Diferencies ente revisiones de «Nikolai Frederik Severin Grundtvig»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Chabi (alderique | contribuciones)
Chabi (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 15: Llinia 15:
| firma =
| firma =
}}
}}
'''Nikolaj Frederik Severin Grundtvig''' ([[8 de setiembre]] de [[1783]] – [[2 de setiembre]] de [[1872]]), de cutiu mentáu como '''N. F. S. Grundtvig''', foi un [[maestru]], escritor, [[poeta]], [[filósofu]], [[historiador]], [[pastor]], y [[políticu]] [[Dinamarca|danés]]. Ye consideráu una de les persones más influyentes de la hestoria danesa, la so filosofía dio orixe a un nuevu tipu de nacionalismu en Dinamarca na segunda metá del [[sieglu XIX]]. Casóse trés vegaes la postrera a los 66 años d'edá. Considérase'l padre ideolóxicu de les [[Universidaes Populares]]. Dáse-y creitu a Grundtvig y los sos siguidores, los Grundtvigianos, por exercer una gran influencia na formación d'una conciencia nacional danesa moderna. La so actitú queda bien espresada na bien distinta actitú con que la sociedá danesa tomó la derrota nacional na [[Guerra de los Ducaos]] en 1864 contra [[Prusia]] comparada col trauma nacional que siguió a la derrota énte Alemaña mientres la [[primer guerra mundial]].
'''Nikolaj Frederik Severin Grundtvig''' ([[8 de setiembre]] de [[1783]] – [[2 de setiembre]] de [[1872]]), de cutiu mentáu como '''N. F. S. Grundtvig''', foi un [[maestru]], escritor, [[poeta]], [[filósofu]], [[historiador]], [[pastor]], y [[políticu]] [[Dinamarca|danés]]. Ye consideráu una de les persones más influyentes de la hestoria danesa, la so filosofía dio orixe a un nuevu tipu de nacionalismu en Dinamarca na segunda metá del [[sieglu XIX]]. Casóse trés vegaes la postrera a los 66 años d'edá. Considérase'l padre ideolóxicu de les [[Universidaes Populares]]. Dáse-y creitu a Grundtvig y los sos siguidores, los Grundtvigianos, por exercer una gran influencia na formación d'una conciencia nacional danesa moderna. La so actitú queda bien espresada na bien distinta actitú con que la sociedá danesa tomó la derrota nacional na [[Guerra de los Ducaos]] en 1864 contra [[Prusia]] comparada col trauma nacional que siguió a la derrota énte Alemaña mientres la [[Primer Guerra Mundial]].


== Biografía ==
== Biografía ==

Revisión a fecha de 15:20 16 pay 2016

Plantía:Infobox escritor Nikolaj Frederik Severin Grundtvig (8 de setiembre de 17832 de setiembre de 1872), de cutiu mentáu como N. F. S. Grundtvig, foi un maestru, escritor, poeta, filósofu, historiador, pastor, y políticu danés. Ye consideráu una de les persones más influyentes de la hestoria danesa, la so filosofía dio orixe a un nuevu tipu de nacionalismu en Dinamarca na segunda metá del sieglu XIX. Casóse trés vegaes la postrera a los 66 años d'edá. Considérase'l padre ideolóxicu de les Universidaes Populares. Dáse-y creitu a Grundtvig y los sos siguidores, los Grundtvigianos, por exercer una gran influencia na formación d'una conciencia nacional danesa moderna. La so actitú queda bien espresada na bien distinta actitú con que la sociedá danesa tomó la derrota nacional na Guerra de los Ducaos en 1864 contra Prusia comparada col trauma nacional que siguió a la derrota énte Alemaña mientres la Primer Guerra Mundial.

Biografía

N. F. S. Grundtvig llamáu polos sos más allegaos Frederik en llugar de Nikolaj, foi'l fíu del pastor luteranu, Johan Ottosen Grundtvig. Educóse n'una atmósfera bien relixosa, anque la so madre tamién tenía gran respetu por vieyes lleendes y tradiciones nórdiques. Frederik foi educáu na tradición de la ilustración europea, pero la so fe na razón foi solmenada pol romanticismu alemán y l'hestoria de los países nórdicos.

En 1791 foi unviáu a vivir a la casa del pastor Laurids Feld en Xutlandia, y estudió na escuela de la catedral de Aarhus dende 1798 hasta la so graduación en 1800 cuando parte para Copenhague a estudiar teoloxía, siendo aceptáu na Universidá de Copenhague en 1801.[1] Al rematar la so formación universitaria empezó a estudiar islandés y les Sagues islandeses, hasta qu'en 1805 foi contratáu como tutor n'una casa na isla de Langeland. Mientres los próximos trés años estudió a Shakespeare, Schiller, Schelling y Fichte. El so primu, el filósofu Henrich Steffens, tornara a Copenhague en 1802 trescaláu de les enseñances de Schelling y de la poesía de Adam Oehlenschläger, lo cual espunxo a Grundtvig a la nueva yera de la lliteratura. El so primer trabayu, Sobro los cantares nel Edda, nun mereció nenguna atención.

Referencies

  1. Reich, p. 33