Diferencies ente revisiones de «Tradición»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina creada con «{{otros usos|tradición (desambiguación)}} {{referencies adicionales|t=20150909}} '''Tradición''' ye caúna d'aquelles pautes de convivencia qu'una comunidá<ref>"Cul…»
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 17:38 21 och 2017

Tradición ye caúna d'aquelles pautes de convivencia qu'una comunidá[1] considera dignes de constituyise como una parte integral de les sos usos y costumes. La tradición suel tratar genéricamente sobre'l conocencia y tamién sobre principios o fundamentos socioculturales selectos, que por consideralos especialmente pervalibles o acertaos preténdese estender al común, asina unes xeneraciones van tresmitir a les siguientes con cuenta de que que se caltengan, consolídense, afacer a nueves circunstancies. Tamién se llama tradición a'l patrones que pueden formar idiosincrasias, como les tradiciones: exipcia, griega, romana, etc. El cambéu social alteria'l conxuntu d'elementos que formen parte de la tradición.

Tamién s'emplega la llocución tradición popular p'aludir a los valores, creencias, costumes y formes d'espresión artística característicos d'una comunidá, cuantimás a aquellos que se tresmiten per vía oral. Lo tradicional coincide asina, en gran midida, cola cultura y el folclore o la sabiduría popular, como nos refranerus.

De la tradición, según esto ye fía la hestoria, y l'escrita que primero foi vocal, y ser toes, pos tradición ye narración, opinión y doctrina derivada vocalmente, ensin escribir, col usu de padres a fíos, y de los que vieron les coses, a los que nun les vieron.

Etimoloxía

La palabra provien del sustantivu llatinu traditio, y ésti de la mesma del verbu tradere, «apurrir».

René Guénon

La palabra tradición tien un sentíu particular nos escritos del metafísicu francés René Guénon. Con ella alude Guénon a conteníos y práctiques tresmitíos mientres sieglos que caltienen abierta una vía d'accesu a la verdá absoluta del home y la relación d'este con Dios y la creación. Esta Tradición ye única pa tola humanidá (Traditio perennis), y manifiéstase de forma superficialmente distinta nos distintos pueblos y relixones, variando según el contestu, pero calteniendo siempres intacta la parte interior o esotérica que ye inalterable y incomunicable (pos precisa de la mesma esperiencia o iniciación). La cadena romper cola dómina moderna, na que se pierde (escuéndese) la Tradición verdadera y solo persisten sucedaneos (a vistes de los ensin empecipiar) que nun unvien a nenguna realidá trascendente, pos se trata namá de manifestaciones físiques reproducibles, y non de realidaes interiores que se externalizan al traviés de múltiples formes, afaciéndose a les llendes establecíes pola mesma tradición.

Vicente Aleixandre

La visión conservadora de la tradición ve nella daqué que caltener de manera fiel y acrítica. Dende una perspectiva abierta al cambéu apréciase, otra manera, que la vitalidá d'una tradición depende de la so capacidá p'anovase, pudiendo modificar la so forma p'afaese a nueves circunstancies, ensin perder por ello'l so sentíu.

El poeta Vicente Aleixandre destaca esta capacidá creadora de la tradición al escribir nel so discursu de recepción del premiu Nobel: Tradición y revolución. He ende dos palabres idéntiques.

Cites

  1. "Cultura y compromisu" de M. Mexái (1990), México D.F.

Vease tamién

Enllaces esternos