Diferencies ente revisiones de «Máquina de coser»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina creada con «{{referencies adicionales|t=20150201105706}} Una '''máquina de coser''' ye una máquina utilizada para coser tela y otros materiales con filo.…»
 
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q49013
Llinia 77: Llinia 77:
[[Categoría:Ciencia de 1755]]
[[Categoría:Ciencia de 1755]]



[[es:Máquina de coser]]
[[Categoría:Tradubot 2017]]
[[Categoría:Tradubot 2017]]

Revisión a fecha de 08:53 17 avi 2017

Una máquina de coser ye una máquina utilizada para coser tela y otros materiales con filo. Fueron inventaes mientres la primera revolución industrial pa menguar la cantidá de trabayu de cordura nes empreses testiles. Dende la invención de la primer máquina de coser, atribuyida a Thomas Saint en Londres, en 1790, ameyoróse notablemente la so eficiencia y productividá na industria testil.

Les máquines de coser doméstiques tán diseñaes por que una persona pueda coser artículos individuales utilizando un ciertu tipu de puntada. Nuna máquina de coser moderna la tela esmucir pola máquina ensin necesidá de aguyas nin alfergues, faciendo la xera más rápido que con cordura manual. Les máquines industriales, per otru llau, son más grandes y rápides, facilitando una meyor producción de texíu.

Les máquines de coser pueden faer variedá de puntaes rectes o en patrones. Inclúin medios p'abasnar, suxetar y mover la tela so la aguya de coser pa formar el patrón de la puntada. La mayoría de les máquines de coser caseres y delles industriales usen puntos de cadena o cadeneta.

Hestoria

Máquina de coser Singer.

Anque la primer patente pa una máquina de coser, pa puntos de cadeneta, concédese-y al inglés Thomas Saint en 1790,[1] 35 años antes al inxenieru alemán Charres Fredrick Wiesenthal, afincáu n'Inglaterra, otorgar la primer patente pa una aguya de coser afecha pa una máquina.[2][3]

Estructura

La típica estructura de la máquina de coser componer d'una base na cual sofita'l brazu de la máquina. Na base atopen los mecanismos pal arrastre de la tela y nel brazu atopen los mecanismos de movimientu de l'aguya. Per fora tán les polees que determinen la tensión del filo. Suélense atopar nel cuerpu de la máquina los controles de la llongura de la puntada, de la tensión del filo cimeru ya inferior, y de presión del prensatelas. El cuerpu inclúi tamién un mecanismu de bobinado del filo inferior que sirve pa tamién consiguir bona estructura en tou lo que queramos coser.

Característiques

Tipos de Puntada

Les máquines de coser realicen una gran variedá de puntaes, planes y decoratives. La norma ISO 4915:1991 reconoz más de 30 tipos de puntaes, en que la so formación precisar dende unu hasta siete cabo. Les puntaes planes se categorizan en cuatro tipo: Pespunte, Remallado, Recubridora y Cadeneta.

Pespunte

El Pespunte, tamién conocíu como puntada recta, plana o lockstitch , ye la puntada más común, realizada pola mayoría de máquines de coser caseres ya industriales qu'usen dos cabos, unu de los cualos pasa al traviés de l'aguya y l'otru aniciar nuna bobina o danzadera. Cada cabu permanez nel mesmu llau del material que s'esta cosiendo, enxareyándose col otru gracies al movimientu del gabitu o danzadera. La puntada plana pue ser realizada en cualesquier parte del material que s'esta cosiendo, non necesariamente cerca del cantu.

Esquema de la creación de la puntada recta

Zig Zag

La puntada Zig Zag ye una variante xeométrica de la puntada recta. Pa crear el zig zag, una lleva xunida a la barra de l'aguya crea'l movimientu de vaivén. Esta puntada usar pa prevenir l'esfelpeyáu de la tela, al coser materiales elásticos y p'afilvanar.

