Diferencies ente revisiones de «Alfabetización»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Creada traduciendo la páxina «Alfabetización»
 
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Listaref +llistaref)
Llinia 25: Llinia 25:


== Referencies ==
== Referencies ==
{{Listaref}}
{{llistaref}}


== Bibliografía ==
== Bibliografía ==

Revisión a fecha de 18:43 22 xnt 2017

Ilustración del A Child's Garden of Trates (2017), de Jessie Willcox Smith (1863-1935).

L'alfabetización ye l'habilidá d'usar testu pa comunicase al traviés del espaciu y del tiempu y delles coses. Amenórgase de cutiu a l'habilidá de lleer y escribir, o dacuando, namá a la de lleer, ya inclusive namá a la enseñanza de tal habilidá. Los estándares pa los que se constitúin los niveles d'alfabetización varien ente les distintes sociedaes. Delles otres mañes como la informática o les nociones elementales de cálculu aritméticu básiques tamién pueden incluyise en definiciones más amplies d'alfabetización.[cita [ensin referencies]

El Día Internacional de l'Alfabetización celebra'l 8 de setiembre.

Alfabetización y habilidaes llingüístiques y cognitives

Cuando se fala d'alfabetización, piénsase xeneralmente nel aprendizaxe de la llectura y escritura. Sicasí l'alfabetización utilízase tamién en sentíu ampliu al faer referencia a les habilidaes llingüístico y #cognitivu necesaries pal ingresu al mundu de les conocencies (la ciencia, l'arte y los llinguaxes simbólicos y matemáticos) que la humanidá produció a lo llargo de la so hestoria.[1] Les persones participen d'esta conocencia cuando pueden:

  • Entender el llinguaxe escritu que foi y que ye la ferramienta fundamental pa entamar, sistematizar y caltener la información al traviés del tiempu.
  • Usar el llinguaxe escritu pa reelaborar y producir nueves conocencies.

Les persones alfabetizadas non yá adquieren conocencies por aciu la escritura, sinón qu'amás usen al pensar y al falar, les formes más ellaboraes de sistematizar la información qu'aprienden al adquirir el llinguaxe escritu.

Alfabetización visual

L'alfabetización visual (y audiovisual) consiste nun procesu d'enseñanza y aprendizaxe pa interpretar les imaxes, esto ye, para decodificarlas reflexivamente. La tema de la imaxe, nun ye nuevu. Suponse que los primeros trazos humanos sofitaben les recitaciones verbales.[2] Güei, ante'l desenvolvimientu esponencial de les tecnoloxíes de la información y la comunicación (TIC), faise imprescindible:

(...) una pedagogía capaz de educar el ojo y sacarle punta incisiva, capaz de afinarlo para que penetre más allá de las apariencias, de diversificarlo para que enriquezca nuestras formas de ver y de sacudirlo para que vuele más alto, se asombre y disfrute de la sensibilidad cotidiana.
Errázurriz, Luis, Sensibilidad estética. Un desafío pendiente en la educación chilena(2006:21).</ref>

Pero nun tenemos de confundir l'alfabetización visual col llinguaxe, pos interpretar imaxes nun ye combinar signos. La interpretación #realizar de manera individual pol suxetu que lo contempla.

(...) una cadena de palabras tiene un sentido, una secuencia de imágenes tiene mi. Una palabra comod´n puede tener el doble o triple fondo, pero sus ambivalencias son localizables en el diccionario, exhaustivamente innumerables; se puede ir hasta el fondo del enigma. Una imagen es siempre y definitivamente enigmática, sin buena lección posible. Tiene cinco mil millones de versiones potenciales, ninguna de las cuales puede imponer su autoridad. Polisemia inagotable.[3]

Vease tamién

  • Alfabetización dixital
  • Analfabetismu
  • Analfabetismu dixital
  • Educación
  • Educación popular
  • Lectoescritura inicial
  • Unesco
  • Anexu:Países per tasa d'alfabetización

Referencies

  1. Esta definición de alfabetización ha sido desarrollada en el marco del proyecto Alfabetización Intercultural para Niños de Sectores Urbanos y Rurales Pobres, de A. M. Borzone de Manrique, C. R. Rosemberg y B. Diuk, CONICET.
  2. Plantía:Debray
  3. Debray, Régis. Vida y muerte de la imagen. Historia de la mirada en Occidente. (1994)

Bibliografía

  • Borzone de Manrique, A. M.; C. R. Rosemberg, B. Diuk, A. Silvestri, D. Plana Neños y maestros pel camín de l'alfabetización 1° edición en Bonos Aires: Rede del Sofitu Escolar. 2004 Maaadre mia chavall
  • Borzone de Manrique, A. M. y Marro, Llectura y escritura: nueves propuestes dende la teoría y la práctica, Bonos Aires, Kapelusz, 1990

Silva-Peña, I., Tapia, R., & Ibáñez, M. (2016). Concepciones docentes sobre la escritura en primer añu d'educación básica. Paradigma, 37(1), 46-60.

Enllaces esternos