Diferencies ente revisiones de «Militar»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Vease tamién +Ver tamién)
m Bot: Cleaning up old interwiki links
Llinia 129: Llinia 129:
[[Categoría:Militares| ]]
[[Categoría:Militares| ]]


[[es:Militar]]
[[Categoría:TB15]]
[[Categoría:TB15]]

Revisión a fecha de 20:14 18 xnt 2016

Desfile militar en Berlín

El términu militar fai referencia a los individuos (miembros), instituciones, instalaciones, equipamientos, vehículos y tou aquello que forme parte de forma directa ya indixebrable de les Fuerces Armaes o exércitu; creáu y entamáu cola misión fundamental, pero non esclusiva, de defender la integridá territorial y la soberanía del país al que perteneza per mediu del usu de la fuerza y les armes en casu de ser necesariu.

En referencia a militar como miembru de les fuerces armaes, este va ostentar un puestu xerárquicu (rangu o grau) dientro d'elles. Polo tanto nun ye militar un individuu que perteneza a un grupu armáu más o menos entamáu, sinón namá los miembros de les fuerces armaes, seyan estes mayoritariamente profesionales o formaes por ciudadanos reclutados (casu de la lleva). Diches fuerces «non militares» conócense como paramilitares.

La doctrina que defende la primacía del exércitu na sociedá recibe'l nome de militarismu.

Etimoloxía y otros significaos

Militar provién del llatín militarius, de miles (xenitivu militis) = 'soldáu'.

Usáu como suxetivu usualmente referir a les Fuerces Armaes d'un país o a'l oficiales que les dirixen.

Hestoria militar

Ficheru:A CO 1-18IN 2BDE 1DÍI on patrol Iraq Nov 2004.jpg
Artículu principal: Hestoria Militar

De cutiu, considérase como hestoria militar a la hestoria de tolos conflictos, non solo la hestoria de los estaos militares. La diferencia al respective de la hestoria de la guerra anicia en que la hestoria militar céntrase más nes persones y les instituciones, ente que la hestoria de la guerra trata la evolución de la guerra en sí mesma, vista como evolución en tecnoloxía, gobiernos y xeografía. La hestoria militar tien una serie de propósitos, ente ellos por casu aprender de situaciones y erros del pasáu pa poder realizar un llabor bélicu más efectiva nel futuru, crear un sentimientu de tradición militar pa crear fuerces militares cohesionadas o aprender a prevenir la guerra d'una forma eficaz. La conocencia humana en materia militar básase llargamente na hestoria oral y escrita de los conflicto militares, los exércitos y armades participantes, y más apocayá, les fuerces aérees. Esisten dos tipos d'hestoria militar, anque casi tolos testos comparten y tienen elementos de dambos:

  • Descriptiva, que presenta les cróniques de los conflictos ensin valorar les causes, conductes, desenllaz y efectos d'un conflictu.
  • Analítica, que s'encarga d'esquizar nos motivos, la naturaleza, la conclusión y les resultancies de los conflictos, como una forma de derivar la conocencia y entender los conflictos en xunto, pa prevenir la repetición d'erros nel futuru, suxurir meyores métodos d'usu de les fuerces o evidenciar la necesidá de nueves tecnoloxíes béliques.

El historiadores profesionales de normal concéntrense nos fechos militares que tuvieron un mayor impactu nes sociedaes que se vieron envolubraes nelles, ente qu'el historiadores aficionaos empresten más atención a detalles de les batalles, equipamientu o uniforme. El historiadores encargar de narrar estos acontecimientos, por aciu escritos o d'otres formes.

Organización militar

Artículu principal: Unidá militar


Ver tamién


Enllaces esternos