Remallado

El Remallado, tamién conocíu como puntada Ovelock o Filete, formar con unu a cuatro cabo, una o dos aguyereties y una o dos lanzadera (loopers). Les máquines Remalladoras o Fileteadoras usualmente tán forníes con cuchielles que corten o crean l'oriello darréu al mandu de la puntada. Les Remalladoras más comunes usen de dos a cuatro cabo, y frecuentemente una mesma máquina puede ser configurada pa realizar distintes variaciones de la puntada. Les máquines qu'usen cinco o más cabos amás pueden crear una puntada de cadeneta con una aguya y un looper, y una puntada Overlock cola aguya y loopers restantes. Esta combinación ye conocida como puntada de seguridá. Una puntada similar, creada con dos aguyereties y dos loopers ye conocidad como mock safety. Les Remalladoras úsense comúnmente pa coser texíos de puntu o elásticos, prindes en texíos llixeros que nun precisen que les cordures sían abiertes, y pa protexer los orillos del esfelpeyáu.

Remallado de 4 cabos

Recubridora

La puntada Recubridora, tamién conocida como Collarín, Collaretera o Coverstitch, formar con dos o más aguyes, y unu o dos lanzadera. Al igual que les puntaes plana y de cadeneta pueden realizase en cualesquier parte del material qu'esta siendo cosíu. Una danzadera manipolia un cabu sol material que s'esta cosiendo, formando una puntada de cobertoria al pie de los cabos de les aguyes. Una danzadera adicional sobre'l material puede formar una puntada de cobertoria sobre'l material. Los cabos de l'aguyes crean files paraleles mientres los cabos de les danzaderes cruciar d'un llau a otru.

Cadeneta

La puntada de Cadeneta formar por mediu d'una aguya y una danzadera, que forma llazos sol material que se cues. Esta puntada foi llargamente usada nes primeres máquines de coser pero foi reemplazada pola puntada recta debíu al que se desfacer fácilmente al halar o cortar unu de los cabos que lu componen.

Aguyes de coser

La aguya tien delles característiques que determinen la eficacia de la formación del puntu. L'aguya de la máquina de coser tien de tar siempres recta y afilada pa una cordura óptima. L'aguya normal de máquina de coser estremar nes siguientes partes:

  • Talón: Ye la parte de l'aguya que s'afita na empuñadura na parte inferior de la barra d'aguya del brazu. Tien una forma cilíndrica y, dacuando, presenta una sección llonxitudinal, lo qu'ayuda pal allugamientu esactu de l'aguya na máquina.
  • Conu: Ye'l final del talón, tien un conu truncáu pa facilitar el so insertamientu na barra de l'aguya.
  • Tueru: Tamién tien una forma de conu truncáu, conecta l'estremu superior de l'aguya con parte inferior.
  • Ranuras: Este ye una canal escavada a lo llargo del tueru na parte delantera del güeyu pal costazu y tien la función de contener el filo cimeru mientres el pasu pol texíu, col fin de nun causar resfregón. En dellos casos, pue ser una ranura na parte posterior de l'aguya, pero más pequena.
  • Güeyu y punta: El güeyu ye'l furu onde s'asitia'l filo, esti polo xeneral tien forma de ovoide. Debaxo del güeyu esta la punta, que tien de tar siempres afilada.
  • Calibres: na actualidá hai una gran variedá de calibres pa los distintos tipos de teles

Diferencies ente máquines industriales y doméstiques

Les máquines de Coser Industriales son más grandes, rápides y variaes nel so tamañu, costo, apariencia y xeres. Estes, a diferencia de les máquines doméstiques úsense usualmente pa una sola xera y soporten llargos periodos d'operación continua. Tienen asina mesmu más partes móviles y motores comparativamente más grandes. Les máquines industriales tamién son más xenériques siendo los sos partes relativamente intercambiables. Un motor de casi cualquier tipu de máquina funciona en cualesquier otra, y los prensatelas y bobines son intercambiables ente marques. Nes máquines doméstiques estos elementos son específicos a cada marca. Los motores nes máquines industriales, son elementos separaos, instalaos usualmente so la mesa, ente que les máquines doméstiques tien los sos motores instalaos dientro del cabezote mesmu.

Vease tamién

Referencies

  1. A brief history of the sewing machine, ISMACS, http://www.ismacs.net/sewing_machine_history.html, consultáu'l 1 de febreru de 2015 .
  2. «Sewing Machine Beginning». Sewing. Consultáu'l 1 de febreru de 2015.
  3. «Les Maquinas de Coser - Maquinas de Coser». Consultáu'l 2 d'agostu de 2016.

Enllaces esternos