Diferencies ente revisiones de «Edward Thorndike»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 79: Llinia 79:
[[Categoría:Profesores de la Universidá de Columbia]]
[[Categoría:Profesores de la Universidá de Columbia]]
[[Categoría:Interlingua]]
[[Categoría:Interlingua]]
[[Categoría:Miembros de l'Academia Nacional de Ciencies d'Estaos Xuníos]]


[[Categoría:TB15]]
[[Categoría:TB15]]

Revisión a fecha de 21:57 11 ago 2017

Plantía:Ficha de científicu

Edward Lee Thorndike (pr. [θ'oRn daik]) (Williamsburg, 31 d'agostu de 1874-Montrose, 9 d'agostu de 1949) psicólogu y pedagogu estaunidense, ye consideráu un antecesor de la psicoloxía conductista estaunidense. Les sos principales aportaciones fueron l'aprendizaxe por ensayu/erru y la llei del efectu. Los sos estudios sobre la conducta animal dexáron-y desenvolver la teoría del conexionismo.

Datos biográficos

Nació en 1874 nuna familia protestante de confesión metodista (el so padre yera pregueru d'una d'estes ilesies), que fixo de la disciplina y l'austeridá el signu de los primeros años de la so vida. Ingresó na Universidá Wesleyana de Connecticut, onde se graduó en 1895. Pasó depués a la Universidá de Harvard, onde tuvo como maestru a William James. Les sos investigaciones con pitucos facer nel mesmu suétanu de James. En principiu, interesar pola comunicación por aciu xestos inconscientes (por cuenta de la información que-y llegó sobre un caballu que realizaba operaciones aritmétiques). Trabayó depués como tutor na Universidá de Columbia, en Nueva York, onde se doctoró en 1898. Siguió dando clases en Columbia hasta la so xubilación en 1941. Morrió en 1949.

Contribuciones

La so contribución más importante ye la formulación de la llamada llei del efectu, a partir de los estudios que realizó con gatos en caja-problema de les que teníen d'escapar. La llei del efectu va esplicar la teoría de Skinner del condicionamientu operante.

Edward L. Thorndike foi profesor de psicoloxía mientres más de treinta años nel Teachers College de Columbia, Estaos Xuníos. Lo que más atraxo'l so interés foi la teoría del aprendizaxe, y cúntase ente los importantes precursores del conductismu. Watson fundar en gran parte na obra de Thorndike y na de Pavlov. L'interés de Thorndike pola psicoloxía apaeció dempués d'un cursu na Universidá de Harvard onde tuvo de profesor a William James. Los primeros esperimentos de Thorndike sobre l'aprendizaxe, en que los suxetos esperimentales yeren pitinos, fueron realizaos xustamente nel suétanu de la casa de James, pa prestu de los fíos d'ésti. Les numberoses fábules y relatos tradicionales que cunten maravíes de la intelixencia de los animales nun impresionaben a Thorndike, quien pela cueta sostenía que naide s'ocupó de describir la babayada animal. "Per cada perru qu'atopa'l camín de regresu al llar -dicía-, hai quiciabes un centenar que se pierden." Sostenía Thorndike que los animales nun razonen nin avancen nel resolvimientu de problemes por aciu súbitos españíos de introvisión, sinón qu'aprienden d'una manera más o menos mecánica, partiendo d'un métodu d'ensayu y erru. Les conductes que-yos resulten granibles y gratificantes se "imprimen" nel sistema nerviosu.

Según Thorndike, l'aprendizaxe componer d'una serie de conexones ente un estímulu y una respuesta, que se fortalecen cada vegada que xeneren un estáu de coses satisfactoriu pal organismu. Esta teoría suministró les bases sobre les que depués Burrhus Frederic Skinner construyó tol so edificiu avera del condicionamientu operante.

Más palantre, Thorndike aplicó los sos métodos pal ensayamientu d'animales a neños y nuevos, con ésitu considerable, y llegó a tener grandes predicamentos dientro del campu de la psicoloxía educativa.

Publicaciones

El so llibru Educational Psychology (Psicoloxía educacional o Psicoloxía educativa) publicar en 1903, y al añu siguiente concedióse-y el grau de profesor titular. Otru de los sos influyentes llibros foi Introduction to the Theory of Mental and Social Measurements (Introducción a la teoría de les midíes mental y social), de 1904. Na actualidá reconocer a Thorndike como una figura señera nos empiezos del desenvolvimientu de les pruebes psicolóxiques.

Bibliografía

  • Educational Psychology, (1903).
  • Introduction to the Theory of Mental and Social Measurements, (1904).
  • The Elements of Psychology, (1905).
  • Animal Intelligence, (1911).
  • The Teacher's Word Book, (1921).
  • The Measurement of Intelligence, (1927).
  • A Teacher's Word Book of the Twenty Thousand Words Found Most Frequently and Widely in Xeneral Reading for Children and Young People, (1932).
  • The Fundamentals of Learning, (1932).
  • The Psychology of Wants, Interests, and Attitudes, (1935).
  • The Teacher's Word Book of 30,000 Words (en collaboración con Irving Lorge), (1944).

Enllaces esternos