vida.

En Batman Forever ye indirectamente mentada pola doctora Chase Meridian, interpretada por Nicole Kidman, cuando en trabayando como psiquiatra de Batman, confiésa-y el so interés amorosu y pregúnta-y si quería qu'ella vistiera un traxe de vinilu con un llátigu.

Catwoman (2004)

Hale Berry, Catwoman en Catwoman.

En 2004, Halle Berry interpretó a un personaxe llamáu Catwoman na película de mesmu nome, pero'l personaxe nun tien nenguna relación col universu de Batman, nin con Selina Kyle. Nesta película, Catwoman llámase Patience Phillips, que ye una diseñadora gráfica que trabaya nuna empresa cosmética, somorguiada nuna enorme combalechadura. Patience muerre, ye resucitada por un gatu Mau exipciu y adquier poderes sobrenaturales rellacionaos con habilidaes felines. Nesta película amiéstase-y una esplicación mística al orixe del personaxe, a diferencia de la Catwoman del Universu DC que nun tien poderes sobrenaturales. La so ropa agora espón el so banduyu, esponiendo tamién el so puntu débil.

Anne Hathaway, Selina Kyle en The Dark Knight Rises.

The Dark Knight Rises (2012)

Anne Hathaway interpreta a Selina Kyle nel filme The Dark Knight Rises, remortina de Batman Begins y The Dark Knight. Ye la versión más fiel a los comics hasta la fecha. Nesta versión, Selina Kyle ye una artera lladrona de xoyes, moteyada "The Cat" (La Gata) buscada en dellos llugares polos sos robos. Una de los sos principales motivaciones na película ye adquirir un programa pa borrar el so datos, y asina redimise y empezar una nueva vida.

La Gata demuestra la so habilidá en delles ocasiones; ye presentada amarutándose d'emplegada doméstica pa introducise a les habitaciones de la Casona Wayne y robar buelgues dactilares (por encargu) y el famosu collar de perlles de la madre de Bruce. Depués ye vista robando xoyes y corriendo polos teyaos de los edificios de Gotham, hasta enfrentase en llucha contra soldaos de Bane.

Destaca la so moral ambigua y, al igual que nos comics, ye una de los dos principales muyeres con interés amorosu escontra Bruce Wayne/Batman. Finalmente, Bruce consigue borrar los antecedentes delictuales de Selina y dambos van a refaer una vida fora de Gotham, xuntos.

El so diseñu de vestuariu basar na Catwoman de Julie Newmar de 1966, la esencia del personaxe foi sacada de los primeres comics de 1940, les sos escenes n'esteriores y la so amiga Jen tán basaos n'escenes de comics modernos, y na so amiga prostituta preadolescente Holly del clásicu comic Batman: Añu Unu, y na película incluyóse una escena de valse esmazcarándose nun baille d'amarutes al pie de Bruce Wayne al igual qu'en Batman Returns.

Vease tamién

Referencies